Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä, teen kohta jotain kamalaa...!! :(

Vierailija
18.12.2011 |

Vauva (4kk) itkee koko ajan eikä mistään ole mitään apua. Teki niin tai näin niin itku vaan jatkuu ja olen ihan poikki enkä enää jaksaisi ja monesti on käynyt mielessä vauvan itkiessä, että voisin vaikka ravistella yms. vauvaa, jotta se olisi edes hetken hiljaa ja saisin nukkua ja heti näin ajateltuani säikähdän ajatuksiani ja kadun niitä.

Kantoliinassa ja liikkeessä vauva on välillä tyytyväinen ja siinä nukkuukin, mutta jos liike loppuu niin itku jatkuu välittömästi. Olen niin väsynyt kun en juuri koskaan saa nukkua. Ei ole miestä apuna vaan olen totaali yh.

Neuvolassa on sanottu, että se on sitä vauva-arkea kun tutkimuksissa (kunnallisella ja yksityisellä käyty) ole mitään löytynyt ja että vauvani on vaan vaativampi vauva. Neuvolan täti on myös kertonut yhdestä omasta lapsestaan, joka oli samankaltainen ja siitä mitkä konstit tälle auttoi, mutta ne eivät ole tepsineet minun vauvalleni.

Apujoukkoja ei juuri ole. Sukulaisista vain harvat ovat elossa ja he ovat jo vanhoja ja heillä on sairauksia niin heistä ei juuri ole apua. Myöskään ystäviä minulla ei kauheasti ole enkä ole jaksanut käydä missään vauvan synnyttyä, josta niitä ystäviä saisi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä miten se on tutkittu noin pieneltä vauvalta? Miten ne totes ettei sitä oo? Ihan uteliaisuudesta kysyn, kun omalla epäiltiin kans ja ensiksikin ne määräs gavisconia eikä mitään tutkimuksia.

Onko maitoallergia tutkittu? seki on hyvin yleinen itkun aiheuttaja. Tai muu allergia.

Mitä d-tippoja syötät? Entä maitohappobakteereja? Neki voi aiheuttaa mahavaivaa ja itkua.

Vierailija
22/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotut maitohappobakteerit taas lieventää masuvaivoja ja siten itkua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen täysin tukiverkoton, kummatkaan isovanhemmat eivät halua osallistua millään tavalla perheemme elämään, ja apua ei saa mistään, koska kunnassamme ei ole lapsiperheille kotiapupalvelua ollenkaan. Minulla on sentään mies, ja sen avulla selvisin järjissäni kahdesta koliikkilapsesta. Tässä kuitenkin muutama ensihätään tarkoitettu neuvo:

- osta ne korvatulpat ja anna lapsen välillä huutaa yksin sängyssä, se ei kuole siihen kuitenkaan, ravisteluun ja kuristamiseen sen sijaan voi kuolla

- kokeile keinutuolia tai sitä että pidät sylissä kantoliinassa ja itse nuokut nojatuolissa

- vyöhyketerapia ja reikihoito voivat auttaa. Omalla lapsellani auttoi reiki, ja sitä voi myös tilata kaukohoitona hoitajalta (ei maksa juuri mitään) sen jälkeen kun on käynyt esim. kerran kontaktihoidossa

- pysy itse rauhallisena sillä vauva aistii sinusta hädän ja epätoivon ja heijastaa tunteitasi omalla hädällään

- jos menee ihan äärimmäiseksi tilanteeksi, eli tekee mieli tyyliin tappaa vauva, niin on kaksi tahoa jonne voit mennä suoraan ilman etukäteislähetettä, eli joko ensi- ja turvakoti (ottavat kyllä hätätapaukset vastaan vaikka kyse ei ole väkivallasta) ja täällä voit levätä itsekin

-toinen vaihtoehto on päiväaika-huostaanotto, kuulostaa pahemmalta kuin mitä on, mutta tätä minullekin tarjottiin, eli lapsi voidaan päivävuoron ajaksi sijoittaa tilapäisesti vastaanotto/huostaanottokotiin ja se haetaan iltapäivällä kotiin. Meidän kunnassa ei siis ollut sitä perhetyötä joten tämä oli vaihtoehto, eli vauva olisi laitettu sijoitukseen päiväajaksi ja iltapäivällä töistä palaava puoliso olisi hakenut sen

- vielä yksi äärimmäinen vaihtoehto on se että hakeudut psykiatriselle päivystyksen kautta, sanot että sinun on pakko päästä nukkumaan tai jotain tapahtuu, tällöin lapsesi laitetaan myös tilapäisesti sijoituslaitokseen

Mitä tahansa joudutkin kärsimään, niin älä ravistele vauvaa tai pura vihaasi siihen. Tiedän niin hyvin mitä käyt läpi, itsekin teki mieli heittää non-stoppina kolmatta kuukautta parkuva vauva ikkunasta ulos, ja kerran suutuksissani heitin vauvan sänkyyn selälleen, ja tätä kadun katkerasti vieläkin vaikkei vauvaan pahasti sattunutkaan. Jälkikäteen kun tuosta huutorallista selviää niin näkee suhteellisuudentajuisesti sen, että ei se nyt ollutkaan kuin pieni vaihe elämässä ja jälkikäteen ei niin pahalta tuntunutkaan, mutta tiedän että se ei AUTA sinua nyt tässä vaiheessa.

Voimia ja jaksamista sinulle, pidäthän huolen lapsestasi ja lapsen turvallisuudesta. Olet hyvä ja vastuuntuntoinen äiti kun ajoissa pohdit näitä asioita, ja selviät varmasti. Iso rutistus ja halaus sinulle!

Vierailija
24/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ok-talossa

Vierailija
25/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin äkkiä sulle vaan tuon osoitteen, jos olisit uskaltanut viestiä laittaa. Mulla on auto käytössä ja mä pääsen tarvittaessa tulemaan teille. Omat lapset oli helppoja verrattuna muihin, mutta silti väsymys sai ajattelemaan samanlaisia ajatuksia.

Sulla ON ihmisiä ympärillä valmiina auttamaan, voit mullekin vaikka vaan soittaa ja itse itkeä. Ei me tunneta, mutta äkkiä opitaan tuntemaan. Oma jaksaminen oli aiemmin koetuksella ja nyt mulle tuli huoli sinusta ja pienestä vauvastasi.

T. mijau

Vaatii taitoa suodattaa kaikenlaiset "kivittäjäakat" ja pervot. Oikeasti kuitenkin asiallisesti pyytäen apuakin saa. Ihania ihmisiä saattaa juuri näinkin löytyä ja vieras ihminen saattaa olla se enkeli jota tuskan hetkellä tarvitaan.

Omat lapset ovat jo vähän isompia, mutta muistan, että vauva kiljui herkästi äidin syömän ruoan takia ja aisti äärimmäisen herkästi vanhempien mielialat. Niinpä rento fiilis vaikkapa alasti vauvan kanssa voi auttaa. Sentakia, että tulee läheinen kontakti ja vauva tuntee turvallisuutta. Voimia AP:lle.

Mies Satakunnasta.

Vierailija
26/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikotia minäkin ajattelisin ensiksi. Oletko selittänyt, missä on lähin sellainen?

Vierailija
27/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän vain syö sipulia, kukkakaalia tai muutakaan kaalia, ja mitä niitä nyt olikaan mitä ei pidä syödä kun imettää. Tarkista ruokavaliosi vielä kerran.

Voimia. Ajan kanssa kaikki helpottuu, usko pois.

Vierailija
28/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 7kuinen "koliikkivauva" kunnes räjähdin neuvolassa ja päästiin allergiasairaalaan testattavaksi. Huuto loppui kun seinään.

Vierailija
29/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon että saisit nukkua.

Älä pelästy noita ajatuksia ne on ihan nomraaleita tuollaisessa tilanteessa, meilläkin vauva huusi ekan vuoden suurinpiirtein yötä päivää 10min pätkissä sain nukkua ekat 4-5kk...

Koita vyöhyketerapiaa, meillä oli koliikkivauva niin siihen se ainakina uttoi, siitä on ihmiset montaa mieltä mutta jos ei kerran mitään vikaa mistään löydy niin eipä tuon kokeilu ole sulta mistään pois, paitsi tietty se maksaa.

Vierailija
30/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jossain muualla, hae apua neuvolan kautta heti maanantaina

Vierailija
31/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tarvii äkkiä saada apua. Mä olisin jo niin epätoivoinen että kun en tiedä tarkkaan mistä apua voisi saada, niin kävele vaikka vauvan kanssa päivystysvastaanotolle ja sano että sun on saatava nukkua tai teet pian vauvallesi jotain.. kyllä ne auttaa sieltä.

pelkään olevani itse pian samassa tilanteessa ja voin hyvin kuvitella kauhun ja paniikin!

odotan vauvaa rv 36+2 ja olen ihan yksin. mies löi ja haukkui minua raskauden alusta alkaen, niin lähdin muutama viikko sitten pois "kotoa". Lapsen isyysasia on vielä epävarmaa mutta en ainakaan haluaisi vauvaani tälle "isälle" antaa.

Vierailija
32/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsingistä!

Vierailija
33/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauteni sai alkunsa yhden illan jutusta ja tämä mies sanoi, kun kerroin raskaudestani, ettei hän halua alkaa isäksi.

Aborttia en voinut ajatellakaan, kun aiemmin minulla on ollut 4keskenmenoa.

ap

Missä mies?

Vierailija
34/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaippa sitä vois uudestaankin kokeilla.

ap

hoitoon että saisit nukkua.

Älä pelästy noita ajatuksia ne on ihan nomraaleita tuollaisessa tilanteessa, meilläkin vauva huusi ekan vuoden suurinpiirtein yötä päivää 10min pätkissä sain nukkua ekat 4-5kk...

Koita vyöhyketerapiaa, meillä oli koliikkivauva niin siihen se ainakina uttoi, siitä on ihmiset montaa mieltä mutta jos ei kerran mitään vikaa mistään löydy niin eipä tuon kokeilu ole sulta mistään pois, paitsi tietty se maksaa.

Vierailija
35/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koita perheneuvolaa. EN tiedä mitä resusseja siellä on, mutta kerro mitä olet ajatellut. Kyllä neuvolankin pitäsi reagoida tuommoiseen asiaan, onhan useilla kunnilla tuohontarkoitukseen apua, joka tulee ketoon hetkeksi. Voimia, uskon että on rankkaa, mutta et saisi jäädä nyt yksin, maanantaina heti soittamaan! Voimia!

Vierailija
36/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisin auttaa sinua, että saisit nukuttua. olen itse aikoinaan valvonut kauheasti vauvan kanssa eli tiedän, kuinka raskasta se on. Mulla sentään oli mies, joka auttoi kaikin tavoin.

Vierailija
37/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaiskohan ns. koliikkikeinu? Siinä lapsi on liikkeessä kokoajan ja itse saat levätä. Laita vaikka kuulokkeet tai tulpat korviin niin itku ei häiritse.

Vierailija
38/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada vaikka sairaalaan pariksi päiväksi, jos muuta apua ei löydy.

Jopa äitien on joskus saatava nukkua.

Vierailija
39/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimistosta pitäisi saada apua, mutta aina ei kuitenkaan saa. Soita huomenna sosiaalitoimistoon. Sinun _pitäisi_ saada lastenhoitoapua ehkäisevänä lastensuojelutyönä. esim voisivat kustantaamll:n hoitajaa.

Jos asut Turun seudulla, voin tulla kotiisi hoitamaan tai ottaa lapsen minun kotiini. Oma lapseni oli myös haastava ja hyvin vaikea vauvana.

Vierailija
40/46 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten jätät lapsen yksin ja menet pienelle kävelylle. Ettet sitten kadu jälkikäteen mitään mitä olisit uupuneena tehnyt.

Se, joka asuu Turun seudulla.

Voit tehdä anonyymin sähköpostiosoitteen, niin siihen sitten halukkaat ottavat yhteyttä. Jos sitten et luota kuitenkaan avuntarjoajaan, niin ihan rehellisesti häntet tavatessasi, sanot vain ei kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan