Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko liian ankara? 8-vuotiaani nimitti minua maailman huonoimmaksi äidiksi,

Vierailija
26.11.2011 |

koska en antanut hänen mennä farkuilla ulos. Ilmoitin, että ei tarvitse mennä sitten mihinkään, vaan saa jäädä sisälle. Onko loppupäivän aresti liian kova rangaistus sinusta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi rankaissut tuollaisesta juuri ollenkaan. Lapsi nyt vaan sanoitti sen hetkiset tuntemuksensa sinua kohtaan.

Juu, olen lepsu äiti.

Vierailija
2/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, mielestäni on erittäin hyvä että lapset oppivat aikuisen auktoriteetin. On liikaa lapsia, joilla ei ole rajoja ja jotka saavat puhua vanhemmilleen mitä sylki suuhun tuo. Hyvä rangaistus ei ole kohtuuton ja siitä pidetään kiinni. Et ylimitoittanut rangaistusta, hyvä että lapsi saa sanktion. Tuon ikäinen ymmärtää täysin rangaistuksen idean.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suostu laittamaan asiallisia vaatteita päälleen, muutaman tunnin aresti on ihan hyvä. Vaikka ei olisi nimitellytkään huonoksi äidiksi. Noin minäkin olisin tehnyt. Jos olisi pukenut päälleen, olisi saanut mennä ulos.

Vierailija
4/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:joku joka jokapäivä saa kuulla olevansa maailman pars äiti 8 vee tytön suusta

Vierailija
5/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, että jää nyt kotiin. Annoin siis itselleni harkinta-aikaa. Huonoa käytöstä lapselta oli mielestäni sekin, että hän sulki sen huoneen oven, jossa minä olin.

ap

Vierailija
6/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:joku joka jokapäivä saa kuulla olevansa maailman pars äiti 8 vee tytön suusta

Vierailija
7/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi rankaissut tuollaisesta juuri ollenkaan. Lapsi nyt vaan sanoitti sen hetkiset tuntemuksensa sinua kohtaan.

Entäs kun lapsi myöhemmin huorittelee, hän vain ilmaisee tuntemuksiaan. Haukkuu opettajat vitun idiooteiksi ja luokkakavereista tulee lunttuja tai läskejä pienenkin pettymyksen jälkeen. Tuollainen ei ole kasvatusta, vaan juurikin nykypäivän ilmiö "kaverivanhemmista" joiden lapset eivät lopulta osaa käyttäytyä tai hillitä tunteitaan. Lapselle pitää opettaa, että tunteita voi tuoda hyväksytyllä tavalla esille. Ei tarvitse haukkua muita.

Annatko lapsiesi myös suutuspäissään heitellä tavaroita? Toivottavasti isänsä laittaa lapsille puhetyylille rajat, joita lapset tarvitsevat. Tuo ei ole kasvatusta ensinnäkään, korkeintaan sitä kuuluisaa "vapaata kasvatusta".

Vierailija
8/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi farkuissa mennä?

Mitä sen pitää jalkaansa laittaa?

Vierailija
9/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tarkoitus leikkiä ulkoleikkejä.

ap

Vierailija
10/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin saa sanoa huonoksi. Joskus varmaan ihan oikeasti olenkin.

Oma poikani on sanonut uhma puuskassaan, että äiti on kakka.

En sitäkään ottanut kovin itseeni ;)

Eri asia jos alkaisi huorittelemaan ja huutamaan vittua. Sitten lähtisi kyllä ympäri korvia.

Vierailija
11/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erikseen vaatteet ulkoleikkeihin ja kouluun, jotta jotain säästyy siistinä.

ap

Miksei voi farkuissa mennä? Mitä sen pitää jalkaansa laittaa?

Vierailija
12/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erikseen vaatteet ulkoleikkeihin ja kouluun, jotta jotain säästyy siistinä. ap

Miksei voi farkuissa mennä? Mitä sen pitää jalkaansa laittaa?

Vierailija
13/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli melko nätisti sanottu. Ilmaisi vain pettymyksensä. Ei sanonut, että paska tms.

Melko kilttiä sanan käyttöä.

Olit kyllä nyt vähän liian ankara. :(

Vierailija
14/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat äitiensä kasvattamia.

Vierailija
15/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat äitiensä kasvattamia.

Vierailija
16/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun lapsi myöhemmin huorittelee, hän vain ilmaisee tuntemuksiaan. Haukkuu opettajat vitun idiooteiksi ja luokkakavereista tulee lunttuja tai läskejä pienenkin pettymyksen jälkeen. Tuollainen ei ole kasvatusta, vaan juurikin nykypäivän ilmiö "kaverivanhemmista" joiden lapset eivät lopulta osaa käyttäytyä tai hillitä tunteitaan. Lapselle pitää opettaa, että tunteita voi tuoda hyväksytyllä tavalla esille. Ei tarvitse haukkua muita.

Annatko lapsiesi myös suutuspäissään heitellä tavaroita? Toivottavasti isänsä laittaa lapsille puhetyylille rajat, joita lapset tarvitsevat. Tuo ei ole kasvatusta ensinnäkään, korkeintaan sitä kuuluisaa "vapaata kasvatusta".

Jos oikein kovasti ponnistelet, osaat toivottavasti itsekin tehdä eron ap:n kuvaileman kommentin ja tavaroiden paiskomisen ja huoritteluiden välillä.

Jos lapsi nyt vaan on sitä mieltä, että äiti on huono, jos pakottaa pukemaan ulkohousut jalkaan. Mielestäni hänellä on oikeus sanoa niin.

Minä pakotan lapseni laittamaan asianmukaiset vaatteet päälle ulos mennessä ja välillä saan kuulla sen vuoksi olevani tyhmä tai huono, mutta ei se minun maailmaani suunniltaan suista. Vaatteet laitetaan päälle ja ulos mennään. En minä sanallisesta vihanpurkauksesta arestia anna. Huorittelut sun muut ovat sitten asia erikseen, vielä ei ole sellaista tullut vastaan, kun vanhin on vasta 9-vuotias.

t. se lepsu äiti

Vierailija
17/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiipeilee ja touhuaa muitakin poikien vauhdikkaita leikkejä. Meillä päin 8-vuotiaat ovat vielä leikkiviä lapsia, onneksi.

ap

Vierailija
18/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvä ihme, kyllä lapset noin sanovat. Ei sanat tapa. Vanhempien on vaan joskus kuunneltava tuollaista, mutta myös kerrottava, ettei se tunnu mukavalta.

Vierailija
19/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvat puistossa, istuvat märillä keinuilla, aidoilla, kiipelevätlikaisissa kiipelypuissa jne.

Farkut on kuivalla kesäilmalla ihan ok varuste puistoonkin (ne siihen hommaan varatut, ei parhaat).

Joo, meillä uloslähtiessä pannaan päälle mitä äiti sanoo tai voi olla lähtemättä.

Nimittelyn suhteen olen aika tarkka, huomautan ja odotan anteeksipyyntöä. Jos ei ota sanojaan takaisin, niin jotain seuraamuksia tulee.

"Maailman huonoin äiti" ei kyllä ole sama asia kuin haukkua tyhmäksi tms. Eli vaatisin varmaan perusteluja, ja saattaisin huomauttaa, että huonot äidit eivät vie lapsiaan esim. uimaan, joten onko siis tilanne se, että huominen reissu peruttu? (kauppareissu peruttu, uusien verhojen laitto peruttu jne)

Mutta annan yleensä mahdollisuuden ottaa sanat takaisin ilman, että tulee mitään kummempaa rangaistusta. Isomman kanssa on tiukempi linja.

Vierailija
20/31 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kestää noikin rajut leikit parhaiten.