Lapsi kuoli tänä vuonna
Jälleen saatiin sukulaiselta kuvakortti heidän lapsesta tonttuna.
En jaksa. Ensi vuonna lähetän heille kuvakortin lapseni haudasta.
Kommentit (89)
Vaan kuvat elävistä lapsista.
Kyseessä on lapseni kummi.
ap
Minä ymmärrän. Koska sinun lapsesi on kuollut, niin sinä toivot, että kaikkien muidenkin lapset kuolisivat. Siksi sinua ällöttää kuvat elävistä lapsista.
että he eivät ajatelleet sitä ollenkaan.
Taitavat olla tosi ajattelemattomia ihmisiä, älä välitä.
Sulla on varmasti raskasta, ja ensimmäisenä jouluna erityisen raskasta. Tiedän, että tämä tuntuu ontolta, mutta tunnen myötätuntoa. Ymmärrän, että tonttukuvat tuntuvat pahalta juuri nyt.
Vaan kuvat elävistä lapsista.
Kyseessä on lapseni kummi.
ap
Mutta sinun on hyväksyttävä se, että elämä jatkuu ympärilläsi.
Kyllä sä ensi vuonna varmaan jo ymmärrät, ettei kummin elävä lapsi ole sinulta poissa. Eikä syypää lapsesi kuolemaan, tai tarkoitettu vittuiluksi sinulle.
Mutta tietysti jos ko. kummi olisi miettinyt asiaa sinun kannaltasi, hän olisi voinut lähettää toisenlaisen kortin.
Mua ihasteltiin kummilapsen synttäreillä, kuinka ihanasti olen laihtunut, kyseltiin oonko karpannut tms. Ystävä totesi moneen otteeseen kateellisena että voi kunpa hänkin laihtuisi noin.
Ja poika oli kuollut meiltä pari kk aiemmin :(
Juu, jatkuu, minun, sinun, kaikkien muitten paitsi lapseni. Mutta ihmisien pitää mys tajuta olla vähän tunteellisimpiakin, todella kaukana on joulumieli nyt kun tuota korttia katselen, kai se tarttee silti näkyviin laittaa muitten korttien sekaan.
Enkö siis saisi lähettää kuvaa lapseni haudasta joulutoivotuksena? Enkö saa enää elää äitinä? Kummeja hekin ovat vaikka kummilapsi mätänee haudassaan.
He tässä eivät ota huomioon!
ap
Juu, jatkuu, minun, sinun, kaikkien muitten paitsi lapseni. Mutta ihmisien pitää mys tajuta olla vähän tunteellisimpiakin, todella kaukana on joulumieli nyt kun tuota korttia katselen, kai se tarttee silti näkyviin laittaa muitten korttien sekaan. Enkö siis saisi lähettää kuvaa lapseni haudasta joulutoivotuksena? Enkö saa enää elää äitinä? Kummeja hekin ovat vaikka kummilapsi mätänee haudassaan. He tässä eivät ota huomioon! ap
Mieti asiaa niinpäin.
Haluat saada muut suremaan ja luoda heille pahan mielen. Kerjätä ehkäpä sääliäkin.
Onko se oikeasti sitä, mitä yrität aikaansaada ystävillesi ja sukulaisillesi jouluna?
Ei se kummisi lapsi ole oikeasti millään tavalla syyllinen lapsesi kuolemaan. Tai kummisikaan. Hän varmaan on vain teettänyt niitä joulukortteja ison pinon ja pannut tonttulapsensa kuvan menemään isolle joukolle ihmisiä, te mukaanlukien. TIETYSTI jos hän olisi empaattinen ihminen, hänen olisi pitänyt tajuta, että asia voi olla sinulle vielä arka.
Mutta tuskin hän tahallaan yrittää sinulle surullista mieltä aikaansaada. Älä sinäkään.
-6-
ei sun tarvitse laittaa sitä korttia esille, jos se tuntuu susta pahalta. Ei tietenkään tarvitse.
Voisinpa halata sua nyt.
Joulurauhaa. Mitä kamalaa on siinä että minulla on lapsi?
Lähetän hänestä kauniin kortin, kunhan haudalle sataa ensin nätti kerros lunta niin siitä saa kummi kauniin kortin.
Aivan yhtä vähän minäkään ajattelen kuin hän meitä.
Tämä tulee todellakin "kostona" mielen pahoittamisesta mutta mitä sitten?
Ei se kummikaan voi pyyhkiä lasta planeetalta, ei mitenkään syyllinen kuolemaan mutta siihen on että lähetti jouluksi kortin lapsestaan ja minä saan jakaa rakkauttani vastaavasti.
ap
Laita kynttilä siihen palamaan ja sitten otat kuvan ja lähetät sen.
Kyllä joulutervehdys voi olla henkilökohtaisen surunkin muodossa. Ei ilo ole ainoa sallittu tunnetila.
Juu, jatkuu, minun, sinun, kaikkien muitten paitsi lapseni. Mutta ihmisien pitää mys tajuta olla vähän tunteellisimpiakin, todella kaukana on joulumieli nyt kun tuota korttia katselen, kai se tarttee silti näkyviin laittaa muitten korttien sekaan. Enkö siis saisi lähettää kuvaa lapseni haudasta joulutoivotuksena? Enkö saa enää elää äitinä? Kummeja hekin ovat vaikka kummilapsi mätänee haudassaan. He tässä eivät ota huomioon! ap
Mieti asiaa niinpäin.Haluat saada muut suremaan ja luoda heille pahan mielen. Kerjätä ehkäpä sääliäkin.
Onko se oikeasti sitä, mitä yrität aikaansaada ystävillesi ja sukulaisillesi jouluna?
Ei se kummisi lapsi ole oikeasti millään tavalla syyllinen lapsesi kuolemaan. Tai kummisikaan. Hän varmaan on vain teettänyt niitä joulukortteja ison pinon ja pannut tonttulapsensa kuvan menemään isolle joukolle ihmisiä, te mukaanlukien. TIETYSTI jos hän olisi empaattinen ihminen, hänen olisi pitänyt tajuta, että asia voi olla sinulle vielä arka.
Mutta tuskin hän tahallaan yrittää sinulle surullista mieltä aikaansaada. Älä sinäkään.
-6-
Ja juuri jouluna. Ihmisten pitäisi ajatella toisia edes vähän!
Korttien ei pitäisi saada joulumieltä pois, mutta tuo kortti sai.
Ehkä lapsenihautakuva ei saa heilläkään pahaa mieltä, miksi saisi?
ap
Joulurauhaa. Mitä kamalaa on siinä että minulla on lapsi? Lähetän hänestä kauniin kortin, kunhan haudalle sataa ensin nätti kerros lunta niin siitä saa kummi kauniin kortin. Aivan yhtä vähän minäkään ajattelen kuin hän meitä. Tämä tulee todellakin "kostona" mielen pahoittamisesta mutta mitä sitten? Ei se kummikaan voi pyyhkiä lasta planeetalta, ei mitenkään syyllinen kuolemaan mutta siihen on että lähetti jouluksi kortin lapsestaan ja minä saan jakaa rakkauttani vastaavasti. ap
ei se auta, ei mitenkään. Usko pois.
Oletko muuten ottanut yhteyttä vertaisryhmään tai pyytänyt psykologista tukea? Vaikuttaa siltä, että voisit niistä hyötyä. Enkä nyt vittuile pätkääkään, vaan olen aidosti sitä mieltä, että noista voisi olla sinulle hyötyä.
-6-
Miksi minun kortti olisi pahasta?
ap
Mieti asiaa niinpäin. Haluat saada muut suremaan ja luoda heille pahan mielen. Kerjätä ehkäpä sääliäkin. Onko se oikeasti sitä, mitä yrität aikaansaada ystävillesi ja sukulaisillesi jouluna? Ei se kummisi lapsi ole oikeasti millään tavalla syyllinen lapsesi kuolemaan. Tai kummisikaan. Hän varmaan on vain teettänyt niitä joulukortteja ison pinon ja pannut tonttulapsensa kuvan menemään isolle joukolle ihmisiä, te mukaanlukien. TIETYSTI jos hän olisi empaattinen ihminen, hänen olisi pitänyt tajuta, että asia voi olla sinulle vielä arka. Mutta tuskin hän tahallaan yrittää sinulle surullista mieltä aikaansaada. Älä sinäkään. -6-
Ja juuri jouluna. Ihmisten pitäisi ajatella toisia edes vähän!
ehkä hän ajattelee, kuten tässäkin ketjussa joku kommentoija, että elämä jatkuu ja ap:llekin tuttu lapsi siinä toivottaa ap:lle kaikesta huolimatta hyvää joulua.
En sano, että se oli loppuun mietitty ajatus. Mutta kostamisen sijasta kannattaisi yrittää nousta YLEMMÄS ja antaa anteeksi, jo itsensäkin vuoksi.
-6-
olet todellakin kokenut jotain ihan hirveää,ja toivotan sinulle voimia.
Koita kuitenkin ymmärtää ystävääsi. Ei hän voinut tietää, että hänen lapsensa kuva loukkaa sinua. Joku toinen olisi ehkä loukkaanutunut siitä, ettei hänelle lähetetä lapsen valokuvaa niin kuin aina ennenkin, vaikka kaikille muille tutuille on lähetetty. Monesti surevat ihmiset haluavat, että heidän surunsa otetaan huomioon. Kuitenkaan kukaan ei voi tietää, että miten sinua tulee tukea, jos et itse sitä kerro.
Se kortti on nyt kuitenkin sinun omaisuuttasi, ja voit tehdä sillä mitä tahdot. Ei todellakaan tarvitse laittaa näytille, revi se vaikka, jos se lohduttaa. Mutta älä kiltti kosta ystävällesi, ei hän varmasti tarkoittanut mitään pahaa.
hän yritti kuvakortilla tuoda sinulle hyvää mieltä lapsensa kuvan kautta. Juuri sen takia en kestä nähdä surevia kun tekisin kaikki varmasti väärin. en pysty tukemaan surevia kun kaikki olisi loukkaavaa mitä sanoisin ja tekisin. en voinut tukea parasta ystävääni jonka lapsi kuoli koska en tiennyt mikä on oikein sanoa tai tehdä.
ei ollut kyse joulukortin saamisesta ylipäänsä vaan nimen omaan sellaisen kortin saamisesta, jossa on valokuva elävästä lapsesta.