Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilen olin synnytksen jälkitarkastuksessa ja lääkäri iski

Vierailija
14.12.2011 |

kouraan Cerazette-paketin (minipillereitä siis). Niitä pitäisi nyt ensin syödä 3kk ja sitten mietitään hormonikierukan asennusta jos pillerit sopii. Onko kokemusta noista pillereistä, millaisia sivuvaikutuksia? Entäs hormonikierukasta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut esikoisen jälkeen kuparikierukan. No lääkäri sitkeästi vain työnsi ehkäisylaastari reseptin käteen.

No 3 kk kuluttua kävin ehkäisyneuvolassa laittamassa kuparikierukan.

Hormonivalmisteet eivät vaan olleet sopineet.

Kuparikierukka jouduttiin poistamaan 2 v kuluttua kun painoi jotenkin kohtua ja kuukautiset muuttuivat tosi runsaiksi sekä tuli alavatsakipuja.

No toisen lapsen jälkeen ajattelin että kokeilen hormokierukkaa. Nyt ollut kohta 3 vuotta hormonikierukka enkä vaihtaisi pois todellakaan! Kuukautisia ei ole ollut minulla kohta 3 vuoteen:D Eka puoli vuotta oli jotain sivuvaikutuksia. Ehkä olin itku herkempi, päätä joskus särki ja pari viikkoa hikoilin tosi paljon nukkuessani.

Mutta sen jälkeen EI mitään :)

Vierailija
2/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on ollut hormonihäiriöitä aina. Mutta hormonikierukka on sopinut loistavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin syomaan Cerazettea ja samalla alkoi vuoto, joka kesti niin kauan kuin niita jaksoin syoda, eli pari viikkoa... Aikamoinen ehkaisykeino tosiaan.

Vierailija
4/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun vaan tosiaan tulee vuotoja, itelläni kesti n. puoli vuotta. Mutta sitten, aah mikä ihanuus ei menkkoja enää ikinä!!!! :) Eikä ollu sivuvaikutuksia tms. Ne vaan täytyy muistaa ottaa kellon tarkasti että ehkäisyteho on paras.

Vierailija
5/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin lähdin Cerazette paketin kanssa kotiin jälkitarkastuksesta. Siis vaikka sanoin, etten halua mitään hormonivalmistetta.

Lääkärin kuuluu ilmeisesti antaa se mukaan (vaikka pakolla). No itse tunnen itseni parhaiten ja olen jättänyt käyttämättä. Uskomatonta, että se paketti pitää vaan ottaa mukaan, vaikkei sitä aikoisi käyttää. Kai ne lääkärit saa jonkun provikan siitä?

Vierailija
6/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun vaan tosiaan tulee vuotoja, itelläni kesti n. puoli vuotta. Mutta sitten, aah mikä ihanuus ei menkkoja enää ikinä!!!! :) Eikä ollu sivuvaikutuksia tms. Ne vaan täytyy muistaa ottaa kellon tarkasti että ehkäisyteho on paras.

ja susta "parhaat ikina"? Mita niista muista kokeilemistasi tuli, jos tuo on hyva tulos sinusta?

Vierailija
7/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltä vasektomiasta, mutta ei hän kuulemma siitä osaanut sanoa mitään, pyysi vaan juttelemaan terkan kanssa?! Hormonikierukkaa ja pillereitä vaan kovasti tarjosi. AP

Vierailija
8/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jouduin yli vuoden syömään erialisia hormonikuureja, jotta ovulaatio palautui. Siis halusin raskautua vielä, ja siitä tuli iso ongelma. Lisäski Cerazetta-pilleriden aikan kärsin päänsäryistä, kiukkuisuudesta, haluttomuudesta ja olin todell itkuherkkä. Lopulta sain lapsen ja sen jälkeen sain hormonikierukan, jota en edes huomaa. Ei enää mitään sivuoireita.

Vierailija
9/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai menkkatyyppisesti kuukausittain? AP

Vierailija
10/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille sopii pilleri, toisille kierukat, joillekkin vain kondomit, joillekkin ei edes kondomit.

Jokainen saa erilaisia sivuvaikutuksia, tai ei välttämättä saa mitään.

Lue vain AP nämä kaikki kauhutarinat, ja pian toteat, ettei mitään ehkäisyvälinettä kannata käyttää :D

Vierailija
11/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja löytää se itselle sopivin. Mutta kun ei hotsittaisi kokeilla kaikenmaailman hormoneita ja sekoittaa niillä kroppaansa... AP

Vierailija
12/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden mahdollinen sopimattomuus ei kyllä tarkoita sitä etteikö hormonikierukka sopisi, varsinkin kun testataan minipillereillä, jotka tietääkseni ovat vanhanaikaisia ongelmakimppuja.

Vierailija
13/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan puol vuotta oli vuotoa vähän väliä. Mutta vaikka niin voisi luulla, eivät ne minua haitanneet. Oli niin niukkaa ja kivutonta, että se melkein ihanaa "luomuun" verrattuna.

Sen jälkeen ei ole kuukautisia näkynyt. 6vuotta olivat poissa kunnes otettiin kapseli pois. Yhdet menkat ja olin raskaana. Raskauden jälkeen ekojen menkkojen aikana laitettiin taas uusi kapseli koska olin niin tyytyväinen. Tällä kertaa ei ollut pitkää vuotoa ollenkaan vaan jäivät heti pois melkein vuodeksi. Kerran vuodessa on ollut nyt menkat pari päivää tosi niukasti eikä muita sivuvaikutuksia. Ihanaa :)

Vierailija
14/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä, että molemmissa on sama vaikuttava keltarauhashormoni. Eli jos pillerit sopii niin kierukankin pitäisi sopia. AP

Vierailija
15/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasta tuhrusta, välillä enempi, toisinaan vähempi, puolisen vuotta. siis jatkuvasti.Sit meni hermo. varmaan ovat jonkun miehen keksintö.

nyt kun en imetä, on nuvaring itselle sopivin kaikista kokeilemistani hormonivalmisteista. Suosittelen.

Vierailija
16/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei menkkoja lainkaan eikä vaikuta haluihin

Vierailija
17/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitusta. AP

Vierailija
18/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotohäiriöitä tulee noilla runsaasti, plus ei-toivottuja raskauksia. Ehkäisyteho ei ole mikään maailman paras etenkään, jos ei ota pilleriä tismalleen samaan kellon aikaan joka päivä.

Ei niitä mikään pakko ole käyttää, jos haluatte hoitaa ehkäisyn esim. kumeilla. Ainut noissa on se, että sopivat imettävälle äidille. Mutta, jos et imetä niin voit palata samaan ehkäisyyn kuin ennenkin tai ottaa sen kierukan.

Vierailija
19/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keuheita raivareita. Vuoto alkoi heti.

Vierailija
20/22 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut onneks sain sit ihan mini-pilleri nimiset.

Ja ne on tosi hyvät, mulle neuvolassa väitettiin, et on

samaa ainetta joten ei pitäis olla mitää eroa, mut onneks osasin vaatia

pillerin vaihtoa. Väli vuodot ja ylimääraiset vuodot loppuivat seinään ja

sarvet hävisivät päästä.