JOULUHÄTÄ!
Hei! Ajattelin avautua tilanteestani...hieman,en millään koko tarinaa jaksa.Olen kahden lapsen yh,ollut vuosia sairas,työkyvytön ihminen.Muutin uudelle paikkakunnalle,isommmalle,väkivaltaista ex-miestäni pakoon.Asumme liian suuressa asunnossa joten vuokria on rästissä paljon.Toimeentulotukea en saa tässä kuussa kuin n200e,ja lapsilisän ennen joulua.Siinä kaikki tämän kuun varani.Yhtään joululahjaa en ole saanut ostettua enkä saakkaan.Joulukuusen ja kaikki joulujutut voin unohtaa.Pölynimuri ja pyykinpesukone irtisanoo sopimuksensa irti näinä päivinä.Astianpesukoneesta on turha haaveillakkaan.Olen siis monella eri tapaa sairas,joten kaikenmaailman apu olisi tarpeen.Puhelin&nettilaskua olen jo siirtänyt joten ne pitäisi juuri näinä päivinä maksaa.Sossu väitti ettei täällä jaeta minkäänlaista jouluapua mutta soitettuani eri paikkoihin niistä sanottiin että kyllä,sosiaalitoimi on jakanut heidän lahjakorttejaan!Jättivät vain minun pikku perheeni välistä :( Joudumme lapsineni kärvistelemään joulunajan siis ilman joulukuusta,jouluruokia ja lahjoja!En saa laskujani maksettua.En voi käsittää miten minua näin murjotaan kovalla kädellä ja vielä joulunaikaan :/ Diakonilta sain tänään lahjakortin kauppaan jonka käytän huomenna normi ostoksiin,sillä pärjään muutaman päivän,kiitos siitä
Kommentit (35)
Olen päättänyt auttaa Henniä ja teenhänelle joulupakettia. Laittakaa kaikki halukkaat mailia minulle, jotka haluatte siihen osallistua!!! Henni ei voi tuoda henkilöllisyyttään julki,mutta vastasi minulle kun montakertaa pyysin ja lupasin kaikkien avun annot ottaa ja postittaa hennille. Haluan hennille joulun, silloin meillä kaikilla on ihana joulu, kun on autettu toista. joulunauttaja@gmail.com
Tämä Henni on kyllä aikamoinen vejättäjä.Juttu muuttuu kaikenaikaa ja kerjuukirjeitä löytyy useilta eri palstoilta.Jossain joku kirjoitti,että tämä samainen henkilö on aiempina vuosina onnistunut peräti huijaamaan ihmisiltä rahaa.Taitaa tuo "joulunauttaja" olla itse Henni.
näitä löytyy jok keskusteluplstalta
Oikeastikin on perheitä, jotka tavitsevat apua! Häpeä!
Terv. yh itsekin, joka joskus sinun halpaan mennyt!
suomi24 palstalla
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10311345
helsingin uutisten keskustelussa
http://www.helsinginuutiset.fi/keskustelut/84596
menaisten keskustelupalstalta
http://www.menaiset.fi/forum/yleinen/1089-JOULUHATA--.html
on oikeasti hätä, niin kyllä sitä apua saa! Ota yhteyttä vaikka Hope-yhdistykseen, yhteystiedot löytyy netistä.
Tollaset perheethän pistetään turvakoteihin lukkojen taakse eikä mihinkään ylikalliisiin luukkuihin itse maksamaan vuokraa, jos kerran tulojakaan ei ole.
Ja toiset varmaan jo täyttä päätä väsäävät avustuspaketteja.
Älä jatka enää ap.
kerta ovat sulle asunnon hommanneet, ihmettelen suuresti, etteivät he muka avusta lahjapaketilla lapsiasi....saahan lastensuojelun kautta esim. harrastuksiin avustusta ja todellakin harkinnanvaraista "lisä"toimeentulotukea myönnetään sos.toimiston kautta.
Jos olet rehellisesti liikkeellä ja asiasi ovat kuin kirjoitit, soitat sinne lastensuojeluun heti ja sitten sossuun seuraavaksi. Ei SINUN perhettäsi "skipata" yli, jos olet todella avun tarpeessa.
Jaksamista ja joulun voi järjestää hyvinkin pienellä budjetilla.
kerta ovat sulle asunnon hommanneet, ihmettelen suuresti, etteivät he muka avusta lahjapaketilla lapsiasi....saahan lastensuojelun kautta esim. harrastuksiin avustusta ja todellakin harkinnanvaraista "lisä"toimeentulotukea myönnetään sos.toimiston kautta.
Jos olet rehellisesti liikkeellä ja asiasi ovat kuin kirjoitit, soitat sinne lastensuojeluun heti ja sitten sossuun seuraavaksi. Ei SINUN perhettäsi "skipata" yli, jos olet todella avun tarpeessa.
Jaksamista ja joulun voi järjestää hyvinkin pienellä budjetilla.
lasta/nuorta tuetaan myös mieleisessä harrastuksessa, jos siihen on selkeät perusteet olemassa ja vanhemmilla on taloudellisia vaikeuksia harrastusta itse maksaa.
Että EI ole todellakaan mitään paskapuhetta. Mutta ei lastensuojelun kautta rahaa käydä käsi ojossa hakemassa.
mutta tärkeintä on tietysti ottaa elämä hallintaan joulun jälkeenkin, et voi jatkaa tuolla tavalla.
En saa sossusta kuin tuon parisataa jonka laitan vuokraan.Silti jää monta sataa vuokrasta tässä kuussa maksamatta!Ja puhelinlasku..ja netti...jne.Olen ihan itse syytön tilanteeseeni(ainoa virheeni oli joskus tutustua siihen mieheen!),lääkärit vitkuttelevat vuoskausia ennenkuin diagnooseja löytyy ja siltikin yhteiskunta kehnosti auttaa :( Vauva syntyy alkuvuodesta,jolloin asumistuki kohallaan,siihen asti tällasta kituuttamista!Ja uskomatonta,ettei meille esim.MLL:n lahjakorttia annettu..
miten ihmeessä "uskallat" tehdä silti lisää lapsia? Että jos elämäsi on jo nyt vaikeaa, taloudellisesti tiukkaa...en vaan ymmärrä:/
Onnea joka tapauksessa lapsestasi, toivottavasti pystyt heidät kaikki ruokkimaan tulevaisuudessa.
Ja ole vielä yhteydessä oman alueesi sos.toimistoon.
Miksi? Rupesiko mies väkivaltaiseksi vasta kahden lapsen jälkeen ja nyt on jo kolmas tulossa?
Lastensuojelu haki mulle tän kämpän,en viimeisilläni raskaana pysty muuttoa tekemään,nyt jo minulla kroppa rikki!!Että en tosiaankaan huvikseni isossa asu.Ja muutto piti vauhdilla tehä,exän takia.
Tuleva vauva on sen väkivaltasen exän
lähiomaisia tai ystäviä ? Sitä tukiverkostoa josta paljon ollut puhetta.
sossusta harkinnan varaista toimeentulotukea etukäteen, pieni summa. Seuraavina kuukausina se otetaan erissä pois niin että laitetaan esim 20e enemmän tuloa ja sitten se on vastaavasti pois tulevilta kuukausilta.
Meidän kunnassa voi saada imuriinkin sossusta jonkun summan, jos on ollut pitempään sossun asiakas. Varmaan pyykkikoneeseenkin, en tiiä.