Reimatecin ja Minymon vedenkestävät talvihanskat eivät pidä vettä....mitkä hanskat toimii oikeesti?
Nonniin, elikkäs tämän vuoden uudet minymon vedenkestävät talvihanskat eivät kestä vettä. Hanskoista menee vesi läpi hetkessä. Sisäpuolen fleece on umpimärkä ja lapsen kädet tietty märät ja jääkylmät. On leikkiny pihallamme pienistä lasten vesiämpäreistä löytyneillä vesillä ja on ihan upottanu hanskat veteen, ei kuitenkaan kaulusta myöten, eli vesi on menny hanskan läpi.
Saman homman on nyt tehny pari vuotta sitten ostetut täysin ehjät kahdet reimatecin talvihanskat.
Mitkä nyt sit oikeesti toimii?!?
En viittis turhaan ostaa enää yksiäkään hanskoja. Kiitos.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:33"]Jotenkin tuntuu että on mennyt hifistelyksi tämä lasten pukeminenkin. Meillä on ihan perusrukkaisia, Reimaa ja Lassieta ja mitä sattuu. Niihin vaihtelevasti laitetaan lapasta sisälle pakkasen mukaan tai pidetään kurakintaita vesikelillä. Joskus jollakin on kastunut kädet ja on joko tultu sisälle tai vaihdettu kuiviin jos on mukana. Ei niiden nyt mitään naparetkeilyä tarvitsekaan kestää. Jotenkin hassua että vanhemmat oikein uittelevat vesilaseissa ajan kanssa, onko tuo nyt sitten sitä curlausvanhemmuutta parhaimmillaan. Ettei vaan ikinä palelisi pikku sormia. Parhaansa tietysti jokainen yrittää vaatetuksen kanssa, mutta kyllä mun mielestä ihan tavalliset markettirukkaset on ihan ok. Ja sitten kun palelee niin tullaan sisälle.
[/quote]
Kun lapsen käsiä palelee päiväkodissa pihalla olleessa, sieltä ei tulla sisälle noin vain. Itselle on tärkeää, että voin luottaa siihen, että lapsen kädet pysyvät kuivina ja lämpiminä sen aikaa, kun lapsi on muiden hoidossa. Ehkä sinulle sillä ei ole merkitystä, jos lapsesi palelee ulkoilun ajan.
Vastaus hanska kysymykseen on, että meillä popin hanskat ovat toimineet erinomaisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:33"]
otenkin hassua että vanhemmat oikein uittelevat vesilaseissa ajan kanssa, onko tuo nyt sitten sitä curlausvanhemmuutta parhaimmillaan. [/quote]
Ei, vaan jos mulle on myyty tuote vedenpitävänä, ja se ei pidä vettä, niin mulle on silloin valehdeltu siinä myyntitilanteessa. Meillä on kaksi samaa rukkaskokoa käyttävää lasta, ja haluan ettei eteinen pursu märkiä rukkasia, siksi on aidosti tärkeää että se vedenpitävänä ostettu rukkanen kestäisi edes kosteutta.
Käyttääkö sulla lapset kumppareita kun on märkää, vai menetteko kurakelilläkin tennareissa ulos, koska eihän se nyt haittaa jos lapsen varpaat on märät ja kylmät? Ja jos käyttää, niin saako sulle myydä vuotavia kumppareita ehjinä? Ei mulle ainakaan saa. Jos sanotaan että rukkanen/kumppari/haalari on vedenpitävä, sen pitää sitä myös olla.
meillä nyt kolmannet parit kurahanskoja menossa, kaikki vuotavat. viimeisimmät ovat Reima merkkiä (ilman lämpösisusta), ja niiden alla Reiman vedenkestävät talvirukkaset. läpi vaan tulee vesi. oli isoja lätäköitä jossa lapsi leikki. mutta Reiman kurahanskassa oli vedenpitävä-merkki (ei mitään pilareita). 2 tuntia puistohoidossa aamulla kurakelillä...
edellinen merkki oli dredriksson, sitä edellinen lindex, joista jälkimmäisen huonouden tavallaan ymmärränkin, mutta kaksi ns. kunnon merkkiä, ja yhä vaan ei toimi.
Jotenkin tuntuu että on mennyt hifistelyksi tämä lasten pukeminenkin. Meillä on ihan perusrukkaisia, Reimaa ja Lassieta ja mitä sattuu. Niihin vaihtelevasti laitetaan lapasta sisälle pakkasen mukaan tai pidetään kurakintaita vesikelillä. Joskus jollakin on kastunut kädet ja on joko tultu sisälle tai vaihdettu kuiviin jos on mukana. Ei niiden nyt mitään naparetkeilyä tarvitsekaan kestää. Jotenkin hassua että vanhemmat oikein uittelevat vesilaseissa ajan kanssa, onko tuo nyt sitten sitä curlausvanhemmuutta parhaimmillaan. Ettei vaan ikinä palelisi pikku sormia. Parhaansa tietysti jokainen yrittää vaatetuksen kanssa, mutta kyllä mun mielestä ihan tavalliset markettirukkaset on ihan ok. Ja sitten kun palelee niin tullaan sisälle.