Jos teille tulee sukulaisia saunomaan, saavatko he käyttää kaikkia kylpyhuoneessa olevia tuotteita?
Jos tulee sukulaisia vaikka viikonlopuksi ja illalla lämmmitätte saunan, niin saako kylpijät käyttää kaikkia pesuaineitanne mitä kylppäristä löytyyvapaasti? Otatteko ennakkoon pois ne tuotteet joita ette halua käytettävän?
Kommentit (26)
jonne viedään aina omat pesuaineet, niin ei ole tuota ongelmaa. Yleensä vieraat on vain yhden yön, niin ei saunoja lämmitellä, eikä kukaan ole tähän mennessä vielä yhden päivän visiitillä sisäsuihkuss halunnut käydä.
enkä todellakaan halua, että joku saunoja ravaa kylpyhuoneen ja saunan pesuhuoneen väliä alasti.
tai no, jos hammasharjat sattuu olemaan kylppärissä, niin niitä ei oo tapana lainailla : )
joita en vieraiden halua käyttävän otan ne pois ulottuvilta. Jos olen unohtanut ottaa ja huomaan vieraan käyttäneen näitä tuotteita en tietenkään pahastu tai edes mainitse asiasta, oma vika eikä kuitenkaan niin vakavaa.
edes ajatellut, että toisten tuotteiden lainaaminen olisi ok. Yleensä aina omat mukana, itselläni siis.
Juu joo, ei revitä anopilta saippuaa kädestä joulusaunassa.
ootsä joku maalaisjunttieinari from perähikiä
Anoppi tarjos mulle alkuaikoina siellä käytössä olevia pesusieniä käytettäväksi. Juu, en tasan käytä.
Ja sitten ihmetteli kun unohdin hammasharjani kotiin että miksen voi lainata mieheltä.
(Voin muuten sanoa, että siellä on sellasia hammasharjoja, joissa harjakset sojottaa ihan jonnekkin muualle kun pitäis)
Saa, tietysti toivon, ettei hammasharjaa tai sheivaushöylää lainattaisi...
Meillä käy harvoin yövieraita, ei haittaa jos käyttävät shampoita!
enkä todellakaan halua, että joku saunoja ravaa kylpyhuoneen ja saunan pesuhuoneen väliä alasti.
ja itsekin on tapana rapsutella persvaosta karstat pois hammasharjalla, jos sellainen kaapista vaan löytyy. Varsinkin jos on sähköhammasharja tekee gutaa ;)
Ei ole niin ihmeellisiä tuotteita ja meidän sukulaiset eivät käytä esim. jotain kalliimpaa hoitoainetta muutenkana. En mä mitään piilottele.
eivät kuitenkaan hammastahnaa.
Eivät myöskään mitään lääkkeiksi luokiteltavia voiteita tai hoitoaineita.
näkösällä olevia peseytymiseen tarkoitettuja shampoita, saippuoita, hoitoaineita saa käyttää, mutta peilikaapin sisältöä ei ole suotavaa penkoa muuta kuin ottaakseen hammastahnaa.
Itse vieraana kysyn muodollisesti saanko ottaa (hoitoainetta, joka näyttää emännän ostamalta erikoistuotteelta. Yleensä en sellaista edes tarvitse).
Jos meille jää vieraita yökylään, lyheyemmäksi tai pidemmäksi aikaa, niin kaikki on vapaassa käytössä, lakanat, pyyhkeet, saippuat, shampoot, hoitóaineet, kuorinnat, naamiot, pesusienet, rasvat, meikit, pohjustukset jne. Ja kaikki kerrotaan jo vieraisen saapuessa, että vieraille kaikki on saatavilla ja käytettävissä. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
miksei saisi?
En keksi mikä pesuaine voisi olla niin ihmeellistä, ettei sitä voisi pari ihmistä hieman kuluttaa.
Joku lääkkeeksi lueteltu voide tms. on ehkä eriasia. Jos sellaisia on, ne voi sitten ottaa pois esiltä.
ootsä joku maalaisjunttieinari from perähikiä
ja sen lisäksi pesuhuone ja yllättäen lasten huoneiden yhteydessä vielä suihkuhuone. Olen aina ajatellut, että se pesuhuone saunan yhteydessä olisi ilman kylpyammetta, koska yleensä kylpemistä varten on oma tilansa esim. vanhempien makuuhuoneen yhteydessä. Tai siis niin on ainakin meillä maalla. Kellään tuttavistani ei ole niin ahdasta kotia, että saunan pesuhuone on ainoa peseytymispaikka.
oletan, että vierailla on omansa. Pesuaineet ei säily kovin hyvin lämpiässä ja kosteassa.
Ei meillä ole mitään niin kummallista mitä eivät voisi käyttää tai käyttäisivätkään.