Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
Olen idiooteidta idiootein eikä päässä liiku mithääään
Olen maailman tyhmin mun ei olis pitänyt syntyy ollenkaan😓
Pitäs haastaa ne psykologit oikeuteen sellaisista vääristä diagnooseista. Mä olen valo työntekijä enkä heikkolahjainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi valmistavan opetuksen kautta (2 kk) lähihoitajaksi opiskelemaan. Siis ihan testeillä todettu heikkolahjaisuus (laaja-alaiset oppimishäiriöt)
Kummallista, että sinne pääsee heknkolahjaisetkin.
Sehän on vaa hieno homma että pääsee. Eikä aina ne psykologien testit kerro totuutta ihmisestä välttämättä.
Se ei ole hieno homma. Olin kerran heikkolahjaisen lähihoitajaopiskelijan ohjaajana, eikä hän ymmärtänyt mitään potilaan hoidosta. Teki mitä pyydettiin tekemään (ei kuitenkaan oma-aloitteisesti), mutta mitään syvempää ymmärrystä siitä miksi näitä asioita tehdään ei löytynyt. Silloin kaikki vastuu kaatuu työkaverille. Ei tuollaista ihmistä voi luottaa yksin yövuoroon, kun pitäisi osata toimia, jos potilaalle tuleekin jotain akuutimpaa ongelmaa. Ei myöskään ole oikein, että on tietyt ammattitaitovaatimukset, tietyt asiat jotka on pakko osasta kun olet valmistunut ja hän ei niitä hallitse kun on päässyt kaikesta helpommin läpi. Todistukseen tulee ihan sama tutkinto suoritetuksi ilman mitään merkintää siitä, että kaikki on menty mukautetun suunnitelman kanssa läpi. Menisitkö itse mukaitetun koulun käyneen lääkärin hoidettavaksi?
Ei oo mahdollista että mukautetun koulun käynyt pääsisi lääkäriksi asti😀
Lukisin itseni sellaiseksi. Olisi helpompaa saada joku diagnoosi kun joskus yksinkertaisetkin asiat tuntuvat haasteellisilta.
Vierailija kirjoitti:
Lukisin itseni sellaiseksi. Olisi helpompaa saada joku diagnoosi kun joskus yksinkertaisetkin asiat tuntuvat haasteellisilta.
Etköhän saa kun menet vaan psykologin luokse😀
Mut ei niillä diagnooseilla tee vittuakaan😀
Esim Joku ADHD ja Asperger on vaan luonteenpiirteitä😀 Niin ihan turhia diagnooseja😀
Mauri Pekkarinen. Mies on aivan älykääpiö ja hädin tuskin 155 senttiä pitkä. Ja vielä se naurettava peruukki päässä.
Tässä yksi uutinen yli 10 vuoden takaa:
"Ministeri Pekkarisen hankeen Ylläksellä heittänyt mies oli poliisi"
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000004548501.html
Pekkarinen on sen verran tyhmä jätkä, että sen puheita ei jaksa kuunnella edes poliisi.
Tää maailma on vaan sellanen että heti kun joku käyttäytyy jotenki poikkeavalla tavalla niin siihen heti ollaan keksimässä jotain diagnoosia syyksi😀 Ois paljon järkevämpää ajatella niin että jokainen on omanlaisensa ja jokaisella on omat käyttäytymistyylinsä.
Oppimisvaikeuksista kärsivät ihmiset pärjäisi yhtä hyvin kun muutkin,jos koulussa vaan tuettaisi eri oppimistyylejä ja jne. Paitsi kehitysvammaiset niille on oikea tää nykyinen järjestelmä mikä on. Mutta varmasti on diagnosoitu sellaisiakin kehitysvammaisiksi ketkä ei ole sitä,pelkkä äo testi ei ole tae kehitysvammaisuudesta vaan siinä pitää ottaa huomioon laajempi kokonaisuus.😀
Tää maailma on vaan niin paska ja epätoimiva!!! Muutoksia tarvittaisi ja paljon!!
Mut eihän maailma oo koskaan jonkun mielestä toimiva kun jokaisella on oma mielipiteensä että millainen maailman pitäisi olla😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi valmistavan opetuksen kautta (2 kk) lähihoitajaksi opiskelemaan. Siis ihan testeillä todettu heikkolahjaisuus (laaja-alaiset oppimishäiriöt)
Kummallista, että sinne pääsee heknkolahjaisetkin.
Sehän on vaa hieno homma että pääsee. Eikä aina ne psykologien testit kerro totuutta ihmisestä välttämättä.
Se ei ole hieno homma. Olin kerran heikkolahjaisen lähihoitajaopiskelijan ohjaajana, eikä hän ymmärtänyt mitään potilaan hoidosta. Teki mitä pyydettiin tekemään (ei kuitenkaan oma-aloitteisesti), mutta mitään syvempää ymmärrystä siitä miksi näitä asioita tehdään ei löytynyt. Silloin kaikki vastuu kaatuu työkaverille. Ei tuollaista ihmistä voi luottaa yksin yövuoroon, kun pitäisi osata toimia, jos potilaalle tuleekin jotain akuutimpaa ongelmaa. Ei myöskään ole oikein, että on tietyt ammattitaitovaatimukset, tietyt asiat jotka on pakko osasta kun olet valmistunut ja hän ei niitä hallitse kun on päässyt kaikesta helpommin läpi. Todistukseen tulee ihan sama tutkinto suoritetuksi ilman mitään merkintää siitä, että kaikki on menty mukautetun suunnitelman kanssa läpi. Menisitkö itse mukaitetun koulun käyneen lääkärin hoidettavaksi?
Olen yrittänyt opettaa yhtä, joka ei meinaa selvitä helpoimmistakaan lääkelaskuista, ei ole vaan alkeellisintakaan tajua miten ne pitäisi laskea. Miten semmoinen ihminen pystyy huolehtimaan potilaiden/asiakkaiden lääkehoidosta turvallisesti? On todellakin väärin että tuommoisilla taidoilla pääsee koulut läpi.
Sillähän voi olla dyskalkulia eli matemaattinen oppimiskyvynhäiriö😊 Ei kannata pelkästään lääkelaskujen osaamattomuus en takia heti tuomita toista heikkolahjaiseksi😊
Vierailija kirjoitti:
Hallitus
No totta kun eihän ne osaa tehä mitään järkeviä päätöksiä koskaan😊
Hallitus pitäs banniin pistää😊
Vierailija kirjoitti:
Mauri Pekkarinen. Mies on aivan älykääpiö ja hädin tuskin 155 senttiä pitkä. Ja vielä se naurettava peruukki päässä.
Tässä yksi uutinen yli 10 vuoden takaa:
"Ministeri Pekkarisen hankeen Ylläksellä heittänyt mies oli poliisi"
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000004548501.htmlPekkarinen on sen verran tyhmä jätkä, että sen puheita ei jaksa kuunnella edes poliisi.
Tuskin se älyllisesti on tyhmä😊 Se varmaan käyttäytyy silleen että siitä saa tyhmän ihmisen vaikutelman😊
Hallituksessa olevat ei ole tyhmiä mutta ne ei vaan osaa tehä sellaisia päätöksiä mikä miellyttäisi kansaa😊
Olen todella idiootti