Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies uhkaa erolla ellen tee aborttia!

Vierailija
04.12.2011 |

Olen raskaana huolimattoman kumin käytön seurauksena. Lapsia on jo ennestään. Kumpikaan ei haluttu enempää, mutta ollaan puhuttu ettei se silti maailmanloppu olisi jos vahinko joskus sattuisi.

Nyt kun vahinko on käynyt, mies uhkaa erolla jos pidän lapsen. Sanoo ettei jaksa enään yhtään vauvaa. Syyttää minua siitä etten välitä hänen mielipiteestään tässä asiassa, sanoin että mies pystyy vaikuttamaan siinä kohtaa että huolehtii ehkäisystä jos on ehdoton ei asian suhteen.

Riidelty, tai oikeastaan mökötetty on jo monta päivää. En tosiaan tiedä mitä teen :( en tiedä jaksanko jäädä yksin monen pienen lapsen yksinhuoltajaksi. Mutta jos teen abortin miehen uhkailujen takia, niin pystynkö enään katsomaan miestä sen jälkeen.

Todella raastava tilanne :( onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja miten asiat selvisi?

Oletko katunut aborttia jos olet tehnyt sen miehen vaatimuksesta?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päätös on sinun itsesi tehtävä. Tee päätös sydämen ääntä kuunnellen. Suosittelen kuitenkin vielä yrittämään keskustelua miehen kanssa, sillä vaikka vauva-aika voi olla raskas, niin se on kuitenkin aika lyhyt, jos mies on muuten hyvä isä ja pärjää isompien lasten kanssa.. Ehkä saisitte pikaisen ajan pariterapiaan, jos selität tilanteen. Jos jompi kumpi kuuluu kirkkoon, niin ev.lut.seurakunnat järjestävät myös ilmaista parisuhdeterapiaa. Siellä on pätevä henkilökunta, eikä siellä mistään uskon asioista puhuta. Voimia!

toivoo neljän äiti

Vierailija
22/41 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin lapsen. Sanoin että ukko on hyvä ja häipyy jos ei kiinnosta. Ei häipynyt. Ero tuli myöhemmin muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen,kokenu sama,sil erol etei lapsia ennestään.

Tein abortin ja erottiin. Se oli näkyvissä jo aiemmin mut syytän silti miestä.

Naisel on kuitenki oikeus päättää loppupelissä. Ei olis ollut järkee väkisin tehdä isääkään. Oli vaikea tilanne ja en kiellä etenko olis halunnut lasta.

Vierailija
24/41 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi.

Vierailija
25/41 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2011 klo 18:26"]Se mies voi jättää sinut ensi vuonna vaikka sen takia että et vienyt roskapussia. Minulle ainakin päätös olisi helppo.

[/quote] sama! Vittu mikä ukko.

Vierailija
26/41 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin eroaisin jos et tekisi aborttia. En alkaisi lapsiperhe-elämään. Jos abortti ja adoptio ovat poissuljettuja, saat elää yh:na.

Vierailija
27/41 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin voit lohduttautua sillä että mies saa sukulaisten, tuttujen yms. halveksunnan kun kuulevat eron syyn

Vierailija
28/41 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein abortin miehen pakottamana 6v sitten.ollaan edelleen yhdessä (kun on aiemmin syntyneitä lapsia),mutta ikuisen kuilun asia on välillemme jättänyt.mies katuu kun muutaman kerran asiasta on puhuttu.tunteeni miestäni kohtaan kuolivat silloin monellakin tasolla.syytän myös itseäni ja tunnen etten ansaitse "mitään".ulkoisesti ollaan ok perusperhe.

eli tein ja kadun helvetisti.vaan eteenpäin elämä silti menee ja arkea eletään hyvässä ja huonossa.

Vierailija
29/41 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksulliset naiset tulee halvemmaksi.

Vierailija
30/41 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en löydä yhtäkään syytä olla käymättä huorissa, en edes parisuhteessa.

Vierailija
31/41 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitch please.

Onpa taas epäreilua miehiä kohtaan meininkiä.

Eli jos akka pamahtaa paksuksi, niin mies ei saa "päättää" että abortti jos nainen haluaa pitää lapsen, mutta joutuu silti elatusvelvolliseksi.

Nainen saa päättää että abortti vaikka mies haluaisi pitää lapsen.

Nainen voi huijata syöneensä pillereitä ja pamahtaa paksuksi, tai tökkiä kumeihin reikiä. Mies voi tökkiä kumeihin reikiä.

Toisinsanoen jos oikeasti sattuu vahinko, huolellisuudesta huolimatta niin miehellä ei ole mitään valinnanvaraa tuleeko hän elatusvelvolliseksi vai ei, sensijaan että nainen saa päättää 100% abortin ja pitämisen väliltä.

saisitte itsekkäät akat miettiä asiaa tarkemmin.

Lakia pitäisi muuttaa niin, että jos mies (vaikkapa sinä aikana kun abortti on mahdollista) ilmoittaa virallisesti että vastustaa lapsenpitoa, niin hän olisi 100% vapautettu elatusmaksuista ym. Koska nainen haluaa sen yksin itse pitää.

Vierailija
32/41 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

onpas sulla tilanne. Itse olen kokenut hieman vastaavanlaisen tilanteen, joskin silloin oltiin yhdessä päätetty, että ehkäisyä ei käytetä, ts. lapsi saa tulla, jos on tullakseen. Kun sitten raskauduin, alkoi mies painostaa abortilla. Kun en suostunut/kerroin, etten halua aborttia tehdä, mies raivostui, ja ryhtyi uhkailemaan minua. (Kertoi, mitä tekee minulle, ellen toimi kuten hän käskee.)

Aloin pelätä turvallisuuteni puolesta siinä määrin, että muutin vähin äänin muualle. Puhelinhäiriköinti jatkui pitkään, nykyään emme ole miehen kanssa missään tekemisissä.

Toisinsanottuna valitsin siis lapsen. Pidän päätöstäni oikeana, enkä kyllä ole hetkeäkään katunut. Suhde miehen kanssa oli muutenkin sitä sorttia ja mies sen verran ailahtelevainen, että ero olisi voinut tulla milloin tahansa vaikka mistä syystä. Päätökseeni vaikutti myös paljolti se, että olin aiemmin kokenut henkisesti hyvin raskaan keskenmenon, enkä kuollaksenikaan halunnut menettää odottamaani lasta, en tahattomasti enkä tahallani.

Mielestäni kenenkään ei pitäisi pystyä päättämään puolestasi. Kysehän on kuitenkin sinusta; sinun kropastasi, sinun henkisestä terveydestäsi, sinun tulevaisuudestasi… Joillekin abortti tuntuu olevan oikea ja helppokin ratkaisu, mutta on myös ihmisiä, joille abortti kaiken kaikkiaan on hyvinkin rankka kokemus ennen kaikkea henkisesti.

Ennen kuin päätät, kysy itseltäsi ainakin seuraavat kysymykset: Haluatko tämän lapsen? Jos teet abortin, pystytkö jatkamaan elämääsi miehen kanssa, kuten ennenkin? Pystytkö olemaan sinut itsesi kanssa? Oletko valmis käymään mahdollisen tulevan kamppailun henkisellä puolella, itsesi kanssa? Millainen suhteenne miehen kanssa on muuten? Mies kuulostaa nimittäin sellaiselta, että saattaa jättää sinut yhtä hyvin vaikka kahden päivän päästä, ellet toimi, kuten hän haluaa.

Se, ettet ole asiasta samaa mieltä/toimi kuten hän haluaa, ei tarkoita sitä, ettet pitäisi hänen mielipidettään minään. Tämä kokemus nyt kuitenkin on sellainen, että se koskettaa ennen kaikkea sinua. Siksipä mies ei saisi missään nimessä painostaa sinua tekemään valintaa, vaikka mielipiteensä toki saakin kertoa.

Itse en sijassasi tekisi aborttia, todellakaan, vaan valitsisin toisin. Mies saisi lähteä.

Vierailija
33/41 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies voi jättää sinut ensi vuonna vaikka sen takia että et vienyt roskapussia. Minulle ainakin päätös olisi helppo.

Sanoinkin miehelle että jos suhteemme ei tule kestämään tätä lasta, niin ei se sitten olisi kestänyt muutenkaan pidemmän päälle...

-ap

Ei kypsä ja vastuuntuntoinen ja perheeseensä sitoutunut mies ala kiristämään tuolla tavalla. Itse on ollut sitä lasta tekemässä joten kiertoon vaan tuollainen mies. Pärjäät kyllä yh:na. Voimia!! Ota vstaan kaikki apu mitä saat ja ala nyt jo selvittelemään mitä tukiverkostoja voit saada esm. neuvolan kautta. Ovatko toiset lapset tarhassa? Se helpottaisi kovasti.

Vierailija
34/41 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli menossa vasektomiaan kun mulle ei hormonikierukka sopinutkaan ja lapsiluku oli täynnä. Huonostihan siinä kävi kun kondomi hajosi. Tajusin lopulta, että raskaana ollaan. Kun sain kerrottua miehelle, hän vain totesi, että oli jo ajatellut elämän muuttuvan, kun nuorinkin on menossa kouluun. Hänelle ei tullut mieleenkään mikään muu kuin ruveta miettimään taas vaipanvaihtoja.

Sain kuitenkin keskenmenon ja täytyy sanoa, että emme sitten loppujenlopuksi olleetkaan helpottuneita, vaan hieman surullisia.

Tämä mielestäni kertoo sen, että meidän liitossa asiat kannetaan yhdessä.

Vierailija
35/41 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole edes oikeutta harkita aborttia... Myös miehen pitää kantaa vastuu mutta myös sinun. Olet ilmeisesti pitämässä lapsen mutta jo tuo että edes harkitsee aborttia on vastenmielinen ajatus sillä myös sinä annoit ilman sitä kumia.

Vierailija
36/41 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita oikein löydätte???

Vierailija
37/41 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ehdottomasti halua lisää lapsia eikä halua käyttää kortsua asiallisesti? Kaikille naisille ei sovi hormoniehkäisy ja jos mies tietää sen, miksei tee asialle mitään itse?

Vierailija
38/41 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä niin.

Hän on ottanut yhtä lailla riskiä harrastaessaan seksiä, aina voi ehkäisy pettää ja siitä tulla vauva. Turha sinua syyttää.

En voisi luottaa enää ikinä mieheen jossa tuossa tilanteessa uhkaisi jättää...itse on ollut myös soppaa keittämässä, olis nyt mies ja kantaisi vastuunsa.

Älä suostu miehen painostukseen. Teet abortin tai et tee, mutta teet sen mukaan miltä sinusta tuntuu. Mies tulee sitten mukana tai ei.

Vierailija
39/41 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies voi jättää sinut ensi vuonna vaikka sen takia että et vienyt roskapussia. Minulle ainakin päätös olisi helppo.

Sanoinkin miehelle että jos suhteemme ei tule kestämään tätä lasta, niin ei se sitten olisi kestänyt muutenkaan pidemmän päälle... -ap

Naisen puhetta. Vahvan naisen puhetta.

Vierailija
40/41 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätin miehen. Tästä aikaa 4v.