En tajua että jotkut oikein PÄÄSTÄÄ puolisonsa johonkin
Minä en ole mieheni äiti enkä huoltaja. Sen sijaan luotan häneen, eivätkä hänen yksityiset menemisensä minulle kuulu saati sitten että minulta pitäisi oikein joku lupa anoa. Toimii myös toisinpäin.
Ja koska joku kohta heittää pettämiskortin niin sanonpa sen, että jos joku puolisoaan pettää haluaa niin kyllä se keinot löytää vaikka kuinka pitelisi.
Kommentit (50)
Enemmän mä ihmettelisin sitä jos jossain perheessä mentäisiin ja tultaisiin miten sattuu huvittamaan.
Aikuisten pitää osata keskustella ja sopia menemisistään yhdessä ottaen kaikki osapuolet ja tekijät huomioon.
Meillä on lapset jo koulussa ja homma hanskassa muutenkin! Ei meillä keskustella mitenkään erityisesti ja analysoida menoja, kysytään vain, että sopiiko torstaina, että mä menen sinne ja sinne tai mitäs jos menisin viikonlopuksi tyttöjen kanssa Raaseporiin mökille?
Meillä on myös koululaisia, toinen lähentelee jo täysikäisyyttä, silti niistä täytyy jonkun huolehtia. Ei meillä kumpikaan lähde vaan viikonloppua viettämään jonnekin ilman että sovitaa asiat niin että käy kaikille.
Meillä on lapset jo koulussa ja homma hanskassa muutenkin! Ei meillä keskustella mitenkään erityisesti ja analysoida menoja, kysytään vain, että sopiiko torstaina, että mä menen sinne ja sinne tai mitäs jos menisin viikonlopuksi tyttöjen kanssa Raaseporiin mökille?
Kaikilla muilla kun ei ole, hassu :)
, kysytään vain, että sopiiko torstaina, että mä menen sinne ja sinne tai mitäs jos menisin viikonlopuksi tyttöjen kanssa Raaseporiin mökille?
ei mennä ja tulla miten huvittaa, vaan kysästään myös sopiiko se toisellekin.
tehdään molemmat vuorotyötä ja mies vielä useimmiten pitkää päivää,kyllä mua välillä ottaa päähän jos ei olla viikkoon oltu koko perhe yhdessä ja sitten mies vain ilmoittaisi lähtevänsä jonnekkin "riennoille"
sanavalinnat ovat ideologisia valintoja, jotka tosin tehdään usein tiedostamatta, mutta kertovat silti jostakin taustalla olevasta ajatusmallista. Ikävä kyllä sanat myös uusintavat näitä ajatusmalleja.
Sen takia kannattaa joskus pysähtyä miettimään, millaista ajatusmallia sanavalinnoillaa viestii - allekirjoittaako sen vai voisiko asian sanoa toisin jatkossa.
sanavalinnat ovat ideologisia valintoja, jotka tosin tehdään usein tiedostamatta, mutta kertovat silti jostakin taustalla olevasta ajatusmallista. Ikävä kyllä sanat myös uusintavat näitä ajatusmalleja.
Sen takia kannattaa joskus pysähtyä miettimään, millaista ajatusmallia sanavalinnoillaa viestii - allekirjoittaako sen vai voisiko asian sanoa toisin jatkossa.
Sorry, oli pakko. Liippasi niin läheltä :D
mennä työpaikan pikkujouluihin ja kertoi sanoneensa, ettei vaimo päästä. Toki tiedän, että niitäkin vaimoja on, jotka eivät päästä.
saan olla välillä patistamassa, että näkis kavereitaankin välillä :).
"eivätkä hänen yksityiset menemisensä minulle kuulu saati sitten että minulta pitäisi oikein joku lupa anoa"
..huoh, kyllä on näitä pirttihirmu vaimoja, jotka mustasukkaisuus kohtauksissaan ja huonon itsetunnon takia haluavat valvoa miestensä kaikkea tekemistä niin kuin olisivat heidän äitejä.
MUTTA, onko se sinun mielestä tosiaan normaalia, että miehesi "yksityiset menemiset" eivät kuulu sinulle, eikä sinun menosi miehelle..? Ihan oikeasti? Et näe tässä mitään hämärää? Enkä tarkoita sillä hämärällä pettämistä ollenkaan.