Jaahas, mahtaakohan minunkin lapseni opettaja pitää pandan konvehtirasiaa huonona.
Semmoset sitten ostettiin.Itse pidän sen suklaista. Olen niin pienipalkkainen, ettei kyllä meidän perheellä ole varaa lahjakortteihin, me muistamme myös avustajia ja keittiötä. Kaikki he saavat yhdessä arjen rullaamaan koulussa, vaikka opettaja onkin vastuussa opettamisesta.
Kiitos kaikkien muidenkin koulujen koko henkilökunnalle, vaikka näin virtuaalisen pandarasian kautta ;)
Kommentit (55)
on tosiaan parhaat lahjat.
Tai kerätkää yhteisesti rahaa ja antakaa joku hemmottelulahjakortti.
Ei niitä iänikuisia kynttilöitä, hassuja mukeja ja tuikkukippoja.
Kiitos.
hyvä lahja, ei mulle ees jää kuin ananakset...
Ne pandan konvehdit ovat pahoja, mieluummin vaikk suklaalevy, jos minulta kysytään.
Mutta oli lahja mikä hyvänsä, arvostan elettä ja ilahdun.
että ei lahjoja hänelle. Mieluummin ne rahat vaikka kolehtiin. Arvostan tätä kovasti ja vaikka olin lahjan jo ostanutkin, niin lahjoitan sen sitten vaikka Pelastusarmeijalle.
on tosiaan parhaat lahjat.
Tai kerätkää yhteisesti rahaa ja antakaa joku hemmottelulahjakortti.
Ei niitä iänikuisia kynttilöitä, hassuja mukeja ja tuikkukippoja.Kiitos.
ktllä on kiittämätöntä sakkia! Kun itse olen saanut päiväkdin tätinä tai kouluavustajanavanhemmilta/lapsilta mitä tahansa, olen ne ilolla ja kiitollisuudella ottanut vastaan ja ollut oikein hyvilläni. Suurin osahan ei anna mitään eikä tarvitsekaan. Ne antavat, jotka haluavat.
Kyllä motivaatio karisee itselt antaa mitään jatkossam jos noin helvetin nirppanokkia ollaan! Ei käy kynttilä, ei muki, ei suklaarasia. Aivan kuin minä kaikkien joulukiireiden ja omien töitteni ohella jaksaisin alkaa organisoimaan jotain lahjakorttikeräystä, hohhoijaa! Eikä jaksa kukaan muukaan. Ihmiset on aika tiukuilla nykyisin, jotkut taludellisesti ja toiset henkisesti. Työn ja perhe-elämän yhdistäminen on rankkaa.
Itse olen luokanopettaja, ja otan kyllä ilolla vastaan kaikki lahjat laidasta laitaan :) Ei se ole itsestäänselvyys, että lapset ja vanhemmat niitä haluavat antaa.
Minusta on moukkamaista haukkua lahjoja muutenkin. Ja tosiaan, ihan yhtä tärkeitä ja rakkaita minulle ovat kaikki oppilaat riippumatta siitä, mitä he ovat lahjaksi tuoneet, tai jättäneet tuomatta!
jos he laittaisivat wilmaan, että he saavat palkan ja eivät tarvitse lahjoja. Ja jos haluat lahjan antaa niin antakaa vuohi kehitysmaihin. Sitä tarvitaan enemmän.
Tällaista opettajaa arvostaisin, enkä viinipulloja vinkuvaa opea.
Kun tiedän monen siitä niin harmissaan olevan, että kasvatusalanihmiset saavat näitä joulumuistamisia.
Mutta Pandan suklaita syömme joka joulu, pitäähän lähitehdasta kannattaa.
Suklaarasian hinta on muuten noussut melkoisesti:O
mutta jos jotain saan, olen kaikesta iloinen. Suklaa ja muut syötävät/käytettävät lahjat ovat parhaita. Kalliit lahjat ahdistavat. Ja omat lapseni ovat erityisen iloisia juuri suklaasta!
Itse annamme lastemme opettajille servettejä tai kahvia tai teetä tms. Tänä vuonna annoimme esim. servettejä ja piparkakkumuotin. Keväällä meinaan antaa (sain täältä vinkin muutama päivä sitten!) saunatuoksupullon, edullinen, käyttökelpoinen ja mukava lahja.
Meillä ei koskaan ei omat eikä kavereiden vanhemmat antaneet lahjoja opettajille. :O (Paitsi luokanvalvojalle peruskoulun lopussa oppilaat yhdessä jotain..)
Meillä ei koskaan ei omat eikä kavereiden vanhemmat antaneet lahjoja opettajille. :O (Paitsi luokanvalvojalle peruskoulun lopussa oppilaat yhdessä jotain..)
kaikkimullehetinyt-meininki. Eli n. 10 vuotta on kestänyt.
saunatuoksuja...*kuolee nauruun*
Siis voi helvetti, mitä krääsää te raahaatte opettajille.
mutta jos jotain saan, olen kaikesta iloinen. Suklaa ja muut syötävät/käytettävät lahjat ovat parhaita. Kalliit lahjat ahdistavat. Ja omat lapseni ovat erityisen iloisia juuri suklaasta!
Itse annamme lastemme opettajille servettejä tai kahvia tai teetä tms. Tänä vuonna annoimme esim. servettejä ja piparkakkumuotin. Keväällä meinaan antaa (sain täältä vinkin muutama päivä sitten!) saunatuoksupullon, edullinen, käyttökelpoinen ja mukava lahja.
Siitä se johtuu. Eivät kyllä kieltäydy lahjoista, mutta marisevat paskalahjoista.
ovat parantuneet viime vuosista, ihan syötäviä tuossa rasiassa kaikki paitsi se kammottava esanssinen marmeladi. Mutta kyllä on makuaistissa vikaa tai ei ole ikinä hyvää suklaata syönyt, jos oikeasti on sitä mieltä, että Pandan suklaat on hyviä ja vielä ihmettelee, miten joku ei niistä tykkää...
Siitä se johtuu. Eivät kyllä kieltäydy lahjoista, mutta marisevat paskalahjoista.
kadunkulmassa ja ulisevat kummallista joulurunoa
"meille nyt tuokaa, paljon lahjoja ja ruokaa, jotta jaksamme taas päivästä toiseen, miettiä miten ihmeessä ryhdyimme paskahommaan moiseen"
Enkä osta tulevina vuosinakaan, joten se siitä sitten. On se verran fiksu poika kyseessä, että pärjää ihan loistavasti läpi ala-asteen ilman opettajan erityishuomiota, eikä toisaalta ole mitään mistä olisin opettajalle erityisen kiitollinen (ja siksi muistaisin lahjalla).
Ensinnäkin koulu menee ihan tarpeeksi hyvin. Ja toiseksi, olen sitä mieltä, ettei niillä ala-asteen numeroilla ole vielä niin väliä, joten en jaksa alkaa lahjomaan siksi, että saisi numerot hilattua ysiin ja kymppiin.
Yläasteella sitten arvostellaan kokeiden ja tuntiosaamisen perusteella, eikä hemmottelulahjakorttien.
Kolmen äiti
on tosiaan parhaat lahjat. Tai kerätkää yhteisesti rahaa ja antakaa joku hemmottelulahjakortti. Ei niitä iänikuisia kynttilöitä, hassuja mukeja ja tuikkukippoja. Kiitos.
Kiitos sinulle, autoit tekemään päätöksen: En vie opettajalle lahjaa ollenkaan.
vaikka joku lahja ei olekaan ihan mieleinen, niin kyllä jokainen sen ajatuksen sen lahjan takaa ymmärtää! Ja suklaarasiassa on se hyvä puoli, että vaikkei itse söisikään, niin ainakaan se ei jää kaappeihin pyörimään kuten vaikkapa jotkut pilamukit, joita voi olla aika hankala ostaa toisen makuun sopivaksi.