Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maran perhe ajoi 300 kilometriä Haaparannan karkkiparatiisiin

Vierailija
09.03.2023 |

eil ajetaan 300 kilometriä, että saadaan sokeria.
lähde: https://yle.fi/a/74-20021426

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai sitä talvilomaansa viettää noinkin... Tulipa ulkomaanmatka :-D

Vierailija
2/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekivät varmasti muutakin kuin ostivat karkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskariippuvainen isä?

Vierailija
4/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on noin 200 km Haaparantaan ja käydään siellä joskus. Kukaan meistä ei käytä nuuskaa.

Vierailija
5/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa jutussa sanottu että lasten takia tulivat sinne, varmasti lapsille kiva elämys päästä noin isoon karkkikauppaan.

Vierailija
6/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä on noin 200 km Haaparantaan ja käydään siellä joskus. Kukaan meistä ei käytä nuuskaa.

Kertoisitko miksi käytte siellä, tai siis mitä nähtävää ja koettavaa siellä on? Olen käynyt siellä muksuna mutta en muista muuta kuin että mulle ostettiin sieltä kaulaliina.

Vierailija
7/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erilaisen verotuksen vuoksi jotkut tuotteet ovat suomalaisille halpoja, ja kärryihin lastataan esimerkiksi energiajuomia, limsaa ja makuvissyjä, tupakkatuotteita, viinejä ja oluita."

Eipä ihme, että kansalaiset ovat ylipainoisia ja sairaita, kun tällaisten takia viitsitään ihan asioikseen lähteä kauppaan. 

Vierailija
8/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko miksi käytte siellä, tai siis mitä nähtävää ja koettavaa siellä on? Olen käynyt siellä muksuna mutta en muista muuta kuin että mulle ostettiin sieltä kaulaliina.

Ihan huvikseen 🤣

Vierailija
9/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Erilaisen verotuksen vuoksi jotkut tuotteet ovat suomalaisille halpoja, ja kärryihin lastataan esimerkiksi energiajuomia, limsaa ja makuvissyjä, tupakkatuotteita, viinejä ja oluita."

Eipä ihme, että kansalaiset ovat ylipainoisia ja sairaita, kun tällaisten takia viitsitään ihan asioikseen lähteä kauppaan. 

Moni täysin normaalipainoinen käy siellä... Kyllä on hirveää 😆

Vierailija
10/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sen verta kiva paikka, että vihtii ajella ton matkan. Meiltä noin 250 km ja tulee sillon tällön reissusa käytyä. Ei Hapis oo ollenkaan huono lomakohde👍

Vierailija
11/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeripaska turvottaa ja tappaa hitaasti yhteiskuntaa. 10 vuotta lisää niin meidänkin katukuva on täysin amerikkalaistunut. Kattokaa kauppojen herkku- ja karkkivalikoimia. Kauppiaat tekevät myynnin kasvua energiajuomilla, herkuilla ja karkeilla. Lapset imevät energiajuomia kuin sienet. Kauppojen irtokarkkihyllyt laajenevat ja kansa pörrää niiden ympärillä. Uusia karkkitehtaita rakennetaan.

Vierailija
12/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kehdanneet sanoa käyvänsä Ikeassa.

Vierailija
13/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettiin sieltä ennenkin. Ja voita ja näkkileipää.

Vierailija
14/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä sokeria tai hilloa. Paluumatkalle lapsille sitten "snören"-pussi tai vadelmaveneitä.

Lapset piti olla mukana, kun ainakin jossain vaiheessa oli tietyille elintarvikkeille ainakin tuontirajoituksia, niitä siis sai tuoda tietty määrä / henkilö ja lapsetkin laskettiin mukaan henkilömäärään. Sen tarkempaa en muista, kun olin lähinnä alakouluikäinen noilla reissuilla.

Vierailija
15/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kehdanneet sanoa käyvänsä Ikeassa.

Ai miksi ei kehtaisi? Toki Ristijärveltä taitaa Kuopioon olla lyhempi matka, jossa myös on Ikea.

Vierailija
16/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä sokeria tai hilloa. Paluumatkalle lapsille sitten "snören"-pussi tai vadelmaveneitä.

Lapset piti olla mukana, kun ainakin jossain vaiheessa oli tietyille elintarvikkeille ainakin tuontirajoituksia, niitä siis sai tuoda tietty määrä / henkilö ja lapsetkin laskettiin mukaan henkilömäärään. Sen tarkempaa en muista, kun olin lähinnä alakouluikäinen noilla reissuilla.

Minä muistan myös nuo kauppareissut ja tuon Snören. Oli mukavaa, kun sai karkkia sitten. 

Vierailija
17/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinipänikät on kympin halvempia ruotsin puolella niin niitä ainakin ostaisin sieltä.  Nuuskaa kannattaa aina ottaa se kilo vaikkei itse käyttäisi. Rajalla on aina ostettu toiselta puolen sitä mikä on halvempaa. 

18/18 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais lähtee nuuskaa mukaan aika runsaasti. 

- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän