Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylevero on hyväjuttu!

Vierailija
16.12.2011 |

Rikkailta otetaan enempi ja meikäläiseltä tv-lupamaksu pienenee...

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun LESTAT joutuu maksamaan !!! hah hah hah haaaaa

Vierailija
42/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä vuosien aikana sivuun laittamillani säästöillä. Vastasinkin kysymykseen jo edellisessä viestissä. Älä huoli, etä sinä meitä elätä. Kyllä minä teen sen ihan itse. Kerrohan minulle, mistä vastuistani en huolehdi? Sinä teet aika radikaaleja johtopäätöksiä minua tuntematta. Muistetaanhan, että tuo ylemaksun alennus kohdistuu minun lisäkseni myös vanhuksiin, pitkäaikaissairaisiin, työttömiin, opiskelijoihin, pienituloisiin ja muihin yksinhuoltajiin minun lisäkseni.

kun tuolla varakkaallakin on. Sulla on yhtälainen oikeus tehdä lapsia kuin mulla, mutta yhtälailla sun kuuluu itse huolehtia elättämisestä kuin muidenkin.

Joten sulla on yhtälainen oikeus hoitaa lasta kotona kuin mullakin, myönnän. Mutta myönnä sinäkin jotakin, kun minä elätän lapseni itseni, mitenkä sinä? Tässä tulee se pointti, sinä huolehdit oikeuksistasi, mutta vastuistasi hiljenet täysin. Niitähän sinulla ei ole. Olet kova räksyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ymmärtänyt asian ydintä ja sekoitat asioita yhteen. Kaupalliset kanavat keräävät mainostuloilla rahoituksensa. Maksan ostamalla kanavan ja maksan ostamalla tuotteita. Molemmat perustuvat vapaaehtoisuuteen, mihin ylevero ei perustu. Minä päätän muissa asioissa kulutuksestani.

Etkä mitenkään pysty vaikuttamaan siihen, miten paljon ko. asioiden valmistajat ja myyjät mainostavat ja miten kalliilla.

Joten tämä on täysin sama asia kuin verot - PAITSI sillä erotuksella, että veroasioista päätät välillisesti valitsemiesi kansanedustajien kautta. Kuten tv-luvastakin, myös Yle-verosta päätetään eduskunnassa.

Vierailija
44/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka vastustatte Ylen rahoittamista ja lintsaatte maksusta, että ei olisi muita suomenkielisiä kanavia kuin Maikkari, Nelonen, niiden kylkiäiset ja kaupalliset radiokanavat (= älämölöä + soittolistoja).

Yle tuottaa palveluja erilaisille vähemmistöille, joista kukaan muu ei huolehdi koska se on taloudellisesti kannattamatonta.

Ylen rahoitusta tuntuvat vastustavan eniten ne, jotka tetävät Ylen toiminnasta vähiten.

Kyllä munkin veroilla rahotetaan moottoriteitä, vaikkei mulla ole ajokorttia edes.

Vierailija
45/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka vastustatte Ylen rahoittamista ja lintsaatte maksusta, että ei olisi muita suomenkielisiä kanavia kuin Maikkari, Nelonen, niiden kylkiäiset ja kaupalliset radiokanavat (= älämölöä + soittolistoja).

Yle tuottaa palveluja erilaisille vähemmistöille, joista kukaan muu ei huolehdi koska se on taloudellisesti kannattamatonta.

Ylen rahoitusta tuntuvat vastustavan eniten ne, jotka tetävät Ylen toiminnasta vähiten.

Kyllä munkin veroilla rahotetaan moottoriteitä, vaikkei mulla ole ajokorttia edes.

Yle on vain muinainen kekkosaikainen jäänne jonka voisi lopettaa.

Vierailija
46/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseäni harmittaa, että taas joutuu maksumieheksi turhan takia. Jos yle on kannattamaton yritys eikä tuota, niin lopetetaan se! Niin sitä pruukataan tehdä muillekin kannattamattomille yrityksille. Ettekö te koskaan mieti kuinka paljon te vaan maksatte ja maksatte ettekä edes itse hyödy siitä mitään tai edes tuttavanne tai joku jossakin. Valtio kerää ihmisiltä mielettömät määrät rahaa ja kuitenkin me joudutaan jonottamaan terveyskeskuksissa, ei saada aikaa hammaslääkärille, jne. Kun edes joskus näkisi ja kokisi että noista veroista on yksilöllekin joku hyöty ja ilo niin maksaminen voisi tuntua järkevälle. Mutta kun koko ajan kaikkea etua mitä on saanut tai voisi saada niin leikataan ja silti vaan pitää koko ajan maksaa enemmän veroa. Se ei jotenkaan tunnu enää mielekkäälle.

Yle on "kannattamaton", koska siltä ON KIELLETTY MAINOSTAMINEN.

Nimenomaan kaupalliset tiedotusvälineet viimeiseksi haluavat, että Yle alkaa "tuottaa" eli myymään mainosaikaa. Ylehän kerää mm. tv-yleisöstä YLI PUOLET tällä hetkellä, eli jos Yle alkaa mainostaa, kaupallisilta menevät mainostajat ja konkurssi uhkaa.

Onko todellakin niin, että et ikinä katso Ylen kanavia? Lastenohjelmia? Urheilukisoja? Linnan juhlia?

Et kuuntele yhtäkään Ylen kahdeksasta radiokanavasta?

Katso ikinä uutisia Yle.fi:stä?

Edes silloin, kun tapahtuu jotakin vakavaa - vaikkapa Norjan ampumadraamassa tai Japanin tsunamissa?

Jos vastaat kaikkiin "ei", niin kyllä, sinulle Yle on turha. Olet kuitenkin erittäin pienessä vähemmistössä.

Vierailija
47/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty vaikuttamaan kuinka ko. asioiden valmistaja ja myyjät mainostavat ja miten kalliilla. Mutta pystyn vaikuttamaan kuinka paljon näitä hyödykkeitä käytän ja kuinka paljon olen valmis kuluttamaan. Sitä kautta pystyn vaikuttamaan siihen kuinka ison osan palkastani kulutan muihin kuin pakollisiin menoihin.

Vierailija
48/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseäni harmittaa, että taas joutuu maksumieheksi turhan takia. Jos yle on kannattamaton yritys eikä tuota, niin lopetetaan se! Niin sitä pruukataan tehdä muillekin kannattamattomille yrityksille. Ettekö te koskaan mieti kuinka paljon te vaan maksatte ja maksatte ettekä edes itse hyödy siitä mitään tai edes tuttavanne tai joku jossakin. Valtio kerää ihmisiltä mielettömät määrät rahaa ja kuitenkin me joudutaan jonottamaan terveyskeskuksissa, ei saada aikaa hammaslääkärille, jne. Kun edes joskus näkisi ja kokisi että noista veroista on yksilöllekin joku hyöty ja ilo niin maksaminen voisi tuntua järkevälle. Mutta kun koko ajan kaikkea etua mitä on saanut tai voisi saada niin leikataan ja silti vaan pitää koko ajan maksaa enemmän veroa. Se ei jotenkaan tunnu enää mielekkäälle.

Yle on "kannattamaton", koska siltä ON KIELLETTY MAINOSTAMINEN.

Nimenomaan kaupalliset tiedotusvälineet viimeiseksi haluavat, että Yle alkaa "tuottaa" eli myymään mainosaikaa. Ylehän kerää mm. tv-yleisöstä YLI PUOLET tällä hetkellä, eli jos Yle alkaa mainostaa, kaupallisilta menevät mainostajat ja konkurssi uhkaa.

Onko todellakin niin, että et ikinä katso Ylen kanavia? Lastenohjelmia? Urheilukisoja? Linnan juhlia?

Et kuuntele yhtäkään Ylen kahdeksasta radiokanavasta?

Katso ikinä uutisia Yle.fi:stä?

Edes silloin, kun tapahtuu jotakin vakavaa - vaikkapa Norjan ampumadraamassa tai Japanin tsunamissa?

Jos vastaat kaikkiin "ei", niin kyllä, sinulle Yle on turha. Olet kuitenkin erittäin pienessä vähemmistössä.

ja sulla piisaa rahaa. Mä en ymmärrä miksi yhtä yritystä pitää koko kansan maksaa. Maikkarin uutiset on ihan yhtä hyviä kuin ylenkin. Tasan yhtä "puolueettomia" kuin ylenkin.

Vierailija
50/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmisoikeuksien vastainen.

Siinä ei oteta huomioon televisiottomia.

se ihan hirveää ja kauheaa, ihmisoikeuksien vastaista, että valtio verottaa niitäkin jotka eivät jotain palvelua käytä. Kyynel.

Vierailija
51/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle on "kannattamaton", koska siltä ON KIELLETTY MAINOSTAMINEN. Nimenomaan kaupalliset tiedotusvälineet viimeiseksi haluavat, että Yle alkaa "tuottaa" eli myymään mainosaikaa. Ylehän kerää mm. tv-yleisöstä YLI PUOLET tällä hetkellä, eli jos Yle alkaa mainostaa, kaupallisilta menevät mainostajat ja konkurssi uhkaa. Onko todellakin niin, että et ikinä katso Ylen kanavia? Lastenohjelmia? Urheilukisoja? Linnan juhlia? Et kuuntele yhtäkään Ylen kahdeksasta radiokanavasta? Katso ikinä uutisia Yle.fi:stä? Edes silloin, kun tapahtuu jotakin vakavaa - vaikkapa Norjan ampumadraamassa tai Japanin tsunamissa? Jos vastaat kaikkiin "ei", niin kyllä, sinulle Yle on turha. Olet kuitenkin erittäin pienessä vähemmistössä.

ja sulla piisaa rahaa. Mä en ymmärrä miksi yhtä yritystä pitää koko kansan maksaa. Maikkarin uutiset on ihan yhtä hyviä kuin ylenkin. Tasan yhtä "puolueettomia" kuin ylenkin.

Me suomalaiset maksamme myös Maikkarin ja Nelosen uutisista (joista ei oikeasti voi puhua samana päivänäkään kuin Ylen uutisista) joka hemmetin vuosi satoja miljoonia euroja.

Vierailija
52/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kohta hekin ovat keskituloisia. Ja ketäs sitten verotetaan? Minusta on kerrassaan kummallista, miten eri tahot kehtaavatkin naukua tasavertaisuuden puolesta kun on köyhistä kyse mutta rikas saa maksella jättiverojen (jopa 50% tuloista, miettikääs sitä!) lisäksi kaikista isoimmat maksut kaikessa eikä ole oikeutettu moneenkaan etuuteen jota vielä keskituloinenkin saattaisi saada.

Omalla työllään ei tässä maassa kannata rikastua.

Suomessa ei kannata saada hyvää palkkaa. Kannattaa olla alle keskituloinen ja ryypätä ja rällätä kaikki rahat. Mitään ei kannata omistaa.

Sitten voi mennä sossun luukulle rääkymään, että nyt maksatte mun nettilaskut ja sanomalehden ja vuokran. Rahaa ei ole enää, kun mulla on alkoholiongelma ja kakarallakin adhd.

Jos jotain olen Suomessa nyt oppinut niin sen, että säästäminen ja omaan talouteen panostaminen ei kannata. Valtiovalta ei tällaista käytöstä tue.

Vierailija
53/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikuta teidän idioottimaiset hankkeenne pitää suojatyöreiskoja viroissaan. Vielä kun saisitte virkamiesveron, jolla maksatte kymmenien tuhansien turhien paperinpyörittäjien palkat niin olisitte varmaan siitäkin onnessanne :)

Vierailija
54/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikuta teidän idioottimaiset hankkeenne pitää suojatyöreiskoja viroissaan. Vielä kun saisitte virkamiesveron, jolla maksatte kymmenien tuhansien turhien paperinpyörittäjien palkat niin olisitte varmaan siitäkin onnessanne :)

Kun nyt edes tajuaisit sen, että sinä maksat ihan samalla lailla kaupallisista tiedotusvälineistä mainosmenojen verran joka saamarin kerta, kun ostat jotakin. Olet vaan niin typerä, ettet sitä tajua, kun se ei ole erillinen, julkinen maksu.

Vierailija
55/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahan sijaan tulisi miettiä suomenkielen ja suomen kultuurin asemaa pidemmällä tähtäimellä.

Vierailija
56/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yle on kannattamaton yritys eikä tuota, niin lopetetaan se! Niin sitä pruukataan tehdä muillekin kannattamattomille yrityksille.

Lopetetaan kansaneläkelaitoskin. Pelkkää menoa koko putkasta. Samoin kuin poliisilaitos ja armeija.

Kiitos sulle kun olet noin viisas.

Vierailija
57/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan kansaneläkelaitoskin. Pelkkää menoa koko putkasta. Samoin kuin poliisilaitos ja armeija.

Kiitos sulle kun olet noin viisas.

Ja julkinen terveydenhuolto ja koulut. Ei ne mitään tuota.

Vierailija
58/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki käyttää jotain mediaa.

äidilläni ei ole tietokonetta eikä televisiota

jos äitisi saa jostain mediasta kuulla miten presidentin vaaleissa kävi, tulen omakohtaisesti ottamaan äidiltäsi mediamaksun median käytöstä.

Vierailija
59/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän sä lutunen mussukka luulet, että tällä hetkellä valtion virkamiesten palkat maksetaan???? Ei kai vain verovaroista?

Vierailija
60/70 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille niille peeseille jotka katsovat mutteivat ole aikaisemmin maksaneet.

Kaikki katsovat telkkaria, tai seuraavat ainakin ylen uutisia, ellei telkkarista niin sitten netistä tai lehdistä. Kaikkien kuuluu maksaa.