Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilaiset pelkotilat lapsena ovat usein ensioireita skitsofreniaan ja muihin mielisairauksiin

Vierailija
03.12.2011 |

ja siksi ne pitäisi ottaa vakavasti.

Minut nyt lytätään täällä, mutta mulla henkilökohtaisesti tästä niin palkon kokemusta, että tiedän mistä puhun.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ollut alan asiantuntijan luennolla, ja hän sanoi että vaikka skitsofreniassa onkin perinnöllisyyttä, on silti suurin osa siihen sairastuneista sellaisia joilla ei ole lähisuvussa skitsofreniaa. Mun veljelläni esim. on se, ei huumeita tai muuta selvää syytä sairauden puhkeamiseen.

Vierailija
42/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä skitsofreniaa voi enää estää tulemasta, jos lapsella on pelkotiloja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä viestilläsi??Haluatko pelotella toisia täällä,jos heidän lapsillaan jotain normipelkoja ikään liittyen??Olet ilkeä!:(

Vierailija
44/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en kylläkään tiedä miten olisivat mielisairauksiin yhteydessä. Itse pelkäsin pienenä kaikanlaista, mutta en edelleenkään sairasta skitsofreniaa. Olen vain herkkä ihminen.

Vierailija
45/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kokemukset ap voi johtua oman sukusi geeneistä!

Vierailija
46/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta skitsofreniaan sairastumiseen ei kyllä voi vaikuttaa mitenkään.

Uskon kyllä että herkemmät ihmiset sairastuu esim. masennukseen, paniikkihäiriöihin yms. herkemmin muita.. Mutta ei se nyt ihan mustavalkoista ole.

Vierailija
47/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksia netti täynnä

Vierailija
48/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

skitsofrenia on vahvasti periytyvä sairaus.

Ja kyllä, olet ilkeä ihminen kun kirjoitat tuollaisen otsikon. Onneksi en tunne sinua!!

Vierailija
49/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan noin suoraviivaisesti asiat kehittyvät...mutta jos näitä lapsen pelkotiloja ei yritetä lievittää millään keinoin niin voihan siitä jäädä aikuisikään asti jonkinasteisia vaikutuksia...

Vierailija
50/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se skitsofrenia johtuukin toksoplasmoosista?

Vierailija
51/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksia netti täynnä

Eli ennenkuin osoitat oman väitteesi todeksi, se on ihan vain pelkkä mielipide.

Vierailija
52/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosiän piikkiin, mutta kas kummaan parikymppisenä huomataankin mielensairaus. Siksi pitäisi enemmän paneutua näihin pienten lasten oireisiin, jotta lääkitys ja hoito aloitettaisiin ajoissa.

Surullista nämä nuorten itsemurhat, joissa tämäkin sairaus on useimmissa syynä.

Vierailija
53/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksia netti täynnä

Jos haluaisin etsiä tieteellisiä tutkimuksia

Vierailija
54/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosiän piikkiin, mutta kas kummaan parikymppisenä huomataankin mielensairaus. Siksi pitäisi enemmän paneutua näihin pienten lasten oireisiin, jotta lääkitys ja hoito aloitettaisiin ajoissa.

Surullista nämä nuorten itsemurhat, joissa tämäkin sairaus on useimmissa syynä.

Itse asiassa en tunne yhtään sellaista, ja minun sukuni on täynnä kaikensortin "hulluja". Masennus on se, joka johtaa itsemurhaan. Minulla on siitä ja yrityksestä kokemusta.

Vierailija
55/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla ja nuorilla. Mutta tosiaan riskilapset, eli ne joilla on perinnöllinen alttius, pitäisi ottaa paljon nykyistä tiukempaa syyniin esioireiden osalta. Moni psykoosisairauden puhkeaminen voitaisiin estää esimerkiksi ennaltaehkäisevällä lääkityksellä, jos psykoosin esioireisiin puututtaisiin tukevasti jo vuosia ennen varsinaisen sairauden mahdollista puhkeamista.

Vierailija
56/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

skitsofreenikoilla?

Vierailija
57/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletetaan etta olet oikeassa. Kerrohan mita talla tiedolla teemme? Skitsofrenian puhkeamiseen ei kai voi vaikuttaa, se on vahvasti perinnollista ja tulee jos on tullakseen. Milla tavalla se "otetaan vakavasti"?

Vierailija
58/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla ja nuorilla. Mutta tosiaan riskilapset, eli ne joilla on perinnöllinen alttius, pitäisi ottaa paljon nykyistä tiukempaa syyniin esioireiden osalta. Moni psykoosisairauden puhkeaminen voitaisiin estää esimerkiksi ennaltaehkäisevällä lääkityksellä, jos psykoosin esioireisiin puututtaisiin tukevasti jo vuosia ennen varsinaisen sairauden mahdollista puhkeamista.

etta kukaan vanhempi antaisi lastaan laakita antipsykooteilla ihan vaan "varmuuden vuoksi"?!

Vierailija
59/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksia netti täynnä

Jos haluaisin etsiä tieteellisiä tutkimuksia

Internet on täynnä väitöskirjoja!

Vierailija
60/69 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tule pahana. Oletko nähnyt murrosikäisen teinin joka eräänä päivänä ei tiedä onko hän hän vai onko hän se toinen? Veikkaan, että et ole, mutta minä olen, valitettavasti.

Olen myös sen jälkeen nähnyt monta monituista kertaa ja tulen näkemään. Teen työtäni heidän kanssa nykyään. Vaihdoin alaa oman lapseni sairastuttuani ja kyllä, olisi pitänyt oireet huomtata jo lapsena, niitä oli.

oletetaan etta olet oikeassa. Kerrohan mita talla tiedolla teemme? Skitsofrenian puhkeamiseen ei kai voi vaikuttaa, se on vahvasti perinnollista ja tulee jos on tullakseen. Milla tavalla se "otetaan vakavasti"?