G: Tunnusta nolo tietämättömyytesi päivänselvistä asioista!
Voin aloittaa:
1. Ennen eilistä en ollut koskaan kuullutkaan Outi Heiskasesta, enkä vieläkään tiedä muuta kuin että on kai kirjailija.
2. En tiedä, onko suippopaprika enemmän paprika vai chili, joten en ole raaskinut ostaa.
3. Matematiikka. En osaa neuvoa 6- luokkalaistani minkäänlaisissa matikantehtävissä. En myöskään osaa kuin yksinkertaisimpia prosenttilaskuja, niiden laskentakaavaa (?) en tiedä.
4. En voi mennä hierojalle, koska en tiedä miten paljon siellä riisutaan, miten pyyhe asetellaan; edestä- vai takaa avattavaksi.
Tässä nyt muutama tunnustus mikä tuli mieleen, ja tämän jälkeen toivon etten olisi tässä ketjussa yksin =)
Kommentit (224)
Joskus ajamisen alkuaikoina liikennevaloissa auto sammui kun olisi pitänyt lähteä liikkeelle. Useinkaan en huomannut sitä ennen kuin mitään ei sitten tapahtunutkaan.. valittelin nolona yhdelle ystävälleni että mistä tietää sammuiko auto (kun en kuule sitä) niin siihen tämä ystävä vinkkasi, että katso kierroslukumittarista! Oli muuten hyvä neuvo.
Näyttelijöiden nimet tai elokuvat eivät pysy päässä, ei myöskään historia. Luulin lapsesta aikuiseksi asti, että leppäkeihäs on jokin eläin (äiti sanoi, että jos ei käytä autossa turvavyötä niin lentää kuin leppäkeihäs). En älynnyt, miksi sanotaan, että kiukaassa tai uunissa on vastukset.. ei siinä muuta, mutta opiskelin tuon tajutessani elektroniikkaa yliopistossa :D
Joskus ajamisen alkuaikoina liikennevaloissa auto sammui kun olisi pitänyt lähteä liikkeelle. Useinkaan en huomannut sitä ennen kuin mitään ei sitten tapahtunutkaan.. valittelin nolona yhdelle ystävälleni että mistä tietää sammuiko auto (kun en kuule sitä) niin siihen tämä ystävä vinkkasi, että katso kierroslukumittarista! Oli muuten hyvä neuvo.
Se on ihan toimiva tapa, jos autossa on kierroslukumittari. Sen sijaan kaikissa autoissa sen sammumisen tai käynnissä olemisen näkee siitä mittaritaulun valorivistöstä joka palaa kun virta on päällä mutta auto ei ole käynnissä.
Kun seuraavan kerran istut autoon, kytke virta päälle mutta älä starttaa. Silloin näet ne valot mistä tietää, ettei auto ole käynnissä.
Sitä paitsi nykyautoissa tuo alkuperäinen vinkki toimii yhä huonommin, kun monet autoista sammuvat tarkoituksellisesti pysähdyksissä ollessa. Silloin sen kierroslukumittarinkin kuuluu pudota nollille.
mutta menköön näin anonyymisti. Olen AIVAN pihalla Suomen historiasta. Asiat vaan eivät jää mulle päähän. En muista missä sodissa Suomi on sotinut (ja olen lukenut asioista moooonta kertaa ja aina päättänyt, että nyt minä tämän muistan - mutta arvaa muistanko??) ja koska, ja ketkä muut ovat olleet mukana ja kuka voitti ja mitä voitti. Tiedostan ihan täysin, kuinka tärkeä asia tämä olisi muistaa ja Suomen itsenäisyys on hieno asia, mutta nämä asiat eivät pysy mun päässä. Haluaisinkin tietää, mistä voisin tiivistetysti päntätä ne, tyyliin netistä "Suomen historiaa alakoululaisille"? Yhtä pihalla olen ollut Suomen politiikasta. Vasta viime vaalien aikaan perehdyin puolueisiin (aiemmin olen aina äänestänyt sitä mitä mielestäni "kuuluu" äänestää) ja osasin jopa valita itseäni aidosti miellyttävimmän puolueen. Hävettää. =(
En muista milloin Suomi itsenäistyi vaikka olen kuullut ja lukenut sen useita kertoja. Ei vaan pysy päässä. Historia ja politiikka eivät tosin kiinnosta pätkääkään, joten siinä ehkä syy.
Historia ja politiikka eivät tosin kiinnosta pätkääkään, joten siinä ehkä syy.
Tätä en vaan voi käsittää. Miten ihmistä ei voi kiinnostaa yhteisten asioiden hoitaminen, eli oma tulevaisuus? Millainen ihminen ei ole kiinnostunut omasta tulevaisuudestaan?
olisin huolissani siitä, miksi isäsi haluaa sinulle isommat tissit..
Mulle siis on iskä joskus pienenä huijannut, että kannattaa syödä kanttipalat kun niitä syömällä saa isot tissit,
Historia ja politiikka eivät tosin kiinnosta pätkääkään, joten siinä ehkä syy.
Tätä en vaan voi käsittää. Miten ihmistä ei voi kiinnostaa yhteisten asioiden hoitaminen, eli oma tulevaisuus? Millainen ihminen ei ole kiinnostunut omasta tulevaisuudestaan?
En koe pystyväni esim. äänestämällä vaikuttamaan mihinkään, joten jää joskus väliin. Ei ole elämä muuttunut äänestin tai en. Elämässä on niin paljon omia henkilökohtaisia asioita hoidettavana, että energia ei riitä katsomaan asioita laajemmasta perspektiivistä.
en osaa käytää tv:tä tai digiboksia. Eipä niitä kyllä tule ikinä katsottuakaan...
En juurikaan seuraa uutisia, ja varsinkin kaikista viihdeuutisista olen aina ihan pihalla. Sitten joudun kyselemään mieheltä keitä ihmeitä ne kaikkien muiden tietämät tyypit ovat.
En osaa keittaa kahvia. Keitän sitä kerran vuodessa lapsen synttäreillä, ja joudun joka kerta kysymään neuvoa annosteluun ja itse kahvinkeittimen käyttöön.
Kun joku kertoi tästä minulle, kyseenalaistin hänen järjenjuoksunsa. Paljastin paitsi tietämättömyyteni, myös sivistymättömyyteni rumalla käyttäytymiselläni ja haluttomuudellani oppia toiselta uutta.
En tiedä, mitä tarkoittaa YO. Onko se sama kuin HELLO? Jotkut suomalaisetkin tervehtivät YO. Mitä siihen pitäisi sanoa?
En tiedä, mitä tarkoittaa YO. Onko se sama kuin HELLO? Jotkut suomalaisetkin tervehtivät YO. Mitä siihen pitäisi sanoa?
Sama asia kuin hello. Yo on ikivanha tervehdys ameriikan mantereelta.
Siihen pitää tietenkin tervehtiä takaisin, tyyli vapaa.
Olen joskus käynyt Amerikassa, mutta en kuullut siellä tuota tervehdystä. Kaikki sanoivat HI.
Olen joskus käynyt Amerikassa, mutta en kuullut siellä tuota tervehdystä. Kaikki sanoivat HI.
Ameriikan manner ja jo vain Yhdysvallatkin on niin iso alue, että siellä on paljon erilaisia tapoja.
...olinpa tietämätön.
Luulin, ettei tätä olla enää käytetty sitten 90-luvun alun
...olinpa tietämätön.
on käytetty jo ainakin toistasataa vuotta, ei se mikään 90-luvun juttu ollut.
vasta 19-vuotiaana tiesin, mitä seksissä tapahtuu; että miehellä on erektio...
Luulin, ettei tätä olla enää käytetty sitten 90-luvun alun
...olinpa tietämätön.
on käytetty jo ainakin toistasataa vuotta, ei se mikään 90-luvun juttu ollut.
Enpä usko.
Ihan hyvin nuo on jäänyt tälläiselle ei-hikarille päähän kun tunneilla on ollut läsnäolopakko ja romskua lukiessa on väkisinkin opettajan selostuksen kuullut...
- En tunnista mitään ns. pihakasveja tai mitä ne nyt yleensä on,joita laitetaan pihoille kasvamaan monivuotisena tai kesäkukiksi. En myöskään osaa istuttaa tai hoitaa niitä. Tämän takia meillä varmaan onkin vain nurmikko pihalla eikä mitään muita kasveja.
- En ymmärrä käsitöistä mitään, en kangaslaaduista, langoista, kaavoista, ompelukoneista tai niiden käyttämisestä, puikoista vai mitä niitä nyt on...
AHhahhahah, en uskokaan, ettei joku oikeasti voi osata kirjoittaa käyttämämme suhteellisen vaalimenetelmän nimeä oikein.
D'Hondt, belgialaisen D'Hondtin mukaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/D%27Hondtin_menetelmä
Olen oikeasti järkyttynyt. Opin tämän jo peruskoulussa.