Tiedätkö mitä on turvaruoka?
Kommentit (23)
Mikä aina maistuu, tuntuu turvalliselta.
Kaurapuuro
Sellaista selkeää ja kuivaa ruokaa. Ei puuroja keittoja tai kastikkeita. Eli jotku nugetit, lihapullat, pinaattiletut ym.
Miten hulluksi yhteiskunta muuttuu vielä seuraavan, vaikka 20 vuoden aikana? Tullaanko ei-nepsyt ja ei-adhdeeet sulkemaan poikkeavina pakkolaitoksiin?
Vierailija kirjoitti:
Eri asia kuin lohturuoka?
On se vähän eri asia.
Turvaruoka luo turvallisuutta, lohturuoka lohduttaa.
Lohturuokaa syövät normaalit ihmiset, turvaruokaa tarvitsevat epätasapainoiset.
Eikös sitä ruokaa yleensä turpaan lapata?
Enpä ole tarvinnut.
Lohturuokaa olen joskus kyllä halunnut, mm. riisipuuroa.
Turvaruokaa on ruoka, jota tarjotaan nirsoille kun ne ei muuten syö. Voisivat varmaan olla yhden aterian syömättäkin, tai ottaa omat eväät.
Tiedän. Ketjun perusteella moni muu ei tiedä.
Mulle se on kaupan lihapulla paketti, lenkkimakkara, valmis sruoka tai jugurtti jääkaapissa.
Jota syödään kun nälkä iskee.
Sellainen ruoka, jonka saa syötyä aina, silloinkin kun mikään muu ei maistu syystä tai toisesta. Syy ruokahaluttomuuteen voi olla hermoston ylikuormitus, ruuan väärä maku tai koostumus, mikä kelläkin. Nykyään laitosruoka on niin ala-arvoista, että monessa koulussa ja päiväkodissa opettajatkin tuo omat eväät mukanaan kun laitosruokaa ei pysty syömään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Ketjun perusteella moni muu ei tiedä.
T. Turvis turvallisesta tilasta
Vierailija kirjoitti:
Turvaruokaa on ruoka, jota tarjotaan nirsoille kun ne ei muuten syö. Voisivat varmaan olla yhden aterian syömättäkin, tai ottaa omat eväät.
Koululaiset ja päiväkotilapset eivät saa ottaa omia eväitä. Joko syödään teollista huonolaatuista lisäainemössöä tai sitten ollaan syömättä. Kouluissa iso osa oppilaista valitsee olla syömättä. Toisin oli ennen, kun kouluruoka valmistettiin koulun omissa keittiöissä puhyaista raaka-aineista.
Vierailija kirjoitti:
Peruna.
On äitisi tyttönimi.
Esim Hevosen Turvasta valmistettu Aladobi.
Termi, jolla vahvistetaan muun ravinnon olevan vaarallista/epäturvallista/syömäkelvotonta. Pahentaa aatetta, että ihmiselle välttämättömän ja tavallisen ravinnon voi päättää olevan niin pahaa, että voi mieluummin näännyttää itsensä hengiltä mikäli itse määriteltyä turvaruokaa ei ole saatavilla. Kuuluu nykyihmisen perusoikeuksiin.
Äidinmaisonkorvike inkkeleille