Suuret koulutuserot (nettideittailusta...)
Miten suhtaudutte, jos joku aivan eri tason koulutuksen hankkinut haluaa tutustua? Sain juuri viestiä mieheltä, joka ei osaa yhdistää edes pää- ja sivulauseita. Vaikuttaa muuten kivalta, mutta pelkään, että on liian suuria eroja etenkin koulutuksessa.
Kommentit (95)
Haluatko vakituista seuraa vai vähemmän vakituista? Jos etsit tulevaa aviopuolisoa ja lastesi isää, niin karsi mielestäsi epäsopivat, varsinkin jos tarjontaa riittää.
Mieluiten löytäisin vakituisen. :) Tarjontaa on, mutta kovin sekalaista. Olen alkanut epäillä, ettei sellaista miestä olekaan, joka sopisi minulle.
ap.
Miehet on maailman sivu naineen kouluttamattomia naisia. Miksi se ei sinulta onnistu
Jos ei osaa yhdistää pää- ja sivulauseita, niin enkä deittailis, vaikka olis sama koulutuskin. Näitä yliopisto-oppineita kömpelyksiä on myös liikkeellä jonkin verran, mutta useimmiten viittaa kyllä alempaan koulutukseen.
lataisi mieheen, joka ei osaa kirjoittaa. Ap, ei se mies etsimällä löydy. Löysää vähäsen ja anna asioiden tapahtua omalla painollaan... ;)
Miehet on maailman sivu naineen kouluttamattomia naisia. Miksi se ei sinulta onnistu
Mies jota tapailin äskettäin, ei ollut kovin korkeasti koulutettu, mutta hän oli älykäs. Olisin mielelläni jatkanut, mutta hän osoittautui epäluotettavaksi.
ap.
Jos ei osaa yhdistää pää- ja sivulauseita, niin enkä deittailis, vaikka olis sama koulutuskin. Näitä yliopisto-oppineita kömpelyksiä on myös liikkeellä jonkin verran, mutta useimmiten viittaa kyllä alempaan koulutukseen.
Pari vuotta ollut haussa..
(ei ap)
Ap, ei se mies etsimällä löydy. Löysää vähäsen ja anna asioiden tapahtua omalla painollaan... ;)
Miten ne asiat tapahtuvat omalla painollaan? Jos en käy missään tai edes nettideittaile, minulle sanotaan, että eivät ne miehet kotoa tule hakemaan. Ja olen kyllä löysäillytkin. ;)
Kieltämättä kirjoitustaito olisi hyväksi. Epäselvästi kirjoitettu on epäselvästi ajateltu.
ap.
kun kuuntelee tämän palstan tarinoita niin suurin osa ei osaa valita hyvää kumppania. Jos tarina on hyvä niin älä valita oikeinkirjoituksesta. koulutustaso ei kerro yhtään kuinka viihdyt yhdessä. kunhan pystytte keskustelemaan yhdessä ja pystyt esittelemäään hänet tutuillesi ;)
Jos mies ei olisi osannut yhdyssanoja etc., en olisi voinut kovin korkealle arvostaa.
Shallow? Maybe, mutta jokainen arvottaa eri asioita.
Toimittajana arvostan oikeinkirjoitusta.
kun kuuntelee tämän palstan tarinoita niin suurin osa ei osaa valita hyvää kumppania. Jos tarina on hyvä niin älä valita oikeinkirjoituksesta. koulutustaso ei kerro yhtään kuinka viihdyt yhdessä. kunhan pystytte keskustelemaan yhdessä ja pystyt esittelemäään hänet tutuillesi ;)
Oikeastaan en välitä enää edes tuosta esittelykelpoisuudesta. Tarvitsisin miehen tänne kotiin. Muualla voin olla itseksenikin. :)
ap.
kun se on noin päin, että nainen on koulutetumpi.
Olen itse nuorena yliopisto-opiskelijana elänyt avoliitossa ammattikoulun käyneen miehen kanssa ja myöhemmin seurannut läheltä ystävän vastaavaa suhdetta. Sekä omani, että ystäväni suhde kaatuivat siihen, että mies suhtautui epäluuloisesti, loppuvaiheessa jopa vihamielisesti, naisen koulutetumpiin ystäviin ja "kultturelleihin" harrastuksiin (mm.klassinen musiikki, kirjallisuus).
Sekä omani että ystäväni ex-miesystävät olivat kivoja, fiksuja, kunnollisia tyssäkäyviä miehiä, mutta niin vaan erilaiset taustat ajoivat suhteet tuhoon. En siis enää lähtisi kokeilemaan moisesta asetelmassta.
kun menetät toivosi ja annat asian olla, niin hän tupsahtaa eteesi ihan yllättäen. Usko pois. Been there, done that.
Olin niin iloinen, kun tapasin sen miehen, joka sittemmin osoittautui epäluotettavaksi, koska olin jo menettänyt toivoni ja ollut niin pitkään yksin.
Ap, on koulutus on ehkäpä vähiten ihmistä määrittävä tekijä.
Mielestäni koulutus ja sitä kautta hankittu ammatti kertoo ihmisestä todella paljon. Rahoitusalaa opiskellut meklari on veroja kavahtava markkinaliberalisti, jonka mielestä jokainen ihminen on yksin vastuussa omasta toimeentulostaan. Ensiapulääkäri nauttii haasteista ja ongelmanratkaisuista, eikä romahda paineen alla. Luokanopettajat haluavat ohjata muita ja olla esillä. Huonekaluja valmistava artesaani nauttii pitkäjänteisestä työstä ja omaa hyvän keskittymiskyvyn jne. Toki nämä mielikuvat ovat yleistyksiä, mutta aivan varmasti pitävät myös monien kohdalla paikkaansa.
Odotetaan että mies tupsahtaa Alepan kassalla tai ruuhkajunassa eteen? Montako vuotta pitää odottaa?
Kyllä se mies löytyy kun menetät toivosi ja annat asian olla, niin hän tupsahtaa eteesi ihan yllättäen. Usko pois. Been there, done that.
Ap, on koulutus on ehkäpä vähiten ihmistä määrittävä tekijä.
Mielestäni koulutus ja sitä kautta hankittu ammatti kertoo ihmisestä todella paljon. Rahoitusalaa opiskellut meklari on veroja kavahtava markkinaliberalisti, jonka mielestä jokainen ihminen on yksin vastuussa omasta toimeentulostaan. Ensiapulääkäri nauttii haasteista ja ongelmanratkaisuista, eikä romahda paineen alla. Luokanopettajat haluavat ohjata muita ja olla esillä. Huonekaluja valmistava artesaani nauttii pitkäjänteisestä työstä ja omaa hyvän keskittymiskyvyn jne. Toki nämä mielikuvat ovat yleistyksiä, mutta aivan varmasti pitävät myös monien kohdalla paikkaansa.
Itse arvostan yleissivistystä sekä kohtuullista impulssikontrollia. Tietysti on täysiä toopeja myös korkeasti koulutettujen joukossa, mutta kyllä se jotain kertoo ihmisestä, jos on muutaman vuoden lukenut kirjoja.
ap.
Pidin pakollisen tauon, kun tapailin yhtä miestä. Hän sitten osoittautui epäluotettavaksi. Nyt pitäisi taas motivoitua, mutta ei tästä taida mitään tulla.
ap.