Mä en ymmärrä tällaista elämää:
-Missään ei lasten synnyttyä tarvitse enää käydä, koska on "biletetty" ennen lasten tekoa tarpeeksi
-Isot juhlapyhät "menee vähemmälläkin", esim. uudeksi vuodeksi riittää tinapaketti ja tähtisadetikkupaketti
Tässä nyt vain muutama esimerkki. Ihmettelen tosiaankin, että eikö teillä ole tapana enää lapsia saatuanne juhlia mitään asiaa? Onko elämä vain arkea ja kaikki muu pakkopullaa, johon ei haluta satsata?
Kommentit (30)
jos on ole ennen lasten saantia vetä uutenavuotena perseitä olalle, miksi tekisin sen nyt?
Samoin en ole koskaan tuhlannut raketteihin, en tuhlaa nytkään.
jos on ole ennen lasten saantia vetä uutenavuotena perseitä olalle, miksi tekisin sen nyt?
Samoin en ole koskaan tuhlannut raketteihin, en tuhlaa nytkään.
t.ap
Juhlimme kyllä lasten kanssa, mutta baarit on todellakin käyty.
Jos on bilettänyt ennen lasten tekoa tarpeeksi, saattaa hyvinkin haluta olla kotona mussukoidensa kanssa - tai käyttää heitä tekosyynä kieltäytyäkseen kaikesta, mihin ei ehdottomasti halua osallistua. Voi olla myös väsyneempi kuin lapsettomana..
Meillä ei ole uuttavuotta juhlittu ikinä sen kummemmin, tina ja tähtisadetikut on jo aika paljon (ts. itselleni en ole hankkinut edes näitä) eikä niitä tänäkään vuonna vielä tarvita, kun lapsi on vasta vauva. Arki voi olla ihanaa ja juhlistaa voi muulloinkin ja muutenkin kuin sinkkuna tai ennen lapsia.
-Missään ei lasten synnyttyä tarvitse enää käydä, koska on "biletetty" ennen lasten tekoa tarpeeksi
-Isot juhlapyhät "menee vähemmälläkin", esim. uudeksi vuodeksi riittää tinapaketti ja tähtisadetikkupakettiTässä nyt vain muutama esimerkki. Ihmettelen tosiaankin, että eikö teillä ole tapana enää lapsia saatuanne juhlia mitään asiaa? Onko elämä vain arkea ja kaikki muu pakkopullaa, johon ei haluta satsata?
Mä biletin kun mulla oli 2 lasta, en nyt hirveesti mutta kävin ulkona bailaamassa tasaisin väliajoin samoin mies, välillä yhdessä ja välillä kavereiden kanssa.
Nykyään mua ei saa kirveelläkään mihinkään baariin ja tosiaan kammona jo ajatusta siitä että mun pitäis lähteä johonkin uudenvuoden hulinaan.
Kyllä me juhlitaan, mutta ei meidän ole mikään pakko aina juhlia jos ei vaan huvita.
Ja meidän uusi vuosikin luultavasti menee niin että ostetaan raketteja keskimmäisen lapsen iloksi ja ollaan vaan. Teini on omissa riennoissa ja nuorin taapero nyt ei edes tajua mikä päivä on.
Sinkkuna en piitanut yhtään noista pakkojuhlista. Nykyään tulee vietettyä juhlapyhät perinteitä vaalien ihan lapsen vuoksi. Saa sitten aikanaan itse päättää haluaako jatkaa perinteistä juhlintaa vai tehdä niin kuin minä tein.
me kyllä juhlistetaan juhlapyhiä, yleensä kaveriperheiden kanssa kokoonnutaan vaikka lappiin mökille ja kokkaillaan hyvää ruokaa ja juomaakin maistellaan. Lasten kanssa pulkkaillaan tai ollaan rinteessä joulunpyhät. Ja tietysti esim. uutena vuotena ammutaan raketteja. Tämä on minusta juuri sitä juhlimista, ilman että kukaan vetää päätä täyteen tai hilluu baareissa.
musta on väärin, että lapsille ei opeteta juhlakulttuuria. silloin harvoin kun juhlitaan, lapset viedään mummolaan. meillä on aina otettu lapset mukaan juhliin (2v, 4v, 7v), ja ystäväpiirimme on tiivis juuri sen takia, että tapaamisia on helppo järjestää, kun ei tarvitse miettiä lastenhoitoa. esimerkiksi viime uutta vuotta juhlimme ystävillämme (joilla lapset 4v ja 6v). meitä oli siellä noin 10 aikuista ja 15 lasta. lapset saavat nähdä kavereita ja juhlia aikuisten kanssa. perseitä ei kukaan tietenkään vetänyt, mutta osa joi lasin kuoharia ja pari lasia viiniä, myös sivistynyt aikuisten alkoholin juonti kuuluu juhliin, vaikkei pakollista olekaan.
meillä lapset on viety juhlien ajaksi hoitoon ihan pari kertaa. kaukana pidettäviin häihin emme ottaneet 1-vuotiasta, vaan hän vietti päivän ja yön mummolassa. myös yhdet tuparit on juhlittu ilman lapsia, kun eivät olleet varsinaisesti perhejuhlat (nuoripari muutti kerrostalokaksioon:)).
Biletys: ei ole eikä ole koskaan ollutkaan kavereita joiden kanssa käydä missään
Juhlapyhät: en tule toimeen mieheni äidin kanssa jonka kanssa miehen taas on pakko viettää kaikki juhlapyhät joten olen sitten yksin.
Eli mun elämä ON vain arkea ja pakkopullaa.
Mutta toisaalta taas ymmärrä. Täällä tuntuu palstailevan paljon ihmisiä, jotka eivät ikinä ole olleet muunlaisissa juhlissa kuin kännijuhlissa. Tällöin kai ymärettävää ,että ajattelee, että elämän täytyy muuttua.
Minä taas juhlin kaikilla tavoilla! Perheen kanssa juhla-aterioilla kotona ja ravintolassa, tuttavaperheiden kanssa lastenjuhlissa ja aikuisten ja lasten juhlissa, aikuisten juhlissa, jotka voivat olla enemmän tai vähemmän känniorientoituneita, karonkoissa, tupareissa, synttäreillä, jouluna, tapaninpäivänä, uutena vuotena, vappuna, isojen työprojektien loppumista, keäsn alkua ja loppua, grillikautta ja grillikauden lopettamista, mitä nyt sitä keksiikään :).
Juhlat on kivoja, hyvä ruoka on kivaa, hyvä juoma on kivaa ja erityisesti ystävien ja perheen seura on kivaa!
Ne jotka tuota kommenttia käyttävät ovat sellaisia joilla mopo karkaa baarissa käsistä. Sellaisella asenteella on todella hyvä ratkaisu pysyä poissa "juomapaikoista" kun on perheen perustanut.
Ne joille "baarielämä yhä maistuu" ovat usein sellaisia, jotka eivät menneet nuorenakaan baariin juomaan viinaa kaksi käsin, vaan ihan lasillisella työkaverin kanssa tai ravintolaan symömään tai viikonloppuisin tanssimaan. Näillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että ne pitäisi jostain syystä kokonaan lopettaa lasten saamisen jälkeen.
-Missään ei lasten synnyttyä tarvitse enää käydä, koska on "biletetty" ennen lasten tekoa tarpeeksi -Isot juhlapyhät "menee vähemmälläkin", esim. uudeksi vuodeksi riittää tinapaketti ja tähtisadetikkupaketti Tässä nyt vain muutama esimerkki. Ihmettelen tosiaankin, että eikö teillä ole tapana enää lapsia saatuanne juhlia mitään asiaa? Onko elämä vain arkea ja kaikki muu pakkopullaa, johon ei haluta satsata?
onhan sita muitakin vaihtoehtoja. Eli siis suuria juhlia voi juhlistaa kotona kivasti juuri lasten kanssa. Ja mita sinne Uuteen Vuoteen pitaisi hankkia? Esim. meilla ei edes ennen lapsia ole koskaan lahetelty raketteja, ei ole meidan juttu. Mutta kylla meilla juhlia silti juhlitaan, annetaan lahjoja, laitetaan hyvaa ruokaa, syodaan sita yhdessa lasten kanssa. Ja joskus kaydaan myos miehen kanssa jossain oikein hyvassa (Michelin tahditetyssa) ravintolassa syomassa keskenamme. Mutta mitaan tarvetta kayda baareissa tms. ei ole. En tieda ollaanko me sitten sellaisia joita ap "ei ymmarra"?
Mutta toisaalta taas ymmärrä. Täällä tuntuu palstailevan paljon ihmisiä, jotka eivät ikinä ole olleet muunlaisissa juhlissa kuin kännijuhlissa. Tällöin kai ymärettävää ,että ajattelee, että elämän täytyy muuttua.
Minä taas juhlin kaikilla tavoilla! Perheen kanssa juhla-aterioilla kotona ja ravintolassa, tuttavaperheiden kanssa lastenjuhlissa ja aikuisten ja lasten juhlissa, aikuisten juhlissa, jotka voivat olla enemmän tai vähemmän känniorientoituneita, karonkoissa, tupareissa, synttäreillä, jouluna, tapaninpäivänä, uutena vuotena, vappuna, isojen työprojektien loppumista, keäsn alkua ja loppua, grillikautta ja grillikauden lopettamista, mitä nyt sitä keksiikään :).
Juhlat on kivoja, hyvä ruoka on kivaa, hyvä juoma on kivaa ja erityisesti ystävien ja perheen seura on kivaa!
Ne jotka tuota kommenttia käyttävät ovat sellaisia joilla mopo karkaa baarissa käsistä. Sellaisella asenteella on todella hyvä ratkaisu pysyä poissa "juomapaikoista" kun on perheen perustanut.
Ne joille "baarielämä yhä maistuu" ovat usein sellaisia, jotka eivät menneet nuorenakaan baariin juomaan viinaa kaksi käsin, vaan ihan lasillisella työkaverin kanssa tai ravintolaan symömään tai viikonloppuisin tanssimaan. Näillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että ne pitäisi jostain syystä kokonaan lopettaa lasten saamisen jälkeen.
Kyllä vaan mulla on loppunut into käydä baarissa jo ennen lapsen syntymää, vaikken koskaan ole mitään baarirymyämistä harrastanut. Käyn joskus harvoin, mutta ei mitenkään erityisesti tunnu, että kaipaisin baarissa käymistä.
Se tarkoittaa meille vanhemmille alkoholittomuutta ja asioita, joista pienet lapset nauttivat - vaikkapa sitten tähtisädetikkuja.
Miten ap teidän perheessänne juhlitaan vaikkapa uutta vuotta ja joulua?
-Missään ei lasten synnyttyä tarvitse enää käydä, koska on "biletetty" ennen lasten tekoa tarpeeksi -Isot juhlapyhät "menee vähemmälläkin", esim. uudeksi vuodeksi riittää tinapaketti ja tähtisadetikkupaketti Tässä nyt vain muutama esimerkki. Ihmettelen tosiaankin, että eikö teillä ole tapana enää lapsia saatuanne juhlia mitään asiaa? Onko elämä vain arkea ja kaikki muu pakkopullaa, johon ei haluta satsata?
onhan sita muitakin vaihtoehtoja. Eli siis suuria juhlia voi juhlistaa kotona kivasti juuri lasten kanssa. Ja mita sinne Uuteen Vuoteen pitaisi hankkia? Esim. meilla ei edes ennen lapsia ole koskaan lahetelty raketteja, ei ole meidan juttu. Mutta kylla meilla juhlia silti juhlitaan, annetaan lahjoja, laitetaan hyvaa ruokaa, syodaan sita yhdessa lasten kanssa. Ja joskus kaydaan myos miehen kanssa jossain oikein hyvassa (Michelin tahditetyssa) ravintolassa syomassa keskenamme. Mutta mitaan tarvetta kayda baareissa tms. ei ole. En tieda ollaanko me sitten sellaisia joita ap "ei ymmarra"?
lisaan viela, etta meilla ei myoskaan ole karua baarimenneisyytta, eika "mopo karkaa". Alkoholia kylla kaytamme - noin pari yksikkoa kerrallaan ;-) - vaikkemme baareissa kaykaan, siis kotona tai ravintolassa. Minusta (juoma)baareissa on vaan nykyaan suoraan sanottuna tylsaa, ja hirvea melu. Mulle ei ole juhlaa jos en kuule, mita seurueeni puhuu.
Se tarkoittaa meille vanhemmille alkoholittomuutta ja asioita, joista pienet lapset nauttivat - vaikkapa sitten tähtisädetikkuja.
Ja tällä kertaa uutena vuotena tulee ystäväperheitä 4 kpl kylään, aikuisia on 6 ja lapsia 8. Syödään hyvin,keskiyöllä ammutaan raketteja ja valetaan tinoja.
t.ap
Tai sitten sen vois muotoilla näin että mun elämä on juhlaa myös arkena.
Että semmosta.
Ja tällä kertaa uutena vuotena tulee ystäväperheitä 4 kpl kylään, aikuisia on 6 ja lapsia 8. Syödään hyvin,keskiyöllä ammutaan raketteja ja valetaan tinoja.t.ap
että meille esim. uusi vuosi ja pääsiäinen on hyvin pitkälti evvk-juhlia, mutta jouluna ja juhannuksena sitten laitetaan pöytä koreaksi :)