Te joilla sappileikkauksesta jäänyt vatsan toimintahäiriöitä!
Minulle tehtiin sappileikkaus vuosia sitten, ja sen jälkeen vatsa on toiminut ihan liian usein. Aamuisin käyn isommalla hädällä helposti 2-3 kertaa, joskus useamminkin. On pakko päästä heti vessaan kun hätä tulee, koska koko vatsa kramppaa.
Olen nyt kotona lasten kanssa, ja edellisessä työssä vatsan toiminta ei ollut ongelma, koska sain käydä vessassa niin usein kuin oli tarvis. Mut nyt on edessä työpaikan vaihto, ja hirvittää miten pystyn tekemään töitä joissa ei saa käydä vessassa kuin kahvitauolla. Lääkärille olen asiasta kertonut, ja hän antoi jotain vatsaa "rauhoittavaa" lääkettä, mikä ei auttanut kyllä yhtään.
Syön ja elän terveellisesti, kahvia en juo. Miten mä saisin tän vatsani jotenkin normaaliksi taas?
Kommentit (2)
googletin ton sappihapporipulin ja sehän se varmaan on! Oispa pitänyt kysyä täältä tätä asiaa jo vuosia sitten - kyllä AV tietää. ;)
Iso kiitos! :)
ap.
sappihappo ärsyttää suolistoa ja aiheuttaa esim. ripulia ja liian vilkasta suoliston toimintaa. Itse kärsin tästä 13 ( ! ) vuotta ennenkuin löytyi lääkäri joka alkoi kys. sairautta epäillä. Vaivaan on olemassa lääke nimeltään Questran joka on jauhe ja sitä otetaan tapauksesta riippuen 1-4 kertaa päivässä. Nyt siis mars lääkäriin ja kys. lääke kokeiluun. Avun saat muutamassa päivässä jos vaivasi johtuu sappihapoista.