Yksi lapsista se Kaikkein rakkain??!??
MITEN tällaista on saanut painaa iltapäivälehden kanteen - kysyn vaan! Aivan kamalaa ja törkeää tekstiä joka luukun ikkunassa. Boikottiin tällainen lehti - ja päätoimittaja vaihtoon! Ihan oikesti, meidänkin 11-vuotias poikamme luki lööppiä, ja ihmetteli, että mitenkäs on, kun oikein lehdessä näin lukee! Kerroin hänelle, ettei kukaan lapsista VOI olla toista rakkaampi, koska vanhemmat rakastavat jokaista lastaan 100 %:sti. Ja sitä ei muuta mikään. Piste.
Kommentit (45)
mielipiteineen, ainakin tällä palstalla tytöt ovat niitä niin rakkaita ja toivottuja, poikia vihataan ja säälitään kaikkia poikavauvan äitejä ja poikaperheitä nyt varsinkin.
Jossain on todellakin vikaa, mutta ei niissä ihanissa pienissä pojissa.
t. onnellinen pojan (ja kahden tytön) äiti
Tuohduin aika rajusti myös! Moraalitonta paskaa, joka ei ainakaan paranna lastemme itsetuntoa! Hävetköön tuon artikkelin kirjoittaja! Ap
ihan niinkuin ystävissä,työkavereissa yms.Jokaisella on suosikki ihminen ja mitä enempi lapsia sen selkeämmin se korostuu.
Myös AP,lla on yksi rakkain.Odotapas 15 vuotta niin tiedät kuka se on.
mielipiteineen, ainakin tällä palstalla tytöt ovat niitä niin rakkaita ja toivottuja, poikia vihataan ja säälitään kaikkia poikavauvan äitejä ja poikaperheitä nyt varsinkin.
Jossain on todellakin vikaa, mutta ei niissä ihanissa pienissä pojissa.
t. onnellinen pojan (ja kahden tytön) äiti
Mä en tuollaista ole nimittäin havainnut. Jos nyt joku on niin sanonut, niin ei se mikään valtavirran ajatus liene?
En vain pysty ymmärtämään tuollaista, rakastan kaikkia lapsiani aivan täydestä sydämestäni, yhtä paljon.
mielipiteineen, ainakin tällä palstalla tytöt ovat niitä niin rakkaita ja toivottuja, poikia vihataan ja säälitään kaikkia poikavauvan äitejä ja poikaperheitä nyt varsinkin. Jossain on todellakin vikaa, mutta ei niissä ihanissa pienissä pojissa. t. onnellinen pojan (ja kahden tytön) äiti
Mä en tuollaista ole nimittäin havainnut. Jos nyt joku on niin sanonut, niin ei se mikään valtavirran ajatus liene? En vain pysty ymmärtämään tuollaista, rakastan kaikkia lapsiani aivan täydestä sydämestäni, yhtä paljon.
voi myös eri aikoina olla eri lapsi. Mutta jokaisella useamman lapsen vanhemmalla on suosikkilapsensa.
ihan niinkuin ystävissä,työkavereissa yms.Jokaisella on suosikki ihminen ja mitä enempi lapsia sen selkeämmin se korostuu.
Olen suuresta perheestä itse, ja vanhempani kyllä rakastavat kaikkia tasapuolisesti. Auttavat lapsia eri määrän kyllä, mutta he auttavat niitä joiden kokevat apua tarvitsevan. En mitenkään usko heidän asettaneen meitä rakkausjärjestykseen.
Mutta välillä joku lapsista ärsyttää enemmän ja toisaalta jonkun seuraa ja olemusta kaipaa välillä enemmän kuin toisten lasten. Se kuka ärsyttää ja kenen seurasta eniten nauttii, vaihtelee. Jokaista kuitenkin rakastan (ja jokaisesta välillä ärsyynnyn) yhtä paljon. Jokaisessa on ne omat ihanat piirteensä.
ei ainakaan täällä eikä tuttavapiirissäkään ole mitään tuommosta. äitikö ei rakasta lasta jota kantaa 9kk sisällään ja elää päivästä toiseen lapsien kans. aina ollaan äitien kimpussa ja jotenkin syyllistetään. vittu
täydestä sydämestään. Omasta mielestäni ketään heistä ei vaan VOI rakastaa vähempää kuin toista! Ap
ei ainakaan täällä eikä tuttavapiirissäkään ole mitään tuommosta. äitikö ei rakasta lasta jota kantaa 9kk sisällään ja elää päivästä toiseen lapsien kans. aina ollaan äitien kimpussa ja jotenkin syyllistetään. vittu
Ihan yhtälailla isillä on suosikkilapsi, ei tämä mitään äitien syyllistämistä ole. Realismia.
tosin sisaruksiin liittyen, että perhe on siitä erikoinen, että vaikka ei aina edes tykkäisi toisesta, niin heitä rakastaa aina ja esim eroon joutuminen toisista on kamalaa, toisin kuin kavereista tms. Tämä siis normaalissa, terveessä perheessä, jollasessa kaikki lapset ei ikävä kyllä elä
Miehelläni on äitinsä puolelta kaksi vanhempaa puolisisarusta, täyssisaruksia ei lainkaan. Multa loksahti kerran suu auki, kun olimme kahvilla tämän äidin, isosiskopuolen ja mun kesken, ja jossain vaiheessa keskustelua tämä äiti sanoi, että "niin kun mullehan X on lapsista rakkain, kun on kuopus". En osannut vastata mitään ja tämä keskimmäinen sisko siinä vain kahviaan joi ihan tyytyväiseltä näyttäen. Itse olin tyhmänä aina kuvitellut, että monilapsisessa perheessä kaikki lapset ovat yhtä rakkaita. Näköjään olin väärässä ainakin mieheni perheen osalta. Toivon syvästi, että meille noin ei käy...
4 lasta, mutta yksi heistä on ylitse muiden.
Ja se rakkain lapsista on toisena syntynyt.
Multa loksahti kerran suu auki, kun olimme kahvilla tämän äidin, isosiskopuolen ja mun kesken, ja jossain vaiheessa keskustelua tämä äiti sanoi, että "niin kun mullehan X on lapsista rakkain, kun on kuopus".
joku onkin suosikki tai rakkain, ei sitä pidä mennä lapselle kertomaan.
4 lasta, mutta yksi heistä on ylitse muiden.
Ja se rakkain lapsista on toisena syntynyt.
Mutta ethän vaan lapsillesi tätä koskaan tule kertomaan? Meillä miehellä on äidin puolelta kaksi puolisisarusta, kolme lasta siis kolmesta eri isästä ja isän puolelta lisäksi aiemmasta liitosta kaksi vanhempaa. Näitä isänpuoleisia ei mieheni kasvaessa ollut olemassakaan ja tosiaan näiden kolmen sisaruksen äiti myönsi muiden lastensa läsnäollessa välittävänsä eniten nuorimmaisestaan.
Minusta hurjan surullista :(
Multa loksahti kerran suu auki, kun olimme kahvilla tämän äidin, isosiskopuolen ja mun kesken, ja jossain vaiheessa keskustelua tämä äiti sanoi, että "niin kun mullehan X on lapsista rakkain, kun on kuopus".
joku onkin suosikki tai rakkain, ei sitä pidä mennä lapselle kertomaan.
..heidän perheessä oli 4 lasta ja hän osaa välittömästi laittaa sisarensa siihen järjestykseen, miten äitinsä heidtä asetti. Ikävä kyllä tämä on monessa perheessä totta. MUTTA ei meillä. Ihanaa, kun on yksi lapsi!
Kerroin lapsille, ettei todellakaan pidä paikkansa, täyttä roskaa. Oikeasti suutuin otsikosta. Luin varsinaisen jutunkin myöhemmin, kun ostin lehden, ihan skeidaa.