Olisin muuten äänestänyt Soinia, mutta hänen aborttimielipiteensä takia muutin mieleni.
Kyllä raiskauksen johdosta tapahtuneen raskauden täytyy voida abortoida!
Kommentit (37)
--
Mitähän muuta katolisen kirkon oppia Soini kannattaa 100 %? Ehkäisykieltoa?
Toivottavasti kuullaan Soinin mielipide tähänkin asiaan!
Eli mieluummin kuolkoon niin äiti (kuin lapsikin) kuin sallisi aborttia?
Soini ei hyväksy aborttia missään tapauksessa, ei silloinkaan kun raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta tai insestistä. Hän perustelee kantaansa elämän suojelemisella ja katolisen kirkon kannalla. Hän vastustaa myös kuolemantuomiota, sukupuolineutraalia avioliittoa, esiaviollista seksiä, avioeroa ja naispappeutta. Soinin mukaan seksuaalisuus kuuluu vain miehelle ja vaimolle. Soini hyväksyy ehkäisyn.
Naispappeuden vuoksi Soini valitsi olla opiskelematta teologiaa. Hän sanoo, ettei välitä siitä, jos häntä sanotaan taantumukselliseksi.
tai niin ainakin oletan koska sillä ei tiettävästi pariakymmentä lasta ole? Tietääkö kukaan Soinin kantaa tähän?
Soini ei hyväksy aborttia missään tapauksessa, ei silloinkaan kun raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta tai insestistä. Hän perustelee kantaansa elämän suojelemisella ja katolisen kirkon kannalla. Hän vastustaa myös kuolemantuomiota, sukupuolineutraalia avioliittoa, esiaviollista seksiä, avioeroa ja naispappeutta. Soinin mukaan seksuaalisuus kuuluu vain miehelle ja vaimolle. Soini hyväksyy ehkäisyn.
Naispappeuden vuoksi Soini valitsi olla opiskelematta teologiaa. Hän sanoo, ettei välitä siitä, jos häntä sanotaan taantumukselliseksi.
En tajua, miten kukaan itseään arvostava nainen voi äänestää Soinia. Reilu 60-vuotiaalta juntilta makkaransyöjä-äijältä sen jotenkin ymmärtää.
abortia ei, se koskee pahimmillaan vain naista (mm raiskaus)
Kyllä raiskauksen johdosta tapahtuneen raskauden täytyy voida abortoida!
MUTTA presidentti ei päätä monesta muustakaan asiata. Presidentti on arvojohtaja, ja olisi mielestäni vähintään kummallista että pohjoinen, luterilainen ja suhteellisen liberaali Suomi valitsisi presidentiksi katolilaisen konservatiivin.
Soinin kannattajat tosin tietenkin luulevat että Soinin tullessa valtaan, hän voisi jotenkin parantaa kaikki heidän murheeensa kakkaamalla kultaa:)
Niin ja huomasittehan, että myöskään siinä tilantessa, kun sekä äiti että lapsi ovat suuressa vaarassa menehtyä joka tapauksessa (esim. kohdun ulkopuolinen raskaus), ei Soini hyväksy aborttia. Sanoi näin, kun Biaudet asiaa suoraan kysyi. Joten se siitä ihmisen ja elämän kunnioittamisesta...
Ja siis selvääkin selvempää on, että monelle naiselle ei todellakaan voi syntyä tervettä suhdetta raiskauksesta alkunsa saaneeseen lapseen. Te, jotka näin väitätte, ette ilmeisesti tunne ketään raiskatuksi joutunutta. Ja omaatte lisäksi olemattomat empatiakyvyt.
alaikäiset raiskatut tai pedofilian uhrit jotka vasten tahtoaan tulevat raskaaksi?
todella edustaa keski-ikäinen juntti keskiluokkainen mies, joka on arvomaailmaltaan katolinen ja kiistää naisten lisääntymisoikeudet? Jos tämä puolalaistyyppinen käsitys sukupuolista ja tasa-arvosta on realiteetti, niin Soini on hyvä vaihtoehto.
Arvostan häntä suuresti ja aion myös äänestää häntä. Olen itse sitä mieltä että abortti on paras yhteiskunnallisista syistä sallia, mutta Jumalan silmissä se on kuitenkin väärin. On hienoa että on joku muistuttamassa siitä, ja nimen omaan niin korkealla pallilla kuin presidenttinä. Siksi kaikki te jotka kannatatte kristillisiä arvoja, äänestäkää Soinia!
Eihän se ilmeisesti hyväksy aborttia silloinkaan jos äidin henki on vaarassa. Eli mieluummin kuolkoon niin äiti (kuin lapsikin) kuin sallisi aborttia?
jos vaan on pelastamisen arvoinen. :) Auttaakohan tähän jos lapsi ei ole äpärä?
Arvostan häntä suuresti ja aion myös äänestää häntä. Olen itse sitä mieltä että abortti on paras yhteiskunnallisista syistä sallia, mutta Jumalan silmissä se on kuitenkin väärin. On hienoa että on joku muistuttamassa siitä, ja nimen omaan niin korkealla pallilla kuin presidenttinä. Siksi kaikki te jotka kannatatte kristillisiä arvoja, äänestäkää Soinia!
Nii-i, on periaatteita ja periaatteita. Minun tekisi pahaa äänestää miestä, joka kannattaa naisten syrjintää seurakunnissa. Se tökkii aika pahasti moniakin kristittyjä naisia.
Ja tähän aborttiasiaan, ettei edes raiskauksen uhrille hyväkstyttäisi aborttia: Sinäkin voisit katsoa kuvia raiskautuista naisista ja lapsista, niistä väkivallan jäljistä ja tulla sitten jeesustelemaan.
Yksinkertaiset ihmiset kaipaavat nyt Soinista jotain jumalaa, joka toisi jotain tolkkua tähän monimutkaiseen maailmaan. Sori, mutta kukaan poliitikko ei vain pysty tätä maailman monimutkaisuutta yksinkertaistamaan yhden lauseen sloganehin. Vaikka se niin kivaa ja simppeliä olisikin.
Suuri miinus hänelle, vaikka itsekin vastustan aborttia, soisin sen raiskatuille.
Soinin oma mielipide, ei meillä ole laki muuttumassa mihinkään, vaikka Soinista pressa tulisikin.
Äänestän Soinia tästä huolimatta.
monissa tilanteissa. Käyhän tsekkaamaassa perusuomaisten sivuilta.
Soinin oma mielipide, ei meillä ole laki muuttumassa mihinkään, vaikka Soinista pressa tulisikin. Äänestän Soinia tästä huolimatta.
Hesarin jutun perusteella se ei ole Soinin kanta vaan katolisen kirkon kanta, jonka jäsen Soini on (oletettavasti omasta valinnastaan) Näin lukee Helsingin Sanomissa 10.12.2011:
"Katolista uskoa tunnustava Soini tunnetaan tiukkana abortin vastustajana.
"Olen elämän pyhyyden ja ihmisarvon puolesta, enkä rupea määrittelemään erilaisia tapauksia, olkoon ne kuinka inhottavia, vastuuttomia tai kohtuuttomia", Soini vastasi.
"Ei tämä ole minun kantani, tämä on sen kirkon kanta, jonka jäsen olen ja johon minä uskon."
--
Mitähän muuta katolisen kirkon oppia Soini kannattaa 100 %? Ehkäisykieltoa?