Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
821/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään heikkolahjaista. En usko että oikeesti on mitään heikkolahjaisia olemassa.

Vierailija
822/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Spede Pasanen ja minä oon melkein 100 prosenttisen varma asiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Joskus ollut työkokeilussa, mutta muuten työtön. Oma-aloitteisuus heikko, ei oikein ymmärrä syy-seuraussuhteita. Esim. jos ostaa tukirahoilla telkkarin, niin sitten ei ole enää rahaa maksaa vuokraa. Tehnyt liudan lapsia ei-niin fiksujen naisten (äitejä 2), kaikki lapset enemmän tai vähemmän vammaisia. On vihainen, kun lastensuojelun kanssa joutuu tekemisiin, kun ihan hyvä isä hän on. Apukoulussa käynyt aikanaan, eikä ole oikein sielläkään pärjännyt. Ei oikein ymmärrä siivota kotia, ahtaasti asuvat, lapsia pajon ja koirankin ovat siihen hankkineet, huonolla hoidolla sekin.

Olen ollut pitkään sinkkuna, hän ystävällisenä miehenä on useampaan kertaan ehdottanut, että hän voisi ystävänpalveluksena siittää mulle lapsen tai useamman. On siis uskovainen ukkomies kyseessä. Ihan tosissaan on ollut, kun selittänyt kuinka hienoa olisi paljaalla touhata ilman ehkäisyä vieraan kanssa, kun vaimo ei enempää suostu lapsia tekemään, ja mies haluaisi vielä isäksi. Eli tällä perusteella hänellä on oikeus käydä vieraissa, varsinkin, kun ensisijaisesti olisi lasta tekemässä... En näe, että olisin ikinä niin epätoivoisesti vauvakuumeessa, että tuon miehen viallisia geenejä alkaisin monistamaan.

Vierailija
824/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään heikkolahjaista. En usko että oikeesti on mitään heikkolahjaisia olemassa.

Mistä sitten äo-tulos 70-85 sitten sinusta kertoo? Se on lääketieteellisessä luokituksessa normaaliksi luokiteltua alhaista älykkyyttä.

Et taatusti tunne, koska tuota termiä käytettiin vielä yli 20 vuotta sitten. Ei se termiä vaihtamalla ole kadonnut minnekään. Nykyään ne on laaja-alaiset oppimisvaikeudet, koska halutaan olla niin poliittisesti korrekteja. Nykyäänhän kulkuritkin on kodittomia ja on seksityöntekijöitä ja kehitysvammaisista puhutaan erikoislapsina tai hitaasti oppivina.

Vierailija
825/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä uskon että tuon älykkyysosamäärän omaavia henkilöitä on saattanut olla joskus ennen vanhaan. Mutta nykyään jos lapselle tai nuorelle annetaan diagnoosi Laaja-alaiset oppimisvaikeudet niin todennäköisesti ne ei ole oikeasti heikkolahjaisia.

Vierailija
826/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Uudenajan lapset on totta.

Vierailija
827/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylapset ja nuoret on vaan erilaisia oppijoita

Vierailija
828/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma olis parempi ilman diagnooseja. Sen takiahan Spede Pasanenkin pärjäsi elämässä kun ei ollut diagnoosia sillä. Nykypäivän maailmassa se ei olisi niin hyvin pärjännyt. Spede oli ilmiselvä ADHD.

Nyt et itse tiedä mistä puhut. ADHD ei ole sama kuin alhainen älykkyysosamäärä. Tuolla diagnoosilla voi olla hyvin poikkeuksellisen korkeakin äö. Kun saa esimerkiksi lääkityksen pärjää hyvin ja jos lievänä, niin aikuisena ei haittaa. Toki voi olla tällä diagnoosilla heikkolahjainenkin ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
829/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itelläkin on diagnoosina se Laaja-alaiset oppimisvaikeudet,mutta kyllähän se minä ite olen paras asiantuntija arvioimaan että mikä minua vaivaa. Tiedän että minulla hahmottamisen ja hienomotoriikan kans ollut ongelmia. Kielellisesti minä olen ihan normaali.

Vierailija
830/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnallisesti on kehuttu erittäin ketteräksi koulussa. Jos mä olisin oikeesti heikkolahjainen niin tuskin minä olisin liikunnallisestikkaan ketterä.

Vierailija
831/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on hahmottamisessa ongelmia niin varmaan sentakia niissä psykologin testeissä minulla jääpi kokonaistulos alle keskitason.

Vierailija
832/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIi suomessa olisi yhtäään sen heikkolahjaisempaa jos huumeet olisi laillisia ja niiitä saisi myyödä vapaaasti.

Vierailija
833/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta professoria.

Vierailija
834/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäki oisin saanu ADHD diagnoosin jos oisin halunnut. Mutta emmä usko että jollain lääkkeillä elämä muuttusi senkummemmaksi.

Vierailija
835/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnallisesti on kehuttu erittäin ketteräksi koulussa. Jos mä olisin oikeesti heikkolahjainen niin tuskin minä olisin liikunnallisestikkaan ketterä.

.....jeeeep 🙄

Vierailija
836/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mäki oisin saanu ADHD diagnoosin jos oisin halunnut. Mutta emmä usko että jollain lääkkeillä elämä muuttusi senkummemmaksi.

ADHD ei ole synonyymi heikkolahjaiselle.

Vierailija
837/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tarkottanutkaan että oisi. Tarkotin sitä että olisin saanut ADHD diagnoosin oppimisvaikeusdiagnoosin lisäksi.

Vierailija
838/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivilkkaita ihmisiä on kumminkin ollut aina olemassa. Ja ennen ei oo diagnosoitu mitään ADHD:ta ja hyvin on ihmiset pärjänneet ilman lääkkeitä. Toki ymmärrän sen että monelle on helpotus kun saa sen ADHD diagnoosin ja lääkkeet.

Vierailija
839/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olen hyväksynyt itteni semmosena kun olen ja minua ei haittaa vaikken pystykkään keskittymään mihinkään asiaan kovin pitkiä aikoja.

Vierailija
840/4735 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä uskon että tuon älykkyysosamäärän omaavia henkilöitä on saattanut olla joskus ennen vanhaan. Mutta nykyään jos lapselle tai nuorelle annetaan diagnoosi Laaja-alaiset oppimisvaikeudet niin todennäköisesti ne ei ole oikeasti heikkolahjaisia.

Niin että nykyisin ei enää synny ihmisiä, joiden älykkyysosamäärä olisi 70 ja 85 välissä? Eli syntyy iso joukko niitä, joilla äo on alle 70 ja kaikilla lopuilla se on 86 tai enemmän? Onko asteikossa muita vastaavia hyppäyksiä? Onko niinkin, että edelleen syntyy Mensan jäseniä, joilla äo yli 130, mutta ei enää niitä keskimääräistä fiksumpia, ei huippuälykkäitä, joiden älykkyysosamäärä olisi 115-130? Mistä me siinä tapauksessa tulevaisuudessa saamme lääkärit, juristit, di:t yms. joista monet ovat ennen mahtuneet tuohon väliin älykkyysosamäärä suhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä