JOULUHÄTÄ!
Hei! Ajattelin avautua tilanteestani...hieman,en millään koko tarinaa jaksa.Olen kahden lapsen yh,ollut vuosia sairas,työkyvytön ihminen.Muutin uudelle paikkakunnalle,isommmalle,väkivaltaista ex-miestäni pakoon.Asumme liian suuressa asunnossa joten vuokria on rästissä paljon.Toimeentulotukea en saa tässä kuussa kuin n200e,ja lapsilisän ennen joulua.Siinä kaikki tämän kuun varani.Yhtään joululahjaa en ole saanut ostettua enkä saakkaan.Joulukuusen ja kaikki joulujutut voin unohtaa.Pölynimuri ja pyykinpesukone irtisanoo sopimuksensa irti näinä päivinä.Astianpesukoneesta on turha haaveillakkaan.Olen siis monella eri tapaa sairas,joten kaikenmaailman apu olisi tarpeen.Puhelin&nettilaskua olen jo siirtänyt joten ne pitäisi juuri näinä päivinä maksaa.Sossu väitti ettei täällä jaeta minkäänlaista jouluapua mutta soitettuani eri paikkoihin niistä sanottiin että kyllä,sosiaalitoimi on jakanut heidän lahjakorttejaan!Jättivät vain minun pikku perheeni välistä :( Joudumme lapsineni kärvistelemään joulunajan siis ilman joulukuusta,jouluruokia ja lahjoja!En saa laskujani maksettua.En voi käsittää miten minua näin murjotaan kovalla kädellä ja vielä joulunaikaan :/ Diakonilta sain tänään lahjakortin kauppaan jonka käytän huomenna normi ostoksiin,sillä pärjään muutaman päivän,kiitos siitä
Kommentit (35)
Piti koko entinen elämä taakse jättää,kun muutimme miestä pakoon.Emme voi turvallisuussyistä olla kehenkään heihin yhteydessä.Asumme piilossa,turvakielto ja lähestymiskielto jne
Mulla on väkivaltainen mies enkä tiedä mitä itselleni tapahtuu jos eroamme...
ota yhteyttä vanhatati@hotmail.fi
lähetän sinulle mielelläni jotain. Läheiset "lahjottavat" ovat vähentyneet, joten varaa ja halua olisi ilahduttaa muita!
niin varmasti löytyy täältäkin ihmisiä, jotka haluavat auttaa.
Jos pk-seudulla, paistan teillekin joululaatikot. Ja muutaman piparin jos vielä leivotaan ennen joulua.
teille...kun vaan tietäisin, mihin sen toimittaa. Ja ihan aidosti olen liikkeellä.
tuon piparkakku- ja torttutarpeet, pienen kuusen koristeineen ja kynttelikön. Lisäksi voisin tuoda molemmille lapsille pienet lahjat.
Tiedän että itse aloitin keskustelun,mutta olen niin kovin varovainen ja pelkään että uskallankohan kehenkään yhteyttä ottaa,en tässä julkisesti ainakaan paikkakuntaa kertoa.....uskon että osa teistä oikeasti haluaa auttaa mutta miten pystyn luottamaan siihen ettei exäni ole esim joku teistä..Ei mulle saa suuttua :) pelko vain on niin kova :( etelä-suomessa asustellaan,sen uskalsin nyt tähän aikaan yöstä kertoa,silmät ristissä..
miksi ihmeessä et hae työkyvyttömyyseläkettä? Kun sanoit sossun ja lapsilisien olevan ainoat tulosi. Ota ihmeessä selvää kaikista mahdollisista tuista joita voisit saada, saat edes hieman paremman elämän itsellesi ja lapsillesi. :)
entä jos luot itsellesi anonyymin sähköpostiosoitteen ja vastaat vain niille jotka vaikuttavat luotettavilta?
Mikä nyyhky stoori, snif.
Vedotaan lapsiin ja kaikkeen mahdolliseen salaiseen.
MUTTA kuitenkin uskalletaan noinkin paljon täällä kertoa.
Nyt on tiedossa
- 2 lasta, kolmas tulossa
- kolmas tulossa exälle eli edelliset on jollekin muulle
- äiti pitkäaikaissairas
- muuttanut vauhdilla pois
- osoite salainen ja lähestymiskieltoa sun muuta
- asuu eteläsuomessa
Ei tarvi kovin ruudinkeksijä olla jos jollekin alkaa tuntomerkit täsmään. On varmaan muitakin, mutta jos joku etsii alottajaa (jota tuskin noilla kriteereillä edes on olemassa) niin hullu tarkistaa kaikki hakemaansa ihmiseen viittaavat löydöt.
Hohhoijjaaa, miten häikälemätöntä tällasta tänne syytää.
Sama ilmiö on nähtävissä toisella keskustelupalstalla valitettavasti.
Siellä kertovat myös ne jotka on halpaan menneet.
Meillä on vähintäänkin samanlainen ahdinko, tosin mies on kuvioissa eikä vakivaltanenkaan.
Edes yhtä ZhuZhu petsiä en saa lapselle hankittua, niin mennään suu säkkiä myöden.
vuosia sairas,työkyvytön ihminen.Muutin uudelle paikkakunnalle,isommmalle,väkivaltaista ex-miestäni pakoon.Asumme liian suuressa asunnossa joten vuokria on rästissä paljon.Toimeentulotukea en saa tässä kuussa kuin n200e,ja lapsilisän ennen joulua.Siinä kaikki tämän kuun varani.Yhtään joululahjaa en ole saanut ostettua enkä saakkaan.Joulukuusen ja kaikki joulujutut voin unohtaa.Pölynimuri ja pyykinpesukone irtisanoo sopimuksensa irti näinä päivinä.Astianpesukoneesta on turha haaveillakkaan.Olen siis monella eri tapaa sairas,joten kaikenmaailman apu olisi tarpeen.Puhelin&nettilaskua olen jo siirtänyt joten ne pitäisi juuri näinä päivinä maksaa.Sossu väitti ettei täällä jaeta minkäänlaista jouluapua mutta soitettuani eri paikkoihin niistä sanottiin että kyllä,sosiaalitoimi on jakanut heidän lahjakorttejaan!Jättivät vain minun pikku perheeni välistä :( Joudumme lapsineni kärvistelemään joulunajan siis ilman joulukuusta,jouluruokia ja lahjoja!En saa laskujani maksettua.En voi käsittää miten minua näin murjotaan kovalla kädellä ja vielä joulunaikaan :/ Diakonilta sain tänään lahjakortin kauppaan jonka käytän huomenna normi ostoksiin,sillä pärjään muutaman päivän,kiitos siitä
Jos miehes ei maksa elareita niin saat ne valtiolta eli toi 200 ei oo sun ainoo tulo.
Yritä ny jotenki vakuuttaa meidät ettet mukamas saa asumistukee.
Mielenterveysongelmista yleensä joutuu nuorempana eläkkeelle.
Mihin sä nettiä tarvit? katkase sen käyttö niin säästyy sekin raha.
Niin ja mihin astiakonetta tarvitaan? Mä tiskaan joka päivä tän perheen tiskit eikä tulis mieleen siitä ininstä.
Mikset sä mukamas voi olla tekemisissä oman perhees jäsenten kanssa? Vai yritätsä oikeesti kertoo että ne menee heti kertoon ex äijälles missä sä asut?
Ihme sepitystä.
Mut jos tää onkin totta ees vähä niin:
Anna ny ne mukulas johkin muualle jos sun elämänlaatus on noin ankee ja lapsille tarjottava elämä noin surkeeta
Mikset sä voi tehä jouluruokia vai eikö sulla oo siis mitään ruokaa lapsille? Ei porkkana-, lanttu tai perunaloota paljoo maksa. Varmaan ruokia halvemmasta päästä.
ja ees pikkasen kuusen saat varmaan joltain kuusikauppiaalta jonkun vaikka katkenneen pätkän. ja jossei se sulle kalpaa oo ilman.
kerta ovat sulle asunnon hommanneet, ihmettelen suuresti, etteivät he muka avusta lahjapaketilla lapsiasi....saahan lastensuojelun kautta esim. harrastuksiin avustusta ja todellakin harkinnanvaraista "lisä"toimeentulotukea myönnetään sos.toimiston kautta.
Jos olet rehellisesti liikkeellä ja asiasi ovat kuin kirjoitit, soitat sinne lastensuojeluun heti ja sitten sossuun seuraavaksi. Ei SINUN perhettäsi "skipata" yli, jos olet todella avun tarpeessa.
Jaksamista ja joulun voi järjestää hyvinkin pienellä budjetilla.
Minä olin se joka ihmettelin, miksi tehdä väkivaltaiselle miehelle kolme lasta.
Kuule joulu tulee joka vuosi, älä siitä huolehdi.