Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Phdintaa opettajien ja tarhatätien joululahjoista

Vierailija
17.12.2011 |

Että mitä hittoa taas tänä vuonna..

Suklaa tuntuu typerältä, mitä jos tulee 18 lapselta konvehteja-jihuu

Kukkia voi kotiinsa ottaa rajallisen määrä, tietysti voihan niitä edelleen lahjoittaa tuliaisina..

Mitään sälää tai kynttiöitä en ymmärrä..

Haluan viedä jotain mikä tulee käyettyä eikä jää nurkkiin pyörimään; piparit ja homejuusto on jo käytetty..

Vessapaperi? SEhän on aina loppu...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten koko henkilökunnalle tarkoitetun leipomuksen :) Tai vaikka joulukortin.

Mut mikään pakko ei todellakaan ole muistaa.

Vierailija
22/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin henkilökunnalle vien itseleivotun kakun ennen joulua. Opettajalle en ole vienyt mitään, en jouluna enkä keväällä, koska emme juurikaan ole tekemisissä kuin pakolliset, pitääkö edes silloin mitään viedä?

iin että ope ei tarvii mitään ja hoitajat lahjot jolloin kakulla? Muista ensi keäänä laitta arsenikkia joukkoon

päiväkodin henkilökunnalle vien itseleivotun kakun ennen joulua. Opettajalle en ole vienyt mitään, en jouluna enkä keväällä, koska emme juurikaan ole tekemisissä kuin pakolliset, pitääkö edes silloin mitään viedä?

Koitan vaan kerätä ajatuksia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Eräs lahjoja pohtiva ja jo ne ostanut, mutta tulevan varalle mainio idea!

Vierailija
24/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mun vika, jos sä leivot jotain kakkuja tms.?

Vierailija
25/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ainakin kukkia,suklaata, kahvia, teetä, kynttilöitä, viiniä, tuikkukippoja, tiskirättejä, kauppakassin, mukin,kakkuja, pikkuleipiä ja designheijastimen. Niin ja kyniä :)

Vierailija
26/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtäänhän he vain tekevät, eivätkä ole mitään läheisiä.. Mitä helkkaria edes tekevät just niillä 18.sta konvehtirasialla, tuikkukipoilla tai muulla pikkusievällä paskalla mitä niille kannetaan?

Ajattelitteko viedä lahjan myös lähikaupan kassatätille, kun se niin kivasti sanoo teille joka kerran päivää rahastaessaan ostoksenne..

:D

Vierailija
27/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim toisenlainen lahja, sieltä löytää vaikka mitä ja on keikenlisäksi helppo hankkia, kun kerran netti on käytössä, niin varmaan pankkitunnuksetkin. Nimenomaan opettajille ja hoitajille toimiva lahja, jossa on ajatusta.

Miten en tuota ajatellut??

Opettaja on oman kunnan vihreitten pj=hörhö(minun mittapuuni mukaan)

Tämän luulisi uppoavan hyvin, tackar och pockar!

ap

Vierailija
28/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydän kynttilätuikkulyhdyn, =)

joulukaktuksen =)

punaisen sydän kuvioidun patalapun ja sydän servettejä =)

itse tehty pieni piparkakku tönö =)

sitten kaksi herkkukoria kaikkien (peräti neljän) työkaverin kanssa jaettavaksi =)

lakua (kahdelta vanhemmalta yhteensä =/ ei ny mikään jippiaijee ollut mut ihan ok... mut ajatellen työkaveria joka on raskaana ja laku yhteensä.....!

itse annan opelle ja ryhmä avustajalle; lasisen roikkuvan jouluisen koristeen ja talvisen hauskan poron jonka voi laittaa hyllyn reunalle istumaan koko talveksi =)

joku ihmetteli miksi opelle mitään annetaan no kyllä mulle on jokainen aikuinen joka on lapseni elämässä paljon mukana hyvin tärkeä...

terapeuteille toinen sai roikkuvan jouluisen koristeen ja suihkugeeliä (sellaista mitä ei kaupastaa saa)

toinen sai ihan "näköisensä oloisensa" polkupyörä tuikku koristeen" party lait-kutsuilta ostetun.. eli ei oo ainakaan mikään halpa...

Vierailija
29/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne saa kuitenkin palkan tekemästään työstä vai ajatteletteko, että mitä parempi lahja sitä paremmin teidän lasta hoidetaan?!?

Vierailija
30/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten valitsemaan hyväntekeväisyyteen. Olemme ostaneet tipuja, koulupukuja, koulutarvikkeita, moskiittoverkkkoja, ties mitä. Tänä vuonna päätimme lahjotttaa saimaannorpan suojeluun. Ei ainakaan sellainen lahja jää nurkkiin pyörimään ja aiika pikkusieluinen ihminen pitää olla, jos hyväntekeväisyyslahjasta loukkaantuu.

Vierailija
31/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lastentarhanope joskus sanoi saaneensa tuollaisen pakkauksen ja ilahtui kovasti.

Vierailija
33/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös itse tehnyt paljon askartelen mm. kortit, ja viimevuonna askartelin joulukoristeet, istuttanut auringokukan koristellut kynttilöitä jne..

ja kyllä minä haluan muistaa niitä ihmisiä jotka ovat lapsen kanssa suurimman osan päivästä ja ovat lapselle tärkeitä tukia ja tuevia =) vai onko se ny niin kauhea vaiva?

oho tota "kaupan kassaa" en ookkaan ajatellut, meillä on tossa lähi k-supermarketissa todella mukava "omistaja" pariskunta ja pari vakkari työntekijää... mut voihan niille ny yhteisen joulukortin väsätä... ehkäpä..

Vierailija
34/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et laitakaan opettajalle sitä raivoavaa viestiä tai inhottavaa viestiä, jossa purat omaa pahaa oloasi arvostelemalla opettajaa tai tämän kollegaa. Sen sijaan nukut yön yli ja tajuat, ettei ehkä olekaan opettajan syy, kun lapsi sai ruotsinkokeesta viitosen tai tupakanpoltosta jälki-istuntoa. Lakkaat (ainakin loppuvuodeksi) yhdessä lapsen kanssa arvostelemasta opettajia ja koulua ja luet hyvillä mielin viestin, jossa ope toivottaa hyvää joulua. Pyydät sitten että lapsesi toivottaa opettajalle koulussa kauniisti hyvää joulua.

Ja jos taas muutenkaan ei olisi tullut mieleen lähettää haukkuviestejä, olet tyytyväinen itseesi ja pyydät että lapsi toivottaa opettajalle koulussa kauniisti hyvää joulua.

Ei tarvita tavaraa, ei syötävää, ei juotavaa. Suulliset toivotukset ovat parhaat! Jos jotain kuitenkin haluat antaa, ihan simppelit ja edulliset jutut (esim. kynttilä ilman mitään tykötarpeita) on riittävä. Ehkei se vessapaperi kuitenkaan, olis lapsen kannalta varmaan liian kummallista sellaista viedä :)

Vierailija
35/49 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet joulukoristeet ovat käteviä. Eivät maksa paljon, niitä voi pitää vaihdellen esillä, ja on kiva että koristeet vähän vaihtuvat vuosittain.

Mies on ollut 10 vuotta opettajana, ja joka joulu toivoisi, että kaappiin ei tulisi enää yhtään mukia tai joulukukkia (ollaan aina joulu reissussa). Harmittaa, kun toisten rahat menevät hukkaan lahjoissa, joille ei tule käyttöä.

Vierailija
36/49 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaa opettajia ja tarhantätejä puolivuosittain on oikein pesiytynyt? Ei ainakaan 80-90-luvuilla opettajille mitään viety.. Korkeintaan kukkia keväällä, jos opettaja vaihtui tai ala-asteen lopussa jne.. Mä en kertakaikkiaan tajua tätä pakkolahjontaa. Jos lapsi haluaa jotakin viedä, niin itsetehty kortti on tietenkin kiva.

Vierailija
37/49 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saada kortti, jossa on rehellistä palautetta.

Jos ihan oikeasti tykkäät esim. lapsesi hoitajasta, voit kirjoittaa korttiin, miksi tykkäät hänestä. Se on ammattilaiselle ihan parasta muistamista. Itse sain joskus perheeltä kortin, jossa kiitettiin ja sanottiin mm. "sinulla on aina aikaa sanoa jotain ystävällistä". On oikeasti hirveän kiva kuulla joskus, mitä tekee oikein. Toki on hauska kuulla sekin, että ylipäätään on pidetty, mutta henkilökohtainen palaute on aina henkilökohtaista.

Vierailija
38/49 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin siis aidosti ilahtunut, jos joku joulukukan minulle toisi. Totta toki, että kukkia koteihin mahtuu rajallisesti ja jouluna reissataan paljon... Kaikki suklaa on myös mieluista. Minä olen saanut esim. hilloa, teetä, hunajaa, mehua. Mieluisia ovat olleet.

Tosiasia, että ihan jokaisella tavalla annettu kiitos lämmittää mieltä suuresti! En siis odota kalliita paketteja, vaan toivon aitoa kiitosta. Jos olen sen ansainnut.

lto

Vierailija
39/49 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki täytyy myöntää, että ne kukat eivät ole lainkaan huono idea - varsinkin toukokuussa on ihanaa loman alkuun täyttää talo kukilla :)

Näin joulun aikaan esim. kynttilä on mieluinen, samoin servetit jne. Toki suklaa on myös ok, liiat annan suosiolla eteenpäin.

Leipomuksista en pidä - koulumaailmassa näkee, missä kaikkialla niiden lasten kädet ovat kesken leipomisen ja ikävä sanoa, mutta en halua syödä oppilaitteni leipomia juttuja (en todellakaan tätä tietenkään kerro lapsille!). Ja ylipäänsä perheiden hygieniataso on niin erilainen, että kotileipomukset eivät ole se paras lahja.

Lapsen itsensä tekemä kortti on kuitenkin parasta mitä ope voi saada, itselläni jo arkistoissa iso vino pino kortteja :)

Vierailija
40/49 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtäänhän he vain tekevät, eivätkä ole mitään läheisiä.. Mitä helkkaria edes tekevät just niillä 18.sta konvehtirasialla, tuikkukipoilla tai muulla pikkusievällä paskalla mitä niille kannetaan? Ajattelitteko viedä lahjan myös lähikaupan kassatätille, kun se niin kivasti sanoo teille joka kerran päivää rahastaessaan ostoksenne.. :D

ole aika paljon merkittävämmässä roolissa lapsen elämässä kuin se kaupan kassa? Useimmissa tapauksissa kun se ope/ tarhan täti viettää arkisin lapsen kanssa enemmän aikaa kuin lapsen oma vanhempi (valveilla olo aikaa)...

Siksi ehkä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän