Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan huomenna mielialalääkityksen. Kokemuksia?

Vierailija
13.12.2011 |

Pitkään jatkunut erittäin raskas elämäntilanne tuntuu nujertaneen minut.

Saan fyysisiä oireita ahdistuksesta ja ahdistelen jatkuvasti, nyt sain hyperventilaatiokohtauksenkin.

Olen ihan rikki, mutta jospa lääkäri huomenna löytäisi minulle sopivat lääkkeet.

Onko kenelläkään kokemuksia tai lääkesuosituksia tai muuta? Kauanko menee kun/jos alkaa helpottamaan?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiop...

Vierailija
22/43 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sopinut minulle. Nämä on kuitenkin niin yksilöllisiä asioita, että vain kokeilemalla selviää. Mutta tuo Cymbalta aiheutti minulle hirvittävän pahoinvoinnin ja siinä on kuulemma voimakkaat lopetusoireet.

pitää vaan jaksaa odottaa, että sivuvaikutukset loppuvat. Jotkut sanovat, että mitä pahemmin lääke potkaisee, sitä paremmin se tehoaa.

Itsellä oli 3kk aloitusoireita, sen jälkeen lääke sopi erittäin hyvin, ei mitää sivuoireita. Cymbalta siis kyseessä.

Vierailija
24/43 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita cymbaltalla! johan on . aloitin kyllä ensin 30mg ja sitten 60mg mikä on se hoitoannos.

olo on ihan hieno. ainoastaan jos nousen nopeasti voi pyörryttää.

mut kiva kuulla että muillakin auttanut elämää.

Vierailija
25/43 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän nopeasti tasasivat mieltä. Ekan viikon taisi olla hieman etova olo.

Aloitin m.a lääkityksen syöpä-dg:n saatuani. En nyt halua jäädä sängyn pohjalle poraamaan kohtaloani.

Vierailija
26/43 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa kävin aamuin illoin ja siinä välissäkin olisi hyvin voinut käydä. Ihan järkkyä! Tasaantui kyllä.

Vierailija
27/43 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi unet oli ihan ufoja.

Cipralexia sain maennukseen ja ahdistuneisuushäiriöön. Kohta tulee 2 vuotta täyteen. Elämä hymyilee taas!

Vierailija
28/43 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!!

Vierailija
29/43 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain cipramilia ensisijaisesti pms-oireisiin, jotka olivat vähitellen muuttuneet koko kuukauden mittaisiksi: ahdistusta, masennusta, itkuisuutta, paniikkikohtauksen tyylisiä oireita. Ensimmäiset 2 viikkoa tuntui että oireet vain pahenevat. Sitten alkoi helpottaa vähitellen. Tuli ihan "tavallinen" olo. Söin ensin pari vuotta joka päivä, nykyään enää muutamana päivänä kuukaudessa pahimpaan pms-aikaan.

Olisin ilman lääkkeitäkin elossa selvinnyt ja jaksanut varmasti käydä töissä ja hoitaa lapset. Lääke kuitenkin paransi huomattavasti elämänlaatuani. Jaksan harrastaa ja tavata ystäviäni ja jaksan tietysti paremmin lasten kanssa. Lääkkeet on sitä varten, että niitä käytetään, kun niistä saadaan apua.

Vierailija
30/43 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin vaikutuksen noin parin viikon kuluttua käytön aloittamisesta, on auttanut mulla ahdistuneeseen oloon. Sivuvaitutuksena orgasmivaikeuksia, mutta pienempi paha kuin ahdistus. Aiemmin käytin myös Mirtazapinia, joka auttoi myös univaikeuksissa, mutta mulla ne lisäsi näläntunnetta ja sitä kautta lihosin.

Vierailija
31/43 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tuntemukset tänäänkin..huoh...

T: nro 27

Vierailija
32/43 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia Sepramista? Onko alun pöpperöinen olo tuttua??

Vierailija
33/43 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on hieno ketju..Hyvää vertaistukea lääkkeiden aloitukseen ym. Kurja sinänsä että meitä masentuneita on näin paljon :-(

Mutta, onko kellään kokemusta että masennuslääkitys aiheuttaisi käytön alussa vapinaa?? Lähinnä käsien tärinää? Entäs sitten sellaista ajatuksen jumitusta, sameaa oloa?

Vierailija
34/43 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 30mg Mirtazapinin.

Kaksi ensimmäistä päivää meni aivan sumussa. En tajunnut mistään mitään -> en ollut työkuntoinen.

Sitten alkoi lihominen. Kuukaudessa tuli 8 kg.

Sitten tuli riitatilanne lääkärin kanssa.

Lopetin lääkkeet itsenäisesti ja vaihdoin lääkäriä.

Nyt hoidan itseäni "luonnonmenetelmillä", ja olen mm. karkottanut elämästäni masennuksen aiheuttaneet ihmiset.

Vierailija
35/43 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on käynyt seksuaalisten halujen kanssa?? Onko lääke vienyt halut/kyvyt?

Vierailija
36/43 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kuukauden aloituksesta oli orgasmivaikeuksia, mutta se meni ohi. Kuulemma melkein kaikilla menee ohi max. 3 kuukaudessa. Haluihin ei ole vaikuttanut.

Vierailija
37/43 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin et soittelen lääkärille...tuntuu et ei ole mun lääke. Todella synkkä olo ja ei kiinnosta yhtään mikään. Masennus pahenee päivä päivältä.

Vierailija
39/43 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös vasta aloittanut lääkityksen, ja aika hurjaa kun masennus PAHENTUNUT TODELLA. Ihan alkaa epäilyttää koko lääkitys :-( Viikko vasta mennyt cipralexilla. Aamuisin en tahdo saada itseäni sängystä ylös, uuvuttaa niin kovin. Mikään ei kiinnosta..Siis ei mikään.

Vierailija
40/43 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!!!

Citalopramista kokemuksia kellään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme