Tapaan salaisen miesystäväni perjantaina, aivan jo perhosia vatsassa :)
Kommentit (230)
Mulla myös ok avioliitto. Miestäni en rakasta, olen nuorena mennyt naimisiin ystävän kanssa lähinnä turvallisuussyistä. Samaa turvallisuutta hän toki vieläkin tuo. Mutta ei rakkautta. En kuitenkaan halua erota lasten takia. Koen, että elän täällä lyhyen aikaa. Ennen salarakasta olin kiukkuinen, kyllästynyt ja ahdistunut. Nyt elämä on taas kivaa, koska saan itsellenikin jotain. Tapaan toista miestä silloin kun ehdin, ja olemme varovaisia, että emme jää kiinni. Salata joudun tämän suhteen, koska tiedän, että mieheni ei soisi minulle tätä suhdetta, vaan haluaisi erota (tästä on keskusteltu). En piittaa tippaakaan, jos hänellä on oma salasuhde. Toivottavasti on, suon hänelle sen mielihyvän mielelläni. En ole omistushaluinen enkä mustasukkainen ihminen, enkä muutenkaan usko siihen, että toisen ihmisen voisi jotenkin omistaa. Arvomaailmakysymys.
Ja juu, kuten kirjoitin, se on ok, ei mitenkään erityisen ihana. En halua erota lasten takia. Oliko sulla joku pointti, jota en tavoittanut?
ystävät eivät petä.
Mulla myös ok avioliitto. Miestäni en rakasta, olen nuorena mennyt naimisiin ystävän kanssa lähinnä turvallisuussyistä. Samaa turvallisuutta hän toki vieläkin tuo. Mutta ei rakkautta. En kuitenkaan halua erota lasten takia.
Koen, että elän täällä lyhyen aikaa. Ennen salarakasta olin kiukkuinen, kyllästynyt ja ahdistunut. Nyt elämä on taas kivaa, koska saan itsellenikin jotain. Tapaan toista miestä silloin kun ehdin, ja olemme varovaisia, että emme jää kiinni.
Salata joudun tämän suhteen, koska tiedän, että mieheni ei soisi minulle tätä suhdetta, vaan haluaisi erota (tästä on keskusteltu). En piittaa tippaakaan, jos hänellä on oma salasuhde. Toivottavasti on, suon hänelle sen mielihyvän mielelläni. En ole omistushaluinen enkä mustasukkainen ihminen, enkä muutenkaan usko siihen, että toisen ihmisen voisi jotenkin omistaa. Arvomaailmakysymys.
Sinällään irvokasta, että sanot ettei mielestäsi toista ihmistä voi omistaa, mutta itseasiassa juuri sinä haluat omistaa miehesi, kun et anna hänen valita millaisessa liitossa hän haluaa olla. Jos oikeasti et olisi omistushaluinenihminen, niin antaisit miehellesi mahdollisuuden valita haluaako hän olla tuollaisessa liitossqa kanssasi, mutta sen sijaan sinä pyrit hallitsemaan ja omimaan miehesi jatkuvilla valheilla ja surkeilla tekosyillä.
Olet alistanut miehesi pelkäksi turvallisuuden tuojaksi ja lasten isäksi ja et anna hänelle yhtään mitään suhteessanne. Olet pelkkä ihmistä hyväksikäyttävä tyhjä kuori ja mitkään selitykset ja valheet ei sitä muuksi muuta.
Jos tekee mieli uutta kumppania, niin sitten puhukaa nykyiselle kumppanille ja sopikaa jatkosta. Erotte tai ette eroa, mutta olkaa rehellisiä.
Jos vain toinen käy vieraissa ja vielä salaa, on parisuhde lähtökohtaisesti mätä perustaltaan. Ei se ole silloin hyvä suhde. Pettäjät ilmeisesti pettävät myös itseään.
Avoin suhde on tosiaan aivan eri juttu kuin se, että toinen osapuoli parisuhteesta harrastaa salaa seksiä ja pettää kumppaninsa luottamuksen. Se, että valehtelee ja huijaa toista, on ainoastaan säälittävää eikä se todellakaan vaikuta parisuhteeseen hyvällä tavalla. Miten joku jaksaa valehdella itselleen tekevänsä hyvää, vaikka kyse on itsekkyydestä ja salakähmäisyydestä? On kyllä kumma, miten asiat voi itselleen selittää parhain päin, uskoisi olevan huono omatunto tuollaisesta. Yhhhyh.
on nähty, kaikki eivät todellakaan ajattele samalla tavalla, ja elämä on jokaisen oma. Mun mielestä se on ok. On tässä maailmassa suurempiakin syntejä, ja toisen voi pettää niin monella tavalla. Jos joku saa elämänsä toimimaan noin, ja kokee olevansa onnellinen niin that's fine with me!
on nähty, kaikki eivät todellakaan ajattele samalla tavalla, ja elämä on jokaisen oma. Mun mielestä se on ok. On tässä maailmassa suurempiakin syntejä, ja toisen voi pettää niin monella tavalla. Jos joku saa elämänsä toimimaan noin, ja kokee olevansa onnellinen niin that's fine with me!
Jokaisella on oikeus omaan elämään, mutta pettämisellä juuri otetaan se oikeus pois petetyn ihmisen oikeudesta. Petetty ei silloin voi vaikuttaa omaan elämäänsä.
mitä ei tiedä, ei voi myöskään satuttaa. Monet asiat ja sanat ja tahalliset teot satuttavat paljon paljon enemmän. Itse elin sivusuhteessa 7kk pari vuotta sitten ja voin sanoa, että sen jälkeen avioliitto sujunut huomattavasti paljon paremmin.
Joo, sehän on selvää. Mutta meillä ainakin tilanne on se että seksi aviomieheni kanssa on surkeaa: Kestää 1-2 min, ilman alkulämmittelyitä jne. Miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta se saanko minä seksistä jotain vai en.Olen puhunut tästä miehen kanssa ja hänen vastauksensa on että hän vaan on tällainen, ei voi mitään. Avioliittomme on muulta saralta hyvä ja läheinen, olemme ystäviä ja jo lapsenkin takia tulemme pysymään yhdessä. Olen siis tuomittu elämään ilman minkäänlaista mahdollisuutta nauttia seksistä. Ja seksi kuitenkin on yksi ihmisen perustarpeista. Kiellänkö itseltäni siis kaiken seksiaalisen nautinnon? Joo, masturbaatio on tuttua, mutta ei sekään ikuisesti riitä. Ja en siis ole AP, tai kukaan aiemmin ketjuun kommentoinut.
Jos suhteenne on miehen vuoksi seksuaalisesti epätyydyttävä eikä hän ole valmis muuttumaan, niin miksi ihmeessä et kerro suoraan aikovasi hakea/hakevasi tyydyttävän seksin jonkun muun miehen kanssa? Jos asia on miehesi syytä, niin miksi ihmeessä et kerro hänelle siitä? Ihan hullua kulissimeinikiä tuo pettäminen. Mitä siinä enää menettää, jos kertoo, että tarvitsee tyydyttävää seksiä ja hakee sen muualta, kun ei muuten halua elää? Miksi valehdella ja huijata, jos seksi on huonoa miehen vuoksi?
Vaikuttaa siltä, että pettäjät eivät oikeasti halua mitään muutosta siihen vakituiseen parisuhteeseen. He eivät itse halua kehittyä tai että pitkä suhde kehittyy avoimuuden, rehellisyyden ja keskustelun kautta. Tuo on oikeastaan todella pelkurimaista. Ja nuo parisuhteet kuulostavat perimmältään tyhjiltä ja kulisseilta. En usko näissä suhteissa elävien koskaan voivan olla aidosti onnellisia.
kuin sivusuhde silloin tällöin on se, että joko kärvistellään todella huonossa liitossa vuodesta toiseen, ehkä hautaan asti tai sitten erotaan heti ensimmäisten vaikeuksien tullen,pistetään lapset kärsimään ja kohta sama rumba uuden kumppanin kanssa. Se että elät montakymmentä vuotta avioliitossa saman ihmisen kanssa, jaat elämän ilot ja surut ja ARJEN, mutta haet silloin tällöin piristystä muualta, saa minun ääneni.
oli sivusuhde parin kk ajan, ja voin sanoa, että piristi kyllä elämään niiiiiin paljon, että varmasti sopivan tilaisuuden tullen kokeilen uudestaan. Edellinen loppui, kun suhde muutti kauemmas. Elämä vaimon kanssa on saanut uusia ulottuvuuksia, olen pirteämpi, rennompi jne.
pitää tämä salasuhde erossa siitä muusta elämästä? Tuohan on ällöttävää, että avaudutaan sille "vain seksiä ja pientä kivaa"-panokaverille parisuhteesta ja perheestä.
ekat treffit takana, hyvin meni. Keskustelu lähti sujumaan heti samalla tavalla kuin sähköpostitsekin. Puhuttiin kaikesta mitä mieleen tuli, omista suhteista ja perheistäkin. Hämmästytti miten samanlainen tilanne kummallakin, vielä korostui kun kasvotusten päästiin juttelemaan. Seksiä ei harrastettu, vaikka hotellihuoneeseen mentiinkin. Siellä jatkettiin keskustelua yms. Ihana fiilis.
Ihana fiilis olisi varmaan miehelläkin, jos vain tietäisi mitä se vaimo ja lasten äiti selän takana puuhaa.
sekin, kuin että olisi heti rynnätty panemaan!
Tuollaisia tämän ketjun pettäjien (esim. 5) esittämiä perusteluketjuja ja arvomaailmaa ei kyllä voi millään käsittää eettisesti kestävästi ajattelevien ihmisten kirjoittamiksi.
Olennainen osa ihmisen kasvamista on oman arvomaailman jatkuva pohdinta ja pyrkimys siihen, että elämänarvot näkyvät siinä, miten ihminen toimii ja kohtelee lähimmäisiään. Jos ihminen ei pysty olemaan rehellinen omalle puolisolleen eikä ilmeisesti edes itselleen, on kasvuprosessi pahasti puolitiessä.
Haluatteko te todella elää noin valheellista elämää?
Ei vaan enää onnistu tietyt asiat oman miehen kanssa, vaikka hyvä liitto onkin. Uskokaa pois, kaikkea on yritetty, en vain enää voi omille tunteilleni mitään. Tietyllä tavalla elän pientä siivua omaa elämääni erillään avioliitossamme, jota kuitenkin haluan vaalia lähinnä lapsen takia. Niin kuin joku tuossa kirjoitti, avioero satuttaa aina lasta, jommankumman satunnainen sivusuhde ei välttämättä aiheuta mitään huonoa.
Ei noita pettureita mitkään perheet tai vakikumppanit kiinnosta, vaan ihan se oma napa ja omat tarpeet. Kaikista noista viesteistä huokuu se, että nämä pitävät muita ihmisiä vain välineinä oman hyvinvoinnin edistämiseksi. Kovaa ja kylmää. Ikävää, että lapset ovat mukana näissä surullisissa peleissä. Kovat on panokset.
pettäminen oikein ole, mutta ymmärrän silti vitosta ja ap:ta. Ja sitä paitsi rehellisiähän he juuri ovat jossain suhteessa, koska myöntävät suoraan tarvitsevansa ulkopuolista piristystä suhteeseensa. Ei nämä elämän koukerot koskaan ole niin mustavalkoisia; tämänkin ketjun moraalin vartijoiden elämään saattaa tuollainen tilanne tulla koska vaan. Olkaa tyytyväisiä, että oma elämänne on täydellistä ja siveellistä, antakaa muiden tehdä elämästään heille sopiva.
pettäminen oikein ole, mutta ymmärrän silti vitosta ja ap:ta. Ja sitä paitsi rehellisiähän he juuri ovat jossain suhteessa, koska myöntävät suoraan tarvitsevansa ulkopuolista piristystä suhteeseensa. Ei nämä elämän koukerot koskaan ole niin mustavalkoisia; tämänkin ketjun moraalin vartijoiden elämään saattaa tuollainen tilanne tulla koska vaan. Olkaa tyytyväisiä, että oma elämänne on täydellistä ja siveellistä, antakaa muiden tehdä elämästään heille sopiva.
nämä ap + muut tekevät siitä omasta elämästään heille sopivia piittaamatta YHTÄÄN muista ja muiden tunteista. Se on asia mitä he eivät halua ymmärtää. He ovat erittäin omistushaluisia omista puolisoistaan ja vievät puolisoiltaan oikeuden tehdä omasta elämästään sopivan.
Itsekkäitä ihmisiä olette pettäjät!
piristyksen tarpeesta. Heille ei kerrota mitään, heille valehdellaan eikä anneta aitoa itseään suhteelle. Heidän miehensä joutuvat elämään parisuhteessa, josta he eivät tiedä läheskään kaikkea olennaista. Rehellistä olisi kertoa näistä asioista puolisolleen ja antaa hänen sitten valita, miten haluaa jatkaa. Miksi ette kerro? Miksi teistä on oikein, että miehet elävät valheellisessa kulississa tietämättään?
ei pettäminen oikein ole, mutta ymmärrän silti vitosta ja ap:ta. Ja sitä paitsi rehellisiähän he juuri ovat jossain suhteessa, koska myöntävät suoraan tarvitsevansa ulkopuolista piristystä suhteeseensa.
Mites römpsät, heltisikö se kutkutus edes hetkeksi vieraan munan kanssa vehdatessa?
Saattaa tulla ihan uutta kutinaa näiltä joka kylän pukeilta, jotka sutaisevat kepeästi vaimonsa lisäksi muutamaa horoa harva se viikko. Siinä on sitten kiva miehen kanssa ihmetellä, että mites se nyt näin punoittaa ja vuotaa..
Kuullostaa siltä, että haluat vain vierasta munaa. Vai etkö kelpaa miehellesi?