G: minkä takia jätit eksäsi?
Listataan syitä eroihin.
Itse:
Mies ei halunnut elämältä samoja asioita kuin minä ja omasi erilaisen, lähes kommunistisen maailmankuvan. Ei mm. halunnut matkustaa koskaan ulkomaille jne. Oli myös kateellinen siitä kun tuloni olivat suuremmat kuin hänellä. Kaiken huippuna hänellä oli rasittava marttyyriluonne ja tuntui imevän mut henkisesti kuiviin pelkällä olemassa olollaan.
Mites muilla?
Kommentit (23)
Kapeakatseinen itsekeskeinen kusipää joka ei kestä elämäänsä ilman massiivista itsepetosta.
Menetettyään minut hän etsi piiiitkään ennen kuin sai jonkun ihmisparan kusetettua kanssaan perhettä perustamaan, ja on nyt sitten osoittautunut - tietenkin - täydeksi pelleksi puolisona ja isänä.
Suoritti elämää jotta pääsisi sitten "palkinnoksi" pelaamaan nettipeliä monta tuntia, oli koukussa. Oli myös marttyyri ja kateellinen.
Onneksi huomattiin se ennenkuin kerittiin hankkia lapsia, niin liitto oli kivuttomampi purkaa.
juuri vaatien minulta mielestäni ihan järjettömiä juttuja ominaisuuteensa liittyen. Itse olen enemmän tyyliä "ellun kanat"-elävä. Josta muuten sain suhteen alussa kehuja ja ihailua, hänkin olisi halunnut olla yhtä rento asioihin. Näin sitten tuli paljon pientä riitaa erilaisuuteemme liittyen, hänen taholtaan vaatimukset kasvoivat, tuli sääntöjä ja henkistä väkivaltaa, minä taas salaa rikoin sääntöjä. Noin 5 vuotta kesti riitaisaa ja myrskyisää parisuhdetta. Yhtenä päivänä mies sitten löysi toisen naisen ja saimme jonkun "syyn" miksi oikeastikin erota. Minä olin niin umpirakastunut, että vieläkin varmaan olisin ilman tuota sinnitellyt.
joka ei aluksi kiinnostanut minua ollenkaan. Muutaman kuukauden kuluttua tajusin että ei tästä mitään tule, en rakasta miestä oikeasti joten turha pitkittää juttua yhtään sen enempää.
Sain mutkien kautta tietää että ex kihlattuni oli harrastanut pari yhdenillan juttua tumman miehen kanssa.
Sain mutkien kautta tietää että ex kihlattuni oli harrastanut pari yhdenillan juttua tumman miehen kanssa.
vaati minua tekemään abortin vaikka alunperin oli suostunut että aletaan yrittämään vauvaa. Kas kun testi näytti positiivista ensimmäinen kommentti oli tää. Luojan kiitos sain keskenmenon ja sen jälkeen erosimme. Sanoin kyllä miehelle että hei kyl mä tän yksinkin kasvatan ja pärjään kyllä että heipat sulle vaan niin oli raukka sitten huolissaan että mitä ihmiset siitä sit ajattelis..Voi voi, ei olis kyllä mun päänvaiva enää :D 7 vuotta oltiin yhdessä ja tähän se loppui. Ei kyllä haittaa yhtään, nykyään olen onnellisesti avoliitossa ja kahden ihanan lapsen äiti :)
1. sovinistinen ja itsekeskeinen luonne, hiipivä alkoholismi.
2. lapsellinen maailman napa, elämäntapana naiivi itsepetos, orastavat mielenterveysongelmat ja kiihtyvä alkon kulutus.
3. itsekeskeinen tunnekylmä alkoholisti.
hitto kun noista ukoista olisi alkuun tiennyt sen mitä selvisi myöhemmin, olis voinut käyttää 10 vuotta elämästään parempaankin.
Alkoholilla läträävä narsistinen luonne, jonka mielestä minussa oli kaikki pielessä (laitoin sukatkin väärin kuivumaan jne.). Pahoinpitely oli viimeinen niitti, lähdin.
Ensimmäinen: Kasvettiin ihan klassisesti erilleen. Kaverisuhde lopulta.
Toinen: Intressit tuntui miehellä olevan ihan muualla. Taloudellista epäluottamusta, mielenkiinnon puutetta, nettiriippuvuutta.
Kolmas: Pitkän suhteen jälkeen ei löytynyt enää tapaa olla yhdessä. Pettämisiä. Kännissä väkivaltaa.
1. sovinistinen ja itsekeskeinen luonne, hiipivä alkoholismi. 2. lapsellinen maailman napa, elämäntapana naiivi itsepetos, orastavat mielenterveysongelmat ja kiihtyvä alkon kulutus. 3. itsekeskeinen tunnekylmä alkoholisti. hitto kun noista ukoista olisi alkuun tiennyt sen mitä selvisi myöhemmin, olis voinut käyttää 10 vuotta elämästään parempaankin.
meillä näin:
- alkoholiongelma, jota ei koskaan myöntänyt
- kykenemättömyys ottaa vastuuta (=hoitaa oma osuus perheen menoista), kykenemättömyys kantaa vastuuta ja osallistua arkeen
- itsekeskeisyys, jonkinasteinen narsistisuus
- koki lähes kaiken loukkaukseksi (esim. pyynnön "voisitko viedä roskat kun menet ulos" - kulki siis ilman muita kantamuksia roskiksen ohi, roskapussi olisi annettu valmiiksi käteen) - kun häntä oli loukattu, oli hänellä oikeus tehdä mitä vain ja käyttäytyä miten vain (esim. pitää mykkäkoulua päiväkausia, lähteä omille menoilleen ilmoittamatta (tämä tosin ihan arkitilanne ja päivittäinen tapahtuma), koki ettei hänen tarvitse ilmoittaa jos lähtee esim. illalla jonnekin ja on vaikka vuorokauden tai kaksi poissa (varsinkin jos hänen mielestään olin loukannut häntä).
- Jos oli suuttunut minulle (ja suuttumiseen riitti ihan mikä tahansa), ei myöskään puhunut lapsille
- minulla ei saanut olla omia menoja - jos laitoin ripsiväriä nin kysyttiin, että ketä varten. Jos menin kauppaan (lapset piti ottaa mukaan vaikka mies olisi ollut kotona) niin soiteltiin perään, että missä menet, miksi kestää.
- ei osallistunut perheen menoihin
- mies oli menossa kauppaan, pyysin tuomaan vaippapaketin - mies sanoi, ettei ole rahaa siihen. Tuli kaupasta, oli ostanut itselleen kassin olutta.
Jep, on exä ja ihan syystä. Eron myötä sekä minun että lasten elämänlaatu parani potenssiin tuhat :)
Eksä oli oikeistolainen, ei tykännyt koirista, varakas (useampi sataa alaista Nokialla, sittemmin vaihtoi firmaa kun Nokian alamäki kävi yhä selvemmäksi) mutta äärettömän pihi: kun olin opiskelija, KAIKKI menot piti laittaa puoliksi, vaikka tienasi tuolloin noin 10 kertaa enemmän kuin minä ja söi varmasti tuplasti. Plus että en rakastanut häntä, ja satuin tapaamaan sielunkumppanini. Tuskin hänkään mua rakasti, suhteen perustana hyvä seksi, ja että "näytimme hyviltä yhdessä"... :P
Vaikka rakastimme toisiamme, emme pystyneet elämään yhdessä. Mieheni oli onnnellisin alkuihastumisen tilassa, jota hän tavoitteli jatkuvasti eli hän oli tavallaan addiktoitunut siihen kuten toiset huumeisiin tai alkoholiin. Aina, kun huomioni siirtyi hetkeksi muualle, esim. uuden työpaikan takia, hän ihastui toiseen. Palasi kyllä takaisin heti, kun taas huomasin hänet, ja rakastui uudelleen minuun. Elimme kriisistä toiseen, mutta emme jaksaneet sitä vuoristorataa pidemmän päälle. Muitakin syitä oli, ja ulospäin näkyvä syy oli eksän halu muuttaa ulkomaille. En lähtenyt mukaan, koska ammattini on riippuvainen suomen kielestä.
ja siis se persoonallisuus häiriö on mulla.meni aikaa kun sain dg:n ja tajusin et tuosta se johtui miksi jätin eksän,sitä edellisen ja teinirakkauteni..nyt on suhde joka kestänyt 6v. eikä tääkään loistokkaalta näytä mut helpompi olla kun tietää ettei se vaihtamalla parane eikä pakoon juoksemalla asiat parane..
Hänellä oli suhde tai ehkä useampi vuosien varrella.
Aina töissä, mutta rahaa ei tullut.
Viiminen pisara oli, kun jätti kaikki laskut maksamatta vuokria myöten ja minulle väitti hoitaneen laskut.
Lapsilta meni koti ja minulle jäi velat.
joka ei aluksi kiinnostanut minua ollenkaan. Muutaman kuukauden kuluttua tajusin että ei tästä mitään tule, en rakasta miestä oikeasti joten turha pitkittää juttua yhtään sen enempää.
Paitsi tosiaan että pitkitän edelleen :(
Peesi tähän paitsi etten ole äiti.
toisen siksi, että 7 yhteisen vuoden jälkeen ei edelleenkään tuntunut, että haluaisin naimisiin tai perustaa perheen hänen kanssaan ja olin kyllästynyt hänen tossukkamaiseen luonteeseensa, kolmannen jätin juomisen ja renttuilun takia.