Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi muuten niin järkevät ihmiset uskovat raamattuun kirjaimellisesti?

Vierailija
09.12.2011 |

neitseellinen syntymä, nooan arkki, ylösnousemus, joona ja iso kala ...justjust !! kuulostaa tosi järkevältä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tiedän nuo asiat, ts. tunnen nuo kristilliset myytit niin se on eri asia kuin uskoa niihin kirjaimellisesti.

Olen tätä nykyä ateisti.

Vierailija
2/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan kyse on yhteisöllisyydestä ja joukkopsykoosista ja sen mä ymmärrän. Muu menee yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimellisesti.

Vierailija
4/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskominen ja järkevä ihminen eivät vaan yksikertaisesti pysty olemaan samassa lauseessa. Uskovaiset on tavallista simppelimpää porukkaa.

Vierailija
5/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tiedän nuo asiat, ts. tunnen nuo kristilliset myytit niin se on eri asia kuin uskoa niihin kirjaimellisesti.

Olen tätä nykyä ateisti.

niin mihin sitten perustavat uskonsa?

sehän on vielä hassumpaa, että otetaan raamatusta itseä miellyttävät kohdat ja hoetaan niitä fundamentalistisesti, mutta sitten ignoorataan kohdat, jotka eivät ole niin "kivoja".

Vierailija
6/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lukion keskiarvo melkein kymppi, uskoo erittäin vahvasti kaiken Raamatusta kirjaimellisesti.

Minäkin haluaisin.

Vierailija
7/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lukion keskiarvo melkein kymppi, uskoo erittäin vahvasti kaiken Raamatusta kirjaimellisesti.

Ei se tarkoita, että on järkevä tai fiksu, että saa melkein kympin lukion keskiarvoksi. Sillä on vaan pirun hyvä muisti...

Mutta järkevät ihmiset eivät usko raamatun hömpänpömppää...

Vierailija
8/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus: ”Seuraa sinä minua, ja anna kuolleiden haudata kuolleensa”, Matt 8:22.

Jeesus: ”Helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan”, Lk 18:25

Jeesus: ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni”, Lk 14:26

Jeesus: ”Seuraa sinä minua, ja anna kuolleiden haudata kuolleensa”, Matt 8:22.

Diibadaaba!?

Vierailija
9/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka uskoo kirjaimellisesti, on todistetusti älykäs. On testattu lääkäri.

Vierailija
10/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkevä ihminen tuskin lausuisi vastaavankaltaista lausetta suustaan.

Mutta ehkä se nostaa hieman taviksen itsetuntoa.

Vierailija
11/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järki.

Vierailija
12/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hömpänpömppää ei saisi sanoa sillä nimellä?

Vierailija
13/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastut ja saat elellä maailmankaikkeudessa sijaitsevassa paratiisissa, kunhan muistat vain telepaattisesti kertoa kuolleelle mutta ylösnousseelle zombielle, että uskot hänen olevan Jumalan poika, joka ei jaksanut jäädä muuttamaan maailmaa vaan kuoli sovittaakseen nekin synnit, joita sinä et ehtinyt tekemään, alkaen siitä, kun viikunanlehtibikininen naisihimnen maistoi lumotussa puussa lymyilevän puhuvan käärmeen tarjoamasta omenasta.

Eiks toi ole nyt ihan järkeenkäypää?

Vierailija
14/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta myös Kalevalaan kirjaimellisesti uskova "järkevä"? Tai miksi Koraaniin uskova ei ole yhtä "järkevä" kuin Raamattuun uskova? Mikä tekee Raamatusta objektiivisesti toden teoksen?

Ihan oikeasti arvostaisin hieman kehittyneempää vastausta kuin "se vain on niin" tai "koska Raamatussa on luomiskertomus".

Vierailija
15/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se raamatussa ollut "hyvän ja pahan tiedon puu"? Miksi on huono juttu tietää että esim. murhaaminen on väärin?

Pelastut ja saat elellä maailmankaikkeudessa sijaitsevassa paratiisissa, kunhan muistat vain telepaattisesti kertoa kuolleelle mutta ylösnousseelle zombielle, että uskot hänen olevan Jumalan poika, joka ei jaksanut jäädä muuttamaan maailmaa vaan kuoli sovittaakseen nekin synnit, joita sinä et ehtinyt tekemään, alkaen siitä, kun viikunanlehtibikininen naisihimnen maistoi lumotussa puussa lymyilevän puhuvan käärmeen tarjoamasta omenasta.

Vierailija
16/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä nykyä ateisti.

niin mihin sitten perustavat uskonsa?

sehän on vielä hassumpaa, että otetaan raamatusta itseä miellyttävät kohdat ja hoetaan niitä fundamentalistisesti, mutta sitten ignoorataan kohdat, jotka eivät ole niin "kivoja".

Vierailija
17/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen ihmisen järjessä ei ole paljon hurraamista. Olen havainnut, että monet eläimet ovat paljon ihmistä viisaampia. Tajuavat tästä hommasta sen oleellisen toisin kuin ihminen joka haahuilee sinne ja tänne ja sitä ja tätä eikä osaa asettua olemaan ja elämään Luojansa suunnittelemassa tarkoituksessa.

Vierailija
18/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että niin monet ihmiset eivät viitsi ottaa selvää MIHIN oikeastaan uskovat. Eivät ole tutkineet raamatun historiaa, juutalaisia ympäröineiden kulttuurien historiaa ja ylipäätänsä kulttuurien ja uskontojen historiaa. On vain paljon helpompi olla tietämätön ja "uskoa" kuin todella TIETÄÄ.

Vierailija
19/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitukset uskosta ja Raamatusta, kun selvästi näkee, ettei ap:lla ole mitään käsitystä uskonnollisten tekstien sisällöstä ja tarkoituksesta. Ilmeisesti käsite "Raamatun kertomukset" on aivan uusi ap:lle?

Vierailija
20/38 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tajunnut miksi on huono juttu tietää ero hyvän ja pahan välillä. Eikös se raamatussa ollut "hyvän ja pahan tiedon puu"? Miksi on huono juttu tietää että esim. murhaaminen on väärin?

Jep, se oli "hyvän ja pahan tiedon puu", olet oikeassa. Mutta vastaavia maagisia tarinoita on vaikkapa Taru Sormusten Herra -saagassa, eikö vain. Miten tuollaisiin tarinoihin uskova on loogisesti ajatteleva ihminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän