Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret koulutuserot (nettideittailusta...)

Vierailija
10.12.2011 |

Miten suhtaudutte, jos joku aivan eri tason koulutuksen hankkinut haluaa tutustua? Sain juuri viestiä mieheltä, joka ei osaa yhdistää edes pää- ja sivulauseita. Vaikuttaa muuten kivalta, mutta pelkään, että on liian suuria eroja etenkin koulutuksessa.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut pilkut ja yhdyssanat kohdallaan. Ulosanti muuten joustavaa ja tulee toimeen ihmisten kanssa. Lukee paljon kirjoja, elämänkertoja tms. Ei ihan tyhmäkään..

Tyhmältä kuulostaisi, jos ei ole oppinut yhdyssanoja kirjoja lukiessa. Taitaa katsella kirjoista vain kuvia?

T: Se jonka mies ei korjaa yo-kirjoituksia

Vierailija
82/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se korjailee jo kokeitakin. Aluksi tarkistin kokeet, mutta enää ei tarvitse.

Koulutusta sillä ei ole.

Helpottaa työtaakkaa kummasti, kun korjaa kokeet.

yo-kirjoituksia en anna korjata. Moraalini ei sallisi sitä. Hän on melkein täydellinen kopio minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisesti naimisissa 14 vuotta.

Kirjoitustaito on loppupeleissä aika merkityksetöntä.

Vierailija
84/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut pilkut ja yhdyssanat kohdallaan. Ulosanti muuten joustavaa ja tulee toimeen ihmisten kanssa. Lukee paljon kirjoja, elämänkertoja tms. Ei ihan tyhmäkään..

Tyhmältä kuulostaisi, jos ei ole oppinut yhdyssanoja kirjoja lukiessa. Taitaa katsella kirjoista vain kuvia?

T: Se jonka mies ei korjaa yo-kirjoituksia

Jotain vikaa on sitten oppimiskyvyssä. Itse ainakin opin koko ajan uutta nimenomaan lukemalla. Vieraskielisestä tekstistä poimin uusia sanoja ja sanontoja ja kielitaito kehittyy.

Vierailija
85/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei olisi osannut yhdyssanoja etc., en olisi voinut kovin korkealle arvostaa.

Shallow? Maybe, mutta jokainen arvottaa eri asioita.

Toimittajana arvostan oikeinkirjoitusta.

Jos mies lähettäisi minulle viestin, joka vilisisi englannin sanoja, en voisi kovin korkealle arvostaa. Pinnallista? Ehkä, mutta toimittajana arvostan ihmistä, joka osaa käyttää omaa äidinkieltään.

Ap: Miehellä voi olla myös lukihäiriö.

Vierailija
86/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies lähettäisi minulle viestin, joka vilisisi englannin sanoja, en voisi kovin korkealle arvostaa. Pinnallista? Ehkä, mutta toimittajana arvostan ihmistä, joka osaa käyttää omaa äidinkieltään.

Vierailija
87/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeasti koulutettu nainen. Olen huomannut sen, että miehet "säikähtävät" sitä, että nainen on heitä koulutetumpi ja tod.näk. myös ansaitsee enemmän. Livenä olen joskus huomannut, että ammattini sanottuani, mies häviää kiireesti johonkin ;) Onko huonoa itsetuntoa ja sitä, että mies haluaa aina olla se parempi, menestyneempi, varakkaampi jne...

On todella turhauttavaa seurustella sellaisen miehen kanssa, jonka yleistieto on huomattavasti omaa tietotasoa alempi. Tarkoitan siis ihan perusasioissa, en ammatillista termistöä tai muuta "ydinfysiikkaa". Tarkoitan asioita, mitä jo peruskoulussa opetetaan tai muuten vain ei voi välttyä tietämästä, jos vähänkään lehtiä lukee tai tv:tä katsoo. Mistään ei voi keskustella, ennen kuin on ensin pitänyt "luennon" siitä, mistä asiassa on kyse. Silloin ei itse saa keskustelusta yhtään mitään. Muilla vastaavia havaintoja??

Vierailija
88/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä koulutuksella ole niin väliä, kunhan on yhteinen arvopohja ja toisen kanssa voi keskustella mm päivänpolttavista asioista. Minua ei kiinnosta yhtään deittikaveri, joka sanoo heti ettei seuraa ajankohtaisia asioita.

On todella turhauttavaa seurustella sellaisen miehen kanssa, jonka yleistieto on huomattavasti omaa tietotasoa alempi. Tarkoitan siis ihan perusasioissa, en ammatillista termistöä tai muuta "ydinfysiikkaa". Tarkoitan asioita, mitä jo peruskoulussa opetetaan tai muuten vain ei voi välttyä tietämästä, jos vähänkään lehtiä lukee tai tv:tä katsoo. Mistään ei voi keskustella, ennen kuin on ensin pitänyt "luennon" siitä, mistä asiassa on kyse. Silloin ei itse saa keskustelusta yhtään mitään. Muilla vastaavia havaintoja??

Vierailija
89/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän paljon lääkäri-lääkäri pariskuntia, myös lääkäri-sairaanhoitaja, lentokapteeni-lentoemäntä

Yhteistä noilla on se, että mies on se koulutetumpi... (oletus siksi, että sairaanhoitaja-miehiä on vähän ja lentoemo nyt on nainen joka tapauksessa)

Lika barn lekar bäst. Vaikka poikkauksiakin on. Kyse on siitä, mikä luonteenpiirre johtaa onnistuneeseen kouluttautumiseen ja yleensä elämänhallintaan, ei koulutuksesta sinänsä. Tätä ei moni koluttautumaton ymmärrä.

Vierailija
90/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on noin päin, että nainen on koulutetumpi.

Olen itse nuorena yliopisto-opiskelijana elänyt avoliitossa ammattikoulun käyneen miehen kanssa ja myöhemmin seurannut läheltä ystävän vastaavaa suhdetta. Sekä omani, että ystäväni suhde kaatuivat siihen, että mies suhtautui epäluuloisesti, loppuvaiheessa jopa vihamielisesti, naisen koulutetumpiin ystäviin ja "kultturelleihin" harrastuksiin (mm.klassinen musiikki, kirjallisuus).

Sekä omani että ystäväni ex-miesystävät olivat kivoja, fiksuja, kunnollisia tyssäkäyviä miehiä, mutta niin vaan erilaiset taustat ajoivat suhteet tuhoon. En siis enää lähtisi kokeilemaan moisesta asetelmassta.

Älkää kysykö, minkä vahingon kautta tämän ketjun huomasin. Olen siis mies ja tuossa yleistyksessä kaikki koulutetut naiset on kultturelleja snobeja. Naiset ovat saattaneet itse, ehkä huomaamattaan, aliarvostaa miestään, jolloin siinä saattaa mies vaikka kyllästyä. Tässäkään tapauksessa kyse ei siis todennäköisesti ole ollut koulutuksesta, vaan koulutettujen omasta mielestään älykkäiden ihmisten ylimielisyydestä. Tunnen itse monta koulutettua naista, eivätkä he kulje nokka pystyssä jokaisessa teatterissa ja museossa vain koska koulutetun ihmisen olisi jotenkin pakko. Kirjaviisaus ja käytännön viisaus on kuitenkin kaksi eri asiaa.

Ensinnäkään en esittänyt mitään yleistystä, vaan kerroin omasta ja ystäväni kokemuksesta. Olen kyllä omasta mielestäni älykäs, mutta kuten kirjoitin, en pitänyt ex-miesystäväänikään tyhmänä. Päin vastoin, fiksu mies oli. Erilaisen koulutus- ja perhetaustan takia mielenkiinnonkohteemme vain eivät vain lopulta riittävästi kohdanneet.

En juokse teatterissa nokka pystyssä siksi, että olen koulutettu ja niin "pitää tehdä". Sen sijaan nautin laadukkaasta teatterista ja klassisesta musiikista, ja tuntui ikävältä, kun mies mollasi minulle tärkeitä asioita. Se, että suhde vähemmän koulutetun miehen kanssa ei toiminut, ei mielestäni tee minusta vähemmän käytännön viisasta.

Vierailija
91/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti on hyvä asia, että arvopohja on kummallakin samantyyppinen. Ennakkoluulon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Mitä tekemistä arvoilla on koulutuksen kanssa?

Esim. se arvostaako koulutusta?

:D

Vierailija
92/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivistymättömän naisen kanssa. Lohdullista on tietysti se, että minulla on nykyisin erittäin hyvin valinnanvaraa.

Se menee vain niin, että älylle ei ole korviketta, ja aivot oat tärkein sukuopuolielin.

Sori vaan.

Vierailija
93/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia olet varmaan yksin. Pohdit ja tuumaat ihan hölmöjä asioita.

Tiedän paljon lääkäri-lääkäri pariskuntia, myös lääkäri-sairaanhoitaja, lentokapteeni-lentoemäntä ja vaikka mitä yhdistelmiä.

Unohda miettiminen ja mene treffeille. Deittailu on kivaa. Älä tee siitä maailman vakavinta. Sovi kahvit Kluuvissa klo 17.30. Julkinen paikka, kahvit on helppo juoda loppuun, jos seura on tylsää ja seuraavalle päivälle toiset. Olet viimeistään 19 kotona.

Jos saat tälläisen ongelman päähäsi ilman että et ole nähnyt koko urosta, olet aivan liian vakavalla asteella. Nyt löysennät pipoa ja deittailet. Se on sitä paitsi tosi kivaa !

Sitten jos sopivia kanditaatteja on monta, voit alkaa miettii moisia, mutta nyt on tarkoitus karsia joukosta ne jotka eivät yhtään kiinnosta ja siihen kahvihetki on loistava.

Vierailija
94/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia olet varmaan yksin. Pohdit ja tuumaat ihan hölmöjä asioita.

Tiedän paljon lääkäri-lääkäri pariskuntia, myös lääkäri-sairaanhoitaja, lentokapteeni-lentoemäntä ja vaikka mitä yhdistelmiä.

Unohda miettiminen ja mene treffeille. Deittailu on kivaa. Älä tee siitä maailman vakavinta. Sovi kahvit Kluuvissa klo 17.30. Julkinen paikka, kahvit on helppo juoda loppuun, jos seura on tylsää ja seuraavalle päivälle toiset. Olet viimeistään 19 kotona.

Jos saat tälläisen ongelman päähäsi ilman että et ole nähnyt koko urosta, olet aivan liian vakavalla asteella. Nyt löysennät pipoa ja deittailet. Se on sitä paitsi tosi kivaa !

Sitten jos sopivia kanditaatteja on monta, voit alkaa miettii moisia, mutta nyt on tarkoitus karsia joukosta ne jotka eivät yhtään kiinnosta ja siihen kahvihetki on loistava.

Olen kyllä nettideittaillut ja ilmeisesti vain

väsähtänyt. Ei jaksaisi niitä kahvitteluja Kluuvissa enää yhtään.

Vierailija
95/95 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti on hyvä asia, että arvopohja on kummallakin samantyyppinen. Ennakkoluulon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Mitä tekemistä arvoilla on koulutuksen kanssa?

Esim. se arvostaako koulutusta?

Täällä kanssa yksi yksinäinen nainen, jolla vaikeuksia löytää kumppani. Olen myös jo lähes luovuttanut. Olen tuplamaisteri ja arvostan koulutusta aika tavalla. Olen huomannut, että kaikki eivät arvosta. Jotenkin tuntuu, että toinen, joka on käyttänyt opiskeluun paljon aikaa, voisi ymmärtää paremmin "ikuista opiskelijaa". Tykkään miehistä, joiden kanssa juttu voi lainehtia aiheeesta toiseen hulvattomasti. Seuraava ei sinänsä liity koulutukseen, mutta en oikein osaakaan jutella käytännön seikoista ja olen huomannut, että joillekin miehille se on merkki siitä, että minulla ei ole jalat maassa ollenkaan. Tiedä häntä. Joka tapauksessa olen jo ajatellut, että pitäisi siirtyä Suomen rajojen ulkopuolella etsimään seuraa. Senkin voi tehdä netissä onneksi ;) Yksin ei ole kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi