Miten soseutatte vauvanruoat?
Vauva vasta 1 kk, mutta olen jo ajatellut, etta haluan tehda soseet itse. Miten mm. lihan saa soseutettua niin "sileaksi" kuin se on kaupan vauvansoseissa?
Entas kuinka kauan soseet sailyy jaakaapissa, enta pakasteessa? Oma veikkaus 3-4 paivaa ja 2 kk. Olisko noin?
Kommentit (2)
käytän ihan sauvasekoitinta. Sit vaan sitä keitinlientä mukaan niin tulee sileää. Toisaalta, mä en oo ikinä saanut niin sileitä kuin kaupan ruuat on (johtuu varmaan kun ei oo mitään muita aineita kuin ihan sitä ruokaa vaan) mut mun mielestä se on vaan ollut hyvä, tuntuu ainakin ettei vauva (nyt 8,5kk) ainakaan mikään sihtikurkku ole.
Suunnilleen varmaan noin ne menee noi säilytykset. Ite oon käyttänyt jääkaappivalmista sosetta max 3 päivää. Pakasteet on menneet nopeesti, teen aina kuitenkin ison satsin eli n. kerran kuukaudessa teen uudet ruuat.
Mulla on tv-shopin Magic Bullet ja se on hyvä peli just siksi, että on pieni ja sopii pienten määrien soseurramiseen.
Usein teen niin, että vain soseutan normaalista ruoasta lapselle oman soosin, saa siis näin tuoretta ruokaa ja samaa, mitä muutkin syövät.