SYYSKUISET 2012
Kommentit (450)
Vacsuli: aika hauska vinkki.. pitää yrittää kokeilla. Aion joka tapauksessa olla kuskina silloin että se saisi olla yksi syy miksen halua viiniä.
Emmastiina: joskus se pikapano on parempi kuin ei mitään, olemme sen joutuneet myös täällä huomaamaan ;) ei kuule muutakuin tikuttelemaan ja pupuilemaan, kyllä se lopputulos on jossain vaiheessa plakkarissa :)
Sissi: huah, ehkä kokeilen lasin vaihtoa tai ab-kuuria ;) anoppi on vaan niin ovela että.. koska muuten sä voisit testata?
Vilmiinalle kovasti onnea ja tervetuloa :)
Marjana: kovasti tsemppiä tulevaan ovikseen :)
Alexandra: meidän ajatukset tulevaisuuden ja alkon käytön kanssa menevät näköjään hauskasti yhteen :) ihankuin olisit kirjoittanut mun tekstiä :) Mä toivon sydämeni pohjasta että saat avun yksityiseltä puolelta, sillä vauvakuume on tosi salakavalaa ja tuo tädin toisensa jälkeen pahan mielen :( Lämpimiä ajatuksia sinulle :)
Sirru: no mulla on IHAN samoja tuntemuksia nyt juuri, myös alaselkää vähän vihloo. Mutta en anna nyt tämän kuumeilun ihan karata käsistä vaan yritän mennä päivä kerrallaan. Sulla on kierto jo aika pitkällä, kohta voit testata, ihanaa :)
Tiitu: tervetuloa :)
ON: Pupuilimme siis su ja eilen,tänään on taukoo. Voi olla että nuo jäivät ainoiksi tän oviksen aikaan. Mut uskon siihen että jos noilla kerroilla oli tarkotus tulla raskaaksi niin sitten tulen. Mulla on alamaha ja selkä kipeä sekä vatsaa turvottaa. Tällaisia oireita en kyllä muista tunteneeni viime raskaudessa, joten syytän vuorotyötä siitä. Myös välillä pyörryttää. Nyt olisi kaksi vp edessä jotka ovat täynnä jo toimintaa.. viikonloppuna ilta ja aamu ja ma menen 1,5h jalkahoitoon jonka sain anopilta lahjaksi. Ja kohta on se joulukin enkä ole vielä ostanut lahjoja, koska ne ostan aina viime tippaan kerralla :) Kamala kun väsyttää, herätys 5.45 ei ole aina kivaa..
Sannis kp 15/28-30 yk 1
Pikasesti tulin kirjoittamaan kun oviksesta juttua ollut. Luin taannoin julkaisun että vaikka ovis tapahtuisikin niin joka viides alkio kiinnittyy! Tämä oli lapsettomuuslääkärin artikkeli.
Tarkoitus ei ole masentaa ketään mutta siis itselle ainakin antaa toivoa vaikka pitkään yritystä ollut että kyllä se vielä joskus natsaa.
Ele
nimittäin oma tyhmyys!
Sanniskainen; voisin testata ensiviikolla, vois näkyä 21. päivä.. jos olen laskenut oikein..kierto vähän hakusessa niin en ole varma..On muuten samoja "oireita", vatsa kipeä ja turvottaa..mitä lie.. viime raskaudessa eka oire oli raudan maku suussa.. ja se tuli just ennen plussaamista..
ja siitä tyhmyydestä, menin sitten testaamaan kun oli se yksi testi kaapissa! Ja niin selvä nega sieltä pompsahti että! Voi hitto että ottaa päähän! saa olla kyllä tyhmääkin tyhmempi yksilö kun tietää, ettei kannata testata ennen ensi viikkoa.. mut mut.. kiusaus vei voiton.. ja nyt sitten täytyy tilata lisää testejä ensviikkoa varten.. Ja kiukkuhan siitä tuli kun tiesi että liian aikaista ja silti oli pakko mennä kokeilemaan..bläääh.. :(
No laitetaan testitilausta menemään ja odotellaan nyt sitten oikeasti sinne ensi viikkoon!! Onko kellään suosituksia, mikä testi näyttää suht herkästi?
ja tervetuloa kaikki uudet! Onhan meitä jo koossa hieno joukko!! :D
Emmastiina: juu, ostin 4 PAKETTIA :D ovistestejä! Meilläkin on sellainen pieni lähiapteekki, josta olen pari kertaa käynyt ostamassa hyllyn tyhjäksi :) Ne ovat kyllä nähneet mut masu pystyssä, joten tietävät, että en ole testaillut ihan huvin vuoksi :D
Meilläkin oli esikoisen tekemisessä romantiikka kaukana.. poikahan sai alkunsa ekassa inseminaatiossa ihan olosuhteiden pakosta :) Mies on nimittäin sellaisissa töissä, että joutuu olemaan ns. suljetuissa olosuhteissa joskus pitkiäkin aikoja. Kun päätettiin aloittaa yritys, niin oltiin oviksen aikaan samassa sängyssä ehkä kaksi kertaa. Lopulta päätettiin turvautua lekurin apuun, kun ajoitus oli aina niin vaikeaa. Mies hoiti "pojat" purkkiin pakettiauton takana ja toi mulle purkin aidan raosta, minkä kanssa sitten itse ajelin lekurin vastaanotolle :D
Tinde: mun mielestä et mitenkään petä työnantajaa jos tulet raskaaksi, joten hyvä, että otit työn vastaan! Itse palaan äitiyslomalta töihin helmikuussa uuteen yksikköön ja mulla on alkamassa paljon projekteja, joiden kesto on useita vuosia. Jos raskaudun pian uudestaan, niin sitten työt hoitaa joku muu :D
Possibility: Ihanaa, teillähän on oikein mukavaa puuhaa tiedossa jouluksi ja uudelle vuodelle!
Gabriela: toivottavasti duhadedä jo paranemaan päin!
Sannis: tiedän tunteen, kun tuputetaan juomaa ja sitten kun kieltäydyt alkaa spekulaatiot! Mä tein taktisen liikkeen, kun ruvettiin miettimään esikoista. Aloin absolutistiksi :D Sanoin, että mun alkoholikiintiö on toistaiseksi täynnä ja alkoholi ei vain enää kiinnosta. Sain olla ihan rauhassa :)
Marjana: meillä ainakin on jäänyt poitsulta tosi paljon vatteita, joita on käytetty niin vähän aikaa, että ovat kuin uusia. Mä en myöskään ole mikään tavaroiden keräilijä, joten jos kakkonen tärppää pian (ja on poika), niin hänelle on paljon hyväkuntoisia vaatteita odottamasssa. Eli en ota pakkausta minäkään, vaan sen hiukan päälle 100 euroa, mikä on se toinen vaihtoehto. Hyvä, että tulehdus alkaa parantumaan, on kyllä todella ikävä vaiva! Oletko kokeillut karpalomehua, sehän edistää virtsateiden hyvinvointia ja siten ehkäisee tulehduksia?
Alexandra: en kyllä ymmärrä miksi sun pitäisi odottaa vuosi! Yksityinen varmasti kannattaa, vaikka iso menoerä se onkin. Me käytiin miehen kanssa yksityisellä tarkistuttamassa itsemme ennen esikon syntymää. Multa otettiin alku- ja loppukierron verinäytteet sekä ultrattiin kolme kertaa; kierron alussa, keskellä ja lopussa, jotta nähtiin miten kroppa toimii.
Sirru: jänskää, kuulostaa lupaavalta! Kerro heti miten kävi, onko lisää oireita?? Tuliko kiinnittymisvuotoa? Mun poika on syntynyt 05/11, joten pienellä ikäerolla teilläkin kakkosta toivotaan :)
Sanniskainen: aah, jalkahoito!! Nauti munkin puolesta!
ON ovista täällä odotellaan, aamulla CB näytti tyhjää ympyrää, noo, odotellaan! Jotenkin luulen, että olisi viikonloppuna.
Meillä on nyt niin jännät paikat: löydettiin ihana talo, saatiin pankilta lainapäätös, jätetään tarjous talosta lauantaina, mutta siitä on kiinnostunut myös 3 muuta pariskuntaa!! NOUUUUUU!!! Me halutaan se! Siinä on meidän budjetille liian suuri pyynti, mutta aiotaan tarjota sama summa, kuin vastaavasta talosta samalla alueella oli maksettu toukokuussa. Peukut pystyyn! :)
Poitsu on oppinut myös ryömimään, jee!! Ukkeli liikkuu liukkaasti lattialla, viskoo tavaroita kauemmas ja ryömii hakemaan niitä, ihanuus!!
Päätin, että en kerro miehelle koska mulla on ovulaatio, ettei hänelle tule suorituspaineita :D Meillä mies on se, joka stressaa näitä juttuja. Kun pitäisi antaa toimitus, niin voi olla, ettei onnistu, jos on tiedossa, että nyt pitäisi onnistua :D Olipas sekavasti sanottu.
Nyt paistan pari joulutorttua, nammmm!! Tsemppiä bongailuun, testailuun ja kärvistelyyn!!
satu kp 12/28-36 yk1
Alexandra: Harmi, kun ne julkisen puolen säännöt on tosiaan niin tiukat. Alle vuoteen ne ei suostu tutkimaan mitään asian eteen, jos ne tulkitsee sen raskauden yrittämis -näkökannasta. Arvelin jotenkin, että ne olisi voineet laittaa sen keskenmenon ja kohtutulehduksen jälkitauteihin ja tutkia sillä perusteella. Höh. No onneksi sait ajan yksityiselle. Eiköhän se noilla kiertopäivillä näy ihan hyvin, mikä on limakalvon tilanne.
Me ei nyt olla ihan niin vakavasti mietitty edes sitä ässäilytaukoa ennen ovista. Jotenkin ei ole jaksanut pidättäytyä, jos on tehnyt mieli. Nyt kyllä tuli ihan huomaamatta 3 päivän taukoa tähän iltaan laskettuna. Eilen ei nimittäin jaksettu ässäillä, vaikka tarkoitus oli, mutta ovistesti näytti onneksi negaa. Tänä iltana on kyllä jaksettava vaikka mikä olisi. Sen verran lähellä se ovis, ettei kärsi riskeerata.
Emmastiina: Yksityisellä puolella varmasti kuka tahansa naistentautien erikoislääkäri osaa perustutkimukset hoitaa. Toki ne osaa varmasti ajanvarauksessa kertoa, kuka olisi sopiva, kun vaan kysyy. Täällä ainakin Mehiläisessä olen saanut todella hyvää palvelua ja pääsin ihanalle lääkärille, kun viime kesänä halusin ultraan.
Sirru: Voihan se ovis vaihtaa paikkaa, mutta ainakin minä erotan oviskivun muista jomotuksista. Se on aina minulla toispuoleista vihlontaa. Mutta sinun oireet kuulostaa kyllä lupaavilta! Peukkuja!
vilmiina: Onhan se mahdollista, ettei ovuloi ollenkaan tai vain harvoin. Se kannattaa kyllä vaikka verikokeilla selvittää, jos ovistesteillä et sitä plussaa saa.
Sannis: Jalkahoito kuulostaa mahtavalta! Tsemppejä aamuheräämisiin. Minulla on koira, joka motivoi heräämään myös joka aamu ennen kuutta, että ehtii lenkille ennen töihin menoa. Toisaalta olen kyllä enempi aamuvirkku muutenkin.
sissi: No et varmasti ole ainoa, joka on hätäillyt noiden testien kanssa. =P
Satu: Nyt minäkin aloin ymmärtää sitä äitiyspakkaus-asiaa. En ole koskaan perehtynyt, että saa rahaa, jos sitä ei otakaan. :) Se ehkä painaa vaakakupissa jonkin verran jo toisenkin lapsen kohdalla.
Pidetään peukkuja, että teidän talotarjous menee läpi! Meinasin karpalomehua ostaa aina välillä kauppareissuilla. Pitäisi nyt oikeasti puoli vuotta saada pidettyä nuo tulehdukset poissa, että tämä kierre katkeaisi.
ON: Alexandralle jo kirjoittelinkin, että eilen jäi kuitenkin peitot heiluttelematta. Ovistesti näytti negatiivista, joten sinänsä mitään ei ole menetetty. Eilen oli kuitenkin jo pikkuisen valkovuotoa ja pari kertaa jomotteli oikealla puolella, joten tänä iltana ei kärsi enää jättää välistä, vaikka kuinka väsyttäisi. Oletettavasti ovis olisi vasta viikonloppuna, mutta kun ei noiden Clomien takia ihan varma voi olla tuleeko kuitenkin aiemmin.
Lauantaina pitäisi raahautua ostamaan viimeiset joululahjat. Etukäteen jo hermostuttaa lähteä kaupungin ruuhkaan (kun asutaan rauhallisemmalla seudulla) ja kun on vielä epäselvyyttä mitä joillekin ihmisille ostaisi. Isä on ehkä maailman hankalin. Tuntuu, ettei keksi yhtään mitään!
Nyt joka tapauksessa töihin...
Marjana kp 13/29-33 yk 21
Emmastiina: Olen aikaisemmin varannut ajan ihan gynelle, mutta viimeksi valikoin sieltä lapsettomuuteen erikoistuneen lääkärin ja hänelle olen nytkin menossa. Niin ja minulla sama ongelma, kaikki pitäisi saada HETI :D Vuotta en missään tapauksessa lähde odottelemaan, vaan nyt vaan äkkiä jotain apua tähän :) Onneksi olkoon jatkuvista plussista! Itselläni taas päinvastoin, lähes negaa tulee päivittäin. Outoa on se että kun alotin tikuttamisen, oli viiva vahvempi kun nyt. :D Mutta, limat alkoivat oikeastaan eilen, joten yritän olla huolehtimatta ja kuunnella vaan kroppaa. Munasarjakin on ilmoitellut jo olemassaolostaan :)
Sirru: Voihan se ovis totta kai myös vaihdella, mutta kyllähän todennäköisempi kuitenkin on se että tunnet nimenomaan sitä kiinnittymiskipua! Toivotaan siis ettei ole vauvakuumeisen kuvittelua, vaan ihan sitä itseään! :)
Vilmis: Onko sinulla verikokeilla todettu ettei ovista tapahdu? Koska siitähän sitten viimeistään näkee että onko niin. Koska oviksen ajankohtahan on kuitenkin yksilöllinen, voihan tosiaan olla että se on sinulla todella aikaisin. Niin ja emmastiina on kyllä ehdottomasti oikeassa siinä että tikuttamisella ei kyllä vastausta saa. Itse olen toistaiseksi saanut yhden kerran hymynaaman ja tikutan nyt neljättä kiertoa. Ja yhdessä niistä tikuttamista kierroistani missä en plussaa löytänyt tulin raskaaksi.
Tiitu27: Tervetuloa!
Sannis: Kiitos! Huomaan tosiaan itse että kun on yritystä kauan tämän verran ja nyt sitten km:n jälkeen ei kroppa olekkaan palautunut niin sen lisäksi että se täti tuo suuren surun on sitä koko ajan epäuskoinen koko projektin suhteen :) Mutta, luotan kyllä siihen että vielä joku päivä mekin saamme sen lapsen, toivottavasti kaksi :) Meillä herätys 5:40 arkisin, joten tiedän tunteen kun pitää nousta ylös silloin! :D Ihanaa, jalkahoito on aivan parasta hemmottelua! Hyviä vapaapäiviä!
Ele: Oikeassahan sinä olet, vaikkakin tuon artikkelin perusteella todennäköisyys on vielä huonompi kuin luulin. Mielestäni joku kirjoitti sen olevan 25%. Siis, että jos kaikki menee täydellisesti, niin on 25% todennäköisyys tulla raskaaksi. No, toivotaan parempia prosentteja!
Sissi: No, kaikki me olemme varmasti olleet ihan samassa tilanteessa kanssasi! Itsekkin kaksi kiertoa sitten testailin jo suunnilleen oviksesta asti, kun olin olevinaan niin varma siitä että olen raskaana. Näin jälkeinpäin tiedän että oireeni silloin johtuivat siitä että kroppa toimii nykyään ihan erilailla kun ennen km:a, enkä vain tiennyt sitä vielä silloin ja luulin kaikki oireiksi :) Vauvakuumeisen hourailua :D Testeistä en osaa oikein sanoa, itselläni taitaa olla davidin puikkotestejä kaapissa kymmenittäin odottamassa :D
Satu75: Kuulostaa ainakin siltä että teillä on esikoiselle joskus aikuisena sitten hauska juttu kerrottavana siitä kuinka hän on saanut alkunsa :) Pidän peukut pystyssä että saisitte talon! Uskomatonta että siitä on jopa 3 muuta pariskuntaa kiinnostuneita! Meillä sama tilanne, mies on se joka stressaa ja jolta voi sitten tosiaan jäädä suorituskin vajaaksi, kun tulee niin kovat suorituspaineet. Sitä ei kyllä onneksi ole tapahtunut, mutta ei se aina ihan helppoa ole ollut. Viime kierrosta kyllä kerroin hymynaamasta, mutta aikaisemmin en ole kertonut juuri samasta syystä kun sinäkin :) Eihän sitä tosiaan ymmärrä että tässä tilanteessa pitäisi se vuosi odotella julkiselle puolelle. Mutta, ihan sama, menen sitten yksityiselle puolelle. Se samainen personal trainerini sanoi aika hauskasti minulle että Suomihan tarvitsee kipeästi lisää lapsia, että miten ihmeessä julkisella puolella ei oteta sitä huomioon ja auteta raskautumisessa parhaansa mukaan :D
Marjana: Onhan se uskomatonta kun joskus on sitten vain tosiaan ”ihan pakko” ässäillä oli sitten kuinka väsynyt tahansa. Sillä hetkellä voi tuntua todella raskaalta, mutta sitten kun toinen vaihtoehto on se että pahimmassa tapauksessa jää kierto väliin ja joutuu seuraavaan asti odottelemaan, niin kummasti sitä vaan jaksaa pinnistellä taas. Itse olin eilen tosi huolissani kun tosiaan tuli se 2 päivän tauko että apua jos juuri silloin saankin sen ovisplussan. No, testin mukaan ei ole ainakaan vielä ja eilen on ässäilty, joten nyt saa plussa taas tulla :) Meillä on kaikki paitsi 2 joululahjaa ostettu, ja niistäkin toinen tiedetään jo, pitäisi vaan jostain löytää... Joululahjojen ostaminen on mielestäni tosi kivaa, kunhan vaan tietää vähän mitä ostaa. Jos on tuollainen tilanne kun sinulla, ettei yhtään tiedä, niin menee se vähän stressaamisen puolelle. Meillä on myös niin että se viimeinen lahja on tosi vaikea keksiä, on kyseessä siskoni avopuoliso... Nautinnollisia shoppailuhetkiä joka tapauksessa! Ota rennosti!
ON: Eilen nippaili vuorotellen oikeata ja vasenta munasarjaa ja limat alkoivat kunnolla, joten eiköhän se oviskin sieltä vielä tule. Toistaiseksi testeihin hyvä kun piirtyy mitään viivaa. Melkein saa siristellä että jotain näkee. Yritän nyt siis luottaa kropan tuntemuksiin ja siihen että on se sieltä tulossa. Minunhan on vähän vaiketa bongata ovis, eikä se tosiaankaan selkästi näkynyt viime kierrostakaan davidin liuskatestillä. Testaan kahdesti päivässä :)
Joulu lähestyy, vaikka sitä ei ilmasta uskoisikaan!
Alexandra, kp14/28-32, yk6+km+yk4
Teillä kaikilla jo pidempään näissä kuumeilijoiden pinoissa on aivan ihania postauksia, yhdessä asioista höpiseminen ja niiden pähkäily auttaa omien ajatusten selvittelyssä. Yhdessä jännäily on parasta :)
Tuosta mun ovulaatio-ongelmasta: Mä olen saman lapsettomuuden hoitoon erikoistuneen gynen potilaana ollut jo vuodesta 1999 ja näiden vuosien aikana on tullut selväksi, että ovulaatiot on mulla harvassa. Ennen kuin esikoispoika sai alkunsa mulla oli myös aivan megapitkät kierrot ja silloin gyne oli sillä linjalla etten ovuloi ollenkaan. Apukeinona oli Clomifen. Nyt mun kierrot on kuitenkin keskimääräisen mittaiset ja säännölliset ja koska tammikuussa tulin raskaaksi ihan täysin luomuna, gyne muutti diagnoosiaan oligo-ovuloimiseksi eli että ilmeisesti ovuloin harvoin. Mulla on kaapissa odottamassa Clomifen-resepti mutten haluais aloittaa sitä kun se tekee minusta taas kärttyisen eukon. Mulla on kyllä joka kierrossa ihan selvät ovulaatiokivut ja ne tulee noin kaksi viikkoa ennen seuraavia menkkoja. Joten olen itseoppineena :) tullut siihen tulokseen, että ovuloin aikaisessa vaiheessa ja siksi sitä ei elokuussa gynen ultrassa näkynyt. Minähän tosiaan tiedän, milloin molemmat raskauteni ovat alkaneet ... Tai no voihan niissä olla, että miehen simpat on vaan olleet toooodella pitkäikäisiä, puuhasteltu ollaan siis niissä molemmissa about kp 7.
Ja niinhän se on, että vaikka kaikki osuisi yhteen, munasolu hedelmöityisi ja alkio saisi alkunsa, kiinnittyminen ei silti välttämättä onnistu.
Paljon on ollut juttua täällä:) Lukaisin kaiken viimein läpi. Kamalaa kiirettä ollut Joulujuttujen kanssa. Tämä keli ei kyllä joulumieltä tuo:( Kumpa sitä lunta nyt aatoksi saataisiin!
Mä harkitsin noita ovistestejä mut tulin sitten tulokseen et jos ne on epävarmoja ni en ala:D Se hymynaama ilmeisesti on aika luotettava mut taitaa olla hintaakin? Parempi ehkä meikäläiselle kuitenkin ettei kiertoa seuraile mitenkään erityisesti. Meillä kyllä ässäillään aika paljon mutta miehen reissutyö taas tekee sen ettei aina mahdollista ole.
Ja kun eihän sitä varmaksi tiedä milloin se ovis sitten on, aika yksilöllistä ilmeisesti kuitenkin. Tässä yli vuoden aikana olen alkanut ajattelemaan että tulee jos on tullakseen. Kuume on toki hirvittävän kova ja viimeksi eilen sanoin miehelle siitä:D Mutta nautin näistä jo olemassa olevista lapsista ja otan kyllä lisää vastaan jos/KUN niitä suodaan. Toivoa ei saa menettää vaikka tämä kuumeilu aikamoista vuoristorataa onkin mutta nyt on tullut aika yrittää ottaa rennosti, jospa se onnistuisi:)
Plussatuulia kaikille ja ihanaa joulunaikaa säästä huolimatta!
Ele
Täällä "uusi" kuumeilija. Ikää on 23, miehellä 26, ja esikoista toivotaan. Tänään lähti yk5 käyntiin, hetki ollaan jo siis yritetty..
Taustaillut olen jo muutaman kuukauden.
Pientä turhautumista on, vuoden säännöllisenä pysynyt kierto on nyt parina kuukautena heitelly parilla päivällä..hmph!
Kaisla kp 1/27-29 yk5
Kierron heittelystä: mulla ainakin heittää helpsoti pari päivää jos on kiinnoittymisyritys.
ON: tän kierron tsäänssit lisääntyivät juuri kun olen saikulla loppu viikon, eli olnpahan huomenna kotona, niin vois tallettaa päivällä ennen iehne töihin menoa.
T. Vacsu 13/28-34, yk13 (jospa toi 13 olisi onnen numero)
Olen tässä pitänyt hiljais eloa ja taidan jatkaa sitä. Kävin lääkärissä tänään eikä tässäkään kuussa mitään ovista tapahdu.
Jos jotain hyvää niin saa hommailla rauhassa eikä lapsen teko mielessä vain :)
Mutta onnea teille muille ja toivotaan että plussia tulee tässäkin kuussa monta.
Kesätyttö
Niin haluan tosiaan lapsilleni pienen ikäeron, tarkoitus on kuitenkin mennä vielä amkoohon jossakin vaiheessa, hoitoalalla olen. Ja tuntuu jotenkin että 4-5 vuotta lasten välillä on minulle liikaa.
Mulla ei mitään uutta kerrottavaa... vatsakivut kestivät sen yhen päivän, niinkuin myös kaikki muut oireet. Vuotoa ei kyllä tullut. Parin päivän ajan olen kyllä syönyt ja syönyt ja sitten vielä syönyt... pohjaton kaivo siis! Toisaalta tämä tapahtuu aina ennen menkkoja. Huhhuh kun ei jaksaisi odottaa.. pakkohan se on testailla ennen jouluaattoa, niin ei tuu ryypiskeltyä sitä kermalikööriä sitten. Tänään jo kp 22! Jos nyt heti ekalla tärppäsi liukuvoiteen kanssa, esikoista välillä nukuttaen niin sanon että oho, oonpa mä hedelmällinen nainen :D ja vaikka toi masukipu olisikin ollut se ovis, niin pupuiltiin varmuudeksi myös päivä ennen sitä onneksi.. :)
Mitäs nuo clomit on? En ole koskaan kuullut niistä. Jotain kapseleita/pilsuja?
kiitos Vacsuli75, lohduttaa tieto että ehkä se oli kiinnittymisyritys :) Ja taas uudella tarmolla uutta ovulaatiota kohti!
Testaileeko täällä kaikki ovista tikkujen kanssa? Mä en oo uskaltanu, pelkään että petihommat menee liian "totiseksi"
Huomisen puuhailut sit iso ehkä koska poitsu jää kotiin huomenna, on vesirokossa. En mä enää tiedä mistään mitään.
Näin mukavan työpäivän päätteksi otin nyt kuvat ekasta "testisarjasta"
Okei, mut mitäs sanotte?? Olen kirjoittanut alle miten itse olen testin tulkinnut. Heittäkääs kommentteja =)
Emmastiina: Juuri noiden viivojen tulkkaaminen oli mulle niin vaikeeta! Sun tulkinnat näyttää musta ihan hyviltä, mutta tosiaan tuo vipa näyttää kans ihan plussalta? Ääh! Sais nois viiva testeissäkin olla vaikka, että tulis sininen viiva jos plussa ja punanen jos nega..
Meilläkään ei hymynaamasta miehelle kerrota. Toki ei oo ollu vielä suorituspaineita, mutta itte sanoi että ei halua tietää, pelkää että siitä tulis paineita..
Täälä nippailuja mahassa.. Mut oliskohan vaan oviksen jälkipuhureita.. Ovis tais olla 13pvä. Ässäilyt ei ihan osunu kun edellinen kerta oli 11pvä, mutta toivotaan että simpat oli vielä sielä pyörimässä!;) Nyt taas alkaa tää odotus, koska saa testata..
Neli kp 22/28-35
Nyt ihan pikaisesti omaa napaa kun oon menossa nukkumaan, väsyttää ihan armottomasti.
Eli alavatsaa juilii ja aivastaessa sinne oikein sattui, alaselkää polttelee, samoin rintoja. Vieläkin pieniä huimaustunteita. Ihan pakko teiltä kysyä, että kuinka pian voi näitä tuntemuksia muka tulla kun ässäilty ollaan su ja ti hei haloo?? Mikä mulla on? No vale-raskaushan tietty :P ;D
Kaikille oikein lämpöisiä aatoksia ja oloja tasapuolisesti :) Huomenna yritän kirjotella kokonaisuudessaan kaikille, nyt oli vain mua ja mua ja mua..
Sannis
Tervetuloa kaikille, joita en vielä ole "tavannut". *kättelee ja kumartaa*
Emmastiina, pikapanotkin on parempia, kuin kokonaan ilman :). Noista viivoista ei kyllä ota selvää millään muotoa. Mun mielestä noissa testeissä se viiva myös vahvistuu vielä senkin jälkeen, kun se testausaika on mennyt, mitä noi toiset testit ei tee. Senkin takia noissa Pregcheckeissä piti arpoa, että millon ne viivat vahvistuu kaikkein vauhdikkaimmin. Mutta hieno sarja sulla kuitenkin.
Marjana, me myös otettiin ä-pakkaus ykköselle ja sen verran on tavaraa kertynyt, että tuskin toiselle sitä enää otettais. Ainakaan, jos piankin tärppäis. Mutta se kannattaa ehdottomasti ottaa, koska sillä 140 egellä joka vaihtoehtona on, ei millään saa kaikkea mitä pakkauksessa on.
Inhottavia tuommoset tulehdukset. Toivottavasti pääset siitä eroon nopeasti. Ja toivottavasti se myös pysyy poissa. Paranemisia.
Täällä vähän sama fiilis tuon ovista edeltävän aikakauden kanssa. Sitä jotenkin mielessään suunnittelee niitä tärppipäiviä ja yrittää laskelmoida, että miten ne mahdollisuudet voisi maksimoida. Toivotaan sitä tärppiä teille tästä kierrosta.
Alexandra, musta on ihan käsittämätöntä, ettei julkinen puoli hoida, jos kerran heidän mielestään on selvää, että apuja tarvitaan. Jos mä olisin sä, niin pyytäisin kuitenkin sitä yksityisen lääkäriä tekemään lähetteen julkiselle puolelle. Onhan se mahdollista, että eivät lähetettä hyväksy, mutta on myös mahdollista, että hyväksyvät. Mä sain yllättävän helposti ykköstä yrittäessä perusverikokeet tk:n kautta, vaikka sitä vuotta ei vielä ollutkaan kulunut. Prolaktiinit oli koholla ja vaikka tk:n lääkäri olikin vähän sitä mieltä, ettei se vaikuttanut raskautumiseeni, laittoi kuitenkin lähetteen lapsettomuuspolille ja ylläripylläri sain ajan sinne. Luomuplussan sain sitten viikkoa ennen ensikäyntiä :). Mutta pointtina siis se, että jos on olemassa joku tiedossa oleva syy, jonka vuoksi tutkimuksia tarvitaan, niin vuotta ei tarvitse odottaa lähetteen tekemiseen. Toisaalta tuo erikoissairaanhoito toimii niin, että ilman lähetettä ei esim. ultraan varmaankaan pääse. Ärsyttävän byrokraattista touhua. Niin, ja se piti vielä sanomani, että ärsyttävän eri tavalla tulkitsevat nuo lääkäritkin asioita. Esim. mulle tk:n lääkäri sanoi, että "vuosi yrityksen alkamisesta" tarkottaa juurikin vuotta siitä, kun yritys on alkanut eikä se aika nollaannu km:sta. Mulla se ei aikana olisi tehnyt kuin pari kuukautta, mutta kyllä se siinä vaiheessa tuntui ikuisuudelta.
Voimia ja haleja tuohon kaikkeen kestämääsi.
Sirru, hyvältä kuulostaa! Eiköhän siellä ole sintti tarrannut tiukasti matkaan mukaan :).
Vilmis, ompa sulla kinkkinen tilanne ovisten suhteen. Kai se periaatteessa mahdollista on, ettei ovista tapahdu. Loppukierron verikokeilla sen kai saa selville. Onko sulle tehty mitään tutkimuksia?
Sannis, piinapäivät siellä menossa ja RKTT -tilassa :). Tsemppiä!
Ele, onhan tuo aika masentavaa, että vain joka viides alkio kiinnittyy. Saa mussa aikaan semmosen hassun ajatuksen, että nyt täytyy pupuilla tiheästi jokainen kierto hyödyksi käyttäen, että saadaan ne neljä pois alta ja saadaan se viides kiinni :D. Ja sehän toimii just tällä matematiikalla, vai kuinka :)???
Sissi, mä niin tiedän sen tunteen, kun ajattelee, että "jospa se jo näkyis..." ja sit ärsyttää ihan suunnattomasti sen negan jälkeen. Mutta onneksi testasit noin aikaisin, niin se nega ei vielä tarkota mitään :). Ensi viikolla uutta testiä kehiin.
Satu, tota voisi jo sanoa vakavaksi testaamiseksi :). Eiköhän tuolla testimäärällä hymyjä ala tulla. Tsempityksiä täältä. Meillä on muuten aika samanlaiset kuviot, kun molemmilla on aika pienet nuo edelliset ja täysillä kuumeillaan jo kakkosta. Meillä on elokuussa syntynyt poika. Ja taitaa olla aikalailla samoissa lukemissa.
Koska saatte tietää talosta? Peukut pystyssä, että saatte sen.
Vacsuli, no todellakin alkaa kuulostaa tragikoomiselta. Toivottavasti saatte oviksen kuitenkin jollainlailla hyödynnettyä. Tsemppiä. Niin, ja potilaalle pikaista paranemista rokosta.
Omaanapaa: Ei mitään uutta auringon alla. Valkovuto on alkanut lisääntymään, joten kai se ovis sieltä alkuviikosta tulee. Jostain syystä olen vaan ollu tosi ärsyyntynyt ja kärttyinen tänään ja kaikki asiat sapettaa. Näissä olotiloissa sitä alkaa sit miettiä, että onkohan se raskaaksi pyrkiminen sittenkään viisasta. Jos en tietäisi paremmin, niin vuosisadan PMS-oireiksi luokittelisin nämä tuntemukset. Mutta jospa huominen päivä olis parempi... Nyt nukkumaan.
Minun piti jo eilen kommentoida tuota Satun esikoisen alkamistilannetta. Ai kamala! :D On ollut vauvakuume korkeimmillaan kyllä. Mietippä, kun tuon tilanteen olisi saanut videolle, kun siirrätte aidanraosta spermapurkkia eteenpäin. :D
Alexandra: Käytätkö nyt lainkaan hymynaamoja? Toivottavasti ovis löytyy, mutta jos joka toinen päivä -taktiikka kestää, niin saatte te sen joka tapauksessa hyödynnettyä. :)
Saatiin onneksi noita joululahjoja eilen mietittyä valmiiksi, joten ehkä lauantain shoppailureissu saadaan nopeasti hoidettua pois jaloista.
vilmiina: Oma kehoaan kannattaakin kuunnella! Oletko kokeillut sitten niitä ovistestejä reilusti aiemmin?
Ele: Joillekin ne ovistestit tosiaan tekee enemmän stressiä kuin hyötyä. Tuskin käyttäisin itsekään, ellei olisi ns. pakko harjoitella niiden käyttöä, että osaa tulkita niitä oikein, jos inseminaatioon joudutaan. Mutta joskus aiemmin kirjoittelin tänne, että mies on melko innostunut kyllä niistä viivojen tulkitsemisesta. :)
Kaisla: Ei ne parin päivän kierron heittelyt tarkoita välttämättä yhtään mitään. Älä niitä murehdi. Ja tosiaan voi olla kiinnittymisyrityksiäkin, jotka sitten pidentää kiertoa vähän. Tervetuloa kuumeilemaan. :) Ei kaikki noita ovistestejä harrasta. Vastasin omasta puolestani tuohon Elelle jo aiheesta, että minä en niitä sinänsä tarvitsisi, kun tunnen oviksen niin selvästi. Toisaalta kyllä ne helpottaa ennakoimaan ihan pikkuisen sitä ovistakin, jos kierto on aivan hakusessa.
Vacsu: Sattuipa saikku sopivaan aikaan! Ettet vain hakenut "pornolomaa", kuten joku aiemmassa ketjussa sanoi? ;) Toivon, että saatte oviksen hyödynnettyä. Ehkä poitsu nukkuisi sen aikaa...
Sirru: Clomit = Clomifen on lääkkeitä, joilla vahvistetaan ja aikaistetaan ovulaatiota. Yleensä tuolla aloitetaan ensimmäisenä hoidot, jos lääkärin pakeille hakeutuu. Ei minullakaan ovuloinnissa ole ongelmaa, mutta kierto on melko pitkä (32-34 päivää), joten lääkäri halusi sitäkin saada lyhyemmäksi, mikä tarkoittaa että munasolu kasvaisi ja irtoaisi vaan aiemmin. Viime kierrossa se tapahtuikin jo kp 15, eli kierron pituudeksi tuli vain 29 päivää :)
Pidän peukkuja, että pääsen plussaamaan ennen jouluaattoa.
Emmastiina: Minun silmiini juuri tuo toinen testi olisi ollut se ovisplussa, jonka jälkeen ovis on ollut. Sitten nuo näyttäisi haalenevan jo hieman.
Neli: oi, sinä olet jo piinaviikoilla asti menossa! Hyviä hermoja. ;)
Sannis: Hah, valeraskaus kuulostaa oikein passelilta termiltä meille vauvakuumeilijoille. :D Oireet löytyy joka kerta, mutta se kehvelin täti silti kurvaa kimpuiseen ja kampsuineen paikalle.
Niisku: Kiitos sinullekin tuosta äitiyspakkaus-infosta. Minä en tosiaan ollut lainkaan siihen perehtynyt, enkä sisältöön varsinkaan, mutta eiköhän me sellainen oteta sitten, kun sen aika on.
Naisena oleminen on niin vaikeaa, kun tulee niitä kärttyisiä päiviä. Minkäs sitä hormoneilleen mahtaa. Parempaa mieltä tälle päivää! :)
ON: Eilen ovistesti näytti jo melko tummaa viivaa, mutta ei vielä ovisplussaa kuitenkaan. Peitot saatiin illalla heilumaan joka tapauksessa ja talletus tehtyä. Tänä iltana mahdollisti paukahtaa jo se plussa. Pelkään vaan, että miehen kaveri on tulossa kylään ja mietin jo valmiiksi miten hitsissä me saadaan ässäiltyä tänään. Pitänee vissiin sauna lämmittää ja käydä ensin miehen kanssa löylyissä. ;) Ihan periaatteesta ovista ei jätetä hyödyntämättä, kun noita Clomeja joutuu syömään. Huvikseni minä en niitä edelleenkään popsi. Sitten, kun se ovis on ohi, on toisaalta niin huojentunut olo, kun sitä ei tarvitse enää odottaa. Piinaviikot on toki ihan oma lukunsa, mutta silloin kuitenkin on jo kaikki voitava tehty.
Mukavaa perjantaita kaikille kanssakuumeilijoille! :)
Marjana kp 14/29-33 yk 21
Siirrympä tänne minäkin! :)
Tiitu kp 2/34-36 yk 2