Kaappeihin meno
Meillä oli pitkän viikonlopun tuttuja kylässä. Neljä lasta 4-9 vuotiaita eikä rauhallisimmista päästä. Omat lapsemme laittoivat rakkaimmat ja särkyvimmät lelunsa kaappiin ja toivovat jälleen kerran, että ne pysyivistä siellä. Näin ei sitten taaskaan käynyt.
Onko ihan normaalia, että vieraat vaikka olisivatkin lapsia saavat kylässä mennä kiinni oleviin kaappeihin?
Mitä mieltä olette?
Kommentit (6)
mieleeni että kun nuorena muutin ekaan omaan kämppään, ovelle ilmestyi täti kissansa kanssa
kissa oli kuulemma valtavan utelias ja halusi aina katsoa uusien asukkaiden asunnot
siinä vaiheessa kun täti sanoi että vaatehuoneista kissa on erityisen kiinnostunut, sanoin että nyt mun täytyykin itse tästä lähteä, hei hei ja tuuppasin tädin ja kissan ulos kämpästä :D
mutta olenkin saanut vanhanaikaisen kasvatuksen.
Pojan luokka on aika vilkas ja muistan järkytykseni kun oli ensimmäiset kaverisynttärit. Jotkut tutki kaapit, pari kaveria tutki millaista meidän saunassa on, yksi ihaili kylmiön sisältöä...
Ihan hirvee huuto koko ajan. Mihinkään ohjelmaan eivät jaksaneet keskittyä kuin max 2min.
Jouduin pitämään porukalle ihan armeijamallin puhuttelun miten ruokapöydässä ollaan, kakun päältä ei nypitä koristeita eikä huudella homoa ja hitleriä (meillä silloin 2v pikkuveli joka loilotti sitten sitä homoa...)
Olin kyllä aika järkyttynyt niitten juhlien jälkeen ja kysyinkin pojalta että oletko sinä mennyt kylässä tutkimaan kaapit. En ollut muistanut tällaista kieltää,kun olin pitänyt itsestään selvänä asiana. Nyttemmin kyllä rauhoittuneet hieman. Yksi tutkii aina kaappeja vaikka tiedän että äiti on kieltänyt. viimeksi etsi kovin pojan kirjoituspöydän laatikon avainta, kun laatikko lukossa. Oltiin se ennakoitu ja avain oli mulla jemmassa. Muutenkin jos halutaan että jollakin leluilla ei leikitä kavereiden kanssa niin laitan ne itse ihan muualle jemmaan, jotta pysyvät myös. Meillä kun käy yksi sellainen kaveri joka rikkoo tahallaan toisen leluja.
En tiedä onko tuollainen nykyään sitten muilla sallittua, mutta musta ei ole kiva, jos vieras menee salaa hakemaan esim. pullaa kaapista, kun olen hetken muualla ja omakin poika kieltää... Tämä siis tapahtunut yhdeksänvuotiaana.
tulee lapseni siitä kertomaan minulle, jonka jälkeen menen lapsen ja kaapin luokse ja ilmoitan, että lapsella on tasan 3 sekunttia aikaa laittaa kaikki kaapista ottamansa tismalleen siihen, missä se oli. Sen jälkeen lapsi ei enää siihen huoneeseen mene, vaan tulee istumaan keittiöön minun valvontaani. Ei ole merkitystä, onko lapsi 4v vai 14v. Ja jos tämä ei lapselle sovi, ilmoitan vanhemmilleen, että tämä vierailu oli tässä. Joko noudatetaan meidän sääntöjämme tai sitten lähdetään.
Minusta on isän ja äidin tehtävä katsoa lastensa perään, jopa sen 14v:n.
siivoaa aina kaapit kun silmä välttää vaikka sata kertaa on kielletty. Laittaa vaikka yöllä alkkarit ja dildot ja henkilökohtaiset paperit järjestykseen kun muut nukkuvat jos ei muuten pääse kaapeille. Hänellä on varmaan päässä vikaa, en voi tajuta miten nainen voi mennä melko vieraan naisen henkilökohtaisia tavaroita siivoamaan ilman lupaa. Tarpeeksi raivostuttavaa että laittaa miehen ja lasten kaapit omaan järjestykseensä.
Paitsi, että miehen äidille on.
Kun muutettiin yhteen, aina kylään tullessaan kyseli, että mitä teillä on kaapeissa. Onpa paljon kaappeja. Mitähän teillä on niissä.
Sanoin, että tavaroita. Vaatteita, lakanoita, pyyhkeitä. Mitä nyt ihmisillä on kaapeissa.
Ilmeisesti olisi pitänyt sanoa, että katso!
Nimittäin heti, kun lähdin muuton jälkeen ekalle työmatkalle, miehen äiti oli samana päivänä tunkenut kylään. Kun kuulin tämän, vitsinä heitin miehelle, että nyt se varmaan tutki kaikki kaapit, kun en ollut paikalla ja kun aiemmin aina niin utelutti. Siis, ihan vitsinä.
Miehen ilme oli tosi NOLO, kun myönsi näin tapahtuneen. Oli käynyt kaikki kaapit läpi. :O En ollut korviani uskoa. :D Ja meillä on kaapit AINA ihan kaaoksessa. :DD
Ihan kiva ihminen, mutta välillä tosi tyhmä ämmä.