Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini raivostui raskaudestani.

Vierailija
06.12.2011 |

Olen 23-vuotias, opiskelen amkissa toista vuotta ja olen ollut parisuhteessa mieheni kanssa 5,5 vuotta. Olemme aina olleet huolellisia ehkäisyn kanssa, mutta nyt on päässyt käymään niin, että olen raskaana.

Asia tuli minulle järkytyksenä ja halusin puhua siitä jonkun muunkin kuin mieheni kanssa. Soitin äidilleni, joka heti asian kuultuaan raivostui. Hän syöksyi seuraavana päivänä meille, viipyi yön yli ja koko tämän ajan hän haukkui ja mollasi minua, miten minun tulevaisuuteni on pilalla ja mies lähtee varmasti siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy. Kysyin äidiltäni, toivoisiko hän minun tekevän abortin, mistä hän kimmastui entisestään ja sanoi, että kannan vastuun lapsesta itse vaikka se olisi kehitysvammainen.

Olen aivan shokissa. En uskonut tämän olevan näin paha juttu.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se lapsi ollut mikään iloinen yllätys, kun ap meni ihan paniikkiin.

Ja kai se on ap:n äidille pettymys, että lapsi ei nyt menesty oikein missään.

Vierailija
42/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä.

Et pikkutyttö, vaan itsekin pian jonkun äiti.

Minun äiti sivuutti koko raskausuutisen ai jaa-kommentilla.

Sitte jatkoi jonkun vanhan kaverinsa kahvikekkerien muistelua, seuraavassa lauseessa.

Otti nokkiinsa kun lähdin kotiin.

Tällasia voi olla. Ei kestä, että oma lapsi nousee rinnalle tässäkin asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai se on ap:n äidille pettymys, että lapsi ei nyt menesty oikein missään.

Kenen lapsesta puhut ? Äitisi lapsesta vai omista lapsistasi. Aika surkeelta tosiaan kuulostaa.

V--ttaa ku tämä maailma on mennyt niin vinksahtaneeksi.

Normaaleinta taitaa nykyään olla että elää homosuhteessa ja saa jotkut keinohedelmöitetyt kolmoset 45-vuotiaana, vuokrakohdusta tietysti.

Vierailija
44/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuo on hyvä aika ja elämäntilanne saada lapsi. Mutta ehkäpä äitisi olisi toivonut sinun toimivan niin kuin hän itse, ehkä kokee opiskelu -> työ -> lapsi järjestyksen turvallisemmaksi ja toivoo tietysti sinulle hyvää. Jos hän on kovin turvallisuushakuinen ihminen ja tämä poikkeama järkyttää häntä? Tämä ei tietenkään oikeuta äitisi käytöstä, mutta jos johtuu tästä niin hän varmaan tulee pian pyytämään anteeksi ja tarjoaa tukeaan. Toivotaan niin! Itse en varmaan pystyisi ottamaan yhteyttä äitiini vähään aikaan. Olisiko siskostasi tukea?

Vierailija
45/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä kireitä paitoja ja toppeja kesällä. raskausmahaa pitää kantaa ylpeänä. itse häpesin ja piilottelin, ja äiti jaksoi muistuttaa : kylläpä näytät kamalalta tuossa paidassa, varo ettei naapurit näe...

Vierailija
46/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi taitaa olla mielenterveysongelmia. Ei kukaan normaali aikuinen ihminen käyttäydy noin. Olet kuitenkin jo 23 v. etkä 13 v. Mitäs jos laittaisit äidillesi vaikka tekstarin jossa kerrot että hän ei ole toistaiseksi tervetullut kotiisi.

Juuri näin. Lisäksi toivotan sydämellisesti onnea raskaudestasi. Voi olla, että on rankkaa, voi olla, että ei, mutta joka tapauksessa lapsi on ihana asia.

Vierailija
47/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä toisesta korvasta ulos.

Äitisi on varmasti vaan kovin huolissaan ja se purkautuu valitettavasti väärällä tavalla.

Kyllä tässä maassa pärjää lapsen kanssa vaikkei ammattia ja säästöjä olisikaan valmiina :)

Ole onnellinen vauvastasi :)

Vierailija
48/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoisin että se "läheinen suhde" kannattaisi varmaan tehdä jatkossa hieman vähemmän läheiseksi sinne tyrannimamman suuntaan. Jos se nimittäin tuollaisen määräilevän äitikullan päässä tarkoittaa jotakin tuollaista sekoilua, sättimisitä, ilonpilaamista ja haukkumista ja... Joskus kanttaisi itsenäistyäkin, eli alkaa elää omaa elämäänsä ihan omin valinnoin, jolloin siis äitiltä tai isiltä ei yksinkertaisesti enää kalastella mitään hyväksyntää valintoihin, koska elämäsi on omasi, ei millään tavoin heidän. Jos ei osaa aikuista lastaan aikuisena kohdella, niin oma on häpeänsä.

Vierailija
49/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamahti vahingossa paksuksi, mikä on nykyaikana tosi saavutus.

Ja aika lailla harakoille on mennyt koulunkäynnitkin, jos 22-vuotiaana on aloitellut jotain amk-opintoja.

Vierailija
50/50 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamahti vahingossa paksuksi, mikä on nykyaikana tosi saavutus.

Ja aika lailla harakoille on mennyt koulunkäynnitkin, jos 22-vuotiaana on aloitellut jotain amk-opintoja.

ehkä ap on kiertänyt maailmaa, ollut vapaaehtoistyössä köyhässä maassa tai sitten vaan ihan tehnyt töitä ja maksanut veroja nuo pari vuotta kirjoitusten jälkeen. Koulunkänti on mennyt harakoille jos ei opiskele eikä tee töitä, ei muuten.