Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Tunnusta nolo tietämättömyytesi päivänselvistä asioista!

Vierailija
07.12.2011 |

Voin aloittaa:

1. Ennen eilistä en ollut koskaan kuullutkaan Outi Heiskasesta, enkä vieläkään tiedä muuta kuin että on kai kirjailija.

2. En tiedä, onko suippopaprika enemmän paprika vai chili, joten en ole raaskinut ostaa.

3. Matematiikka. En osaa neuvoa 6- luokkalaistani minkäänlaisissa matikantehtävissä. En myöskään osaa kuin yksinkertaisimpia prosenttilaskuja, niiden laskentakaavaa (?) en tiedä.

4. En voi mennä hierojalle, koska en tiedä miten paljon siellä riisutaan, miten pyyhe asetellaan; edestä- vai takaa avattavaksi.

Tässä nyt muutama tunnustus mikä tuli mieleen, ja tämän jälkeen toivon etten olisi tässä ketjussa yksin =)

Kommentit (224)

Vierailija
1/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha! Hauska aihe totta tosiaan! Mikä vaan on kellekin päivänselvää, mikä perusyleissivistystä ja mikä nippelitietoutta? Kuuluuko Heiskasen Outi yleissivistykseen? Jos kulttuuriväki kuuluu, niin kai kuuluu urheilijatkin, joista minä en tiedä kuin keke rosbergin, teemu selänteen ja matti nykäsen.

Mistä tuli mieleen että kuulin tyrmistyttävästi vasta viime vuosina, että urheilu kuuluu kulttuuriministeriön alaisuuteen. Häh! Mitä tekemistä rahoissa pyörivillä formulakuskeilla on opetus- ja kulttuurirahojen kanssa!

Vaikka olen korkeasti koulutettu, lukiota en ole käynyt, ja koen siitä edelleen jonkinlaista alemmuutta. Luullakseni lukion käyneet ovat vihkiytyneet laajan yleistiedon salaisuuksiin - asioihin, joista minulla ei ole aavistustakaan, mutta jotka ovat ilmeisesti valtaosalle itsestäänselvyyksiä. Yritän salaa ottaa heitä kiinni, mutta joitain asioita on vielä jäänyt epäselväksi. Korkeakoulun kävin jäämättä kiinni tyhmyydestäni olemalla hiljaa ja antaen toisten puhua.

Esim. länsimainen filosofia. Kanth, mitä näitä nyt onkaan. Joskus vielä otan selvää näistä filosofian ajatussuunnista.

Esim. kasvien pölytys. Jos istutan tomaatintaimen ruukkuun, miksi se alkaa tehdä hedelmää vaikka ei ole lähistöllä toista kasvia sitä pölyttämään?

Esim. taidehistoria. Tiedän jugendin ja funkkiksen aikakaudet ja tunnistan ne, mutta barokki, empire jne, ei hajuakaan. Haluaisin perehtyä niihinkin. Jos katson epookkielokuvaa, en osaa välttämättä sijoittaa sitä millekään vuosituhannelle. Että tapahtuuko se 1500-1600-1700 vai 1800 luvulla. Vaikkapa puvuston perusteella.

Esim. Tuntematon sotilas kirjana tai elokuvana. Olen katsonut siitä osia vuosien varrella, tiedän jotain niistä hahmoista, ja että se sijoittuu ilmeisesti talvisotaan vai jatkosotaan? Eniten ihmetyttää se, että jos Linnaa sanotaan pasifistiksi, miksi Tuntematon on silti niin isänmaallinen teos? Ja niiden kahden leffaversion erot..? Samoin sotilasarvot on ihan täyttä hepreaa. Ja mitä on kadetit?

Esim. Melkein kaikki matematiikka. Menee myös sekaisin nuo kulman asteet, että oliko 90 suorakulma, vai 160 vai mikä. pii ? Mikä ihmeen pii, en ole koskaan tarvinnut. Onko meidän jännite 220 vai 230? Volttia vai wattia...

Esim. ev lut uskonto. Kuulin vasta äskettäin, ettei kristityt mene kuoltuaan taivaaseen, vaan johonkin välitilaan, että taivaaseen siirrytään vasta tuomiopäivänä? Milloin se sitten on? Missä ne sielut on ennen tuomiopäivää? Kuulun kirkkoon.

Esim. väli-ilmansuunnat. Pitää aina ajatella päässäni ensin koulussa opetettu kaava ko-ka-lo-lu, sitten tiedän mitä niistä tarkoitan.

En ole ikinä vaihtanut imurin pölypussia, en tiedä miksi. Se vaan on aina jäänyt jollekin muulle tehtäväksi. En taida ikinä siihen ryhtyäkään koska minusta näkisi heti etten tiedä ollenkaan miten se tehdään.

Autoa en osaa viedä pesulaan, koska pesen sen itse käsin ja letkulla tai sit saa olla likanen. Siis osaan pestä auton, vaihtaa renkaat, sulakkeet, asentaa tarvittaessa asioita peräkoukusta kattotelineisiin jne. mutten omaa ajokorttia. En uskalla kertoa miehelleni etten tiedä edes missä järjestyksessä polkimet ovat autossa.

En välttämättä tunnista mikä on kultaa, kuparia, tai jotain muuta samanväristä ainetta.

En myöskään osaa meikata. Ripsiväri, kajaali ja huulipuna on ne mitä tuli teininä kokeiltua ja siihen se jäikin. Jotain pohjustusaineita käytetään? Ja meikkivoidetta ja puuteria?

Muistan, miten koin alemmuutta joskus 15 vuotiaana kun poikaystäväni vanhemmilla juotiin saunaoluita, ja kaikki kaatoivat oluensa laseihin. Minä olin siihen asti aina juonut pullosta tai tölkistä (juntti ku juntti!), enkä tajunnut kallistaa lasia. Kuohui yli vaahto.

Onko veden määrä meidän planeetallamme vakio, vai haihtuuko sitä koko ajan avaruuteen?

Mitä eroa on satsumalla, klementiinillä, mandariinilla?

Vierailija
2/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan AINA harakan ja variksen. Tiedän kyllä miltä ne näyttävät, mutta en muista kummassa on valkoista.

Äiti opetti aikanaan, että herra Harakka ja toinen on varis. Eli herralla on frakki päällä eli harakka valko-musta ja varis harmaa-musta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain mystisestä syystä arvelin sen muistuttavan petuniaa.

Vasta aikuisena minulle selvisi, että perennalla tarkoitetaan (ruohovartisia) monivuotisia kasveja. :))

En osaa ns. mökkeillä eli lämmittäminen, takkatulen sytyttäminen jne. eivät suju minulta.

Tunnen todella huonosti lintuja. Ne eivät kiinnosta minua lainkaan.

Palstalta olen oppinut käsitteen sossu tai fatta, mutta en tiedä, missä ne toimivat. Arvelin niiden toimivan Kelan yhteydessä.

Vierailija
4/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin huolissani siitä, miksi isäsi haluaa sinulle isommat tissit..

Mulle siis on iskä joskus pienenä huijannut, että kannattaa syödä kanttipalat kun niitä syömällä saa isot tissit,

sanonta mullekin lapsuudesta. Ja sit oli syö pullia, se kasvattaa..

Vierailija
5/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko sinne kakkuun ne liotetut lehdet vai se vesi??

Entäs jauhe.

Vierailija
6/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinoista, viineistä, tupakasta,kahveista jne. Nolo en kylläkään näistä tietämättömyyksistä ole vaan pikemminkin ylpeä ;-D

tekniset laitteethan on helppoja. Sen kun lukee käyttöohjeen ja käyttää... No minä toiminkin sitten asentajana meidän perheessä ja tuttavillekin.

Minun mottona on "kaikkea voi oppia, jos haluaa"

Vierailija
7/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaverit ostivat aina vaatteita henkkamuakasta, enkä yhtään tajunnut, vaan aattelin et se on nettikauppa.

Sit syksyl selvi ku kaveri pyys vtapaamaan Itiksen henkkamaukan edessä...oli pakko kysyä sitten.

Vierailija
8/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liotetaan tosiaan ensin ja puristellaan kuivaksi. Sen jälkeen ne liuotetaan pieneen tilkkaan kuumaa nestettä. Tämä neste johon ne ovat liuenneet, laitetaan sitten siihen kakkuun, tai vaahtoon tms.

Jauho sekoitetaan suoraan siihen nestetilkkaan eli vain liotusvaihe jää pois.

Vierailija
9/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten homot ja lesbot harrastavat seksiä. Yhdyntäkeskeisenä ihmisenä tämä aina tulee mieleen :( Viimeksi kun katselin Linnan juhlia ja näin Haaviston kumppaneineen.

Vierailija
10/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi joskus seiskalla miten homot harrastaa seksiä, olin aivan järkyttynyt kuulemastani.

No enää en ole ja naisen kanssa olen rakastellut monestikin..

Olen siis nainen.

Vierailija
11/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealta nimeltään Matti Fagerholm. On syntynyt Helsingissä, asui lapsuuden/nuoruuden Töölössä, muutti vähän alle parikymppisenä Tukholmaan, sieltä Lontooseen ja edelleen New Yorkiin.

Muutti takaisin suomeen vaimonsa kanssa 2000-luvun taitteessa, vaimo kuoli sairauteen pian tämän jälkeen. Tapasi uuden Johanna vaimonsa muutama vuosi myöhemmin, saman jonka kanssa oli linnan juhlissa.

Vierailija
12/224 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

twitter, älypuhelin, enkä tiedä kuka on suomen pääministeri.

Vierailija
13/224 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä suurlähettiläs tekee.

en myöskään osaa prosenttilaskujen kaavaa, osaan laskea päässä 50% ja 25%

Vierailija
14/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pitää tarkistaa.

Brutto on sananakin pidempi, rahasummana samoin isompi!

Vierailija
15/224 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi joskus seiskalla miten homot harrastaa seksiä, olin aivan järkyttynyt kuulemastani.

No enää en ole ja naisen kanssa olen rakastellut monestikin..

Olen siis nainen.

Kiinnostaa tietää.

Vierailija
16/224 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaiset ovat rakennekynnet tai en osaa prosenttilaskua minäkään.

Vierailija
17/224 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hirveästi nolota, mutta esimerkiksi en muista kirjailijoiden nimiä, edes sellaisten, joiden kirjoja olen lukenut. Outi Heiskanen on kuvataiteilija muuten.

Vierailija
18/224 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-prosenttilaskuja oppii, kun viitsii nähdä hiukan vaivaa. Kuka tahansa osaa, ei tarvi olla matikkanero. Itse juuri kaupassa mietin, miten saan yksikköhinnan yhdelle monipakkaustuotteelle. Kyllä mä joku 5 min jouduin miettimään (ja ei ollut mikään 10 jaollinen lasku tms. helppo) mutta keksin sitten. Joten kyllä osaat ja voit!:)

-hierojalla otetaan ylävartalo paljaaksi. Hieroja kuitenkin poistuu siksi aikaa ja odottaa, että olet riisuutunut ja asettautunut hierontapöydälle. Jos ei näin toimi niin silloin ei kyllä toimi ammatillisesti. Ja ensikertalainenhan voi vielä kysellä, mites me nyt toimimme.

Sitten minuun:

1. En tiedä, mitä tarkoittaa altavastaaja. Törmään sanaan tarpeeksi harvoin, etten koskaan muista selvittää sitä.

Aloittajalle sanoisin vielä, että kaikkea ei voi tietää, mutta kaikkea voi aina oppia. Ajattele myönteisesti!

Vierailija
19/224 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka marsalkka Mannerheim oli ja mitä teki.

Vierailija
20/224 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en kertakaikkiaanymmärrä noista viidestä kaukosäätimestä, hd, tv dvd ödkd-tsysteemeistä mitään.

En sitten koskaan voi katsoa telkkaria jos mies tai lapset nukkuu tai on pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi