13-vuotias kysyy: Minkä ikäisenä lapsenne ovat aloittaneet seksielämänsä?
Jup. 13-vuotias olen ja itse en ole vielä harrastanut seksiä, enkä seurustellut. Syynä on poikien mielestä kuvottava ulkonäköni ja minua kiusataan siitä. Isälle ja äidille olen aina ollut enkeli ja he sanovat, että ulkonäkö ei ole maailman tärkein asia ja sitten kun ne pojat ovat vähemmän pinnallisia, niin kyllä sinustakin joku joskus tulee pitämään.
No asiaan. Luokallani on tyttö, joka on aloittanut jo seksielämänsä. Aika rajustikin. Yläasteen alussa häntä on tullut 15-vuotias poika hakemaan mopolla, ja kuulin, että kaverini on ottanut suihin ja myös antanut. Näinkö nuorena? Tyttö on biseksuaali ja on nyt yhden toisen tytön kanssa. Olen nähnyt tämänkin. He pussailevat ja nuolevat toisiaan (tekevät myös fritsuja) julkisilla paikoilla. Kyllä hekin panevat ja ottavat panoista kuvia kännykköihinsä. Olen nähnyt muutaman kuvan, ja kyllä meininki on sellaista, että en ole ennen kuullut, että noin nuoret tekevät noin. Kyllä muutamien vuosien päästä se on ok, mutta ihan 13-vuotiaana itsekkään en alottaisi, vaikka olisi mahdollisuus. Tyttö on ollut 8 eri henkilön kanssa. 3 heistä ovat poikia, loput tyttöjä. 6 kanssa on harrastanut seksiä ja hänellä on profiili deittipalstalla. Tyttö on tavannut 7 näistä ihmisistä netistä ja yrittää sieltä hakea lisää seuraa. Harrastaa myös kolmen kimppaa. On soitellut seksipuheluita myös kahdelle yli 20-vuotiaalle miehelle.
Tämä ei ole trolli. Haluan vain kysyä mielipiteitä ja kommentointia tähän. Miten teidän nuorten kanssa? Onko siellä myös tällaista? Onko kaverini huora?
Kommentit (11)
lisään vielä, että minua kiusataan siitäkin, ettei minulla ole ollut ikinä poikaystävää. Monesti rinnakkaisluokkalaiset huutaa: Tuu imee mun munaa sitten kun et näytä tollaselta hirviöltä!
Se sattuu ja itken todella usein. :(
virheetöntä suomea kieliopillisesti. Possesiivisuffiksit paikoillaan O :
Sori, ei mene läpi.
virheetöntä suomea kieliopillisesti. Possesiivisuffiksit paikoillaan O :
Sori, ei mene läpi.
Vastaan nyt kuitenkin että mä en todellakaan tiedä milloin mun lapset on aloittaneet seksielämän. Sen tiedän että esikoinen rupesi syömään pillereitä 16-vuotiaana, ei seurustellut silloin. Mutta enhän mä nyt tiedä niiden seksielämästä sen tarkemmin, eikä mun pidäkään tietää.
virheetöntä suomea kieliopillisesti. Possesiivisuffiksit paikoillaan O : Sori, ei mene läpi.
Eikö koulussa enää opetella kielioppia ja possessiivisuffiksit ovat kuitenkin täysin normaalia kielenkäyttöä myös puhekielessä.
Uskon, että 13-vuotias hallitsee kieliopin paremmin, kun av-mammat.
Elikä kyllä se on omasta arvomaailmasta kiinni. Pidähän neitsyytesi niin pitkään kuin siltä tuntuu, kyllä tyttöänikin siitä kiusattiin,
mutta sen verran voin sanoa, että itse kirjoitin jo 11-vuotiaana yhtä hyvää suomea kuin nykyisin. Possessiivisuffiksien kanssa ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa. Kielenhuolto oli lukiossa silkkaa leikkiä. Harkitsin yliopistoon mennessä suomen opintoja, mutta tuntui, ettei niistä tulisi tarpeeksi haastetta.
Kirjoitustaito ei siis suoraan paljasta ikää.
Vastaus otsikon kysymykseen: ei hajuakaan. Veikkaan, että joskus 17-19 -vuotiaina.
Mun poika täytti 13v eikä todellakaan kirjoita vielä tohon tyyliin. Eli provo tämäkin.
Joku pedofiili taas liikkeellä....
Mun poika täytti 13v eikä todellakaan kirjoita vielä tohon tyyliin. Eli provo tämäkin. Joku pedofiili taas liikkeellä....
Eiköhän ton ikäiset saa kaikki tietonsa demista?
joo. kaverisi on huora, jos asian haluaa niin ilmaista. ei ole ruusuinen tulevaisuus hänellä edessä, eikä menneisyyskään varmaan mitään kauhean kaunis ole ollut. hän oireilee pahaa oloaan ja tarvitsisi apua.
Sinusta varmaan kasvaa oikein kaunis ja fiksu tyttö. kiusajat yrittävät vain levittää pahaa oloaan ja saada muutkin mokaamaan. ei katsos tunnu niin pahalta jos joku muukin tekee itsestään pellen.
Ne ketkä lopulta menestyvät elämässään, aloitavat seksileikit vasta lähempänä 18v. tai sen jälkeen.
Sitä ennen toki ihastumisia, pussailua ja muuta.