Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
781/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spede Pasanen on muuten oppinut puhumaan vasta 3 vuotiaana

Vierailija
782/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä monivuotiaana minä olen oppinut puhumaan,mutta kai mä ny oon osannut jo ennemmin kuin Spede

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtttuako siinä iniset kun ei se mitään auta. Hommaaa se tykki mulle. SItä tässssä odotellaaan.

Vierailija
784/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

??????

Vierailija
785/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spede Pasanen ei käyttänyt paljon alkoholia,muttta rööki sille maistui. Mäkään en hirveenä alkoholin kans läträä,mutta röökiin olen koukussa

Vierailija
786/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ei käy töissä. Alkoholia menee aika paljon, miehet käyvät hänen luonaan tyydyttämässä tarpeensa, mutta normaalia parisuhdetta ei ole saanut luotua. Pystyy asumaan yksin, arjen asiat sujuu. On älyllisesti (varhais)teini-ikäisen tasolla ja tämä näkyy mieltymyksissä ja some-käyttäytymisessä. Ikää päälle 30, mutta mielenkiinto kohdistuu temppareiden tyylisiin ohjelmiin. Haaveilee löytävänsä kumppanikseen esimerkiksi ”rikkaan lääkärin” eli ei välttämättä ihan realistinen käsitys itsestään ja ympäristöstään. Laittaa lähes päivittäin itsestään selfien someen, meikit ja ulkonäkö kiinnostaa kovasti.

Vierailija
787/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi:

Kyllä, tunnen useitakin naisia

Vierailija
788/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se heikkolahjainen tarkoittaa edelleen sitä että kognitiiviset kyvyt jää alle keskitason.

Vierailija
789/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää mutta Spede oli Mensan jäsen.

Vierailija
790/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no ei mun kielelliset kyvyt jää keskitasosta mutta hahmottamiskyvyt jää

Vierailija
791/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se heikkolahjainen tarkoittaa edelleen sitä että kognitiiviset kyvyt jää alle keskitason.[/quote

Nykyään ei puhuta enää heikkolahjaisuudesta vaan laaja-alaisista oppimisvaikeuksista.

Vierailija
792/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes i know,mutta tossa kysymyksessäkin lukee että tunnetko ketään heikkolahjaista tai kehitysvammaista

Vierailija
793/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spede oli myös lahjakas piirtäjä,mutta minulla ei luonnistu piirtäminen laisinkaan. Mutta urheilussa,näyttelijänä,kooomikkona yms saattaisin olla yhtä lahjakas kuin Spede.

Vierailija
794/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no eihän Spede ollut urheilija varsinaisesti,mutta urheilullinen ja urheilullisesti lahjakas oli. Minä oon kans ollut aina urheilullinen ja lahjakas. Koulussa on kehuttu erittäin ketteräksi liikunnassa

Vierailija
795/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag tycker skriver

Vierailija
796/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä entinen työkaveri oli hyvin erikoinen tapaus. Hän oli hidas ajatukseltaan ja niin jääräpää omissa asioissaan että oli vaikeaa opettaa hänelle uusia hommia varsinkin kun ei ottanut kritiikkuä hyvin vastaan. Eleli omissa maailmoissaan, ei aina tuntunut ymmärtävän puhetta ja hän tippuikin usein kärryiltä kun puhutaan ryhmässä ja usein tokaisikin asioita ihan yhtäkkiä mikä meitä muita hämmensi vain enemmän. Ja usein tuntui ettei hän osaa sosiaalisianormejakaan. Lisäksi hänellä oli vähän kaikista asioista niin ihmeellisiä käsityksiä että... Suurinosa asennoituikin häneen naureskellen ettei parane ottaa häntä tosissaan.

En tiedä sitten miten pärjää elämässä. On hänellä rikasmies ja lapsi. Töihin pääsi ja pysyy siellä suhteilla.

Vierailija
797/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni. Yli nelikymppinen, mutta itkee jos ei saa tahtoaan läpi. Esimerkiksi jos äitinsä ei osta hänelle jotain mitä tahtoo. Ei huolehdi yhtään hygieniastaan, hampaat ovat pelkät mustat tyngät. En ymmärrä miten hän pystyy syömään edes mitään. Kuvittelee seurustelevansa milloin kenenkin kanssa joka käy painamassa häntä ja nauraa sitten kylillä. Työtön, mutta huolehtii kodistaan. Ottaa jatkuvasti uusia lemmikkejä ja sitten luopuu niistä milloin milläkin syyllä. 

Epäilen kyllä että jokin kromosomipoikeama tms. on, mutta sitä ei ole testattu. Hän on todella voimakkaasti likinäköinen ja muutenkin kasvot hieman erikoisen malliset, ei näytä lainkaan sisareltaan. Äitinsä tupakoi kuin korsteeni odotusaikana. 

Vierailija
798/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olis parempi ilman diagnooseja. Sen takiahan Spede Pasanenkin pärjäsi elämässä kun ei ollut diagnoosia sillä. Nykypäivän maailmassa se ei olisi niin hyvin pärjännyt. Spede oli ilmiselvä ADHD.

Vierailija
799/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyy mistään heikkolahjaisuus diagnoosista yms muista oppimisvaikeus diagnoosista on kun niihin ei kumminkaan ole mitään lääkkeitä olemassa. Ajateltasi vaan niin että jokainen ihminen on erilainen ja oppii eri tavalla.

Vierailija
800/4735 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maailma on tehty vaan yhenlaisia ihmisiä varten. Vaikka totuus on että jokainen meistä on yksilö ja jokaisella pitäisi olla oikeus elää omaa elämäänsä niinku parhaaksi katsoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi