SYYSKUISET 2012
Kommentit (450)
Sirru ja Sannikainen, tervetuloa!
Tinde, painin samankaltaisen työtilanteen kanssa jossain vaiheessa tätä yritystä. Onneksi en kieltäytynyt, koska melkein vuoden olen saanut niitä uusia työtehtäviä jo hoitaa tässä. Eli minun mielipide on, että vauvakuumeen kannattaa antaa vaikuttaa työjuttuihin vasta, kun se raskaus on alkanut.
sissi, se on niiin vaikeaa olla testaamatta siihen asti, kunnes menkat on myöhässä... Hyviä hermoja. Elokuisten ketjussa oli joku linkki, jossa pystyi näkemään miten monelle raskaustesti näyttäisi positiivista milläkin dpolla. ;)
Emmastiina, ne on apteekissa vain tyytyväisiä, kun tulee myyntiä. ;)
Mami: Tsemppiä oviksen bongailuun. :)
ON: Voi että sanon minä! Ei riitä nämä Clomien aiheuttamat yöhikoilut. Sain eilen (taas!) virtsatietulehduksen. Kuurin sain kyllä alkamaan illalla, mutta kylläpä juoksutti yöllä vessassa ja oli kipeä vatsa. Saisikohan ensi yönä jo nukkua kunnolla?
Ja toivottavasti tuo kuuri alkaa puremaan, koska ollaan jo niin lähellä ovista, että pitäisi saada itsensä kuntoon. Eivät siis ottaneet virtsanäytettä vaan sain kuurin suoraan, joten pitää vaan toivoa, että tehoaa juuri tähän bakteeriin.
Tänä iltana arvelin ensimmäisen ovistestin tehdä ja katsoa tilannetta. Eihän se siis vielä ole, mutta lähestymässä koko ajan kuitenkin.
Marjana kp 11/29-33 yk 21
Emmastiina: Onneksi olkoon vuoden 2011 uuden edustajan tittelistä! Tikuttamisen tuloksesi kuulostavat kiinnostavilta… Jos olet ihan varma siitä että et ole raskaana, niin ei sitten muuta kun ovista hyödyntämään! Älä turhaan stressaa siitä että tulee näin aikasin, pääasia on se että bongasit sen. Niin ja onhan se totta kai outoa että liuska näyttää plussaa, mutta digitaalinen ei… No, varmistelette nyt ja jatkat tikuttamista. :)
Iitu85: Tervetuloa ja pahoittelut kaikesta minkä olet joutunut käymään läpi! Kiitos kutsusta myös tuonne keskenmenon kokeneet ryhmään. Itsellä on km takana.
Satu75: Pitääkin kysellä tuosta terolutista, että olisiko se vaihtoehto… Eilen tosiaan gyne sitten soitteli ja eihän tämä nyt hyvältä vaikuta. :( Miten on tikuttaminen edennyt, joko vahvistuu?
Merinak: Pahoittelut tänne tipahtamisesta! Yksityiselle voi mennä koska tahansa, jos tuntuu siltä että haluaa tarkistaa että kaikki on kunnossa. Julkiselle puolelle sitten kun on yritystä takana vuosi. Nyt en muistakaan, kauanko teillä on yritystä takana?
Vacsuli: Tervetuloa taas joukkoon! Toivottavasti ovis siirtyy! Ainakin voitte sitten ennen viikonloppua varastoon ässäillä, kyllähän ne simpat tosiaan siellä joitain päiviä eleleekin.
Gabriela: Oikeassa olet, kukaan vauvakuumeilija ei voi ottaa rennosti! :D Toivotaan nyt parasta, jotta saisitte tämänkin kierron hyödynnettyä!
Ania26: Tervetuloa mukaan! Minkä takia jätitte liukkarin pois? Voiko sillä olla jotain haittavaikutusta raskautumiseen?
Dajm75: Täti se on edelleen :D Tervetuloa mukaan!
2äiti84: Hieno päätös, siis että aiot plussata vuoden alusta! :)
Marjana: Äitiyspakkaus ei käsittääkseni maksa mitään, se tilataan sitten kun ollaan raskaana :) Nautinnollisia hetkiä tänään ystäväsi luona! Toivottavasti virtsatientulehdus on jo helpottanut!!
Sirru ja Sanniskainen: Tervetuloa mukaan!
Tinde: Jos jotain olen tässä menneen vuoden aikana oppinut niin sen että ei pidä antaa koko elämänsä olla ”on hold” sen takia että on yritys päällä. Sitä kun ei kukaan tiedä että tärppääkö tästä, seuraavasta vai mistä kierrosta. Joten, älä turhaan pode minkäänlaista huonoa omaatuntoa palkan ja uusien työtehtävien takia. Jos sattuu niin onnellisesti että plussaatkin nyt, niin sellasta se on. Nämä on asioita, joihin ei voi vaikuttaa. Nauti siis ylennyksestäsi! :)
Nasulais: Tervetuloa joukkoon! Ja on kyllä pakko sanoa että taustasi perusteella sinulla on kyllä takana todella rankkoja aikoja! Onko sinulla testattu mistä km:t johtuivat? Tsemppiä ja parempia aikoja toivottaen!
Mami: Onnea oviksen bongaukseen!
ON: Kuten jo kirjoittelinkin, niin gyne tosiaan soitteli eilen. Siinä sitten yhdessä pähkäiltiin tätä tilannetta. Hän sanoi että siellä käydessäni, eli kp10 limakalvot olivat juuri oikean paksuiset, mutta on hyvin mahdollista etteivät ne siitä sitten enää kasva. Puhuttiin menkkojen niukkuudesta ja oli sitä mieltä että kun on noin niukat niin ehdottomasti pitäisi käydä vielä ultrassa loppukierrosta tarkastamassa miltä limakalvot silloin näyttää. Hän kyseli myös josko miehen spermanäyte on jo annettu, sitä ei olla vielä tehty. Ehkäpä tästä kierrosta vielä. Kyllä hän sitä suositteli. Mutta, itse koen että suurin ongelma tällä hetkellä on kyllä nämä minun limakalvot, ei paljoa auta jos ei ole mitään mihin kiinnittyä vaikka kaikki muu olisikin kunnossa. No, tänään ajattelin sitten soitella Jorviin ja yrittää saada sinne ultraan ajan. Saa nähdä onnistuuko. Ultrasta kun saa maksaa sen 150 euroa, niin ei oikein rehellisesti sanottuna huvittaisi taas maksaa sitä. Viime kuusta meni se 350 euroa siihen ultraan ja verikokeisiin ja olisihan sille rahalle muutakin tekemistä. Mutta, jos en julkiselle puolelle pääse ultraan, niin sitten on vaan tilattava aika taas yksityiselle. Kuulemma limakalvoa voi sitten estrogeenillä kasvattaa. Ongelma on ilmeisesti lähinnä se että sitä joutuu sitten testailemaan ja tarkkailemaan että mikä annostus on hyvä. Vaikka ei näiden asioiden suhteen pitäisi ajatella rahaa, niin ensimmäisenä tulee mieleen kuinka paljon nekin ultrat sitten maksavat. :( No, pidetään sormet ristissä sen puoleen että saisin sinne julkiselle tänään ajan ja sitten sitä kautta lääkitystä tähän. Tulisi kuitenkin huomattavasti halvemmaksi.
Tällä hetkellä mieli on maassa ja toivo raskautumisesta on todella pieni. Tiedostan sen että todennäköisesti tässä ei ilman apua raskauduta ja yritänkin sitä apua nyt niin pian kun mahdollista saada. Tähän kiertoon se ei nyt kuitenkaan millään ehdi, joten aikaisintaan ensi kierrosta sitten.
Ovista tikuttelen jo, mutta vielä ei ole viiva tummumaanpäin.
Alexandra, kp12/28-32, yk6+km+yk4
Marjana: yö vuoroissa töissä ja väli aikana esikko hereillä.
Sissi: särkylääkkeet voi jotenkin vaikuttaa ovikseen tai alkion kiinnittymiseen. En muista sata varmasti meinte ne meni. Tosi rankak siarastelukin voi ovista siirtää.
Alexandra84: toivotaan että olis joku tsäänssi assäilyyn torstaina. Itsellä vielä kipeähkö olo :-/ On vaan pessimistinen olo.
Hei,
toivottavasti mahtuu mukaan vielä. Olen kolmekymppinen Saksassa elävä naisihminen. Yhdessä ollaan oltu nykyisen mieheni kanssa 3 vuotta. Kihlat vaihdettu ja avioliiton aika ensi vuonna. Perheenlisäystä ollaan mietitty viimeisen vuoden ja nyt tuli aika yrittämisen :)
Tänään mennään kp3/yk1. Ovulaatio osuu mukavasti jouluksi. Itsellä ja miehellä joulun jälkeinen viikko lomaa joten paljon aikaa keskittyä toisiimme ;)
Pillerit olen jättänyt pois viime kuussa ja nyt menossa ensimmäiset luomumenkat. Mentaliteetti meillä on, että peittoja heilutellaan ja osuma tulee jos on tullakseen.. Paljon plussatuulia kaikille palstailijoille! Ja tietenkin ihanaa joulun odotusaikaa!
Hei kaikille! En valitettavasti ehdi kommentoimeen kaikille nytkään, mutta pakko oli heti kirjoittaa vastausta Alexandralle!
Vastaan siis Ania26 puolesta ;-) Liukkarit eivät sovi lapsentekoon! Päinvastoin monet niistä vaikeuttavat siittiöiden liikkumista ja/tai tappavat siittiöt!! Liukkareita ei siis missään nimessä kannata käyttää kun yrittää saada lasta. Täällä sanoivat apteekissa, että kaikki tässä maassa myytävät liukkarit sopivat lasta yrittäville, mutta kun luin paketista, siellä sanottiin ihan selvästi 3 kielellä (täällä on 3 virallista kieltä), että tätä EI pidä käyttää jos yrittää tulla raskaaksi! Suomesta olen löytänyt yhden (sori en muista nimeä) joka väittää, että ei haittaa raskaaksitulemista, mutta sekään ei suosittele käyttöä kun yrittää. Käsittääkseni markkinoilla on vain yksi raskaaksitulemista edistävä liukkari, Pre-seed, jota voi tilata netistä. Meillä se odottaa käyttöä viimestään ensi kuussa.
Tervetuloa uusille! Ja onnea oviksen bongaukseen jotka siinä vaiheessa ovat!
Täällä on harmillisesti duha taas päällä, mutta ajattelin yrittää parantaa sen perinteisesti nus**malla ;-) Olen nähnyt outoja unia, ja mietin, johtuuko siitä, että olen syönyt netistä tilaamiani "raskaaksitulokapseleita"... ??
Valoisaa Lucian-päivää!
Gabriela kp8/27-31
Täällä olis vaikka mitä kommentoitavaa, mutta kun aika ei meinaa millään riittää kaikkeen. Jos nyt kuitenkin jotain saisi aikaiseksi...
Emmastiina, mä tikuttelin noilla Pregchekeillä viime kierrossa ja ne on ihan susia. Näytti jotain wannabe-ovista lähes mihin aikaan kierrosta hyvänsä sai mun pienen pään ihan pyörälle. Tähän kiertoon tilasin netistä tuttuja ja turvallisia One Step'jä. Hymynaamat on ehdottomasti parhaita, mutta on ne sen verran tyyriitä, että en vielä tässä vaiheessa niihin sorru. Mutta siis noihin Pregcheckeihin en ainakaan minä luota yhtään.
Joku kirjotti tuosta Buranan ovista siirtävästä vaikutuksesta. Esikkoa kuumeillessa kirjottelin ketjussa, jossa joku pyrki sitä taktiikkaa käyttämään. Lääkäriltä oli myös kysynyt Buranan vaikutuksia ja lääkäri oli ollut sitä mieltä, että Burana saattaa vahingoittaa sitä munista ja vaikka ovis myöhemmin tulisikin, niin munis ei todennäköisesti ole hedelmöittymiskykyinen. Mene ja tiedä sitten mikä on totuus tuossakin asiassa...
Äitiyspakkauksesta. Sitähän pitää hakea joskus pari kuukautta ennen la:ta, joten uuden laatikon haluavien kannattaa pyrkiä lokakuisiin :D :D :D. Jos sitä siis aletaan jakaa elokuussa.
Täällä on vietetty kiireinen viikonloppu sukuloiden ja nyt toivutaan reissusta. Jotenkin noepasti mennyt tämä alkukierto: viikon päästä voitais jo päästä tosi toimiin :). Joulun ihmettä toivotaan siis.
Niisku
Minäkin liityn seuraanne! :) Tuola heinäkuisissa jo kuumeilinkin, mutta elokuu jää väliin minun pitkän kierron takia. Viime kierto oli 35 päivää! huh..
Emmastiina: Täälä ihan samajuttu, että hävettää tyhjentää tuota pikkukylän apteekkia.. Tuntuu kun astuu sisään niin katsovat jo päälle, että tuolta se testien suurkuluttaja taas saapuu! Vaikka yhtä pakettia kuitenkin kerralla haettu.. Viimeksi tilasinkin netistä noita ovistestejä. Olivat ensinnäkin sielä halvempia, eikä tarvi hävetä ostoksiaan pikkuapteekissa..
Alexandra: Peukut pystyssä,että pääsette julkiselle puolelle! Tosiaankin kallista hommaa!
Täälä menossa kp20 ja cb:n hymynaama bongattu parina päivänä, joten ovis on ihan ovella! :) Tässä kuussa ollaan muutenin saatu pidettyä tuo joka toinen päivä- taktiikka aika hyvin yllä! Tänään pitää vielä varmistella.. ;) Täytyy kyllä sanoa, että nuo cb:n testit on ihan huippuja! Ekaa kertaa niitä ostin ja huomasin miten helppoa tuo bongaus voi ollakaan kun ei tarvi arvuutella viivojen värejä.. Mutta koska testihullu olen niin pakko oli testata yksi vanha kaapin perältä löytynyt liuskatestikin kun cb näytti hymynaamaa ja näinhän sekin kyllä näytti testiviiva oli puolet tummempi kuin toinen viiva..
Olen muutes keksinyt joulukalenterille ihan uuden merkityksen, silloin nimittäin olisi kp 31 elikkäs aika hyvä päivä koittaa testailla.. ;) Sitä odotellessa!
Niin täälä on yk4 ja kp 20/28-35
Huh, olin eilen illassa ja tänään aamussa ja yöllä en sitter nukkunut juuri ollenkaan.. mitenköhän tätä sitten jaksaa jos mahdollisesti joskus raskautuisi? Lisäksi olen jo niinkin pitkälle miettinyt, että miten pystyn tekemään hoitotyötä alkuraskauden aikaan? Syöttelyt ja hoitotoimenpiteet, jee :/ Mutta näitä on toisaalta ihan turhaa vielä aatella kun ei ole edes raskaana. Mä vaan oon tämmöinen pohdiskelija, onko kukaan muu?
Dajm: tervetuloa! Oliko teilläkin hieman suostuttelua asiaan ennenkuin miehesi innostui? Meillä oli TODELLA vaikeaa välillä.. minusta tuntuu ettei mies vieläkään maailman iloisin asiasta ole ja haluaisi mennä tjot-meiningillä mut mä haluisin sen vauvan niinkun HETI ;) onneks nyt ees oon näin pitkällä tässä asiasa..
Marjana: oikein paljon tsemppiä loppuvuoteen :)
Sirru: pieni jännitys itse aktin aikana on mielenkiintoista, i know! toivottavasti tuottaa toivotun tuloksen :)
Tinde: mielestäni et petä pomoa. Naisella on oikeus tulla raskaaksi ja sillin ne työt tulee tekemään joku muu siksi aikaa kun nautit äitiyslomasta. Eihän se niin mene,että heti kun tulee raskaaksi jäisi töistä pois.. tällä laskulla kun ajattelen niin meidän äitiyslomamme alkaisi syyskuussa joten pomollasi olisi hienosti aikaa etsiä sinulle sijainen :)
Sissi: nyt jännittää sun puolesta ihan hirveesti :)
Emmastiina: hauska tavata, olen lukenut sun tekstejä jo elokuisissa ja ne ovat täynnä asiaa hauskasti kirjoitettuna :)
Nasulais: tervetuloa minunkin puolestani :) toivon sinulle kovasti onnea :)
Mami: kiitos kaunis päivityksestä :)
Alexandra: kiitos tervetulotoivotuksista :)
Minulle tämä vauvatoive on suuri salaisuus, asumme pienellä paikkakunnalla ja jos menisin apteekkiin ostamaan testejä sun muita joku saisi siitä tietää varmasti! Siksi aion turvautua nettiin niissä asioissa .)
Muuten, miten tekisitte kohdallani kun en halua jouluna ottaa missään nimessä alkoholia ja anoppi sitä laittaisi minulle kuitenkin ja alkaisi HETI ihmetellä kun kieltäytyisin viinistä.. hän haluaisi kovasti lisää lapsenlapsia mutta hänelle en takuusti kerro yrityksestämme koska hän juoruaisi sen koko suvulle ja työporukalleen IHAN HETI. En halua ottaa asiasta mitään paineita, tulee kun tulee..
Tuli TOSI pitkä postaus, kunpa joku jaksaisi lukea..
Sannis kp 14/28-30 yk 1
Sannis: otat tarjotun viinin tms. vastaan, uitat huulias siinä ja vaivihkaa otat miehen lasin jossain vaiheessa (sovi miehn kanssa etukäteen). Riski tällaisessa taktiikassa on että mies on loppu illasta ihan kekulissa.
Lupaan hauskuuttaa teitä kuvilla oikein urakalla tossa viikonloppuna kun saan ton testisarjan valmiiksi. Viivat vilkkuu kun jouluvalot, joka toinen päivä vaaleampi viiva ja joka toinen vahvempi. Tosta ei saa tulosta selville edes insinööri =) Kiitos Niiskurouva tämän tiedon vahvistamisesta.
Tsemppiä Alexandra...Rahaa palaa. Toivottavasti pian saat cocktailin mikä toimii juuri sinulle.
Neli: Tervetuloa ja onneksi on netti =) Pienillä paikkakunnilla monista jutuista tulee yllättävän vaikeita kun joutuu miettimään kenen äiti on apteekissa töissä ja sitä rataa.
Sanniskainen: Kiitos ja kumarrus ja hauska tavata sinutkin! Vaikka asia on vakava niin yritän kirjoittaa pilke silmäkulmassa ja parasta hupia on itseironia =)Kun se katoaa niin on aika lopettaa haaveilu.
ON: Meillä menee miehen kanssa nyt elämä ihan ristiin kun hän tekee yövuoroa ja minä toimistovuoroa. Jos olisin mies niin sanoisin että tässä on TEKEMISEN meininkiä -mikä romantiikka?? Suoritetaan pikapanot kuraeteisessä kun toinen tulee ja toinen lähtee mutta päivistä ei lipsuta!
Tänään siis särkee ja vihloo kohtua joten veikkaan sen oviksen tulevan todellakin etuajassa. Mitä tekee kontrollifriikki? -Testaa noilla jouluvaloilla ja yrittää tulkita h-hetkeä =)
Sannis; ota viini vastaan,hörpi pikkiriikkisen ja jos mahdollista kaada salaa viemäristä alas kun silmä välttää(ja pyydä myös toinen lasi muulle juomalle esim vettä) mulla aina vesi tms. juoma viinin lisäksi,eikä kukaan yleensä huomio juotko nyt vettä vai viiniä.. ;) tai sitten teet niin kuin Vacsuli neuvoi; vaihdat miehen kanssa lasia :) Hitto ei ole helppoa ;D
Emmastiina; kun lopulta raskaudut, huomaat kuinka mukavaa olikin taas pupuilla ihan vaan sen itsensä vuoksi ja unohtaa "pakolliset" pikapanot :D vaikka kyllä pikaset piristää muutenkin silloin tällöin!
ON: Yksi testi kaapissa..arvatkaapa vain kuinka palkjon se siellä kummittelee vaikka järjen ääni sanoo, että vielä on ihan liian aikaista!! Grrr.. tahtoo tietää ja tahtoo HETI..
Nimim. mullekaikkinytheti!!
Jo pitkään olen kuumeilijoiden pinoja lukenut ja mukana keskenmenon jälkeen kuumeilevien porukassa jo olenkin. Tännekin haluaisin itseni mukaan tuupata jos vain sekaan mahtuupi ...
Esikoispoika täyttää ensi kesänä 4 vuotta ja maaliskuussa tulee vuosi keskenmenosta. Keskenmennyt raskaus oli luomuna todellinen ylläri, varsinaista yrittämistä meillä ei ollut. Tuon raskauden aikana ja sen menetettyämme vasta tajusimme, että oikea aika pikkukakkoselle olisi juuri nyt. Ja nyt vauvakuume on jo tekemässä minusta oireiden kyttääjän ja romantiikka on makuuhuoneesta välillä kaukana.
Raskautuminen on minulle ilmeisen vaikeaa, esikoisen syntymä teki todeksi yhdeksän vuoden haaveen. Ongelmia meikäläisessä taitaapi olla ainakin harvoin tapahtuvat ovulaatiot. Clomeja en kuitenkaan vielä ole aloittanut, esikoista yritettäessä ne kun tekivät minusta pirttihirmun, jopa siis normaalia minää hurjemman :)
Ovulaatiotesteihin, niihin tummuvan viivan malleihin en luota ollenkaan. Gyne kun ne tyrmäsi elokuussa, näyttivät minulle ovulaatiota vaikka sellaista ei edes ollut tulossa eikä merkkejä ultrassa näkynyt siitäkään, että ovulaatio olisi silloin jo mennyt.
t. Vilmis kp 13/27-31 yk 8
Alexandra: Minä en vaan ymmärrä, miksi kaikki ei sitten ota äitiyspakkausta? Vai onko ihmisillä oikeasti sitten niin paljon roinaa aiempien lasten kanssa jäänyt, ettei vaan tarvitse... En ole mikään tavaroiden hamstraaja, enkä varsinkaan rikas, joten otan kyllä itse mielelläni vastaan jos jotain hyvää saa ilmaisesti. ;)
Luulisi sinun pääsevän julkiselle puolelle ultraan, kun tietävät tilanteesi. Pidän peukkuja! Täällä päin Suomea tuo yksityisen ultra tuli minulle maksamaan noin 100e... Mikähän 50 euron lisä siellä suunnalla siinä on... Pohdin vaan itse myös, että olisiko pitänyt pyytää ultraa tähän tai ensi kiertoon, että olisivat katsoneet noiden Clomien vaikutuksia. Ettei siellä nyt sitten oikeasti kasva niitä munarakkuloita turhankin paljon.
Vacsu: Olisiko teillä sitten joku ystävä tai sukulainen, joka haluaisi ottaa esikkoa hoitoon välillä? Saisitte ovista hyödynnettyä. :)
Possibility: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan!
Gabriela: Minä kyllä luulen, että jos raskaaksi on tullakseen, ei siinä liukkarit sitä estä (ellei ole jotain spermisidistä ainetta sisältävää), mutta eihän niitä toki kannata huvikseen käyttää vauvaa yrittäessä. Mietin vaan niitä, joilla ei välttämättä yhdyntä onnistu ilman liukkaria, niin eihän se toivotonta ole jonkun yksinkertaisen liukkarin kanssakaan.
Komppaan Niiskua tuossa Burana-ovis -asiassa. Eli ei välttämättä vain siirrä ovista vaan voi vaikuttaa munasolun kehitykseen siten, ettei hedelmöittyminen ole mahdollista. Näin siis, jos sitä Buranaa joutuu kuurina popsimaan kolmesti päivässä. Satunnainen särkylääke kyllä häviää elimistöstä aika nopeasti.
sanniskainen: Minä olen myös ajatellut miten niiden yövalvomisten kanssa selviää, mutta uskon, että kaikki on mahdollista. Ja toisaalta nykyisin jos nukun huonosti, olen huomannut ajattelevani, että "tämä on hyvää harjoitusta" :D Antibioottikuuri on aina hyvä selitys tuohon, jos ei halua alkoholia juoda. Tosin markkinoilla on vain yksi antibiootti, jonka kanssa tämä selitys menee läpi ja ainakin minun alan ihmisenä täytyisi sitten tosiaan valehdella, että on gynen alueen bakteeritulehdus. Toinen vaihtoehto olisi hammastulehdus, mutta sitä hammaskipua joutuisi ehkä jo näyttelemäänkin. :D Mutta eihän alkoholia tosiaan pakko ole juoda. Minä pärjään ihan "ei tällä kertaa kiitos" -kommentilla, koska en muutenkaan aina halua alkoholia nautiskella.
Emmastiina: Oikein! Tekemisen meininki kuulostaa oikein hyvältä! :D
ON: Huh, virtsatietulehdus alkaa helpottaa. Eilen ei kyllä pystynyt vielä peittoja heiluttelemaan (vaikka mies yrittikin viritellä siihen suuntaan), mutta tänään varmasti jo pystyy. Onneksi ovistestikin näytti eilen vain haaleaa viivaa, joten mitään ei ole missattu. Ostin ison purkin c-vitamiinia nyt tuon tulehduksen takia. Tai lähinnä sen takia, että se on jo kolmas tulehdus puolen vuoden sisällä. Jos saisi tuolla c-vitamiinilla pidettyä sen tulehduksen poissa, kun uusimisriski on niin iso ensimmäisen puolen vuoden aikana.
Muuten ei kyllä ole tämän vauvakuumeilun takia tullut enää kauheasti hötkyiltyä lisäravinteiden suhteen. Perusvitamiinit ja omega-3:t on ainoat mitä syön osittain vauvakuumeen takia. Jos jostain tietäisi varmasti olevan apua, niin vetäisin kyllä sellaista naamaani kilokaupalla... Mikään ei vaan ole sitä apua vielä tuonut, vaikka montaa poppakonstia on tullut jo kokeiltua.
Mitä tuo Gabrielan "raskautumistabletti" muuten sisältää?
Hassua kyllä miten nuo ovistestit näyttää toisilla hyvin ja toisilla aivan päin honkia! Minulla nuo Mammaksin ovistestit on toimineet ilman ongelmia ja ovis on löytynyt ja lääkärin pakeillakin vahvistettu. Nyt tännekin se ovis mahdollisimman pian, että saisi hyödynnettyä ja voisi ruveta vaan odottamaan tuloksia. Tämä hetki ennen ovista on jotenkin ärsyttävää, kun peittojen heiluttelua on pakko miettiä ja ajoittaa. Vaikka ne heiluisivat muutenkin, niin silti tuleva ovis jyskyttää koko ajan takaraivossa ja tuo paineita, ettei vaan jää hyödyntämättä.
Marjana kp 12/29-33 yk 21
Vacsuli75: Toivottavasti löydät jostain intoa ja jaksamista ässäilyyn huomenna, vaikka tunnetkin itsesi kipeäksi.Tsemppiä!
Possibility: Tervetuloa mukaan ja nautinnollista joulua!
Gabriela: Kiitos pikaisesta vastauksestasi! Meillä ei kyllä ole mitenkään ahkerasti liukkarit käytössä, mutta hyvä tietää. Kun tuntuu kuitenkin aina välillä että niistä olisi apua… :)
Neli: Moi taas! :) Kiitos onnentoivotuksesta, turha toivo… Kyllä Suomessa on toi julkinen puoli jotenkin niin pielessä… :) Onnea hymynaamasta! Todella hienoa, nyt sitten vaan varmistelemaan! Ja täydellinen joulukalenteri sinulla!
Sanniskainen: Olet että meistä enemmän tai vähemmän kaikki on juuri samanlaisia pohdiskelijoita kun sinä. Se taitaa olla vähän niinkun vauvakuumeilijalle tyypillistä. Minäkin olen mm. pähkäillyt jo sitä että miten viedään lapsi sitten aikanaan hoitoon, kun nyt tullaan töihin samalla autolla. Niin ja totta kai kaikki työprojektit miettii läpi koko ajan että ehtiikö saattaa ne loppuun ennen mahdollista laskettua aikaa… :) Sinulla on muuten ilmeisesti hyvinkin vastaava tilanne anoppisi kanssa, kun minulla on sekä oman että mieheni suvun kanssa. Että on tapana aina juoda viiniä ruoan kanssa ja siitä kieltäytyminen on oma ongelmansa. Olen itse paininut nyt sen ongelman kanssa jo vuoden päivät ja kaikki mahdolliset tekosyyt ja syyt on käytetty :) Miten on, onko teistä kenties jompikumpi kuski? Itse jos olen kuski niin sanon että en juo yhtään sen takia. Aina saan totta kai seuraavaksi kuulla että jos olette täällä 8 tuntia, niin voithan sinä yhden lasin juoda… Toinen on ihan yksinkertaisesti että sanot että sinulla on lääkekuuri, joka estää alkoholin juomisen. Itsellä on jonkin verran selkäongelmia, joten sanon aina välillä että otan lihasrelaksantteja ja silloin ei saa juoda, tai että minulla on antibioottikuuri. Joskus kun joku on kysynyt että mihin antibiootti on, olen vain vastannut että naisten juttuja, tai jotain. Mutta, ymmärrän tilanteesi! Niin ja Vacsulin vinkkin oli hyvä, sitäkin on meillä tehty. Riski on myös se että jos siitä jää kiinni, niin silloin syykin selviää heti. :)
Emmastiina: Itselläni on nyt tosiaan myös tikuttaminen meneillään ja viivat ovat nyt haaleammat kun aloittaessani. Huokaus… Kyllä tämä on varsinaista arvuuttelua. Valkkaria on nyt alkanut tulla, joten eiköhän se ovis sieltä vielä tule. :) Niin ja kiitos taas tsempeistä. Sain eilen viisaita sanoja miespuoliselta personal traineriltäni joka sanoi minulle heti kuullessaan ettei julkinen puoli auta ”No sitten vaan yksityiselle puolelle. Se on vain rahaa.” Ja oikeassahan hän on, se on vain rahaa. (Mikä on vaikeeta muistaa kun sitä kuluu satoja euroja yhden syksyn aikana…) Ihanaa että te ette anna periksi vaikka varmasti on vaikeata kun eri tahtiin teette nyt töitä! Onnea oviksen bongaukseen :)
Vilmis: Tervetuloa!
ON: No eilen soittelin sitten Jorviin ja puhuin ensin hoitajan kanssa, joka sitten haki puhelimeen lääkärin (mikä oli mielestäni todella mukavaa). Lääkäri sattui sitten vielä kaiken lisäksi olemaan yksi niistä 4, joka oli minua hoitanut km:n aikana. Hän teki minulle toisen kaavinnan, näin hänet siis ensimmäisen ja viimeisen kerran leikkaussalissa juuri ennen nukutusta. Mutta, hän muisti minut ja tapaukseni. Hän oli avoimen yllättynyt siitä että minulla on menkat ollenkaan. Tilanteeni oli kuulemma niin paha, että sen takia hän painotti sitä että se että minulla yleensäkkään on jonkinlainen kierto on hienoa. No, kyselin sitten että josko pääsisi loppukierrosta ultraan, että voitaisiin tarkastaa limakalvot, kun eivät tunnut kasvavan kunnolla. Hän sitten sanoi että julkisen puolen hoitotakuu ei kata sitä. Suomeksi sanottuna, en pääse ultraan. Hän sanoi minulle että on hyvin todennäköistä että minä en tule raskaaksi ilman apua, mutta hoitotakuu astuu voimaan vasta kun tapahtumasta on vuosi. Voitte kuvitella että olotila puhelun jälkeen oli kaikkea muuta kun hyvä. Tuntui siltä että pahimmal pelot astuivat voimaan. Se että hän varmisti että todennäköisesti ei onnistuta raskautumaan ilman apua, mutta samalla sanoi että julkisella puolella ei ole apua tiedossa, ennen kun on vuosi km:sta takana. Totta kai tiedän että normaalisti pitää odottaa se vuosi, ennen kun saa apua. Mutta koen että jos selkeästi voidaan osoittaa että jotain on vialla tälläisen tapahtuman jälkeen, niin minkä ihmeen takia pitäisi odottaa vuosi, ennen kun tilanteelle tehdään mitään?? Sanoinkin hänelle että olen nyt 27 vuotias ja vuoden päästä raskautuminen ei minulle ole ainakaan helpompaa.
Tyytyväinen olin siihen että pääsin suoraan puhumaan lääkärin kanssa. Liekö syy ollut se että hän oli ihan avoimen kiinnostunut siitä miten tilanteeni on kehittynyt. Mutta, suunnattoman pettynyt olen saamaani vastaukseen totta kai.
No, kuten ehkä arvata saattaa, varasin heti sen puhelun jälkeen ajan yksityiselle. Nyt ongelmani on lähinnä se että aikoja on joulun tienoilla totta kai vähän huonosti. Olen nyt varannut ajan 27.12., jolloin minulla on kp26. Tarkoitus on mennä kierron loppupuolella, mutta en tiedä miten vaikuttaa jos minulla onkin nyt lyhyt kierto ja täti alkaisikin heti seuraavana päivänä, että näkyykö silloin vielä miltä limakalvot näyttävät, vai ovatko jo "matkalla ulos". Tietääkö kukaan?
Yritän nyt bongailla ovista, toistaiseksi huonolla tuloksella, laskeakseni siitä että miten ultran kanssa käy. Perun sen tietenkin jos täti ilmestyy ennen sitä. Silloin joudun vain sitten odotella vielä yhden kierron verran.
Eilen poikettiin meidän jtp-menetelmästä riidan takia... Todella turhaa, mutta aina sitä ei vain jaksa purra huulta loputtomiin asti, vaan on vaan päästettävä vähän höyryä :). No, tänään oli tikussa nega, joten eiköhän sitä vielä ehdi.
Pahoittelut pitkästä avautumisesta! Onnea oviksen bongailuun kaikille!
Alexandra, kp13/28-32, yk6+km+yk4
Ja taas kirjoiteltiin ristiin :) Olisihan sitä tosiaan kuvitellut että olisi päässyt edes ultraan julkiselle puolelle, mutta ei. Pitää toivoa ettei ultra ensi kerralla maksa yhtä paljon. Sehän toki riippuu aina siitäkin kauanko siellä vastaanotolla on. Katsotaan. :) Niin ja en minäkään välttämättä ymmärrä miksi kaikki eivät ota äitiyspakkausta. Jos valitsee ettei sitä ota, saa sen sijaan rahasumman, ehkä siitä syystä.
Olen aivan samaa mieltä tästä oviksen tienoilla ässäilemisestä, vaikkakin eri syistä kun teillä. Teillä on varmasti mielessä juuri se ettei liian usein ässäile, meillä se että varmasti tarpeeksi usein ässäilisi. On se jotenkin rasittavaa, kun tosiaan jatkuvasti on takaraivossa tieto että tänään pitää jne. Mutta, teillä taitaa olla ajoitukset nyt vallan hienosti tulevaa ovista ajatellen ja onneksi virtsatientulehduksesi helpottaa!
Alexandra
Voi Alexandra ja kiitos megapostauksesta, ihanaa lukea toisten ajatuksia. Itse olen sellainen nyt, HETI -ihminen joten tuollainen "katsotaan vuoden päästä" ajatus olisi täysin mahdoton. Hyvä että sait kuitenkin ajan. Kysymys: Kun menet yksityiselle niin varaatko ajan gynelle vai naisten vaivojen erikoislääkärille vai ihan lapsettomuuteen erikoistuneelle lääkärille? Olen nimittäin itsekkin pohtinut että jos pitää turvautua lääkäriin niin mikähän lääkärikunta olisi se oikea? Tuo personal traineri sanoi kyllä viisaita sanoja nyytillä ei varmasti ole hintaa ja kun sen saa niin Visalaskut on vain ikäviä muistoja =)(Välikommentti: eikös lapsen kasvatus maksanut 100 000€ vai mitä viisaat olikaan laskeneet) Toivottavasti teillä rahat ja hermot riittää edetä yksityistä puolta että saisit pian tarvitsemasi tiedon ja hoidon! Rutistus...
Täällä ei mitään uutta, viiva taas haaleampi mutta vain hitusen. Melkein voisi katsoa tuosta suorasta että olen saanut 5 päivää plussaa =) Meinaan jatkaa kp 17 asti koska aiemmin tuo kp16 antanut digillä plussan. Eli enemmänkin seuraan oireita (limoja ja haluja) ja huvitan itseäni noilla tikuilla.
Onpas taas tullut paljon tekstiä, kaikkea en ehdi nyt lukea.
Pakko kuitenkin tulla tänne ilmoittelemaan oireilustani... eilen eli 5pv yhdynnän jälkeen mulla tuli maha kipeäksi, semmosta jomotusta ja nippailua. Itse en yhdistänyt tätä muuhunkun menkkoihin kunnes kaverini sanoi että se on sitä kiinnittymiskipua! Esikoisella ei mitään oireita ollut vielä tässä vaiheessa(sillä en uskonut olevani raskaana..), niin arvatkaas vaan oonko nyt sitten täpinöissäni. Myös illalla tuli kauheita palelukohtauksia ja vessassa käyn melkein tunnin välein.. jännittää! Toisaalta tämä vauvakuume iski nyt kunnolla, en yhtään epäilisi jos olen keksinyt kaikki oireet, sehän on täysin normaalia :D vielä viikko pitäisi ainakin odotella ennenkun testailee.
Esikoisen totesin ihan apteekin raskaustestillä, menkat oli 6pv myöhässä ja vielä iltavirtsasta tein selkeän toisen viivan :)
Itse en ole ikinä testaillut ovista millään, lasken aina vaan päiviä... ja synnytyksen jälkeen olenkin tuntenut ovikset kovina vihlaisuina masussa joten tuskin tarvitseekaan. Tosin nyt aloin jo miettimään josko ne eiliset+tänpäiväset mahakivut onki sitä ovista! you never know, eikös sekin voi vaihtaa paikkaa?
Sirru
Tytär 01/2011
kp 21/27-29, yk 1
Kiitos, että pääsin mukaan! On ihana märehtiä yhdessä kaiken maailman "oireita". Jonain päivänä ne oireet onkin juuri niitä oikeita ja todellisia :-)
Olen tuossa jo muutaman päivän miettinyt, että mahtoiko mun ovulaatio tapahtua jo viime viikon perjantaina-sunnuntaina vaikka kiertopäivät olikin silloin vielä alle puolivälissä, tänään siis menossa kp 14. Tein sitten eilen ovulaatiotestin ja näytti niin haaleaa kuin vaan voi. Nippanappa erotti testausviivan.
Tästä tietty aloin miettiä, että mahtoiko mulla elokuussa ollakin ovulaatio jo ollut kun gynelle menin ja ultrattiin, tuolloin viivat kuitenkin olivat päivä päivältä tummempia ja gyne tosiaan totesi ultran perusteella, ettei kypsyvää munasolua ole näkyvissä ja että siinä kierrossa ei ilmeisesti ovulaatiota ollut tulossakaan ja että testit voi näyttää väärin.
No eilen tosiaan oli hyvin hailea viiva ja kalenteria selatessani totesin, että mitäpä jos se ovulaatio taas jo menikin.
On tämä kummallista. Mulla on siis säännöllistäkin säännöllisempi keskimääräisen mittainen kierto ja silti ovulaatio gynen mukaan tapahtuu ilmeisen harvoin. Ja oletetun ovulaation kyllä tunnistan mahan nippailuina ja pieninä toispuolisina kramppauksina, sellaisia koin siis viime perjantaina-sunnuntaina.
Miten voi mukamas silti olla etten ovuloi ollenkaan? Onko jollakulla muulla vastaavaa? Kokemuksia?
Vilmis kp 14/27-31
Vilmis: En todellakaan puhu kokemuksen syvällä rintaäänellä mutta toki siis on mahdollista ettei nainen ovuloi ollenkaan. Sillon varmaan ruvetaan lääkärin kanssa miettimään miten asiaa hoidetaan. Ilmeisesti keltahormoonista tietää onko ovis tapahtunut?? Googlella löytyy anovulaariosta asiaa.
Muuten yleisesti asiasta niin viimeksi gynellä lääkäri näki että follikeleita kasvaa, ymmärtääkseni niitä kehittyy aina useita (jopa kymmeniä) vaikka vain yksi niistä on vain se joka poksahtaa ja vapauttaa munasolun. Lääkäri ei tokikaan näe silloin tapahtuuko itse ovulaatio vaan kasvavat follikkelit. Ja itsellä viime kierrossa sain tasan yhtenä aamuna ovistestistä plussan ja sen jälkeen selkeää negaa, eli se piikki meni muutamassa tunnissa ohi. Voi siis olla että missasit sen. Toisaalta taas jos nyt on kp14 niin onhan sinulla vielä päiviä aikaa se löytää. Oviksen "normaali" vaihteluväli on kp 11-18 välillä -siis sellainen tyypillinen.
Öö, eli ehkä pointti oli se että pelkästään tikuttamalla ET saa selville ovuloitko ja jos on epäilys ettet ovuloi ollenkaan niin sit mars lääkärille.
KP listaa päivitetty. Toivottavasti kaikki meni nyt oikein.
ON; Olen ollut ihmeen rauhallinen, enkä ole sen kummemmin stressannut tätä asiaa. Saa nähdä alkaako se stressaaminen sitten kun ovis lähenee, eli pian... Ovistestejä en ole ostanut, joten saa tosiaan nähdä miten käy. Yleensä olen tuntenut oviksen, maha on nimittäin tosi kipeä silloin. Viimeksi taisi olla ovis myöhempään, koska jouduin ottamaan buranan maha(ovis)kivun takia. Mieshän ei tietenkään ollut silloin kotona, eikä voitu tehdä mitään.
-Mami kp (pian) 12/31 (yk 4)