Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voitte kivittää!!

Vierailija
11.12.2011 |

Odotan viidettä lastani. Lapsi on tervetullut ja rakastettu vaikka ei suunniteltu.

Olen kuitenkin ajatellut etten tällä kertaa imetä, varsinkaan jos pullo ei kelpaa siinä ohessa (muille lapsille ei ole kelvannut)

Tämä ihan siksi että saan edes viikonloppuisin 1-2 yötä nukkua ja mies voi hoitaa yösyötöt, että pääsen omiin menoihini ja harrastuksiin ja että voin viedä pari isompaa lastani etelään viikoksi ja mies jää hoitamaan pienempiä.

Vauva menee omaan huoneeseen (ihan liki meidän makkaria) heti kotiuduttuaan. Vasta saatiin miehen kanssa oma makkarimme takaisin ja pikkuväki on siirretty omiin huoneisiin, tästä en meinaa luopua!

Töihin palaan pian lapsen 1v synttäreiden jälkeen, kotiäitiys riittää minulle, johan tässä on yli 10v kotona oltu.

Niin ja miehen kanssa meinataan käydä ulkona myös vauvan synnyttyä, sen takia myös pulloruokinta, että voi jäädä lapsenvahdin hoitoon.

Lapset on ihania ja kotona on mukava olla, mutta toisinaan olen vetänyt itseni piippuun olemalla liian täydellinen äiti, olen imettänyt reilusti yli vuotiaiksi, kotihoidossa ovat olleet, omat menot ovat lähes jääneet, joten nyt aijon ottaa totaalisesti rennommin :)

Ja voitte ihan vapaasti kivittää! Uskon että lapsesta tulee ihan normaali vaikka äiti on vähän itsekkäämpi kun aikaisempien lasten kohdalla :)

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinä et voi tietää, miten sinua on hoidettu vauvana vs. miten nuorinta on hoidettu vauvana. Jokainen vauva syntyy erilaiseen perhetilanteeseen, ei heitä voi hoitaa täysin samoin, ian siksi että jokainen lapsikin on erilainen. Osa vaatii enemmän, osa vähemmän. Äitisi on varmasti oikeudenmukainen ihminen, mutta äitiys vaan on erilaista jokaisen lapsen kohdalla.

On toki mahdollista että äitini, isäni, ja sukulaiseni ovat valehdelleet asiasta. Miksi, sitä en ymmärrä;) Ja en TIETEKÄÄ tarkoittanut, että olemme nukkuneet saman pituiset päiväunet, saaneet kiinteitä päivälleen samassa iässä jne.

Vierailija
42/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan lopetella siinä pian puolen vuoden jälkeen hiljalleen.

Muuten ymmärrän pointin että et enää jaksa maatua ylimääräistä kotona 10 kotiäitivuoden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nukuttaa vauvaa vieressä? Ihan kipeetä. On oikeasti vaarallista pienelle vauvalle. Ja esimerkkejä on ihan tarpeeksi. Terveisin lääkärin perhe.

Tosissas. Paras paikka vauvalle on oman äidin kainalossa, jos vain mahdollista. Eri asia sitten jos teidän lääkäriperheessä on käytetty liikaa etanolia, kännissä tai muuten pää sekaisin ei saa vauvaa vieressä nukuttaa.

Vierailija
44/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauvanhoito ei sinua ilmiselvästi enää nappaa.

Ja vähän tyhmältäkin vaikutat: pulloruokinta on nimittäin 100 kertaa imetystä vaivalloisempaa. Huomaat se varmaan, kun vauva alkaa rääkyä nälkäänsä ja sinä lähdet lämmittelemään korvikkeita. Lisäksi pitää kytätä paljon antaa, ei voi nukuttaa rinnalle, ei lohduttaa lasta tissille jne. jne. Yöllä on ikävä nousta lämmittelemään pulloa sen sijaan, että työntää vieressä nukkuvalle vauvalle tissin suuhun ja vauvan työntäminen omaan huoneeseen pois äidin läheisyydestä on jo julmaa.

Tekemällä kaiken noin vaikeaksi ajat itsesi varmasti piippuun.

Vierailija
45/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko nyt alkaa ehkäisemään? Kun se ei välttämättä mene noin. Mun kuopukselle ei myöskään kelvannut pullo. Ei vaikka en olisi ollut kotona. Eli oli pakko imettää. Kaikki vauvat ei suostu nukkumaan omassa huoneessa. Siinä väsyy enemmän jos väkisin yrittää. Mitä jos lapsenne sairastelee (korvatulehduksia tms) niin paljon ettei töihin paluu onnistu? Hienoa jos vauva on helppo jne, mutta sen varaan ei omaa jaksamista VOI laskea, ymmärräthän sen?

Vierailija
46/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattui tulemaan suunnittelematta. Muistuta nyt häntä muutenkin joka käänteessä, että oli vahinkoa. Kaikenlaisia vanhempia sitä onkin... Mitä miehesi tästä kaikesta ajttelee?

Vierailija
47/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se ruljanssi vasta alkaakin kun opettaa vauvan nukahtamaan rinnalle! Kokemusta on! Ihan meinasin alusta asti nukuttaa sänkyynsä tutti suussa.. Mikron voin ottaa lähelle makkaria, ei tarvi keittiöön asti mennä ja moni yli puolivuotias vauva juo korvikkeen kylmänäkin. Sylissä voi lohduttaa ja tutilla jos on imemisen tarvetta.

Enkä tasan opeta siihen että nukkuu yöt vieressä ja saa tissiä aina kun haluaa, siitä se huuto syntyy kun yrittää lopettaa yötissin ja siirtää omaan sänkyyn.

-ap

Vierailija
48/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattui tulemaan suunnittelematta. Muistuta nyt häntä muutenkin joka käänteessä, että oli vahinkoa. Kaikenlaisia vanhempia sitä onkin... Mitä miehesi tästä kaikesta ajttelee?

Ai, voi niitä kaikkia lapsiraukkoja jotka joutuvat nukkumaan omassa huoneessa, syömään ruokansa pullosta ja jäämään lapsenvahdin hoitoon silloin tällöin??? Kyllä on asiat huonosti...REPS!!!

-ap

Vierailija
49/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvasn, kun kirjoitat tällaisen aloituksen tänne, ni av-mammat tulevat sankoin joukoin kivittämään.

Älä huoli, minä en. Imetin 2 viikkoa, totesin, että tämä homma saa riittää. Vauva oli puolitoista kuukautta kun siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan. Käytiin miehen kanssa tuulettumassa vauvan ollessa kuukauden ikäinen ja vauva meni yökylään vanhemmilleni (HERTTILEIJAA SENTÄÄN).

Nyt kohta 1½-vuotias pikkumies, hyvin kasvanut, iloinen veitikka, ei vierastele ketään, naureskelee suurimman osan ajasta, nukkuu yönsä vallan mainiosti, rakkautta ja hellyyttä annetaan päivittäin moneen otteeseen, halitaan, pusitaan, leikitään. Unohdinko mainita, laitoin muksun päiväkotiin ollessa alle vuoden ikäinen. Päiväkoti on sujunut loistavasti, ei stressiä, sosiaalinen taapero. Vieminen päiväkotiin sujuu itkuitta, ja hakeminen vasta ihanaa onkin kun pikkumies juoksee jo vastaan, vilkuttaa hoitotäteille ja tietää, että nyt mennään kotiin.

Kyllä mä sanoisin, että tee niinkuin itse parhaimmaksi näät, rakkautta voi antaa vaikka ei hoitaisikaan kaikkia asioita niinkuin täydellinen av-mamma hoitaa.

Liityn sun seuraks kivitysjäsenten joukkoon. :) Tiedän kuitenkin, että tilannetta kauhistellaan, mutta kauhistelkoot, meillä menee loistavasti. :) Tsemppiä teidän arkeenne!

Vierailija
50/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla 1 tai max 2 lasta.. :D :D

-ap

Vierailija
51/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta pulloruokkinut, täydet yöunet 2kk iässä, ei nälkäitkua, mitään vaivoja, ei tarvitse miettiä omaa ruokavaliota. Omat tissit ei toimineet. maitoa ei tullut. Itkin parit itkut mutta tyydyin sitten kohtalooni ja kaikki mennyt parhain päin pullon kanssa.

Illalla pullot valmiiksi jääkaappiin korvikkeineen, hetki mikrossa ja lapsi kylläiseksi. Voisko helpompaa olla.

Vierailija
52/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on esikoinen kyseessä, ja olen nyt jo samoilla linjoilla kanssasi. Silti rakastan lastani yli kaiken. Lapseni on minulle kaikki kaikessa.

T. nro 7 muistaakseni. :)

Vierailija
53/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvasn, kun kirjoitat tällaisen aloituksen tänne, ni av-mammat tulevat sankoin joukoin kivittämään. Älä huoli, minä en. Imetin 2 viikkoa, totesin, että tämä homma saa riittää. Vauva oli puolitoista kuukautta kun siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan. Käytiin miehen kanssa tuulettumassa vauvan ollessa kuukauden ikäinen ja vauva meni yökylään vanhemmilleni (HERTTILEIJAA SENTÄÄN). Nyt kohta 1½-vuotias pikkumies, hyvin kasvanut, iloinen veitikka, ei vierastele ketään, naureskelee suurimman osan ajasta, nukkuu yönsä vallan mainiosti, rakkautta ja hellyyttä annetaan päivittäin moneen otteeseen, halitaan, pusitaan, leikitään. Unohdinko mainita, laitoin muksun päiväkotiin ollessa alle vuoden ikäinen. Päiväkoti on sujunut loistavasti, ei stressiä, sosiaalinen taapero. Vieminen päiväkotiin sujuu itkuitta, ja hakeminen vasta ihanaa onkin kun pikkumies juoksee jo vastaan, vilkuttaa hoitotäteille ja tietää, että nyt mennään kotiin. Kyllä mä sanoisin, että tee niinkuin itse parhaimmaksi näät, rakkautta voi antaa vaikka ei hoitaisikaan kaikkia asioita niinkuin täydellinen av-mamma hoitaa. Liityn sun seuraks kivitysjäsenten joukkoon. :) Tiedän kuitenkin, että tilannetta kauhistellaan, mutta kauhistelkoot, meillä menee loistavasti. :) Tsemppiä teidän arkeenne!

Ihanaa että joukossa on myös joku jolla pelaa maalaisjärki :)

-ap

Vierailija
54/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se ruljanssi vasta alkaakin kun opettaa vauvan nukahtamaan rinnalle! Kokemusta on! Ihan meinasin alusta asti nukuttaa sänkyynsä tutti suussa.. Mikron voin ottaa lähelle makkaria, ei tarvi keittiöön asti mennä ja moni yli puolivuotias vauva juo korvikkeen kylmänäkin. Sylissä voi lohduttaa ja tutilla jos on imemisen tarvetta.

Enkä tasan opeta siihen että nukkuu yöt vieressä ja saa tissiä aina kun haluaa, siitä se huuto syntyy kun yrittää lopettaa yötissin ja siirtää omaan sänkyyn.

-ap

nukahda kuin tissille ja entä jos se ei nuku omassa huoneessaan? Ei kaikkia vauvoja voi "opettaa" ihan mihin vaan.

Tosi moni vauva nukahtaa tissille ja sitten myöhemmin ihan ongelmitta ilman sitä tissiä. Kyllä se on ihan vauvasta kiinni, millaiseen hoitoon se suostuu.

Mä oon nukuttanut kaikki vauvani vieressä, ja kyllä niiden "saa tissiä koska haluaa" on ollut ihan hyvä väli, 2-3 h.

Vierailija
55/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tarjottu parasta ravintoa sekä annettu läheisyyttä. Enkä todellakaan koe olevani mikään supermama vaan ihan normaali. Ei olis musta tollaseen, mutta voihan sunkin mieles muuttua, kun se vauva tulee, jos kuitenkin normaalilla tunne-elämällä varustettu äiti olet.

Miksi muuten tähän asti olet hoitanut vauvasi mukamas niin vaikealla tavalla (imetykset jne), jos ei asialla kerta mielestäsi ole edes mitään väliä eli ei ole väliä imettääkö vai ei, nukuttaako vieressä vai omassa huoneessa jne.

Mulla muuten lapset ovat nukkuneet vieressä, herännee pari kertaa yössä ja nukahtaneet melkein samoin tein uudestaan rinta suussa. Tosi vaivatonta.

Vierailija
56/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aidosti ihmettelen, mitä sitten jos asiat ei suju kuten suunittelit? Jos et kerran jaksa enää hoitaa vauvaa yhtä antaumuksella kuin ennen? Mulle nimittäin EI tule enempää lapsia, juuri siksi että helpon voisin jaksaa hoitaa, mutta vaativampi ylittäisi voimavarani. Ja kyllä, mulla on kaksi lasta. Esikoinen erityislapsi, kuopus aina sairaana, ja olen yh. Mutta ei siis lapsia enää ikinä:)

-3

Vierailija
57/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva missään vaiheessa vierasta on jo selkeä merkki siitä, että suhde vanhempiin on häiriintynyt. Lastensuojelutapaukset harvemmin ymmärtävät, että lapsuuden laiminlyönnit näkyvät vasta myöhemmin erilaisina tunne-elämän häiriöinä.

Vierailija
58/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tarjottu parasta ravintoa sekä annettu läheisyyttä. Enkä todellakaan koe olevani mikään supermama vaan ihan normaali. Ei olis musta tollaseen, mutta voihan sunkin mieles muuttua, kun se vauva tulee, jos kuitenkin normaalilla tunne-elämällä varustettu äiti olet.

Miksi muuten tähän asti olet hoitanut vauvasi mukamas niin vaikealla tavalla (imetykset jne), jos ei asialla kerta mielestäsi ole edes mitään väliä eli ei ole väliä imettääkö vai ei, nukuttaako vieressä vai omassa huoneessa jne.

Mulla muuten lapset ovat nukkuneet vieressä, herännee pari kertaa yössä ja nukahtaneet melkein samoin tein uudestaan rinta suussa. Tosi vaivatonta.

Ensimmäisen kerran kun siirrettiin omaan huoneeseen, nukkuin täydet 8 tunnin yöunet. Kertaakaan ei heräämistä, aamulla söi tuhdin satsin maitoa, illalla myös. Sillon tällöin saattoi maksimissaaan herätä yössä kerran. Oli kiva saada nukkua rauhassa, eikä olla koko ajan tunkemassa tissiä suuhun, eikä se meikäläistä paljon rasittanut kävellä hakemaan pulloa keittiöstä ja lämmittää maito. Mies rauhoitteli vauvaa sen aikaa ja höpötteli tälle, ei huutoja, eikä murehtimista.

Tää on niin typerää arvostella ja vertailla muita, en ees tajua miks kirjotin tämän viestin. Eikö se ole jokaisen oma asia, miten tekee lapsensa kanssa , jos asia toimii? Pitääkö automaattisesti pitää huonona äitinä, jollei anna tissiä?

T. nro 7

Vierailija
59/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva missään vaiheessa vierasta on jo selkeä merkki siitä, että suhde vanhempiin on häiriintynyt. Lastensuojelutapaukset harvemmin ymmärtävät, että lapsuuden laiminlyönnit näkyvät vasta myöhemmin erilaisina tunne-elämän häiriöinä.

Tää teksti on jo aika paksua, varsinkaan kun, et tiedä yhtään mitään meidän perhe elämästä ja suhteesta lapseemme. Tottakai lapsesta ujoutta löytyy uuden ihmisen tullessa, hän ei kuitenkaan rupea parkumaan kurkkutorvi suorana ja roiku jaloissa, etkä pääse mihinkään.

T. nro 7

Vierailija
60/75 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut pulloruokinta kyllä on todella helppoa. Yöksi vaan sängyn viereen puhtaita pulloja + foliopussiin lämmitetty jyväpyssi ja tetroja. Otetaan tetra, repäistään auki, kaadetaan pulloon ja pullo suuhun - menisköhän tuohon öbaut 30 sekuntia. :)

Sitten aamulla pullot astianpesukoneeseen (tuttiosat olen aina pessyt käsin, siihen menee ehkä pari minuuttia) ja siinä se. Nykyään pulloja ei tarvitse enää edes keitellä.

Oikeastaan ainoa, mikä pulloruokinnassa pitää muistaa on se, että pitää venttiilin riittävän avonaisena ja ryöyhtäyttää vauvan heti kun vauva lopettaa imemisen (sen jälkeen ruokkimista voi jatkaa, koska vauva harvemmin on täysi vielä tussa vaiheessa).

Mä aina ihmettelen, kuinka hirvittävän vaikeiksi ihmiset tekee tuttipullolla ruokkimisen. Saahan sitä tietenkin juosta yökaudet maitoa lämmittämässä jos haluaa, mutta pakko ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän