Ylevero on hyväjuttu!
Rikkailta otetaan enempi ja meikäläiseltä tv-lupamaksu pienenee...
Kommentit (70)
Itse en tällä hetkellä maksa tv-lupaa,koska mulla ei yksinkertaisesti ole varaa,olen tinkinyt kaikesta mistä vaan pystyy.
Mutta tuo on ihan hyvä, että jos menee suoraan verojen muodossa, niin eihän tuota maksua edes huomaa.
Kuitenkin suurin osa ihmisistä käyttää ylen palveluita jossain muodossa.
Ja vaikka juttu olisi sinun kohdallasi hyvä, entäs niiden jotka tienaavat vähän enemmän?
Opintotuesta aika huonosti riittää raha asumiseen ja ruokaan, koulukirjoihin yms. Harvassa on opiskelijat, joilla ei olisi opintolainaa. Tv-lupamaksu on ollut ihan ensimmäinen mistä ainakin minä olen säästänyt, myönnän siis, etten ole sitä maksanut vaikka tv minulla onkin. Vähätuloisena opiskelijoiden ei siis tarvitse jatkossa maksaa tätä veroa, eikä silti tarvitse pelätä tv-lupatarkastajia ja siten kalliita lupamaksuja. :)
"Alle 7 813 euroa vuodessa ansaitsevat eivät joudu maksamaan Yle-veroa." Näin lukee MTV3:n sivuilla, sama juttu oli tänään Turkkarissa.
Ainakin minä opiskelijana tienaan vuodessa sen sallitun määrän, kun nostan tukea 9-10kk, eli n. 9000-11000 (en nyt tarkkaan muista niitä rajoja). Enkä edes nosta opintolainaa!
Miksi pitäisi maksaa ollenkaan? Ihmiset maksavat jo niistä lehdistä mitä lukevat ja niistä kanavista mitä haluavat katsoa ( maksulliset) . Ainoastaan Yle tekee itsestään kaikenkattavan median, jota jokaisen tulonsaajan on pakko maksaa. Hyvä juttu?
Laatu maksaa. Ja tässä tapauksessa riippumaton kanava.
Minä maksan mediamaksun mielelläni, koska haluan, että suomessa on vielä kanava, joka ei ole riippuvainen mainosrahoituksesta. Niitä kanavia on aivan riittävästi.
En halua yhtään amerikkalaista huippusarjaa, "noppapottia" tai "käräytä naapurisi" ohjelmaa enempää.
Sen sijaan yksi kanava, jolta tulee ns. korkeakulttuuria ja asiaohjelmia täytyy olla.Verotyyppinen rahoitus on hyvä. Mitä sitten tulee niihin joilla ei ole telkkaria, tai jotka eivät halua katsoa konsertteja tms. YLE ohjelmia, niin so what! Eivät muutkaan verot tuloudu 1:1 takaisin maksajalleen. En saa esim. toimeentulotukea, eivätkä lääkekuluni ole niin isot, että saisin Kelakorvauksia. Pitäisikö minun verojani sen takia alentaa?
katsoa Ylen kanavien ns. korkeakulttuuria. En halua että minut pakotetaan maksamaan siitä että sinä haluat katsoa. Minäkään en voi pakottaa sinua maksamaan meidän käyttämää Discoverya.Yle on historiaa ja jäänyt kilpailussa jalkoihin. Ainoa oikea ratkaisu olisi organisoida toiminta uudelleen.
Yle-veroa ei voi verrata yleiseen verotukseen millä on suoria yhteiskunnallisia vaikutuksia. Niitähän Ylellä ei enää nykyisin ole.
kun minä itse en sitä katso. Minusta ylenkin voisi laittaa mainoskanavaksi. Tai maksakoon se joka katsoo.
Hyvä juttu, ettei opiskelijoitten tarvitse maksaa, sehän oli ihan törkeän paljon opiskelijalle!
Ja valittajille - sehän on ylemaksu eikä mikään tv-maksu. Jos ylen kanavista pitäis maksaa niin nehän olis laittanu kaikki ylen ohjelmat maksukortille, mutta siinä ei olis ollut mitään järkeä, koska eihän kukaan katso yleltä mitään muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Tässä ei siis makseta vain tv-ohjelmista, vaan ylipäänsä ylen toiminnasta ja musiikkihallista yms.
Ja meillä maksu nousee, koska ollaan molemmat työelämässä, mutta mielestäni on oikein ettei kaikista pienituloisimpien tarvitse maksaa mitään.
te tienaatte väh. 44 000 € vuodessa, koska maksatte täyden maksun. Minä olen yksinhuoltaja kotihoidontuella. Kaikki tuet mukaanlukien (myös lapsilisä), saan n. 9500 € vuodessa. Tuosta summasta maksan samalla tavalla kuin tekin asumismenot, laskut ja ruokaan ja hygieniaan liittyvät maksut. Kun palaan takaisin töihin, tuloni onneksi nousevat eikä joka penniä tarvitse laskea. Ymmärrätkö nyt, miksi se 9 euroa on minulle tärkeä säästö? Tilanteeni on oma valintani, koska haluan olla kotona lapseni kanssa. Pärjäämme näillä tuloilla, mutta tietenkin jokainen säästetty euro on meille arvokas.
Kuten jo yksi kirjoittikin, maksamme veroina aika paljon muitakin asioita, joita emme koskaan elämämme aikana käytä. Miksi siis vain tästä nousee näin älytön meteli?
tuo 11 € on yhtä henkilöä kohden. Nyt maksatte 20 € kuussa, kuten minäkin. Teille siis korotus pariskuntana on "hurjat" 3 €. Minulle säästöä tulee 9 €, jolla voin ostaa taaperolle vaippoja, ruokaa ym. Ja myös televisiottomat käyttävät usein ylen internetin tarjontaa (tiedän useampiakin näitä henkilöitä) tai kuuntelevat radiota kotona tai autossa. Heillekin myös välitetään nuo viranomaistiedotteet.
Yksinhuoltajana meillä säästyy nyt 100 € vuodessa ja sille rahalle on todellakin käyttöä. Kahden aikuisen perheessä, jossa molemmilta menee täysi maksu, korotus on vajaa 30 € vuodessa. Tuo korotus siihen tv-lupaankin olisi tällä korotustahdilla pian tullut, joten ei se nyt kenenkään taloutta voi romuttaa. Ja ihmisoikeuksien vastainen??? Ymmärrän, että joitakin asia risoo, mutta laittakaa nyt sentään asiat tärkeysjärjestykseen. Kyllä täällä suurinta meteliä asiasta taitaat pitää ne, jotka tähän mennessä ilman luvan maksua ovat televisiota katsoneet. Ja tiedoksi, että ylen tehtäviin kuuluu myös viranomaistiedotteiden välittäminen. Maksammehan verovaroilla paljon muutakin. Ei max. 11 € kuukaudessa ole suuri summa.
Ensinnäkin, se maksu on jatkossa sitten meidän taloudelta sellainen 23 euroa kuussa. Lisäksi, vaikka heivaisimme television pois, maksaisimme sen silti! Helppo se on silloin siellä iloita kun kohdallasi maksu putoaa, et varmaan olisi noin iloinen jos nousisi. Ja se, että televisiottomilta otetaan maksu, on ihan oikeasti järjetöntä.
että se sinun 9 euroasi on niin hiton tärkeä mutta se meidän 3 euroa ei. Mikäs sinusta tekee niin paljon hienomman ihmisen että raha on sinulla arvokkaampaa kuin minulla? Kyllä sillä kolmellakin eurolla tekisin mielelläni jotain ihan muuta.
Radiossa on muitakin kanavia kuin ylen kanavat, ja yle areenan voi sitten laittaa vaikka käyttäjätunnusten taakse jos ei halua että mediamaksua maksamattomat sitä käyttää.
Ja vaikka juttu olisi sinun kohdallasi hyvä, entäs niiden jotka tienaavat vähän enemmän?
maksamaan, vaikka olen työtön,nyt vuosituloni ovat n. 9000e(pelkkä työkkäri+lapsikorotukset) ja ensi vuonna tulee vielä 100e korotus.
Ja ei mua haittaa ollenkaan maksaa tuota veroa. Tosin töihin menen tammikuussa, joten maksan tuota veroa todennäköiseti täydet,kun se astuu voimaan.
Se 11e/kk ei oo paha hinta. Maksellaan tässä veroja muutenkin monesta palvelusta, jota ei edes käytä.
24
Oletteko selvittäneet ketä tästä verosta hyötyy? Miksi ajatellaan niin että tämä on hyvä juttu, kun ei tarvitse maksaa niin paljoa kuin ennen televisioluvan kautta? Miksi pitäisi maksaa ollenkaan? Ihmiset maksavat jo niistä lehdistä mitä lukevat ja niistä kanavista mitä haluavat katsoa ( maksulliset) . Ainoastaan Yle tekee itsestään kaikenkattavan median, jota jokaisen tulonsaajan on pakko maksaa. Hyvä juttu?
Luuletko sinä raukkaparka, että et maksa kaikkien kaupallisten tiedotusvälineiden elantoa joka jumalan kerta, kun ostat jotakin?
Et sinä elätä pelkästään tilausmaksuilla niitä tiedotusvälineitä, joita itse kulutat. Sinä KOKO AJAN MAKSAT MEDIAN MAINOSTULOJA ostamiesi tuotteiden ja palveluiden kautta. Tuotteita ja palveluita tuottavat yritykset ostavat mainostilaa kaupallisista tiedotusvälineitä ja siirtävät luonnollisesti mainosmenonsa tuotteidensa ja palveluidensa hintoihin.
Esimerkiksi vuonna 2009 sanomalehdet keräsivät mainostuloja noin 500 miljoonaa euroa, siis sinulta! Summa on about sama kuin Ylevero, jolla siis katetaan Ylen tv-kanavat (neljä kappaletta), radiokanavat (kahdeksan kappaletta), laaja aluetoimitusten verkosto (ainoana mediana Suomessa), nettisivut, tekstitv...
KYLLÄ saa olla eri mieltä Yle-verosta, mutta typerät argumentit ovat typeriä.
Hyvä juttu, ettei opiskelijoitten tarvitse maksaa, sehän oli ihan törkeän paljon opiskelijalle!
Ja valittajille - sehän on ylemaksu eikä mikään tv-maksu. Jos ylen kanavista pitäis maksaa niin nehän olis laittanu kaikki ylen ohjelmat maksukortille, mutta siinä ei olis ollut mitään järkeä, koska eihän kukaan katso yleltä mitään muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Tässä ei siis makseta vain tv-ohjelmista, vaan ylipäänsä ylen toiminnasta ja musiikkihallista yms.
Ja meillä maksu nousee, koska ollaan molemmat työelämässä, mutta mielestäni on oikein ettei kaikista pienituloisimpien tarvitse maksaa mitään.
Tarkeitaisitko mitä tarkoitat ylen toiminnalla. Muusiikkihalleja maksetaan jo veroveroista.
te tienaatte väh. 44 000 € vuodessa, koska maksatte täyden maksun. Minä olen yksinhuoltaja kotihoidontuella. Kaikki tuet mukaanlukien (myös lapsilisä), saan n. 9500 € vuodessa. Tuosta summasta maksan samalla tavalla kuin tekin asumismenot, laskut ja ruokaan ja hygieniaan liittyvät maksut. Kun palaan takaisin töihin, tuloni onneksi nousevat eikä joka penniä tarvitse laskea. Ymmärrätkö nyt, miksi se 9 euroa on minulle tärkeä säästö? Tilanteeni on oma valintani, koska haluan olla kotona lapseni kanssa. Pärjäämme näillä tuloilla, mutta tietenkin jokainen säästetty euro on meille arvokas. Kuten jo yksi kirjoittikin, maksamme veroina aika paljon muitakin asioita, joita emme koskaan elämämme aikana käytä. Miksi siis vain tästä nousee näin älytön meteli?
tuo 11 € on yhtä henkilöä kohden. Nyt maksatte 20 € kuussa, kuten minäkin. Teille siis korotus pariskuntana on "hurjat" 3 €. Minulle säästöä tulee 9 €, jolla voin ostaa taaperolle vaippoja, ruokaa ym. Ja myös televisiottomat käyttävät usein ylen internetin tarjontaa (tiedän useampiakin näitä henkilöitä) tai kuuntelevat radiota kotona tai autossa. Heillekin myös välitetään nuo viranomaistiedotteet.
Yksinhuoltajana meillä säästyy nyt 100 € vuodessa ja sille rahalle on todellakin käyttöä. Kahden aikuisen perheessä, jossa molemmilta menee täysi maksu, korotus on vajaa 30 € vuodessa. Tuo korotus siihen tv-lupaankin olisi tällä korotustahdilla pian tullut, joten ei se nyt kenenkään taloutta voi romuttaa. Ja ihmisoikeuksien vastainen??? Ymmärrän, että joitakin asia risoo, mutta laittakaa nyt sentään asiat tärkeysjärjestykseen. Kyllä täällä suurinta meteliä asiasta taitaat pitää ne, jotka tähän mennessä ilman luvan maksua ovat televisiota katsoneet. Ja tiedoksi, että ylen tehtäviin kuuluu myös viranomaistiedotteiden välittäminen. Maksammehan verovaroilla paljon muutakin. Ei max. 11 € kuukaudessa ole suuri summa.
Ensinnäkin, se maksu on jatkossa sitten meidän taloudelta sellainen 23 euroa kuussa. Lisäksi, vaikka heivaisimme television pois, maksaisimme sen silti! Helppo se on silloin siellä iloita kun kohdallasi maksu putoaa, et varmaan olisi noin iloinen jos nousisi. Ja se, että televisiottomilta otetaan maksu, on ihan oikeasti järjetöntä.
että se sinun 9 euroasi on niin hiton tärkeä mutta se meidän 3 euroa ei. Mikäs sinusta tekee niin paljon hienomman ihmisen että raha on sinulla arvokkaampaa kuin minulla? Kyllä sillä kolmellakin eurolla tekisin mielelläni jotain ihan muuta. Radiossa on muitakin kanavia kuin ylen kanavat, ja yle areenan voi sitten laittaa vaikka käyttäjätunnusten taakse jos ei halua että mediamaksua maksamattomat sitä käyttää.
En vähätellyt sen asian säästöä sinulle, mutta sinä vähättelit sen rahan merkitystä meille. Vain siksi että me saamme enemmän rahaa kuin sinä, ei tarkoita, ettei rahalla olisi meille merkitystä. Me maksamme veroja jo ihan riittävästi, minä maksan 35% tuloistani ja puoliso maksaa 27% tuloistaan verona. Lisäksi maksamme veroa erikseen autosta, ruuasta, kiinteistöstä, kirjoista, erilaisista palveluista, jatkossa myös sanomalehdistä jne jne.. Eli maksuja on meilläkin ihan riittämiin.
Taas yksi asia lisää josta meidän perhe maksaa jälleen isomman siivun. Ihan oikeasti, sori nyt vaan, mutta köyhät lähinnä ärsyttää mua. Jokaisella on samat mahdollisuudet tehdä työtä ja vaurastua. Kiinnosta jonkun kotiäidin tai "köyhän" yksinhuoltajan asiat pätkääkään.
Helppohan se on laiskan ja köyhän huutaa rikkaalta tekemättä asioiden eteen yhtään mitään. SIIS YHTÄÄN MITÄÄN!
Te köyhät vaaditte ihan kaikkea. Teidän haluillanne ei ole mitään rajaa. Ilmainen päiväkoti, ilmaiset rahat sossusta, ilmaiset taksikyydit, ilmaiset sitä ja tätä ja senkuin haukutte rikkaimpia, vaikka he ovat juuri heitä jotka teille mahdollistavat KAIKEN.
Ennen tätä palstaa itseasiassa tunsin sääliä köyhiä kohtaan, mutta täällä kun lukee köäyhien ajatuksia, niin en voi sanoa muuta kuin soomoro, rypekää paskassanne.
"En mee töihin kun mulle tärkeetä on hoitaa nää neljä lasta kotona ja oon YH"
"En mee töihin kun siivojana tienaa niin vähän ja kun mieskin makaa kotona, niin saadaan olla yhdessä kaikki päivät ja päiväkoti hoitaa lapset"
"En mee töihin kun ei huvita"
"Kyllä rikkailta pitäis ottaa enemmän pois, että minä voisin saada kotona makaamisesta enemmän rahaa"
Köyhillä sitä on enemmän aikaa seurata televisioita, nettiä, radiota joten maksu voisi perustua käytön mukaan : )
On se kumma, että ne, joilla sitä rahaa on, valittavat tuosta muutaman euron korotuksesta. Mutta, anteeksi. En ymmärtänyt, että teidän taloudellisen tilanteen kannalta 3 € kuussa on suuri raha. Voin teille siirtää tulevaisuudessa sen 3 € omasta säästöstäni, kunhan laitatte minulle tilitiedot.
te tienaatte väh. 44 000 € vuodessa, koska maksatte täyden maksun. Minä olen yksinhuoltaja kotihoidontuella. Kaikki tuet mukaanlukien (myös lapsilisä), saan n. 9500 € vuodessa. Tuosta summasta maksan samalla tavalla kuin tekin asumismenot, laskut ja ruokaan ja hygieniaan liittyvät maksut. Kun palaan takaisin töihin, tuloni onneksi nousevat eikä joka penniä tarvitse laskea. Ymmärrätkö nyt, miksi se 9 euroa on minulle tärkeä säästö? Tilanteeni on oma valintani, koska haluan olla kotona lapseni kanssa. Pärjäämme näillä tuloilla, mutta tietenkin jokainen säästetty euro on meille arvokas. Kuten jo yksi kirjoittikin, maksamme veroina aika paljon muitakin asioita, joita emme koskaan elämämme aikana käytä. Miksi siis vain tästä nousee näin älytön meteli?
että se sinun 9 euroasi on niin hiton tärkeä mutta se meidän 3 euroa ei. Mikäs sinusta tekee niin paljon hienomman ihmisen että raha on sinulla arvokkaampaa kuin minulla? Kyllä sillä kolmellakin eurolla tekisin mielelläni jotain ihan muuta. Radiossa on muitakin kanavia kuin ylen kanavat, ja yle areenan voi sitten laittaa vaikka käyttäjätunnusten taakse jos ei halua että mediamaksua maksamattomat sitä käyttää.
En vähätellyt sen asian säästöä sinulle, mutta sinä vähättelit sen rahan merkitystä meille. Vain siksi että me saamme enemmän rahaa kuin sinä, ei tarkoita, ettei rahalla olisi meille merkitystä. Me maksamme veroja jo ihan riittävästi, minä maksan 35% tuloistani ja puoliso maksaa 27% tuloistaan verona. Lisäksi maksamme veroa erikseen autosta, ruuasta, kiinteistöstä, kirjoista, erilaisista palveluista, jatkossa myös sanomalehdistä jne jne.. Eli maksuja on meilläkin ihan riittämiin.
Et siis ymmärtänyt asian ydintä ja sekoitat asioita yhteen. Kaupalliset kanavat keräävät mainostuloilla rahoituksensa. Maksan ostamalla kanavan ja maksan ostamalla tuotteita. Molemmat perustuvat vapaaehtoisuuteen, mihin ylevero ei perustu. Minä päätän muissa asioissa kulutuksestani.
Oisko syytä mennä töihin? Yksinhuoltaja ja kotihoidontuella ei sovi kertakaikkiaan samaan lauseeseen. Herätys ja ryhdistäydy! Kotona ollaan kun siihen on varaa, ei yhteiskunnan piikkiin!
Näin sinä jatkat köyhyyttäsi ja yhteiskunnan varojen tuhlausta, opetat mallin myös lapsillesi ja tulette aina olemaan alempaa luokkayhteiskuntaa.
te tienaatte väh. 44 000 € vuodessa, koska maksatte täyden maksun. Minä olen yksinhuoltaja kotihoidontuella. Kaikki tuet mukaanlukien (myös lapsilisä), saan n. 9500 € vuodessa. Tuosta summasta maksan samalla tavalla kuin tekin asumismenot, laskut ja ruokaan ja hygieniaan liittyvät maksut. Kun palaan takaisin töihin, tuloni onneksi nousevat eikä joka penniä tarvitse laskea. Ymmärrätkö nyt, miksi se 9 euroa on minulle tärkeä säästö? Tilanteeni on oma valintani, koska haluan olla kotona lapseni kanssa. Pärjäämme näillä tuloilla, mutta tietenkin jokainen säästetty euro on meille arvokas.
Kuten jo yksi kirjoittikin, maksamme veroina aika paljon muitakin asioita, joita emme koskaan elämämme aikana käytä. Miksi siis vain tästä nousee näin älytön meteli?tuo 11 € on yhtä henkilöä kohden. Nyt maksatte 20 € kuussa, kuten minäkin. Teille siis korotus pariskuntana on "hurjat" 3 €. Minulle säästöä tulee 9 €, jolla voin ostaa taaperolle vaippoja, ruokaa ym. Ja myös televisiottomat käyttävät usein ylen internetin tarjontaa (tiedän useampiakin näitä henkilöitä) tai kuuntelevat radiota kotona tai autossa. Heillekin myös välitetään nuo viranomaistiedotteet.
että se sinun 9 euroasi on niin hiton tärkeä mutta se meidän 3 euroa ei. Mikäs sinusta tekee niin paljon hienomman ihmisen että raha on sinulla arvokkaampaa kuin minulla? Kyllä sillä kolmellakin eurolla tekisin mielelläni jotain ihan muuta.
Radiossa on muitakin kanavia kuin ylen kanavat, ja yle areenan voi sitten laittaa vaikka käyttäjätunnusten taakse jos ei halua että mediamaksua maksamattomat sitä käyttää.
Mua itseäni harmittaa, että taas joutuu maksumieheksi turhan takia. Jos yle on kannattamaton yritys eikä tuota, niin lopetetaan se! Niin sitä pruukataan tehdä muillekin kannattamattomille yrityksille.
Ettekö te koskaan mieti kuinka paljon te vaan maksatte ja maksatte ettekä edes itse hyödy siitä mitään tai edes tuttavanne tai joku jossakin. Valtio kerää ihmisiltä mielettömät määrät rahaa ja kuitenkin me joudutaan jonottamaan terveyskeskuksissa, ei saada aikaa hammaslääkärille, jne.
Kun edes joskus näkisi ja kokisi että noista veroista on yksilöllekin joku hyöty ja ilo niin maksaminen voisi tuntua järkevälle. Mutta kun koko ajan kaikkea etua mitä on saanut tai voisi saada niin leikataan ja silti vaan pitää koko ajan maksaa enemmän veroa.
Se ei jotenkaan tunnu enää mielekkäälle.
oikeus hoitaa lastani kotona kuin sinullakin. Kuka köyhä täällä on vaatinut yhtään mitään? Te, joilla sitä rahaa on, valitatte täällä muutaman euron maksusta. Ole hiljaa, jos et mitään järkevää osaa suustasi päästää. Hyvin huomaa, kuin varallisuus ja järki eivät mahdu samaan henkilöön.
Taas yksi asia lisää josta meidän perhe maksaa jälleen isomman siivun. Ihan oikeasti, sori nyt vaan, mutta köyhät lähinnä ärsyttää mua. Jokaisella on samat mahdollisuudet tehdä työtä ja vaurastua. Kiinnosta jonkun kotiäidin tai "köyhän" yksinhuoltajan asiat pätkääkään.
Helppohan se on laiskan ja köyhän huutaa rikkaalta tekemättä asioiden eteen yhtään mitään. SIIS YHTÄÄN MITÄÄN!
Te köyhät vaaditte ihan kaikkea. Teidän haluillanne ei ole mitään rajaa. Ilmainen päiväkoti, ilmaiset rahat sossusta, ilmaiset taksikyydit, ilmaiset sitä ja tätä ja senkuin haukutte rikkaimpia, vaikka he ovat juuri heitä jotka teille mahdollistavat KAIKEN.
Ennen tätä palstaa itseasiassa tunsin sääliä köyhiä kohtaan, mutta täällä kun lukee köäyhien ajatuksia, niin en voi sanoa muuta kuin soomoro, rypekää paskassanne.
"En mee töihin kun mulle tärkeetä on hoitaa nää neljä lasta kotona ja oon YH"
"En mee töihin kun siivojana tienaa niin vähän ja kun mieskin makaa kotona, niin saadaan olla yhdessä kaikki päivät ja päiväkoti hoitaa lapset"
"En mee töihin kun ei huvita"
"Kyllä rikkailta pitäis ottaa enemmän pois, että minä voisin saada kotona makaamisesta enemmän rahaa"Köyhillä sitä on enemmän aikaa seurata televisioita, nettiä, radiota joten maksu voisi perustua käytön mukaan : )
Kyllä, olen yksihuoltaja ja kotihoidontuella. Omistan asuntoni (tai on siitä vielä n. 10 000 € lainaa jäljellä, jota lyhennän kotona ollessani). Kotona pystyn olemaan, koska olen vuosien aikana laittanut rahaa säästöön. Lisäksi saan samat tuet, mitä muutkin kotona lastaan hoitavat. Kuten kirjoitin, pärjäämme näillä tuloilla. Minulla on vakituinen virka johtotehtävissä, kun palaan muutaman vuoden kuluttua takaisin työelämään. Eli sinun on aivan turha huolestua meidän pienen perheen varallisuudesta tai tulevaisuudesta.
Oisko syytä mennä töihin? Yksinhuoltaja ja kotihoidontuella ei sovi kertakaikkiaan samaan lauseeseen. Herätys ja ryhdistäydy! Kotona ollaan kun siihen on varaa, ei yhteiskunnan piikkiin!
Näin sinä jatkat köyhyyttäsi ja yhteiskunnan varojen tuhlausta, opetat mallin myös lapsillesi ja tulette aina olemaan alempaa luokkayhteiskuntaa.te tienaatte väh. 44 000 € vuodessa, koska maksatte täyden maksun. Minä olen yksinhuoltaja kotihoidontuella. Kaikki tuet mukaanlukien (myös lapsilisä), saan n. 9500 € vuodessa. Tuosta summasta maksan samalla tavalla kuin tekin asumismenot, laskut ja ruokaan ja hygieniaan liittyvät maksut. Kun palaan takaisin töihin, tuloni onneksi nousevat eikä joka penniä tarvitse laskea. Ymmärrätkö nyt, miksi se 9 euroa on minulle tärkeä säästö? Tilanteeni on oma valintani, koska haluan olla kotona lapseni kanssa. Pärjäämme näillä tuloilla, mutta tietenkin jokainen säästetty euro on meille arvokas.
Kuten jo yksi kirjoittikin, maksamme veroina aika paljon muitakin asioita, joita emme koskaan elämämme aikana käytä. Miksi siis vain tästä nousee näin älytön meteli?tuo 11 € on yhtä henkilöä kohden. Nyt maksatte 20 € kuussa, kuten minäkin. Teille siis korotus pariskuntana on "hurjat" 3 €. Minulle säästöä tulee 9 €, jolla voin ostaa taaperolle vaippoja, ruokaa ym. Ja myös televisiottomat käyttävät usein ylen internetin tarjontaa (tiedän useampiakin näitä henkilöitä) tai kuuntelevat radiota kotona tai autossa. Heillekin myös välitetään nuo viranomaistiedotteet.
kun tuolla varakkaallakin on. Sulla on yhtälainen oikeus tehdä lapsia kuin mulla, mutta yhtälailla sun kuuluu itse huolehtia elättämisestä kuin muidenkin.
Joten sulla on yhtälainen oikeus hoitaa lasta kotona kuin mullakin, myönnän. Mutta myönnä sinäkin jotakin, kun minä elätän lapseni itseni, mitenkä sinä? Tässä tulee se pointti, sinä huolehdit oikeuksistasi, mutta vastuistasi hiljenet täysin. Niitähän sinulla ei ole. Olet kova räksyttämään.
yksinhuoltajia vaikka aloitettiin yleverosta. Ihmeellinen tämä av:n maailma ;)
katsoa Ylen kanavien ns. korkeakulttuuria. En halua että minut pakotetaan maksamaan siitä että sinä haluat katsoa. Minäkään en voi pakottaa sinua maksamaan meidän käyttämää Discoverya.
Yle on historiaa ja jäänyt kilpailussa jalkoihin. Ainoa oikea ratkaisu olisi organisoida toiminta uudelleen.
Yle-veroa ei voi verrata yleiseen verotukseen millä on suoria yhteiskunnallisia vaikutuksia. Niitähän Ylellä ei enää nykyisin ole.