Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sellaista teillä on joulupöydässä mitä luulette että kaikilla ei ole?

Vierailija
19.12.2011 |

Mä aloitan: oon säästänyt purkin hanhenmaksaa, ja siitä tehdään pikkiriikkinen makupala aikuisille :)

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

_ siis onko teillä sit jotain muuta kinkun tilalla?

Yorkshire pudding on vaan siinä muun ruuan seassa, kinkku löytyy ja laatikot ja graavilohi jne. Mun puddingit ei ole isoja niinkuin kuuluisi, vaan muffinssivuuassa tehtyjä pieniä... menee hyvin jouluruokien kanssa maultaan.

Vierailija
62/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiskis! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yorkshiren puddingeja yleensä vain lihapadan tai paahtopaistin kanssa. Kunnon kastikkeen kera:-)Mä teen kanssa muffinivuuassa.

Vierailija
64/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mustekalaa ja kunigasrapuja.

Suomessa jos oltais löytyis levämätiä, eli levärakkuloita, se on mun herkkua. Nyt jotain mätiä, en ole vielä päättänyt minkä kalan. Kalorimäärässä hurja ero, mut ei laketa jouluna:)

Pöydätä löytyy myös kermaista valkosipuli-kurpitsakeittoa.

Menu ei ole vielä valmis, joten en osaa vieäsanoa mitä kaikkea uutta (ainakin mulle) kokeilen tänä vuonna.

joku kummasteli maksalaatikkoa. Meillä on maksalaatikkoa jos löydän oikeaa maksaa kaupasta.

Punajuurilaatikkoa on joulupäivänä tarjolla.

Meille tas ei ikinä tule lihapullia tai makaronilaatikkoa (eikä jauhelihamakaronilaatikkoa) joulupöytään, eikä karjalanpaisita.

Vierailija
65/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mustekalaa ja kunigasrapuja. Suomessa jos oltais löytyis levämätiä, eli levärakkuloita, se on mun herkkua. Nyt jotain mätiä, en ole vielä päättänyt minkä kalan. Kalorimäärässä hurja ero, mut ei laketa jouluna:) Pöydätä löytyy myös kermaista valkosipuli-kurpitsakeittoa. Menu ei ole vielä valmis, joten en osaa vieäsanoa mitä kaikkea uutta (ainakin mulle) kokeilen tänä vuonna. joku kummasteli maksalaatikkoa. Meillä on maksalaatikkoa jos löydän oikeaa maksaa kaupasta. Punajuurilaatikkoa on joulupäivänä tarjolla. Meille tas ei ikinä tule lihapullia tai makaronilaatikkoa (eikä jauhelihamakaronilaatikkoa) joulupöytään, eikä karjalanpaisita.

tämän kirjoittaja

ja kiitos vinkistä yhdelle kirjoittajalle, kampasimpukoita ostan myös :)

Vierailija
66/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemiäni ihan tavallisia riisipiirakoitakin on mutta niistä en voi sanoa että vain mulla. Kun olen niitä tilauksesta muillekin tehnyt :)

perunatäytteellä!

millonkohan viimeksi olisin noita saanut!

kuuluisinpa minäkin tuttavapiiriisi,niin voisin tilata kanssa! :)

Vierailija
67/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeaa mustaa kaviaaria meillä on pieni purkki, se ei taida olla ihan tavallista kuitenkaan.

Mitä hanhenmaksaan tulee, kaikki sellainen ei tosiaankaan ole peräisin pakkosyötetystä hanhesta, koska kaikkia hanhia maailmassa ei suinkaan pakkosyötetä.

Vierailija
68/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna meillä on saaristolais tyyppinen pöytä.

Kalat pääosassa, kinkkua tai kalkkunaa ei tule, saaristolaisleipää, ahvenanmaan pannukakkua jälkiruoaksi luumukiisselillä. Tietysti kaikki perinteiset laatikot rosollit ja punakaalipuolukkasalaatti.

Vierailija
69/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
70/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin Kuvalehdessä oli ohje. Mielettömän hyvää!

Vierailija
71/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin Kuvalehdessä oli ohje. Mielettömän hyvää!

Onko se tämä se ohje?:

Punajuuri-juustolaatikko

6 keskikokoista punajuurta

100 g sinihomejuustoa tai vuohenjuustoa

1 kananmuna

2 dl kuohukermaa

½ dl kasvislientä

1 tl suolaa

½ tl mustapippuria rouhittuna

Oon metsästäny jotain tosi hyvää punajuurilaatikon ohjetta ja näitä ohjeita on netissä liikaa!

Vierailija
72/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 pieni kivikova pala pettuleipää ja pieni mukillinen happaman haisevaa piimää jokaiselle perheenjäsenelle. T: Köyhän perheen äiti Retriikka 34v 12 lapsen äiti nälkävuonna 1863.

Vierailija
73/74 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaalta

Vierailija
74/74 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöydän alla