G: Tunnusta nolo tietämättömyytesi päivänselvistä asioista!
Voin aloittaa:
1. Ennen eilistä en ollut koskaan kuullutkaan Outi Heiskasesta, enkä vieläkään tiedä muuta kuin että on kai kirjailija.
2. En tiedä, onko suippopaprika enemmän paprika vai chili, joten en ole raaskinut ostaa.
3. Matematiikka. En osaa neuvoa 6- luokkalaistani minkäänlaisissa matikantehtävissä. En myöskään osaa kuin yksinkertaisimpia prosenttilaskuja, niiden laskentakaavaa (?) en tiedä.
4. En voi mennä hierojalle, koska en tiedä miten paljon siellä riisutaan, miten pyyhe asetellaan; edestä- vai takaa avattavaksi.
Tässä nyt muutama tunnustus mikä tuli mieleen, ja tämän jälkeen toivon etten olisi tässä ketjussa yksin =)
Kommentit (224)
pääministeri = Katainen ulkoministeri = Tuomioja
Kiitos:) Aina oppii jotain uutta. Mulla meni ihan ohi se, että Mari Kiviniemi ei enää ole pääministeri.
Menikö sulta todella kevään eduskuntavaalit ohi?
Osaan siis laskea kuinka monta prosenttia luku x on luvusta y. Mutta heti jos mennään (työn puitteissa) vaikeampiin juttuihin, joissa pitäisi puhua prosenttien muutoksista jne (esim. kun työllisyys kasvaa suhteessa viime vuoteen), tulen tosi epävarmaksi ja tarkistutan tekstin useampaan otteeseen.
Olen nämä jutut jo opetellut niin moneen kertaan, etten enää jaksa.
vasenta ja oikeaa, ilman blondivitsiä. Eli miksi blondi ajaa Volvolla? Jotta se erottaisi vasemman ja oikean. (Joo, saa nauraa, mut ilman tätä en olis läpäissyt inssi-ajoa... Seuraavasta risteyksestä vasemmalle eli siis kumpaan suuntaan??? Onneks VolvO neuvoo :-)
Omien havaintojeni mukaan... Itse asiassa tästä asiasta keskusteltiinkin yksi ilta tuttavaporukan kesken. Nimittäin siis naisten tavasta sekoittaa vasen ja oikea. Suorastaan hämmästyttävää kuinka monella naisella menee erityisesti autoa ajaessa vasen ja oikea aivan sekaisin. Ajotunteja antaessa tämä on tullut huomattua toistuvasti, sillä pää ja auto kääntyy todella usein täysin päinvastaiseen suuntaan, mihin käsken katsoa/kääntyä. Ja tuossa illanvietossa kolme naista kertoi sekoittavansa erityisesti ratissa vasemman ja oikean.
En tiedä mikä tässäkin on takana.
Olen blondi ja muistan elävästi väittelyn autokouluajoilta ajo-opettajani kanssa. Lähestyimme liikenneympyrää (eli nyk. kiertoliittymä) ja opettaja kehoitti kääntymään risteyksessä vasemmalle. WTF. Miten niin käännyn vasemmalle ja vilkutan oikealle? Opettaja ei ollenkaan tajunnut, miten epäloogista tuo oli.
Noin muuten pidän kovasti kiertoliittymistä, paitsi että ihmiset eivät tajua vilkuttaa poistuessaan ja vain poistuessaan.
Pyy on lintu, pivo on tasku tai povitasku tai joku pussukka. Tarkoittaa siis sitä, että parempi yksikin pyy, joka on jo saatu kiinni (= varma päivällinen siis) kuin kymmenen, jotka ovat vielä oksalla ja joiden kiinnisaamisesta ei ole siten mitään takeita.
Se on kai "Parempi pyy pivossa. En kyllä ole varma miten se jatkuu.."...kuin sata orrella"?
se jotenkin niin, että kouluikäisenä tietää nemmä mitä sitten vahhehduttuaan? Tai siis nnää kaikki teidän sanomat jutut on niin yksikertasia..... ja oon sitäpaitsi vasta yläasteella :ooo
ja paljon paremmin kuin minä :D
Sorry...
Pyy on lintu, pivo on tasku tai povitasku tai joku pussukka. Tarkoittaa siis sitä, että parempi yksikin pyy, joka on jo saatu kiinni (= varma päivällinen siis) kuin kymmenen, jotka ovat vielä oksalla ja joiden kiinnisaamisesta ei ole siten mitään takeita.
Se on kai "Parempi pyy pivossa. En kyllä ole varma miten se jatkuu.."...kuin sata orrella"?
ja kun se vihdoin starttasi (mies neuvoi puhelimessa koko ajan hehkutukset ym) niin mies sanoi, että aja moottori lämpimäksi.
En tiennyt, että mistä tietää milloin moottori on lämmin :-)
tiedätkö nyt? kai se on lämmin jos on kauan ajanut.
Eli ei ollut ollenkaan niin vaikea juttu :-)
Siihen asti mittari ja sen viisari olivat olleet mulle vain yksi turha mittari muiden joukossa. Nousee esim. talvella hitaasti koko ajan kunnes saavuttaa noin puolivälin.
Sekoitan AINA harakan ja variksen. Tiedän kyllä miltä ne näyttävät, mutta en muista kummassa on valkoista.
Unohdan hyvin helposti sen, minä vuonna Suomi itsenäistyi. Joo, historian vuosiluvut on vaikea muistaa, mutta tämä on mielestäni ihan perusasia.
En osaa tehdä minkäänlaista kakkua. Esikoinen kasvaa masussa ja olen jo ehtinyt murehtia miten jatkossa pitäisi varmaan saada edes joskus kakku aikaiseksi.
koulutuksenne.
Itse en osaa matikkaa, en tiedä mitään taloudesta, en tunne Suomen saati muun maan historiasta talvisotaa tai esim. Vietnamin sotaa enempää.
Olen lukion käynyt lähihoitaja, nyt opiskelen teologiaa yliopistossa. Pidän itseäni sairaan tyhmänä, ja häpeän tyhmyyttäni tavallisessa duunarintyössäni lähärinä. Kaikki työtoverini ovat minua paljon älykkäämpiä, osaavat esim. laskea lääkelaskuja tuosta vain. Itselläni menee tovi jos toinenkin pohtiessani :o(
että leivän kanttipalat kasvattaa tissejä. Mulle siis on iskä joskus pienenä huijannut, että kannattaa syödä kanttipalat kun niitä syömällä saa isot tissit, ja uskollisesti olen aina ostanut leipää, jossa on kanttipalat, ja syönyt automaattisesti ne kanttipalat itse, että saan isot tissit. En ole koko asiaa edes ikinä sen koommin miettinyt, vaan automaattisesti toiminut näin.
Viime kuussa mies tuli ekan kerran vuosien suhteemme aikana kysyneeksi että miksi himoitsen niitä kanttipaloja kun yleensä ihmiset välttelee niitä, ja pidin miestä ihan tyhmänä kun selitin syyn. Mies sitten sain minutkin kyseenalaistamaan asiaa: öö, miten olisi yleensäkään mahdollista että tissit kasvaisi kanttipaloista, ja toisekseen, jos näin olisi, niin miks mun tissit on pysynyt ihan saman kokoisena? Tuli lievästi tyhmä olo, ja kanttipalat sai jäädä historiaan.
Tässä siis esimerkki siitä, että se lapsuuden aivopesu seuraa pitkälle:D Ja että asioita tekee ihan automaattisesti koskaan miettimättä tai kyseenalaistamatta, kunnes joku muu pistää miettimään
mitä tarkoittaa subjektiivinen ja objektiivinen ajattelu?
Toinen lienee hyvä asia ja toinen ei niin hyvä.
mitä tarkoittaa subjektiivinen ja objektiivinen ajattelu?
Toinen lienee hyvä asia ja toinen ei niin hyvä.
Subjektiivinen: ajattelet asiaa itsesi kannalta. Objektiivinen: ajattelet asiaa puolueettomasti, nähden muutkin kuin oman näkökulmasi.
Eli hyvä muisti, ja osaan usein heittää jonkun kommentin mistä saa sen kuvan että tiedän asiasta enemmänkin, mutta jos ryhdytään keskustelemaan syvemmin, en osaa sanoa enää mitään.
Minä en osaa perinteistä kerto/jakolaskua laittaa paperille allekkain oikein, siis en osaa niitä että sääntöjä. Surkeeta. Mutta lasken aika hyvin päässä, joten olen pärjännyt silti. Töissä olen onnistunut peittämään että en osaa tätä laskutapaa, en kehtaa edes kysyä keneltäkään, koska KAIKKIHAN nyt osaa nuo laskun perusteet. Olen varmaan jo aikoinaan koiulussa oppinut laskemaan päässä ja siten selvinnyt kokeista sun muista.
luulin vielä viime viikolle asti että karjala on itä-lapissa, no ei sitten ollutkaan.. 2.en tiedävieläkään onko suomi sotinut joskus ruotsin kanssa 3. Lisäksi mietin paljon erikoisia asioita kuin esim. Mistä tuuli johtuu?jos joku osaa vastata kertokaa.. Moni pitää minua outona koska tiedän avaruudesta paljon asioita..
joo-o, oli pakko mennä tarkistamaan missä karjala sijaitsee, luulin nimittäin itsekkin että lapissahan se, ja mikä paljastuikaan kartasta... noloa, olen sentään tutustunut historiaan ja sotiin mielestäni keskivertoa enemmän ikäisekseni...
kun en oikein tiedä miten ja kuinka ja pelkään etten osaa ajaa oikeaan paikkaan.
minäkään. Tankkauskin jännittää ihan hulluna ja joka kerta sattuu jotain etten saa tankattua kuin ihan vähän. Viimeksi jalka upposi syvään lammikkoon, yleensä se bensan tulo katkeaa sekunnin välein, tai auto on liian kaukana tai sit olen ajanut väärälle puolelle. Sivupeilistä ei näe kummalla puolellla bensareikä on.
ja pistin aina duunikaverin ajamaan mun auton pesuhalliin, kun en ite uskaltanut. Mutta sitten kerran rohkaistuin ja ajoin. Ihan helppoa se sitten olikin. MUTTA ajan vain sellaseen pesuun mistä ajetaan toiselta puolelta ulos, en sellaiseen josta joutuu peruuttaa ulos.. ;D
En minäkään tiedä mitään kirjailijoista ja kuvataitelijoista
En osaa laittaa johtoja kotiteatteriini, mulla on kuitenkin sellainen kunnon hifilaitteisto ex-miehen peruja, mutta en osaa itse sitä laittaa käyttökuntoon jos tulee esim muutto tai johdot siivotessa irtoaa..
En osaa vaihtaa auton renkaita, tai en ole koskaan yrittänyt
En tiedä paljonko sähkö maksaa, maksan vaan laskuni
En osaa polttaa cd-levyä niin että se levy toimisi autossakin
En osaa asentaa kattolamppuja jos niissä on pelkät sokeripalat
En osaa asentaa astianpesukonetta (onko tää edes niin päivänselvä asia, minusta pitäis olla)
En osais tehdä perunkirjoitusta itse (pitäis osata niin säästäisi rahaa
En osaa tehdä ruokaa, just osaan makaronit ja perunat ja teevedet keittää ja valmiskastikkeet loitsia, mikrotus on hallussa sentään
En osaa silittää paitoja kovin siististi
Että muut ketjussa mainitut asiat osaan ja tiedän kyllä, koulutus filosofian maisteri luonnontieteistä
Osaan antaa tai ottaa virtaa toisen auton kanssa.
varmasti? Monet kun antavat virtaa samalla tavalla kuin vanhoihin ladoihin annetaan, mikä saattaa polttaa nykyautoista elektroniikkaa. Jos setä murphy niin sanoo.
Jopa 6 vaihdetta tai automaatti vaihteet voi olla
ne maksimivaihteet vielä tuossa tule vastaan.
minäkään. Tankkauskin jännittää ihan hulluna ja joka kerta sattuu jotain etten saa tankattua kuin ihan vähän. Viimeksi jalka upposi syvään lammikkoon, yleensä se bensan tulo katkeaa sekunnin välein, tai auto on liian kaukana tai sit olen ajanut väärälle puolelle. Sivupeilistä ei näe kummalla puolellla bensareikä on.