Aloitan huomenna mielialalääkityksen. Kokemuksia?
Pitkään jatkunut erittäin raskas elämäntilanne tuntuu nujertaneen minut.
Saan fyysisiä oireita ahdistuksesta ja ahdistelen jatkuvasti, nyt sain hyperventilaatiokohtauksenkin.
Olen ihan rikki, mutta jospa lääkäri huomenna löytäisi minulle sopivat lääkkeet.
Onko kenelläkään kokemuksia tai lääkesuosituksia tai muuta? Kauanko menee kun/jos alkaa helpottamaan?
Kommentit (43)
Enkä edes ajattele hakevani lääkkeitä. Kyllä luonto parantaa.
Nro. 27 jatkaa. eli toinen viikko menee cipralexia ja olo todella kurja. Mieli synkkä ja masentunut, siis syynkempi kuin ennnen lääkitystä. Ahdistus helpottanut mutta masennus tuntuu monin verroin vaikeammalta. Ajatukset pyörii ikävissä asioissa ja väsymys kova. Mikään ei innosta. En tiedä voiko johtua lääkkeestä,mutta aamut ovat menneet tosi vaikeiksi. Tuntuu etten millään haluaisi nousta. Pelkkä ajatus päivän askareiden aloittamisesta tuntuu työläältä. Ja usein meneekin puoleen päivään että saan jotakin aloitettua. Siis alamäkeenmenty lääkityksen myötä. Kyllä käy mielessä että onko lääkkeestä hyötyä. Ja rajuja päänsärkyjä ollut myös.
Toimii hyvin, poistaa invalidisoivat pakko-oireet, pelot ja ahdistuksen. Ainoo sivuoire on seksihalujen poistuminen. Ne olleet poissa nyt siis monta vuotta etten enää kunnolla muista mitä on kiihottuminen. Mutta mieluummin näin kuin hullu.
Mä aloitin viikko sitten venlafaxinin. Masennus ja valtava ahdistus iski aivan yllättäen (pakko olla muhinut taustalla mutta en ole tajunnut).
Ekat pari päivää oksetti, hikoilutti, kädet vapisi ja koko kroppa tuntui hervottomalta. Myös epätodellista oloa oli. Nyt se on jo viikon sisällä helpottanut ja olo muutenkin parempi. Ahdistaa kyllä vielä mutta ei niin paljon ja toimintakyky on palautunut hyvin.