Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret koulutuserot (nettideittailusta...)

Vierailija
10.12.2011 |

Miten suhtaudutte, jos joku aivan eri tason koulutuksen hankkinut haluaa tutustua? Sain juuri viestiä mieheltä, joka ei osaa yhdistää edes pää- ja sivulauseita. Vaikuttaa muuten kivalta, mutta pelkään, että on liian suuria eroja etenkin koulutuksessa.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutettu ja yleissivistys eivät kylläkään läheskään aina kulje käsi kädessä. Korkeakoulussa nimenomaan käytetään vuosia siihen yhden, laajuudeltaan suppean asian syvälliseen oppimiseen. Yleissivistys taas on täydellinen vastakohta tälle.

Riippuu siitä, mitä on opiskellut. Minulla on tutkinnot kahdelta alalta (maisteri ja kandi) ja olen lukenut aika paljon muutakin kuin tutkintovaatimuksissa olleet opukset.

ap.

Vierailija
62/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pareja yhdistäviä tekijöitä on tutkittu paljon ja kaksi merkittävää seikkaa vaikuttaa parinvalintaan: yhteiset arvot ja samankaltainen koulutustausta.

Näillä eväillä ihmiset ovat ystävyyssuhteissakin "samalla aaltopituudella".

Voisiko johtua osin myös molemminpuolisesta ennakkoluulosta ja opitusta vastakkainasettelusta?

Mutta minua erilaisuus jopa kiehtoo. Valitettavasti vain moni mies on opettanut itsensä saamaan kaiken heti eli se impulssikontrolli on heikko.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pareja yhdistäviä tekijöitä on tutkittu paljon ja kaksi merkittävää seikkaa vaikuttaa parinvalintaan: yhteiset arvot ja samankaltainen koulutustausta.

Näillä eväillä ihmiset ovat ystävyyssuhteissakin "samalla aaltopituudella".

Voisiko johtua osin myös molemminpuolisesta ennakkoluulosta ja opitusta vastakkainasettelusta?

Ennakkoluulon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
64/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutettu ja yleissivistys eivät kylläkään läheskään aina kulje käsi kädessä. Korkeakoulussa nimenomaan käytetään vuosia siihen yhden, laajuudeltaan suppean asian syvälliseen oppimiseen. Yleissivistys taas on täydellinen vastakohta tälle.

ovat nimenomaan yleissivistäviä tiedekuntia. Asinatuntijuuteen tarvitaan yhden tai useamman aineen syvällistä tuntemusta, mutta miten ihmeessä se olisi yleissivistyksestä poissa.

Eli teille kelpaa humaaneja opiskellut. Mites sitten jos on opiskellut luonnontieteitä, vaikka bilsaa, kemiaa, fyssaa, matikkaa, mantsaa? Perehtynyt johonkin rantakasvillisuuteen sub-boreaalisella vyöhykkeellä (joo, heitin hatusta, en tiedä onko tuollaista vyöhykettä :D)ja tietää siitä paljon? Silloinhan tyyppi on korkeakoulutettu. Ei välttämättä kova yleissivistys. Kelpaako treffeille? :DD Menipä hölmöksi, joo. Ottakaa huumorilla. :DD

Vierailija
65/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoluulon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Mitäs luulet, mahdoinkohan kuitenkin tarkoittaa tuota koulutusasiaa. Arvomaailma nyt on niiiiiiiiiiiiiiin itsestäänselvyys. :)

Vierailija
66/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teille kelpaa humaaneja opiskellut. Mites sitten jos on opiskellut luonnontieteitä, vaikka bilsaa, kemiaa, fyssaa, matikkaa, mantsaa? Perehtynyt johonkin rantakasvillisuuteen sub-boreaalisella vyöhykkeellä (joo, heitin hatusta, en tiedä onko tuollaista vyöhykettä :D)ja tietää siitä paljon? Silloinhan tyyppi on korkeakoulutettu. Ei välttämättä kova yleissivistys. Kelpaako treffeille? :DD Menipä hölmöksi, joo. Ottakaa huumorilla. :DD

Olen tähän ikään mennessä tavannut miehiä laidasta laitaan. Se viimeisinkin oli hyvin käytännöllisissä hommissa, mutta riittävän älykäs keskustellakseen kaikesta.

ap.

Vierailija
67/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti on hyvä asia, että arvopohja on kummallakin samantyyppinen. Ennakkoluulon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

arvoilla on koulutuksen kanssa?

Vierailija
68/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti on hyvä asia, että arvopohja on kummallakin samantyyppinen. Ennakkoluulon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Mitä tekemistä arvoilla on koulutuksen kanssa?

Esim. se arvostaako koulutusta?

Vierailija
69/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää väliä??

Vierailija
70/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina elämässä mennyt sen mukaan mitä sydän ja etuveitikka sanoo, siis luottanut kemiaan.

Kieltämättä kompuroin aika monta suhdetta ja yhden avioliitonkin ennen kuin löysin nykyisen.

Ollaan oltu jo toistakymmentä vuotta yhdessä ja lapsiakin on useampi.

Että kyllä siihen kemiaan sitten kumminkin vaan voi luottaa.

Muuhun en olisi kyllä kyennytkään. En pystyisi elämään itseni kanssa jos laskelmoisin ihmissuhteissa.

Ai niin, mulla yliopistokoulutus tosin jäi kesken kun aikoinaan 90-luvulla meidät kaikki revittiin buumin aikana työelämään. Oon kumminkin ihan ok menestynyt ja tunnettu oman erityisalani piireissä ihan kansainvälisestikin.

Parempi puoliskoni on huimasti koulutetumpi kuin minä, väitellyt tohtoriksi. Mutta halusi jäädä koti-äidiksi kun se meillä on taloudellisesti mahdollista.

Vapaaehtoistyönä (se on täällä paljon yleisempää kuin Suomessa) hän vetää lapsille taidekerhoa sekä kehitysvammaisten taideterapiaryhmiä.

Vierailija
71/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutettu mies, ja en voisi seurustella sivistymättömän naisen kanssa. Lohdullista on tietysti se, että minulla on nykyisin erittäin hyvin valinnanvaraa.

Se menee vain niin, että älylle ei ole korviketta, ja aivot oat tärkein sukuopuolielin.

Sori vaan.

haluaa sivistyneen kumppanin, koulutuksesta riippumatta.

Vierailija
72/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideittailussa vain on pakko karsia joitakin lähestyjiä. Jos ei ole mitään kriteereitä, joutuu kymmenille treffeille, mihin ainakaan minä en ole valmis.

ap.

Vierailija
73/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en kyllä tajua tätä koulutustason painottamista.

Olen itse opiskellut sekä yhden taidealan tutkinnon että yliopistossa maisteriksi. Miehelläni ei ole mitään koulutusta. Silti hän on paljon enemmän kanssani samalla aaltopituudella kuin moni saman koulutustason ihminen. En esimerkiksi koe, että pelkkä yliopistotutkinto riittää yhdistämään ihmisiä, joiden alat ovat täysin eri. Mieheni on kuitenkin myös taiteellinen ja tehnyt kunnianhimoisesti taidettaan, ala on osittain sama kuin oma taiteenalani.

Minusta merkittävämpää on se, sovitaanko yhteen elämänarvojen, elämäntyylin, luonteen, asenteen suhteen, sekä tietysti parisuhteessa myös romanttisesti ja eroottisesti. Se, että jollain on tai ei ole koulutusta, ei kerro vielä henkilön älykkyydestä tai sivistyksestä. Esimerkiksi oma mieheni on tästä ihan hyvä esimerkki.

Kai sille toiselle ihmiselle voi antaa mahdollisuuden. Tapaa hänet vaikka pari kertaa. Keskustelu kertoo enemmän ihmisestä kuin joku koulutustaso.

Mutta toki, jos ei muutenkaan kiinnosta, niin sitten tietysti ei kannata. Mutta kirjoitusvirheet voivat tietysti johtua jostain lukihäiriöstä tai vaikka siitä, ettei suomi ole henkilön äidinkieli. Aika harva amiksen käynytkään kuitenkaan tekee mitään räikeitä kirjoitusvirheitä omalla äidinkielellään.

Vierailija
74/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut aluksi kiinnostunut hänestä, koska koulutuseromme on iso, hän "vain" lukion käynyt, mulla akateeminen loppututkinto. Hän kirjoitti heikohkoa suomea.

Menin kuitenkin treffeille ja tutustuin hyvin älykkääseen ihmiseen! Hänen huono kirjoitustaitonsa selittyy lukihäiriöllä. Lukihäiriö selittää osin myös sitä, miksei ollut kiinnostunut jatko-opinnoista. Tärkeämpi syy koulutuksen puutteeseen on kuitenkin se, että hän pisti melkein heti yrityksen pystyyn ja työllisti itsensä omalla firmallaan kymmenisen vuotta. Nykyään hän on palkansaaja erittäin hyvässä asemassa.

Vierailija
75/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissakin perheissä tai suvuissa "ei ole ollut tapana käydä kouluja"- työntekoa on arvostettu ja koulutusta pidetty jokseenkin turhana. Kenties paras kaveri on lähtenyt amikseen, eikä itse ole osannut tai uskaltanut lähteä lukioon. Ole avoin mahdollisuudelle.

Itselläni on akateeminen loppututkinto, kuten myös miehelläni. Itselleni on todella tärkeää, että voimme keskustella, mistä tahansa ja toisen älli tai tietämys ei lopu kesken. Joistakin asioista minä tiedän enemmän ja joistakin mieheni. Uskon, että amiksen käynyt voi olla älykkäämpi kuin maisteri, mutta akateeminen koulutus antaa erilaisen tavan hahmottaa maailmaa. Akateeminen koulutus yleensä antaa käsityksen maailman ja asioiden suhteellisuudesta ja monimutkaisuudesta. Huomaan, että minun on vaikea olla sellaisten ihmisten kanssa, joiden maailma on joko niin tai näin.

Vierailija
76/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisilä on erilaisia kiinnostuksia ja vahvuuksia. itse kirjoitan netissä nopeasti koska en ole tekemässä cv:tä.

Ärsyttää tuollaiset ap:n kaltaiset niuhottajat. Luuletko olevasi parempi jos kirjoitat netissä paremmin???

Vierailija
77/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisilä on erilaisia kiinnostuksia ja vahvuuksia. itse kirjoitan netissä nopeasti koska en ole tekemässä cv:tä.

Ärsyttää tuollaiset ap:n kaltaiset niuhottajat. Luuletko olevasi parempi jos kirjoitat netissä paremmin???

Tiedän olevani erittäin epätäydellinen. Arvostan monenlaisia ihmisiä, vaikka en kaikkien kanssa naimisiin haluakaan. Toisaalta harva myöskään haluaisi minun kanssani naimisiin.

ap.

Vierailija
78/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minua ainakaan koulutustausta haittaisi. Kirjoitusvirheiden taustalla voi olla lukihäiriö tms., mikä ei ihmistä huononna. Ei oo koskaan treffailun alkuvaiheessa tullut vaadittua mieheltä kirjallista raporttia itsestään, kirjoitustaito on selvinnyt muiden taitojen jälkeen :)

Vierailija
79/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut pilkut ja yhdyssanat kohdallaan. Ulosanti muuten joustavaa ja tulee toimeen ihmisten kanssa. Lukee paljon kirjoja, elämänkertoja tms. Ei ihan tyhmäkään..

Vierailija
80/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se korjailee jo kokeitakin. Aluksi tarkistin kokeet, mutta enää ei tarvitse.

Koulutusta sillä ei ole.

Helpottaa työtaakkaa kummasti, kun korjaa kokeet.

yo-kirjoituksia en anna korjata. Moraalini ei sallisi sitä. Hän on melkein täydellinen kopio minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän