Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
2001/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuin Faceen vilkaista ja näkee lukuisia heikkolahjaisia ihmisiä julkaisuineen.

Vierailija
2002/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on taas päivä ku ei jaksa keskittyy mihinkään vaan hypin hommasta toiseen😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuin Faceen vilkaista ja näkee lukuisia heikkolahjaisia ihmisiä julkaisuineen.

Höpö höpö ei facejulkaisuista voi päätellä heikkolahjaisuutta😊

Vierailija
2004/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta tunnen monia keski- tai sitä alempaan äo-tasoon kuuluvia, joiden itsetunto on niin huono, että pitää määritellä muita itseään alemmalle tasolle.

Vierailija
2005/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika heikkolahjaista on postailla tylsiä kahvikuppikuvia joka päivä sinne, ketä muka kiinnostaa ja serverit maailmalla vaan täyttyy noista turhista kuvista.

Vierailija
2006/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsi valmistavan opetuksen kautta (2 kk) lähihoitajaksi opiskelemaan. Siis ihan testeillä todettu heikkolahjaisuus (laaja-alaiset oppimishäiriöt)

Kummallista, että sinne pääsee heknkolahjaisetkin.

Sehän on vaa hieno homma että pääsee. Eikä aina ne psykologien testit kerro totuutta ihmisestä välttämättä.

Se ei ole hieno homma. Olin kerran heikkolahjaisen lähihoitajaopiskelijan ohjaajana, eikä hän ymmärtänyt mitään potilaan hoidosta. Teki mitä pyydettiin tekemään (ei kuitenkaan oma-aloitteisesti), mutta mitään syvempää ymmärrystä siitä miksi näitä asioita tehdään ei löytynyt. Silloin kaikki vastuu kaatuu työkaverille. Ei tuollaista ihmistä voi luottaa yksin yövuoroon, kun pitäisi osata toimia, jos potilaalle tuleekin jotain akuutimpaa ongelmaa. Ei myöskään ole oikein, että on tietyt ammattitaitovaatimukset, tietyt asiat jotka on pakko osasta kun olet valmistunut ja hän ei niitä hallitse kun on päässyt kaikesta helpommin läpi. Todistukseen tulee ihan sama tutkinto suoritetuksi ilman mitään merkintää siitä, että kaikki on menty mukautetun suunnitelman kanssa läpi. Menisitkö itse mukaitetun koulun käyneen lääkärin hoidettavaksi?

Ei oo mahdollista että mukautetun koulun käynyt pääsisi lääkäriksi asti😀

Tuleehan sieltä Somaliastakin insinöörejä ja aivokirurgeja, vaikka äo on keskimääräisesti 65.

Vierailija
2007/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika heikkolahjaista on postailla tylsiä kahvikuppikuvia joka päivä sinne, ketä muka kiinnostaa ja serverit maailmalla vaan täyttyy noista turhista kuvista.

No se on sinun mielipide mutta et voi sanoa heikkolahjaiseksi ketään sen perusteella😊 Heikkolahjaisuus tarkoittaa alhaista äo:ta,70-85 on näitten älykkyystaso psykologien kielellä sanottuna😊

Vierailija
2008/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsi valmistavan opetuksen kautta (2 kk) lähihoitajaksi opiskelemaan. Siis ihan testeillä todettu heikkolahjaisuus (laaja-alaiset oppimishäiriöt)

Sehän on vaa hieno homma että pääsee. Eikä aina ne psykologien testit kerro totuutta ihmisestä välttämättä.

Se ei ole hieno homma. Olin kerran heikkolahjaisen lähihoitajaopiskelijan ohjaajana, eikä hän ymmärtänyt mitään potilaan hoidosta. Teki mitä pyydettiin tekemään (ei kuitenkaan oma-aloitteisesti), mutta mitään syvempää ymmärrystä siitä miksi näitä asioita tehdään ei löytynyt. Silloin kaikki vastuu kaatuu työkaverille. Ei tuollaista ihmistä voi luottaa yksin yövuoroon, kun pitäisi osata toimia, jos potilaalle tuleekin jotain akuutimpaa ongelmaa. Ei myöskään ole oikein, että on tietyt ammattitaitovaatimukset, tietyt asiat jotka on pakko osasta kun olet valmistunut ja hän ei niitä hallitse kun on päässyt kaikesta helpommin läpi. Todistukseen tulee ihan sama tutkinto suoritetuksi ilman mitään merkintää siitä, että kaikki on menty mukautetun suunnitelman kanssa läpi. Menisitkö itse mukaitetun koulun käyneen lääkärin hoidettavaksi?

Tuleehan sieltä Somaliastakin insinöörejä ja aivokirurgeja, vaikka äo on keskimääräisesti 65.

Vähälahjaiset eivät pärjää vuosikymmeniä sotien ja luonnonkatastrofien keskellä. Suomalainen kermaperse lamaantuisi alta aikayksikön.

Vierailija
2009/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan niitä vääriä diagnooseja saada kehittyneestä lääketieteestä huolimatta, mutta luulisi, että siellä koulutuksessa olisi oikeasti sitten paljastunut se oma oppimistapa ja olisi sitten kyseenalaistettu heikkolahjaisuus-diagnoosi.

Tai sitten tuo heikkolahjaisesta lähihoitajasta puhunut sekoitti lähihoitajan lähiavustajaan, joka opiskelee muuten samoja asioita paitsi lääkelaskuja. Toimiihan jotkut kehitysvammaisetkin hoiva-avustajina, mutta täytyy olla aika hyvätasoinen pärjätäkseen kyseisessä ammatissa.

Vierailija
2010/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvammaisten elämä on varmaan yhtä helppoa kun eläinten elämä.

Olisihan se hienoa olla kehitysvammainen. Saisi asua yhteiskunnan kustantamassa asuntolassa kehitysvammaisten kavereiden kanssa ja jossa henkilökunta tekee ruuan ja siivoaa. Eläisin kuin viiden tähden hotellissa. Ei tarvitsisi kustantaa hammaslääkäriäkään itse kun yhteiskunta maksaa. Eipä ihme kun kehitysvammaiset ovat onnellisia.

Vierailija
2011/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähälahjaiset eivät pärjää vuosikymmeniä sotien ja luonnonkatastrofien keskellä. Suomalainen kermaperse lamaantuisi alta aikayksikön.

Eihän sompuilla äo riitä huolehtimaan terveydestä ja syyttävät rasisteja koronakuolemasta. Luonto hoitaa.

Vierailija
2012/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen nykyinen pääministeri Sanna Marin. Heikkolahjainen, muta hyvännäköinen.

Vierailija
2013/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen nykyinen pääministeri Sanna Marin. Heikkolahjainen, muta hyvännäköinen.

Eikai nyt Sanna Marin olen niin itsekeskeinen poliitikko kun se edustaa y sukupolvea? 😊 No mä en tiedä noista poliitikoista mitään kun ei kiinnosta yhtään toi politiikka niin ei tuu seurattua poliitikkoja😊

Vierailija
2014/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna Sarin

Vierailija
2015/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän et 8*8 on 64 mut kuin moni muu heikkolahjainen tietää ton? 😊

Vierailija
2016/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös et toi tulee tästä 8+8+8+8+8+8+8+8 =64😊 Luulis et ei kovinkaan moni heikkolahjainen tajuis tota tai sit mä oo vaa erilainen heikkolahjainen😊

Vierailija
2017/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan myös laskea paljon on esim. 10000-2350 = 7650😊

Vierailija
2018/4735 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaakohan ees itse psykologit laskee tollasta ilman laskinta😊

Vierailija
2019/4735 |