Voinko ottaa 9-vuotiaan pojan naisten puolelle uimahallissa?
Siinäpä se kysymys tulikin. Poika on juuri täyttänyt 9-vuotta ja käy toista luokkaa koulussa vaikka ikänsä puolesta voisi olla kolmannellakin. Kysymyksessä ei ole oma lapseni, vaan pikuveljeni joka tulee luokseni lomalle vieraaseen kaupunkiin ja ajattelin että voitais sitten käydä uimahallissa. Ulkonäkönsä puolesta hän näyttää todellakin huomattavasti nuoremmalta, on pienikokoinen ja muutenkin söpö :) ja lapsellinen vielä. Eikä ole vielä käynyt yksin peseytymässä miesten puolella silloin kun on uimahallissa käynyt, ja nyt on kyseessä vielä aivan vieras paikka. Onko sopivaa ottaa poika naisten puolelle saunomaan ja peseytymään? Itseäni ei ainakaan haittaisi jos joku toise sen ikäisen pojan naisten puolelle, eikä nyt voi tulla vastaan tuttuja tyttöjäkään.
Kommentit (183)
jos kerran 9-vuotiaan voi viedä naisten puolelle, eli systeemi joustaa, niin sitten minä haluan saada kotihoidontukea 3-vuotta täyttäneestä lapsestani. Hän kuitenkin ulkonäkönsä puolesta näyttää vielä vähän nuoremmalta, on pienikokoinen ja sellainen taaperomaisen söpö :) Ja lapsellinen vielä. Ei ole ollut koskaan kodin ulkopuolella hoidossa, eli päiväkoti olisi ihan vieras paikka. Kai systeemi sitten meidänkin kohdalla joustaa, jos kerran muidenkin? En minä ainakaan usko, että se ketään voisi häiritä, että meidän perhe saisi kotihoidontukea, tämähän olisi kuitenkin poikkeustapaus.
Tosin meidän lapsi on kyllä tyttö, vaikuttaakohan se siihen, miten paljon säännöt joustavat?
meillä on 14 v arka tyttö joka ei halua mennä yksin uimaan. Isä 37 v voi ottaa tytön miesten puolelle ja autella tyttöä.
ollut pointti ;)
No kysykää yhdenkin 9 vuotiaan tytön isältä päästäisikö tytärtään miesten puolelle. Omasta puolestani vastaus olisi, että ehdottomasti ei. Aivan idiootti ajatus. Oletteko katsoneet niitä nettikeskusteluketjuja, joissa miehet kuolaa pienten tyttöjen perään?
miksi pojat ovat näissä asioissa niiiiin paljon avuttomampia kuin samanikäiset tytöt? Miten jotkut poikien vanhemmat onnistuvat kasvattamaan lapsistaan niin avuttomia? Miksi niitä poikia pitää hyysätä niiiin paljon enemmän kuin tyttöjä? Kertokaa nyt joku!
miksi pojat ovat näissä asioissa niiiiin paljon avuttomampia kuin samanikäiset tytöt? Miten jotkut poikien vanhemmat onnistuvat kasvattamaan lapsistaan niin avuttomia? Miksi niitä poikia pitää hyysätä niiiin paljon enemmän kuin tyttöjä? Kertokaa nyt joku!
mutta tässä nyt pyhästi vannon, että hän selviää uimahallin miesten puolella yksin 9 vuotiaana. Niin epäonnistunut en voi olla äitinä etteikö tämä tapahtuisi. Kaikkeni aion tehdä, hävettäisi ihan julmetusti jos joudun kuuden vuoden päästä tätä miettimään..
miksi se 9-vuotias poika pitää viedä uimaan, jos hän ei selviydy miesten puolella?!? Nyt ei ole kyse siitä, näyttääkö poika nuoremmaltaan tai söpöltä, vaan siitä onko ylipäätään reilua viedä iso poika naisten puolelle. Jo näistä vastauksista voi päätellä, ettei se ole reilua. Osa hyväksyy, mutta kaikki ei. Silloin pitää kunnioittaa vallitsevaa sääntöä, jonka mukaan naisille ja miehille on eri puolet. Lapsillekin on hyvä opettaa jo pienestä pitäen, mitä sääntöjen/ohjeiden noudattaminen tarkoittaa. Tämä ei suinkaan tee ihmisistä feministejä, vaan lähinnä osoittaa kauaskatseisuutta.
Tytöt kehittyvät eritahtia. Olisi aikamoista kiusantekoa jos pojan raahaisi naisten puolelle.
Minusta on ilkeää olla ajattelematta muita. On monia nuoria tyttöjä, joilla on alkanut kehitys etenemään. Heitä on uimahalleissakin. On turhaa sanoa että vanhemmat ovat opettaneet arastelemaan omaa vartaloaan. Ei vanhempien tuki välttämättä auta. Minä olen 24v aikuinen, olen aina arastellut omaa vartaloani, vaikka on miten opetettu ettei ole tarvetta siihen. Hei, olen ollut nuori tyttö, jolla alkoi kuukautiset 12v iässä, rinnat eivät kasvaneet, olin epävarma yms. Tiedän henk.kohtaisesti ettei ollut mukavaa olla alasti poikien nähden. Miksi ihmeessä siis jollakin pojalla olisi etuoikeus häiritä tyttöjä?
Tajutkaa ettei kaikki ajattele ja toimi kuten te.
Joten ap, jos et saa pojalle seuraa, jättäkää uintireissu väliin. Teitä ei ehkä haittaisi alastomuus, mutta pitää ottaa huomioon muutkin.
Tällaisia ketjuja lukiessa tulee mieleen että miksi ihmeessä omalle pojalleni opetan että hänen tulee ottaa huomioon muutkin yms. Jos se ei edes tosielämässä päde?
Se on alue, jota ei esitellä muille. Se on näkyvissä vain samaa sukupuolta olevien kanssa esim. juuri uimahallissa.
9v. on liian iso uimahalliin vastakkaista sukupuolta olevien puolelle. Minua ärsyttäisi se jopa ihan aikuisena...en kaipaa pikkupoikia tuijottamaan. Samaa mieltä on 8v. tyttäreni...häveliäisyys on osa meitä.
Et tietenkään!! Minua, 29-vuotiasta, inhottavat ne isot pojat siellä tissien ja pimppien keskellä. Veljesi söpöys ei asiaan liity. Ja mietipä miltä tytöistä tuntuu olla alasti ikäisensä pojan seurassa??
tähän saakka äidin ja ehkä siskon kanssa saunassa, voi säikähtää uimahallissa kymmenien alastomien naisten ja tyttöjen keskellä, usko pois! Myöskään poika ei tunne oloaan luontevaksi siellä ainoana poikana.
9-vuotias on siinä hilkulla saako mennä naisten puolelle. Ehkä, jos on niin epäkypsä, mutta ei tee kyllä hyvää itsenäiseksi opettelulle, mutta että jotkut vievät vielä 14 vuotiaitakin. Huh huh, joku raja nyt sentään...
mutta että jotkut vievät vielä 14 vuotiaitakin. Huh huh, joku raja nyt sentään...
No eihän raja ole kuin ihmisten keksimä. Kyllä eläkeläisetkin voisi hyvin olla naisten keskellä, jos ei enää itse pysty huolehtimaan ja naispuoliset sukulaiset pääsisivät viemään uimaan. Juuri koska jotkut on näin ahdasmielisiä, täysikäistä miestäni en vie sinne.
Poika ui siis uimaseurassa ja ikää 7v.
Ilmoitti heti ettei mene naisten puolelle, koska hän on poika.
Luulisi 9v. haluavan olla jo miesten puolella.
Eipä se vaatteiden laitto kaappiin ole vaikeaa.
Lasta voi neuvoa etukäteen miten toimii.
Ei ole kukaan kysynyt lapselta mitään vaikka isä ei ole mukana pukuhuoneessa.
Tosin lapsi on tosi reipas.
Musta 9v. on jo siinä iässä, että osaa jo toimia yksinkin.
Yleensä naiset ylisuojelee lasta ja näin lapsista tulee uusavuttomia.
T.14
Poikien äidit ymmärtävät, ettei siinä ole mitään pahaa ottaa lasta mukaan naisten puolelle.
En myöskään usko sen haittaavan tyttöjä.
Miksi edes pohditte tuota. Sehän ongelma ratkeaa, kun menette itse sinne miesten puolelle jos poika pelkää.
Meillä on kolme tyttöä ja varmasti jättäisivät toiseen kertaan menemättä uimahallin pesutiloihin, jos siellä olisi ikäisiään poikia. Ei koululaiset ole mitään vauvoja enää. Sukupuolinen identiteetti on kehittynyt jo aika vahvaksi. Juuri ennen teini-ikää lapset miettivät noita asioita hyvinkin vahvasti, tyttöjä se häiritsee tosissaan, vaikka ei av-mammoja.
Aika itsekkäitä olette, jos ainoa ratkaisu mielestänne on, että poika tulee kanssanne. Eihän se ole vaihtoehto. Tai siis on, aivan päätön sellainen, mutta parempi vaihtoehto on, kun menette itse miesten puolelle. Silloin on ainakin syy sille, että nainen on siellä. Nainen on auttamassa pikkulasta.
Meillä 6 vuotias menee puku- ja pesuhuoneisiin aivan itse uimaharrastuksiinsa. Taitaa ap:n tutun poika olla sitä uusavutonta pullamössöä, josta armeijan kenraalitkin ihmettelevät, kun juuri ja juuri varusmiespalveluksessa osaa sitoa kengännauhat.
Eipä ole tullut mieleenkään, että enää 6 vuotiasta tarvitsisi ottaa autettavaksi, kun käymme muualla kylpylöissä tai vastaavissa. Altaan puolella pitää olla valvonta.
Ehdotan, että ap vie itse omat tissinsä ja pimppinsä sinne poikien puolelle, jos häntä ei häiritse. Monia naisia ja varsinkin tyttöjä häiritsee.
Tällä kirjoittajalla ei taatusti ole omaa 6 vuotiasta lasta.
Meillä 6 vuotias menee puku- ja pesuhuoneisiin aivan itse uimaharrastuksiinsa. Taitaa ap:n tutun poika olla sitä uusavutonta pullamössöä, josta armeijan kenraalitkin ihmettelevät, kun juuri ja juuri varusmiespalveluksessa osaa sitoa kengännauhat.
Eipä ole tullut mieleenkään, että enää 6 vuotiasta tarvitsisi ottaa autettavaksi, kun käymme muualla kylpylöissä tai vastaavissa. Altaan puolella pitää olla valvonta.
Ehdotan, että ap vie itse omat tissinsä ja pimppinsä sinne poikien puolelle, jos häntä ei häiritse. Monia naisia ja varsinkin tyttöjä häiritsee.
Tällä kirjoittajalla ei taatusti ole omaa 6 vuotiasta lasta.
On 2, 4, 6 ja 11 vuotiaat. 6 vuotias on poika, 4 ja 11 v on tyttöjä. Vanhimmat kolme harrastaa uintia.
Ne ovet pelkästään pukuhuoneessa sellasisia mihin pitääkortti työntää et menee lukkoon. Ja olen itsekkin sen kanssa taistellut että ei ihme vaikka ei saisi 9vuotias sitä kiinni jos ekaakertaa pitää itse yrittää laittaa. Eli jo sen vuoksi ottaisin mukaani naistenpuolelle. 9-vuotias on lapsi. Sitäpaitsi nuo tytöt joilla juuri alkanut tissit kasvamaan piilottavat itsensä kuitenkin pyyhkeeseen tuolla pesu ja saunatiloissa. Ja meidän perhe käy paljon uimassa, mies sanoi taas eilen että parempi jos noi meidän pojat kävisi naistenpuolella. Taas oli joku ukko siellä istuskellut ja tuijotellut näitä pikkuisia. Ja noita on aika usein nyt ollut. Kyllä sen erottaa kuka on pesulla ja huilahtaa ja kuka saa siitä pienten poikien tuijottelusta muitakin kiksejä. Oli tuokin äijä haarojaan puristellut tiukemmin yhteen että ei lipputanko pomppaa pystyyn. Lapsen turvallisuuden takiakin ottaisin mukaani varsinkin jos ei ole paikka entuudestaan tuttu.
hemmetin feministit