Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, mahtaakohan minunkin lapseni opettaja pitää pandan konvehtirasiaa huonona.

Vierailija
21.12.2011 |

Semmoset sitten ostettiin.Itse pidän sen suklaista. Olen niin pienipalkkainen, ettei kyllä meidän perheellä ole varaa lahjakortteihin, me muistamme myös avustajia ja keittiötä. Kaikki he saavat yhdessä arjen rullaamaan koulussa, vaikka opettaja onkin vastuussa opettamisesta.

Kiitos kaikkien muidenkin koulujen koko henkilökunnalle, vaikka näin virtuaalisen pandarasian kautta ;)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää lahjontaa!

Sitä paitsi, niin persoonatonta kuin olla ja voi! Miksi ihmeessä olla opettaja, jos oppilaiden tekemät lahjat eivät kelpaa? Mikä vika niissä on?

Huom. Iittalan juomalasi on erittäin asiallinen lahja, jota voi siis käyttää muuhunkin tarkoitukseen kuin siihen tuikun polttamiseen! Ja sen lasimallin kun voi valita aivan opettajan toiveen mukaan.

Vierailija
42/55 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet joko huono opettaja, joka vähät välittää oppilaistaan, tai pahainen porvoolainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään arviointi perusteista! Arvosanaan vaikuttaa muutkin seikat kuin pelkät koenumerot.

Vierailija
44/55 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään arviointi perusteista! Arvosanaan vaikuttaa muutkin seikat kuin pelkät koenumerot.

Vierailija
45/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan vieraita kielia ala-asteella (Yhdysvalloissa) ja mulla on 400 oppilasta. Hyvin harva oppilas tuo mitaan aineenopelle, mutta sain 5 lahjaa - ja olin todella otettu :) Eras autistinen sydankapynen toi mulle pienen suklaarasian, josta han oli itse jo ehtinyt syoda parhaat paalta - han sai erityishalin, oli se sen verran hauskaa enka varmasti unohda sita. Eras poika toi puisen leimasimen ja kaksi leimasintyynya. Han tietaa, etta annan mielellani leimoja "for a job well done". Oikein hyva lahja! Kaksi tyttoa toi sopot pienet joulukuusenkoristeet, toinen oli lumiukko, jonka maha oli iso kulkunen, ja toinen oli pallo, jonka sisalla tekolunta ja kuusi ja paalla luki "oh, Tannenbaum" (olen mm. saksan ope) Han oli itse tehnyt sen - upea!. Pistin heti joulukuuseen roikkumaan kun paasin kotiin. Viimeisena sain paketillisen itsetehtyja toffeekaramelleja. Olivat tosi nameja!

Eli mua ainakin ilahduttaa ihan pienet lahjat, kylla sydanta lammittaa aina. Kotona emme me vanhemmat anna lahjoja toisillemme, joten nama ovatkin ainoat joululahjat, jotka saan ;)

Vierailija
46/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps ja kops* Aina paranee. Nää on ihan tosi kammottavia. Kuka kehtaa...ahahaaaa

mutta entäpä jos tekisitte "oman" lahjan? Meillä lasten ollessa ala-asteella tuunattiin esim. iittalan joku juomalasi tuikkukynttilälle sopivaksi (huovasta askarreltiin "kuori" lasille ja sisälle tuikku), välillä minikokoinen piparitalo johon sisälle tuikku. Tai joku keskihintainen viinipullo...

tälleen :D muka nauraen kirjoittavat ovat yleensä tunne-elämältään jotenkin estyneitä ihmisiä. Tunnen muutaman ja kyllä heidän on tosi vaikea olla aitoja ja rentoja. Mitään räväkämpää on ihan turha odottaa.

Vierailija
47/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin koulu menee ihan tarpeeksi hyvin. Ja toiseksi, olen sitä mieltä, ettei niillä ala-asteen numeroilla ole vielä niin väliä, joten en jaksa alkaa lahjomaan siksi, että saisi numerot hilattua ysiin ja kymppiin.

Yläasteella sitten arvostellaan kokeiden ja tuntiosaamisen perusteella, eikä hemmottelulahjakorttien.

Kolmen äiti

Mitä niille yläasteen opettajille kannattaa antaa lahjukseksi, että oppilaat saavat kymppejä? Mä olen aina luullut, että opettajaa muistetaan hyvin menneestä lukukaudesta ja kiitetään oman lapsen eteen tehdystä työstä. Mutta jos oppilaiden numerot tosiaan määräytyy lahjojen perusteella, niin mun pitää varmaan alkaa säästämään jo ensi vuoden lahjoja varten. Muuten ei tule kiitettäviä meidän talouteen...

Vierailija
48/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkunut tai edes pyytänyt mitään. Jotkut ostavat pieniä lahjoja, jotkut eivät, ja kaikki on ok. Kaikki opet ovat kiittäneet lahjoista.

Me ostetaan suklaata. Jos ope ei siitä tykkää, varmasti joku hänen läheisensä tykkää.

enkä viinipulloja vinkuvaa opea.

Vierailija
49/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitää olla jotain tavaraa? Tai sitten mahdollisimman paljon rahaa?

Ettekö te todellakaan ymmärrä, että niin opettaja kuin tarhatäti ilahtuu aivan yhtä paljon huolella valitusta, ehkä itse tehdystä ja henkilökohtaisella kiitoksella täydennetystä kortista kuin iankaikkisesta suklaarasiasta tai jostain iittalakrääsästä?

Vai onko kyse siitä, että lahjan on oltava silminnähden parempi tai ainakin suurempi kuin muilla?

Vierailija
50/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee lahjonnan puolelle.

Mutta usko tai älä, ne lahjottavissa olevat opet ovat kyllä tooodella harvassa.

alkaa jo kutosen oppilas saamaan todistukseen kasia jos lahjan hinta on esim. 3x kokohieronta= 180 euroa. Tällaisiakin on nähty.

Vierailija
51/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) todistuksen numerot eivät tule pelkkien koenumeroiden perusteella

B) miksi joku "ostaisi" lapselleen jonkun kasin, jos muuten saisi seiskan? Mitä tämä lapsi siitä hyötyy? Mitä merkitystä sillä on, onko ala-asteella ollut jonkun aineen numero 6,7 vai 8?

Mutta ihmeellisesti tytön kaverilla on muutama numero kasi, vaikka saa kokeista kutosta ja seiskaa. Mutta hänen vanhempansa ovatkin varakkaita ja rahaa riittää...niihin lahjoihinkin, jotka annetaan hiukan erikseen käytävällä kun me muut annamme ne luokassa.

Yrittävät vaikuttaa toisten tekemisiin, kun eivät itse mitään pysty. Mitään numeroita ei lahjoilla nosteta, kyllä on jonkun mielikuvitus sairas!

Hyvää joulua kaikille sivistyneille ihmisille, joilla ei ole tarvis panetella ja jupista toisten tekemisistä epäluuloisina ja kateellisina.

Vierailija
52/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panda on hyvää, kotimaista suklaata. Kuka nyt ei siitä pitäisi?

Itse en opena ainakaan odota mitään lahjoja. Jos joku lahjoo, niin liian arvokkaat jutut vaan nolostuttaa. Pandan suklaarasia on oikein hyvä lahja!

Huono suklaarasia olisi joku halpahallin outo suklaarasia, jonka sisällöstä ei tiedä, missä se on valmistettu. Suklaalta ei ainakaan maistu. Miehen äiti aina ostaa tällaisia...

Suomalainen suklaarasia ei ikinä ole huono valinta!

Vierailija
53/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opelle viedään, koska lapset ITSE haluavat muistaa opea jouluna. Minusta se on ihan luonnollista, ovathan he opensa kanssa alakoulussa päivät pitkät. Ja itse valitsevat ne lahjansa. Joinain vuosina ovat ostaneet joulumessuilta jonkun pienen joulukoristeen tai sitten hartaasti valkkaavat mielestään hienoimman konvehtirasian.

Luotan siihen, että opet on sen verran fiksua porukkaa, että ymmärtävät sen eleen ja ajatuksen, joka siihen lahjaan liittyy, vaikkei se itse lahja nyt niin huippumieluinen olisikaan.

Lapset ostavat myös mulle lahjoja ja ei se pinkki, vadelmatuoksuinen suihkushampoo tai blingblingpaljetti kaulakoru nyt ole ehkä just se, jonka itse oisin valinnut, mutta kiitollisena ja hyvillä mielin se otan vastaan.

Vierailija
54/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei viinipulloa ainakaan!

Vaikka itse miehen kanssa harrastetaan viinejä, niin kouluympäristöön alkoholi ei kuulu. Varsinkaan alaikäisen oppilaan ei kuulu raahata opelle viinipulloa kouluun!

Vierailija
55/55 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovat niin hyviä. Parempia ovat kuin Fazerin. Fazerin ovat liian väkeviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi