Pettäminen yllätyksenä?
Kun näitä keskusteluita lukee, niin tulee mieleen että kuinka monelle oman puolison uskottomuus on tullut täytenä yllätyksenä? Entäs kiinnijäämisen jälkeen: onko tullut tunne, että "olishan se pitänyt arvata!"?
Kommentit (10)
Koskaan ei ole tällaista ilmiötä tarvinnut miettiä.
Kerran tuli täytenä yllätyksenä. Ei mitään hajua ollut aiemmin, ja vieläkin ihmettelen, että miksi. Kotonakin sai kyllä varmasti tarpeeksi seksiä ja suhde tuntui olevan ainakin minusta hyvässä kunnossa. Ilmeisesti jotain puuttui kuitenkin.
Sitten on ollut pari, joissa pettäminen haisi kilometrin päähän. Minua jopa syytettiin turhaan mustasukkaiseksi. No, enpä ollut turhaan. Tosin eipä se mustailu auta ikinä, menee se vieraisiin kuitenkin, jos siltä tuntuu :)
Mies siis olen. Itse en ole pettänyt. Lähellä kyllä on ollut, mutta on selvitty puhumalla. Jos pettäisin, niin se varmasti näkyisi läpi minusta jopa naapurille...
Kerran tuli täytenä yllätyksenä. Ei mitään hajua ollut aiemmin, ja vieläkin ihmettelen, että miksi. Kotonakin sai kyllä varmasti tarpeeksi seksiä ja suhde tuntui olevan ainakin minusta hyvässä kunnossa. Ilmeisesti jotain puuttui kuitenkin. Sitten on ollut pari, joissa pettäminen haisi kilometrin päähän. Minua jopa syytettiin turhaan mustasukkaiseksi. No, enpä ollut turhaan. Tosin eipä se mustailu auta ikinä, menee se vieraisiin kuitenkin, jos siltä tuntuu :) Mies siis olen. Itse en ole pettänyt. Lähellä kyllä on ollut, mutta on selvitty puhumalla. Jos pettäisin, niin se varmasti näkyisi läpi minusta jopa naapurille...
Että jos minä pettäisin sen myös taatusti puolisoni arvaisi. Puolisoni arvasi heti, että olen hiukan ihastunut lääkäriini (joo, onpa lapsellista, tiedän..) tässä muutama vuosi sitten. Siis näki heti että olin ihastunut, eikä siis tietenkään lääkärin kanssa mitään tapahtunut.
t- nainen 33-v
En olisi kovinkaan yllättynyt. Menin sitten naimisiin työkaverini kanssa, joka petti kolmatta vaimoaan kaikkien vastaan tulevien kanssa, myös minun. Pettäjän kanssa oppii elämää.
miehensä pettävän vaikka kiusauksen edessä tiukkana pysyviä miehiä on äärimmäisen harvassa. Ihmettelen tätä; kaipa sekin on jokin itsepetoksen laji (ja itsesuojelua?), että luullaan, ettei sellaista omalle kohdalle satu.
Itse olen pelehtinyt aikanaan riittävän monen ukkomiehen kanssa, jotta miesten heikkous on tullut toteennäytetyksi enkä ikinä sortuisi kuvittelemaan, että pettämistä ei voi minun kohdalleni sattua.
Itse luulen, että paljon korkeammalta ja kovempaa putoaa sellainen, joka ei tätä mahdollisuutta suostu tajuamaan kuin sellainen, joka ymmärtää tilaisuuden tekevän lähes kenenstä tahansa varkaan.
Meillä oli miehen kanssa todella vaikea suhde ja uskon edelleen että olimme tarkoitettuja toisillemme. Mietin suhteemme alkupuolella että mies voi tehdä minulle lähes mitä vain paskaa, mutta ainoa mitä en kestäisi olisi pettäminen. No, paljon paskaa oli ja suhteemme oli vaikea kuten mainitsin (mutta oikeasti kaikki oli sen arvoista) kunnes kuvaan astui tuo pettäminen. Kysyin ihan suoraan ja hän tunnusti. Pakkasin laukut ja sen jälkeen emme ole nähneet koska suhteeltamme katosi tuo vakaa pohja. Ikävöin häntä nyt 3v jälkeen lähes päivittäin, olen ollut jo uusissa suhteissa mutta en ole päässyt täysin vielä edellisestäni irti. Miehestä en tiedä, viimeksi kuulin sukulaiseltani ettei hänellä ollut uutta kumppania, erosta oli tällöin 2v
suhteessa ei mitään erityistä ongelmaa. Tavallista arkipäiväistymistä 20 vuoden jälkeen luonnollisesti. Uskoin, rttä hänellä on ollut jotain sutinaa, mutta se että hänellä oli ollut seksisuhde 4 eri naisen kanssa, tuli järkytyksenä. jäi kiinni viimeisestä, joka oli kuulemma suurta rakkautta. Ystävältä kuulin noista muista (oli lukenut oman miehensä sähköposteja, jossa oma mieheni kertoi suhteistaan).
Jälkeenpäin ajatellen mies oli viime vuosina tavallista ärtyneempi ja äijisteleväinen. Muuta en huomannut - oli aina kotona (pettäminen tapahtui työaikana), ei ostellut vaatteita enenpää kuin ennen. Meille tuli ero.
Exäni oli totaalisen rakastunut minuun, ei merkkiäkään että ikinä pettäisi.
Ajattelin että tuo mies ei ikänään mua petä.
Jostain itselleni käsittämättömästä syystä tutkin miehen sähköpostin kerran yhden riidan jälkeen. Ja sieltähän paljastui että miehellä oli suhde alaisensa kanssa. Se juttu tuli aivan puun takaa, vaikka ei kuitenkaan, koska jostain tajusin miehen sähköpostin tonkia.
Annoin anteeksi alkushokin jälkeen, mutta koska luottamus meni, ei suhdekaan toiminut enää.
Olin kyllä kuin pölkyllä lyöty kun sain selville että miehelläni oli ollut yhen yön juttu. Siihen se jäi, luottamus ei ole mennyt ja rakkauskin on jäljellä.´
Ihminen on erehtyväinen ja anteeksi on annettava...tosin tässäkin tapauksessa vain kerran...ja jos uusinta tulisi, nostaisi äijä kenkää samantien.
Kaikesta parisuhdehuollosta ja keskusteluista huolimatta takaraivossa elää pelko. Sen vuoksi olen käynyt mielessäni jo satoja kertoja läpi sen, mitä teen jos ja kun mies pettää. Inhottavaa elää näin, mutta kysymykseesi vastauksena siis Ei tulisi yllätyksenä.