Phdintaa opettajien ja tarhatätien joululahjoista
Että mitä hittoa taas tänä vuonna..
Suklaa tuntuu typerältä, mitä jos tulee 18 lapselta konvehteja-jihuu
Kukkia voi kotiinsa ottaa rajallisen määrä, tietysti voihan niitä edelleen lahjoittaa tuliaisina..
Mitään sälää tai kynttiöitä en ymmärrä..
Haluan viedä jotain mikä tulee käyettyä eikä jää nurkkiin pyörimään; piparit ja homejuusto on jo käytetty..
Vessapaperi? SEhän on aina loppu...
Kommentit (49)
aika varma etten tule antamaan mitään lahjoja opettajille tai päiväkodin henkilökunnalle. Lapsi ei vielä hoidossa. Me ostettiin ala-asteen opellemme kravatti yhteisesti kun koulu loppu mikä oli ihan ok (siis oppilaat osti ja valitsi, oli kiva ope).
Kerätään rahaa ja ostetaan jokaiselle työntekijälle vähän isompi lahja kerätyillä rahoilla. Näin jokainen voi laittaa sen haluamansa summan, noin 10-15e, ja sillä sitten kaikki 5-6 työntekijää saa kunnollisen lahjan, yleensä joku kaunis esine/ astia, joka sisältää vielä jonkin lahjakortin tms. Tosi helppoa. Lahjat ojennetaan joulujuhlassa.
Tuon lisäksi jokainen voi sitten kiittää sitä omaa opettajaa vielä sillä henkilökohtaisella, itse askarretulla kortille jne.
Kaverini juuri kertoi, että laitaa joka vuosi kaiken "Pentikiltä ostetun pienen ja kivan" kaappiin odottamaan seuraavaa vuotta ja antaa ne sitten eteenpäin lahjaksi.
ainahan löytyy ihmisiä jotka eivät ole kiitollisia muistamisista.
Toki mieltä lämmittää kovasti muistaminen jouluna tai keväällä. Sanallinen kiitos on tietenkin ihan yhtä riittävää kuin joku hyödyke jos vanhemmat kokevat hoitajan olevan kiitoksen ansainnut.
T. Päiväkodin hoitaja
Mistä tämä vimma työntää jotain opettajille on tullut?
Onko luettu liikaa Akuankkaa, jossa veljepojat vievät omenoita vai mistä?
Onneksi meillä ei semmoista ole koskaan ollutkaan. Voin vain kuvitella, että ennen eläkkeelle jääntiä pitäisi isojen luokkien opettajalla olla vaihtolavakontti vuosien varrella kertyneen krääsän säilytykseen.
Vessapaperi on hyvä idea, kun se tuskin kenelläkään jää käyttämättä eikä sille tarvitse erityistä säilytyspaikkaa.
Mutta ajatelkaa nyt hetki: muistatteko, että veittekö itse aikanaan lahjoja? Oliko se suorastaan kiusallista?
Miksi nykyään ei enää riitä, kun lahjoo yläasteelle lähtiessä ala-asteaikaista luokanopettajaa tai eläkkeelle lähtevää?
Me kerataan rahaa koko luokalta ja annetaan esim. lahjakortti kirjakauppaan.
Mäkin olen alkanut miettimään, että älytöntä tämä lahjominen. Ja kulutus.
Olen ostanut aiemmin tarhatädeille, mutta tästä vuodesta lähtien aattelin jättää väliin. Luulisi että kiitos hyvästä hoidodta ja jouluntoivotukset riittäisi aikuiselle?
Sitten, kun vaihtuu tarhatädit / opet niin voisi jotain muistamista antaakin..
Mun veljen vaimo on lastenhoitaja. Sanoi että on kyllä ihan kiva saada jotain, mutta ei hän sinänsä aattele sitä että miksiköhän joku ei tuo mitään. Toisaalta, hän kyllä kertoo kasvot loistaen, jos joku on tuonut jotain kalliimpaa.. :D
Mistä tämä vimma työntää jotain opettajille on tullut?
Mä en haluaisi ostaa muillekaan aikuisille (sisaruksilleni, vanhemmilleni) joululahjoja, vaan lasten lahjonta riittäisi. Kuitenkin kun tiedän, että saan heiltä lahjat niin hankin jotain mikä ei toivottavasti päädy pölyttymään kaapin pohjalle.
Opeille en osta, jos lapset haluavat, he voivat tehdä kortit tms.
No, mehän emme ole enää kansalaisia, vaan kuluttajia. Kaikki määritellään sen mukaan, miten ja mitä kulutat.