Mies uhkaa erolla ellen tee aborttia!
Olen raskaana huolimattoman kumin käytön seurauksena. Lapsia on jo ennestään. Kumpikaan ei haluttu enempää, mutta ollaan puhuttu ettei se silti maailmanloppu olisi jos vahinko joskus sattuisi.
Nyt kun vahinko on käynyt, mies uhkaa erolla jos pidän lapsen. Sanoo ettei jaksa enään yhtään vauvaa. Syyttää minua siitä etten välitä hänen mielipiteestään tässä asiassa, sanoin että mies pystyy vaikuttamaan siinä kohtaa että huolehtii ehkäisystä jos on ehdoton ei asian suhteen.
Riidelty, tai oikeastaan mökötetty on jo monta päivää. En tosiaan tiedä mitä teen :( en tiedä jaksanko jäädä yksin monen pienen lapsen yksinhuoltajaksi. Mutta jos teen abortin miehen uhkailujen takia, niin pystynkö enään katsomaan miestä sen jälkeen.
Todella raastava tilanne :( onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja miten asiat selvisi?
Oletko katunut aborttia jos olet tehnyt sen miehen vaatimuksesta?
Kommentit (41)
Muita vaihtoehtoja ei oikein mun päässäni ollut. Siitä on 5 vuotta ja nyt ajattelen, että se oli ainoa oikea vaihtoehto.
ja oot yksinhuoltaja. Et pysty enää katsomaan miestäsi.
Se mies voi jättää sinut ensi vuonna vaikka sen takia että et vienyt roskapussia. Minulle ainakin päätös olisi helppo.
Sanoinkin miehelle että jos suhteemme ei tule kestämään tätä lasta, niin ei se sitten olisi kestänyt muutenkaan pidemmän päälle...
-ap
ja oot yksinhuoltaja. Et pysty enää katsomaan miestäsi.
Erittäin todennäiköisesti juuri näin tässä käy :( eli lähinnä pitää miettiä jaksanko yksin tätä lasta muiden lasten lisäksi..
-ap
Tuntuu että muutenkin on suhteessa vikaa, jos mies uhkailee erolla raskauden takia.
Ehkäisy on yhteinen asia, ja jos se on yhteistuumin jätetty hoitamatta asiallisesti, niin ei mies voi vaatia sulta aborttia.
Meilläkin raskaus olis järkytys, kun on kaksi vilkasta poikaa, eikä sunnitelmissa kolmatta lasta, mutta kyllä ehdottomasti pitäisin lapsen. Aborttia vastaan en ole, mutten sitä tekisi vain sen takia, ettei mies haluaisi lasta....kun muuten asiat on kunnossa, rahaa on ja tilaakin olis kodissa. Jos seksiä harrastaa, niin seurauksena voi olla lapsi, eikä abortti ole mikään ehkäisykeino.
Jos mies vaatisi multa aborttia, niin ainakin hän saisi myös teettää vasektomian, ettei vahinkoja enää pääse tapahtumaan!!!!!
Nyt kun vahinko on käynyt, mies uhkaa erolla jos pidän lapsen. Sanoo ettei jaksa enään yhtään vauvaa.
Sinä tai joku lapsista vaikka sairastuu vakavasti ja tarvitsee mahdollisesti jopa vuosia hoitoa - mitä mies tekee sitten? Häipyy?
Toisaalta ymmärrän miestä: hänelle on nyt valjennut, ettei enää jaksa yhtävkään lasta lisää. Toisaalta kaikki tietävät, että seksistä voi tulla seurauksena lapsi, varsinkin jos ainoana ehkäisynä on kondomi.
Jos muuta lapset ovat hieman vanhempia, niin ehdottaisin yhteishuoltajuutta ja tapaamisissa isommilla lapsilla viikko-viikko-järjestelyä. miksi ottaisit koko vastuun paletista, kun olette kuitenkin molemmat olleet sitä seksiä harrastamassa.
ja kun mies tointui alkutyrmistyksestä, hän mukautui ajatukseen vähitellen. Kun vauva syntyi, hän lähetti vilä kotoakin itkusilmin kiitosviestin siitä, että olin pitänyt pääni. Tuo lapsi on hänelle äärimmäisen rakas, samoin veli joka syntyi seuraavana.
Tuntuu että muutenkin on suhteessa vikaa, jos mies uhkailee erolla raskauden takia.
Mies on oikeasti ollut tosi ihana ja meillä on kaikki ollut hyvin, ennen tätä. Joten mä olenkin ihan hämilläni tästä koko tilanteesta. En voi ymmärtää että panee tietoisesti ilman kumia ja kun tulen raskaaksi niin vaatii aborttia, olen oikeasti todella pettynyt mieheen. En oleta että ilosta hyppisi, mutta pitäisi nyt olla tukenani oli päätökseni mikä tahansa.
-ap
tarkoittaa siis sitä ettei kumi ole ollut päällä joka hetki yhdynnän aikana. Eli varsin tietoisesti mies pani paksuksi.
-ap
kunnolla terveystietoa tai ehkäisemisen alkeitakaan? Eikö sen nyt sano alkeellisinkaan apinanaivo, että kumia ei jätetä aluksi/ otetavälillä/ oteta loppumetreillä pois, jos sillä on tarkoitus ehkäistä raskaus?
Se ei auta yhtään mitään, jos jossakin välissä pannaan paljaalla. Haloo. Haloo.
kunnolla terveystietoa tai ehkäisemisen alkeitakaan? Eikö sen nyt sano alkeellisinkaan apinanaivo, että kumia ei jätetä aluksi/ otetavälillä/ oteta loppumetreillä pois, jos sillä on tarkoitus ehkäistä raskaus? Se ei auta yhtään mitään, jos jossakin välissä pannaan paljaalla. Haloo. Haloo.
Että varsin hyvin tietää että raskaaksi voin tulla ja sitten heti perään vaatii aborttia ja uhkaa erolla!
Minä olen valmis pitämään lapsen koska se nyt on jo tuloillaan, tarkoituksella, siis tekemällä tekemään en enään olisi ryhtynyt mutta kun näin on jo käynyt niin lapsi on puolestani tervetullut. Mutta mies ei kanna omaa vastuutaan..
-ap
kunnolla terveystietoa tai ehkäisemisen alkeitakaan? Eikö sen nyt sano alkeellisinkaan apinanaivo, että kumia ei jätetä aluksi/ otetavälillä/ oteta loppumetreillä pois, jos sillä on tarkoitus ehkäistä raskaus?
Se ei auta yhtään mitään, jos jossakin välissä pannaan paljaalla. Haloo. Haloo.
Haloo vaan sinnekin pimeään! Raskauden riskiä pienentää huomattavasti, että käyttää kumia yhdynnän lopussa. Ehkäisyteho on sama kuin keskeytetyllä yhdynnällä, joka on ollut historiallisesti tehokas keino rajoittaa perheen kokoa. Mutta tosiaan pitää hyväksyä joka yhdynnässä PIENI mahdollisuus, että tulee raskaaksi.
"Kondomi saatetaan asettaa paikoilleen väärin tai se saatetaan poistaa liian aikaisin. Kondomin käyttöä onkin hyvä harjoitella etukäteen!"
Pearlin indeksi:
http://www.ehkaisy.com/Fastfacts/ContraceptiveConfidence/index.asp
Sinulla ei ole edes oikeutta harkita aborttia... Myös miehen pitää kantaa vastuu mutta myös sinun. Olet ilmeisesti pitämässä lapsen mutta jo tuo että edes harkitsee aborttia on vastenmielinen ajatus sillä myös sinä annoit ilman sitä kumia.
Miks ne tieten tahtoen haluu panna paljaalla, vaikka ois yhdessä sovittu, että kortsu on ehkäisynä. Kyllähän se miehillä on helppoa olla vaatimassa hutilointinsa ja nautinnonhalunsa seurauksena alkaneesta raskaudesta aborttia. Vastuunkanto ja tiedostaminen ois kuulunut miehelle silloin, kun paljaalla tuli.
Mulla mies teki samaa peliä ja itse olen joutunut turvautumaan muutaman kerran jälkiehkäisypilleriin juuri samaisesta syystä. Nykyään tarkistan joka kerta, että kumi on varmasti päällä, ennenkus lasken miehen sisääni.
Ei sikiöllä ole vielä kummosta tajunnanvirtaa. Mitä väliä, vaikka abortoikin.
Huolimaton kumin käyttö tarkoittaa sitä, että MIES mokasi. Jopa typerimmät teinit tietävät, että seksistä voi tulla lapsi. Sen jälkeen MIEHELLÄ on otsaa vaatia aborttia? Ihana mies...
Tuttuni eli kammottavassa parisuhteessa, tuli vahingossa raskaaksi ja teki abortin. Vain puoli vuotta myöhemmin hän oli uudelleen raskaana ja ihana pikkuperhe oli taas niiiin onnellinen - abortti tunnollaan.
Ei, en tietenkään tuomitse kaikkia abortteja, vaikka ajatuskin abortista on minulle erittäin vaikea. En toisaalta ymmärrä sitä, että parisuhteessa elävät ihmiset - käytännössä usein miehet - eivät tunnu ymmärtävän tekojensa seurauksia.
Toivon, ettet jää yksinhuoltajaksi. Toisaalta sinulla olisi miehesi lähdön vain oikeita lapsia hoidettavana. Ei lapsellista ääliötä.
Ikävä kyllä olen samaa mieltä sen vastaajan kanssa, joka sanoi, että seuraavaksi mies jättää sinut roskapussin viemisen takia.
Kyllä sika aina syitä löytää. Milloin on maa jäässä, milloin kärsä kipeä. (Vaikka vastustankin väkivaltaa, niin miessikaasi voisi nyt vähän kopauttaa kärsään...)
Se mies voi jättää sinut ensi vuonna vaikka sen takia että et vienyt roskapussia. Minulle ainakin päätös olisi helppo.