Pitääkö ihmisen oppia sietämään huonoa ja tökeröä kohtelua asiakaspalvelutilanteessa
Kommentit (10)
Kyllä ja ei. Asiakkaan käytös heijastuu monesti palveluun, eli huonosti käyttäytyvä asiakas saa huonompaa palvelua kuin normaalikohtelias asiakas.
Aspallakin on oikeus kieltäytyä palvelemasta tökeröä tai epäkohteliasta asiakasta. Ilman syytä töykeästi käyttäytyvä aspa taas saa monet asiakkaat äänestämään jaloillaan.
Jos itse kohtelee asiakaspalvelijoita kuten paskaa niin hyvin äkkiä se palvelu loppuu ja kehotetaan palaamaan, kun päivä on parempi.
tahtoisin mieluiten asiallista ja asiassa pysyvää asioimista ja inhoan amerikantyylistä pakkomakeilua. Ja tietysti myös asiakkaalta asiallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
tahtoisin mieluiten asiallista ja asiassa pysyvää asioimista ja inhoan amerikantyylistä pakkomakeilua. Ja tietysti myös asiakkaalta asiallisuutta.
No jaa, tää on tottumiskysymys. Mulle ei koskaan ollut ongelma, jos tarjoilija ennen tilauksen ottamista esitteli itsensä ja vaihtoi muutaman lauseen small takia, suomalaista palvelua olen taas aina pitänyt hieman etäisenä. Ei siis mitenkään töykeänä, vaan enemmänkin sellaisena viileänä ja vähäeleisenä :D
Jos lääkäri jyrähtää potilaalle niin se on potilaan vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tahtoisin mieluiten asiallista ja asiassa pysyvää asioimista ja inhoan amerikantyylistä pakkomakeilua. Ja tietysti myös asiakkaalta asiallisuutta.
No jaa, tää on tottumiskysymys. Mulle ei koskaan ollut ongelma, jos tarjoilija ennen tilauksen ottamista esitteli itsensä ja vaihtoi muutaman lauseen small takia, suomalaista palvelua olen taas aina pitänyt hieman etäisenä. Ei siis mitenkään töykeänä, vaan enemmänkin sellaisena viileänä ja vähäeleisenä :D
ongelma? Ei mullekaan ole mikään ongelma, että en pidä keinotekoisesta pakkomielistelystä.
Sitä on jouduttu kestämään viimeiset 45 vuotta. En tiedä mikä olisi ratkaisu, asiakaspalvelijat jäykkiä tai joskus liian päällekäyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tahtoisin mieluiten asiallista ja asiassa pysyvää asioimista ja inhoan amerikantyylistä pakkomakeilua. Ja tietysti myös asiakkaalta asiallisuutta.
No jaa, tää on tottumiskysymys. Mulle ei koskaan ollut ongelma, jos tarjoilija ennen tilauksen ottamista esitteli itsensä ja vaihtoi muutaman lauseen small takia, suomalaista palvelua olen taas aina pitänyt hieman etäisenä. Ei siis mitenkään töykeänä, vaan enemmänkin sellaisena viileänä ja vähäeleisenä :D
ongelma? Ei mullekaan ole mikään ongelma, että en pidä keinotekoisesta pakkomielistelystä.
Mutta oletko kuullut hyvistä käytöstavoista?
Suomen asiakaspalvelukulttuuri on kopioitu itänaapurista. Hyvä kai siihen on tulevaisuutta ajatellen vaan totutella...
Toki, jos itse käyttäytyy huonosti. Sitä saa mitä tilaa.